Financiele situatie MVV

22 okt 2013 12:21
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #16

houtengerard schreef :

Sandro schreef :

houtengerard schreef : Ik begrijp niet, dat je elk kaartje 5 euro laat kosten voor het bekerduel, terwijl je een half miljoen verlies hebt gedraaid. Reclame maken is goed, maar er moeten rekeningen betaald worden. Kun je nog geen extraatje krijgen, want de helft van de inkomsten gaat naar Ado.


Vlgs mij worden de recettes vanaf de kwartfinale gedeeld.
www.feyenoord.blog.nl/nieuws/2013/01/25/...-pissig-op-feyenoord


Ik vond het al vreemd dat je een gereduceerd tarief mocht gebruiken. Dat maakt het eigenlijk nog nadeliger, dit zijn extra inkomsten.


Daarnaast zijn de inkomsten van de beker NIET meegenomen in de begroting... Dus elk bedrag dat aan recettes binnenkomt is dus meegenomen en kan gebruikt worden om het gat te dichten. ECHTER, dit levert bij een vol huis dus maximaal 80k aan recettes op (en daar gaan nog kosten vanaf)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:23
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Financiele situatie MVV #17
Nathan R, informeer jezelf eens voordat je dit soort teksten op het forum zet. Binnen het bestuur werkt iedereen vrijwillig, ze krijgen dus geen salaris!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Aswin, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:30
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Financiele situatie MVV #18
Even wat heel anders. De transfer van Labylle zal dit tekort toch hebben gedekt lijkt me, maar buiten de periode vallen? Dan zal dit weer leiden tot een beter resultaat dit seizoen, tel daarbij het mogelijke verkoop van van hyfte in de winter en de 200.000 die dit minimaal oplevert. Natuurlijk moeten er meer inkomsten worden gegenereerd, maar ik denk niet dat we ons al te grote zorgen moeten maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:30 22 okt 2013 12:31 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Financiele situatie MVV #19

NathanR schreef : Wie is er dan nog meer zakenman (met een eigen bedrijf) in het bestuur van MVV?

Maurice Vranken en Rino Soeters zijn eigenaar van hun bedrijven. 3 van de 5 mensen in het huidige bestuur zijn dus volgens jouw definitie "zakelui".

NathanR schreef : Een ex-directeur van ENCI kun je toch geen zakenman noemen, of reken je dat ook tot zakenman?

Je boedoelt Frans Erens. Die is geen onderdeel van het bestuur van MVV volgens de officiele site. En die is zo te zien recent bijgewerkt, want Huib staat er bijvoorbeeld niet meer tussen.

Los daarvan, stelde ik daarom de vraag wat je met zakelui bedoelt. Het is geen zakenman die een eigen bedrijf heeft opgezet, maar hij heeft genoeg ervaring in het bedrijfsleven. En intelligent is hij ook. Hem wegzetten als niet intelligent is opmerkelijk. Maar goed, hij zit niet in het bestuur, zoals gezegd. Dus als je hem bedoelt, sla je ook de plank mis.

NathanR schreef : Waar ik op doel zijn mensen als Weijzen en Jongen (die zich verrijken aan een club, en anders zelf niks te makken hebben). Ik ben bang dat er in het huidige mvv weer zulke mensen rondlopen; misschien nu nog op het 2-e plan.... maar dat zien we dan in enkele jaren wel.
Zou me zeer intereseren als de salarissen van alle bestuursleden eens bekend zouden worden gemaakt (en wat ze ervoor doen).

Pure speculatie, dat dit soort figuren weer bij MVV rondlopen. Nogal een aantijging ook.
De bestuursleden van MVV krijgen geen salaris.

NathanR schreef : Feit is dat we verlies maken, aan daar wordt normaal de leiding van een bedrijf op afgerekend (dus nu CEO Rinkens).

Wie zegt dat hij daar niet op afgerekend wordt? Moet hij meteen maar opstappen? Volgens mij zijn we dan nog verder van huis. Wie neemt het stokje over? Wie durft dat uberhaupt te doen, als je meteen afgeslacht wordt als de resultaten tegenvallen?

Het zijn precies dit soort ongefundeerde vooroordelen waarom mensen afknappen op een functie in het bestuur van MVV. Je doet het werk vrijwillig, en ongeinformeerde supporters kraken je af zonder dat ze weten waar ze over praten. Ga zo door, en we vinden nooit meer een capabele bestuurder.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Financiele situatie MVV #20

Peter Pan schreef : Even wat heel anders. De transfer van Labylle zal dit tekort toch hebben gedekt lijkt me, maar buiten de periode vallen? Dan zal dit weer leiden tot een beter resultaat dit seizoen, tel daarbij het mogelijke verkoop van van hyfte in de winter en de 200.000 die dit minimaal oplevert. Natuurlijk moeten er meer inkomsten worden gegenereerd, maar ik denk niet dat we ons al te grote zorgen moeten maken.

Transfer Labylle zal (grotendeels) naar spelersfonds van de sokkenverkoper uit het oosten gegaan zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:36
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #21
Maar goed, we wijden m.i. weer te veruit over de punten die tot een oplossing moeten lijden. Ipv het aanwijzen van schuldigen etc zou ik graag eens een keer wat positiefs zien komen uit een stuk negatieve berichtgeving :)


HOE kunnen we ervoor zorgen (als supporters) dat MVV deze financiële perikelen het hoofd kan bieden?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:43 22 okt 2013 12:44 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Financiele situatie MVV #22

Peter Pan schreef : Even wat heel anders. De transfer van Labylle zal dit tekort toch hebben gedekt lijkt me, maar buiten de periode vallen? Dan zal dit weer leiden tot een beter resultaat dit seizoen, tel daarbij het mogelijke verkoop van van hyfte in de winter en de 200.000 die dit minimaal oplevert. Natuurlijk moeten er meer inkomsten worden gegenereerd, maar ik denk niet dat we ons al te grote zorgen moeten maken.


Het geld van labylle is niet naar MVV gegaan. Dat is in het spelersfonds van Hendriks, Packbier en Jongen gekomen. Hiermee is de schuld (uit 2010) van MVV kleiner geworden (of geheel weg?). De huidige schuld staat hier volgens mij los van. Ook een eventuele verkoop van van Hyfte komt volgens mij niet in handen van MVV.

Als je kijkt naar de schulden van De Graafschap en Fortuna, die waarschijnlijk het einde van het seizoen niet gaan halen, valt het eigenlijk allemaal best mee. Maar het kost je wel de groei naar meer, mocht je de schade kunnen inlopen. Het voordeel is wel dat de kwaliteit van de hele competitie aan het dalen is, dan heb je ook minder begroting nodig voor hetzelfde resultaat te halen. Maar ik ben bang dat de enige overlevende van het betaald voetbal, de clubs in de eredivisie zullen zijn. De ongelijkheid in TV gelden is in mijn ogen de grootste vorm van concurrentievervalsing. Een eredivisionist krijgt ieder jaar een voorsprong op een eerstedivisionist, ondanks de iets hogere kosten, zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:44
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Financiele situatie MVV #23
Ik denk dat als eerste gekeken moet worden naar sponsoren. Ik ben er zelf geen dus ben niet op de hoogte van wat er allemaal gedaan wordt. Maar creert MVV een meerwaarde voor hun? Organiseert MVV workshops waar bekende uit de sport een zegje komen doen? Die aansluiting hebben op het bedrijfsleven? Denk aan ieder kwartaal een workshop/presentatie van een persoon uit de sport die, exclusief, voor sponsoren van MVV een zegje komt doen. Zowel voor de grote als kleine sponsor. Als dit gebeurd, breng het in de media! Ook al is het exclusief. Andere bedrijven in Maastricht en de regio moeten weten wat MVV hun sponsoren extra te bieden heeft.

Zet elke week een sponsor "in het zonnetje". Doe dit door hem of haar voorafgaand aan de wedstrijd te bedanken en een klein presentje te geven.


Tot slot het online en social media aspect. Ik denk dat MVV goed kan kijken naar hoe andere, internationale, club omgaan met social media. Ik heb zelf al verschillende dingen hierop langs zien komen die als inspiratie kunnen gelden, en OOK leuk zijn om naar de kijken. denk aan leuke filmpjes. Social Media wordt vaak onderschat. En zeker bij de oudere garde die er niet mee bekend zijn. Maar dit is gewoon omdat zij hier niet mee zijn opgegroeid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:57
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Financiele situatie MVV #24
Er is maar 1 oplossing: NAAR DE EREDIVISIE !!!

Meer tv gelden.
Interessanter voor sponsoren.
Meer Publiek.

En als we daar zijn beland dan kunnen we nog eens kijken wat we maatschappelijk kunnen betekenen, maar nu NIET. Alle energie moet worden gestoken in voetbal en ervoor zorgen dat we zo snel mogelijk promoveren.
Het is leuk om met Drink Water op het shirt te spelen, maar ik zou liever zien dat er voor 500.000 euro Wietboulevard Maastricht
op zou staan. Alles moet namelijk in het teken staan van PROMOTIE !!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 13:00
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Financiele situatie MVV #25
Hopelijk zijn de berichten ''we moeten nog niet promoveren , we moeten rustig opbouwen'' nu verleden tijd. Promotie maakt MVV financieel gezond. Mits je ervan uit gaat dat je het jaar erop degradeert. 1 jaar cashen, geen dure spelers aanschaffen, en met een beetje geluk blijf je er zelfs in. Na degradatie professionaliseren met het geld dat je over hebt gehouden van het eredivisie jaar. Alleen nu nog promoveren...

Overigens, is het geen idee voor Veer zien MVV om bijv. de helft/kwart van de inkomsten in een Veer zien MVV spaarpotje te zetten. Het ''garantiefonds'' voor de toekomst van MVV. Na een aantal jaar zal je best een flink bedrag hebben. (zijn maar wat gedachtes) Wat is het huidige aantal leden van Veer zien MVV eigenlijk?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 13:17
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #26

Sjotelsplak schreef : Overigens, is het geen idee voor Veer zien MVV om bijv. de helft/kwart van de inkomsten in een Veer zien MVV spaarpotje te zetten. Het ''garantiefonds'' voor de toekomst van MVV. Na een aantal jaar zal je best een flink bedrag hebben. (zijn maar wat gedachtes) Wat is het huidige aantal leden van Veer zien MVV eigenlijk?


Veer Zien MVV heeft een ledenaantal dat rond de 250 donateurs ligt (jaardonateurs en maanddonateurs).

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 13:31
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Financiele situatie MVV #27

NathanR schreef : ... Zou me zeer intereseren als de salarissen van alle bestuursleden eens bekend zouden worden gemaakt (en wat ze ervoor doen)....


Op welke planeet leef jij? Er staan hier op het forum zoveel berichten dat het bestuur dit gratis doet, sommige naast hun eigen baan of naast hun eigen bedrijf of zelfs anderen hun bedrijf laten runnen (en dus kosten maken).

NathanR schreef : ... Ps HoutenGerard dat MVV de kaartjes tegen ADO goedkoop maakt dat is juist slim. We gaan toch niet de kassa van DenHaag spekken (de helft gaat naar hun).

De volle recette is voor MVV.

Overigens valt de schade mee, zoals Aswin aangaf, relatief gezien bij alle andere clubs is het niet veel, maar dit was niet de doelstelling.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 13:36
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Financiele situatie MVV #28
Een idee om MVV te helpen, als iedereen nu eens een vriend/kennis/buurman meeneemt, wat de afgelopen jaren niet in de Geusselt is geweest, dan hebben we een verdubbeling van het publiek. Laten we dat voor 6 wedstrijden doen en de schuld is weggewerkt (als het iedereen lukt natuurlijk) en wellicht blijven er veel hangen en worden (weer) trouwe supporter.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 14:00
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 705
Meer
Financiele situatie MVV #29
Wat voor mij absoluut voorop staat is de openheid van MVV in dezen. Natuurlijk zijn de cijfers weinig florissant, maar bij welke club is dat anders? Alleen blijft het daar binnenskamers en wordt de boel houtje-touwtje bij elkaar gehouden. Dat het MVV-bestuur dit open op tafel legt en naar oplossingen zoekt is m.i. een groot compliment waard. Als fans moeten we ook vooral meehelpen en steunen waar mogelijk, als we één ding maar niet vergeten: MVV staat hier niet alleen in. Bij andere clubs -ook in de directe omgeving- is de nood veel hoger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, MVV4life, Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 14:03
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
Financiele situatie MVV #30

Aswin schreef :

Sjotelsplak schreef : Overigens, is het geen idee voor Veer zien MVV om bijv. de helft/kwart van de inkomsten in een Veer zien MVV spaarpotje te zetten. Het ''garantiefonds'' voor de toekomst van MVV. Na een aantal jaar zal je best een flink bedrag hebben. (zijn maar wat gedachtes) Wat is het huidige aantal leden van Veer zien MVV eigenlijk?


Veer Zien MVV heeft een ledenaantal dat rond de 250 donateurs ligt (jaardonateurs en maanddonateurs).


Dat is toch een spiegel die duidelijkheid biedt: slechts 250 donateurs ... maar 250 personen hebben 120€ over voor hun club!!
Ik blijf het zeggen ik sponsor liever mijn eigen club, de meesten denken de échte supporters te zijn omdat ze de uitwedstrijden bezoeken (en daar dus wél geld voor hebben) en betalen liever zo weinig mogelijk voor een thuiswedstrijd ...
Als het zo doorgaat hebben we geen 'modern football' meer in Mestreech :-(
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.528 seconden