Financiele situatie MVV

22 okt 2013 14:13
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
Financiele situatie MVV #31

Brncic schreef : Wat voor mij absoluut voorop staat is de openheid van MVV in dezen. Natuurlijk zijn de cijfers weinig florissant, maar bij welke club is dat anders? Alleen blijft het daar binnenskamers en wordt de boel houtje-touwtje bij elkaar gehouden. Dat het MVV-bestuur dit open op tafel legt en naar oplossingen zoekt is m.i. een groot compliment waard. Als fans moeten we ook vooral meehelpen en steunen waar mogelijk, als we één ding maar niet vergeten: MVV staat hier niet alleen in. Bij andere clubs -ook in de directe omgeving- is de nood veel hoger.



Zeer mee eens! Was een schok vanochtend de mail, maar appricieer de openheid zeer!

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 14:22 22 okt 2013 14:23 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Financiele situatie MVV #32

Fabrice schreef :

Aswin schreef :

Sjotelsplak schreef : Overigens, is het geen idee voor Veer zien MVV om bijv. de helft/kwart van de inkomsten in een Veer zien MVV spaarpotje te zetten. Het ''garantiefonds'' voor de toekomst van MVV. Na een aantal jaar zal je best een flink bedrag hebben. (zijn maar wat gedachtes) Wat is het huidige aantal leden van Veer zien MVV eigenlijk?


Veer Zien MVV heeft een ledenaantal dat rond de 250 donateurs ligt (jaardonateurs en maanddonateurs).


Dat is toch een spiegel die duidelijkheid biedt: slechts 250 donateurs ... maar 250 personen hebben 120€ over voor hun club!!
Ik blijf het zeggen ik sponsor liever mijn eigen club, de meesten denken de échte supporters te zijn omdat ze de uitwedstrijden bezoeken (en daar dus wél geld voor hebben) en betalen liever zo weinig mogelijk voor een thuiswedstrijd ...
Als het zo doorgaat hebben we geen 'modern football' meer in Mestreech :-(

Inderdaad, een triest aantal. Zeker als je er ook nog bij rekent dat daar de ondernemers/horeca bij zitten.
Al zou alleen al de helft van de vaste toeschouwers 10 euro per maand opzij zetten. (dan zijn 4 pilsjes op 1 maand). Dat alleen al zou ieder jaar 250.000 euro extra opbrengen. Nu zou het dan worden gebruikt om de tekorten op te vullen. Maar als die tekorten weg zijn kan MVV er in iedere linie minimaal 1 goede speler voor halen. Alleen zal dat nooit gebeuren. Men kijkt altijd eerst naar anderen, en als er een prijsverhoging komt op seizoen/toegangskaarten reageren al veel mensen boos. Laat staan dat ze 10 euro per maand extra gaan betalen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 14:28
Zoeper
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Financiele situatie MVV #33
een manier om MVV direct te ondersteunen is door mee te spelen met de Vriendenloterij; je kunt daar als doel MVV opgeven. een lot kost €11,- , daarvan gaat de HELFT rechtstreeks naar de club. jij speelt mee voor mooie prijzen en de club krijgt geld (onze oosterburen halen op die manier zo'n € 60.000,- per jaar mee op)

MVV gaat de Vriendenloterij de komende periode ook actief onder de aandacht van supporters/ sympathisanten brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 14:42
Smirnoff
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Financiele situatie MVV #34
De prijs omhoog gooien of de mensen om geld vragen is ook wel een heel makkelijk item. Dat de prijs omhoog gaat is naar mijn idee de oorzaak van het wegblijven van publiek , op de Boschpoort vak E , 18 euro voor MVV - FC Emmen is toch ook niet normaal. Het wil zeker niet zeggen dat er bij een hogere prijs meer inkomsten binnen komen.

Het wegblijven van publiek is voor een sponsor ook een reden om niet meer te sponsoren , voor televisie aandacht zit een sponsor bij MVV verkeerd. (net als bij andere Jupiler League clubs).

Er zijn ook andere mogelijkheden om wat geld binnen te halen.

- Pak bijvoorbeeld de merchandise , hieraan wordt volgens mij bijna niets aan verdiend, ik zou bijvoorbeeld niet weten waar ik nu overdag naartoe kan gaan in Maastricht om iets aan MVV gerelateerd te kopen.

- Maak het voor de mensen mogelijk om zoals een aantal jaar geleden een kaart te kunnen kopen in hun eigen wijk in Maastricht, dan zal opa of oma of wie dan ook misschien een kaartje voor een zoon of kleinzoon kopen om naar MVV te kunnen, hoe het ook vol stop er niet na één seizoen mee, het zou normaal moeten worden om bijvoorbeeld bij Primera een kaartje voor MVV te kunnen halen.

Er zijn nog genoeg andere verbeterpunten , of kansen die er liggen.

Dat er kunstgras zou komen was toch al veel langer bekend, was zelfs een eis van de gemeente een aantal jaar geleden om het stadion ook voor andere doeleinden te kunnen gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 14:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Financiele situatie MVV #35
Ik kan me ergens best voorstellen dat je geen 18 euro overhebt voor MVV - FC Emmen. Maar bedenk dan wel dat MVV nooit vooruit komt als "we met zijn allen" vinden dat we maar erg weinig geld over hebben voor MVV. Waar wil je dan het geld vandaan halen. Smirnoff? Je hebt dus geen 18 euro over voor MVV - FC Emmen, maar zou wel merchandise van MVV willen komen? Misschien heel stom, maar zoiets vind ik dus raar. Wel spullen met een MVV-logo kopen maar daar, waar het uiteindelijk allemaal om gaat, het bezoeken van de wedstrijd, daar heb je niet zo veel geld voor over.

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het echt niet als verwijt of wil niet de indruk brengen dat je geen goede supporter bent of zo. Ik probeer alleen iets duidelijk te maken. Het achterland van MVV is gewoon niet zo heel groot. Als wij er geen geld voor over hebben, dan moeten we ook gewoon accepteren dat MVV een bijrol in de Jupiler League speelt. Als we wel willen dat MVV strijdt voor promotie, dan moeten we accepteren dat we af en toe wat meer geld kwijt zijn aan bijvoorbeeld een toegangskaartje.

Overigens kreeg je bij aanschaf online 25% korting op een kaartje tegen Emmen. Kaartje Boschpoort vak E kostte op die manier 13,50 euro en geen 18 euro. MVV probeert wel degelijk via aanbiedingen mensen te verleiden de wedstrijd te bezoeken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:06
Smirnoff
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Financiele situatie MVV #36
Heb het zelf wat breder getrokken , zelf heb ik gewoon al jaren een seizoenskaart , maar ik kan me heel goed voorstellen dat er genoeg mensen waarvoor 18 euro echt veel geld is.

Wat ik probeer is meedenken om meer inkomsten voor de club te genereren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:06
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Financiele situatie MVV #37
Zo zie je maar weer dat na 3 jaar, al vele supporters echte klanten zijn geworden.
Ik zeg het nog een keer: gun factor!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:11
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #38

αναρχος schreef : Zo zie je maar weer dat na 3 jaar, al vele supporters echte klanten zijn geworden.
Ik zeg het nog een keer: gun factor!!!


Wat bedoel je daarmee in relatie tot deze financiële situatie? Of verwijs je meer naar de verhoging van de toegangskaarten?

Maar nu we het over de gun factor hebben, welke ideeën heb jij om deze gun factor weer 'terug' te krijgen?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:11
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Financiele situatie MVV #39
Toegang prijzen moeten gewoon omlaag voor losse verkoop...
18 euro voor een kaartje is veel te duur

MVV moet de winkel vol hebben, liever 5000 mensen tegen € 10 euro per kaartje dan 4000 mensen tegen € 12,50 per kaartje

Dus de komende maanden , zeker nu het straks ook minder weer gaat worden, de boer op en supporters terug halen !
Dat geldt ook voor sponsoren, opnieuw gaan benaderen om de tafel en zien wat mogelijk is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:22
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Financiele situatie MVV #40
'MVV heeft te optimistisch begroot'
"De begroting van vorig jaar was veel te optimistisch. We moeten de hand in eigen boezem steken," zo reageert MVV-directeur Frans Erens op het verlies van bijna een half miljoen euro.

De directeur wil benadrukken dat alles onder controle is en dat er een actieplan ligt om MVV weer financieel gezond te maken. Zo is er al 200.000 euro toegezegd door een aantal sponsoren.

Inkrimpen selectie
Een van de bezuinigingsopties is het inkrimpen van de selectie. De technische staf gaat zich daar de komende weken over buigen. Erens wil graag meer steun krijgen van de gemeente. Niet in de vorm van geld maar zo zou er een kunstgrasveld moeten worden aangelegd. Dan kan het stadion voor meerdere activiteiten gebruikt worden.
Cruciaal in het plan is het trekken van meer toeschouwers. Daar wordt nu onderzoek naar gedaan.

Categorie 2
De MVV-directeur verwacht dat de licentiecommissie van de KNVB de club terugzet naar categorie 2. MVV stond bij eerdere metingen te boek als financieel gezond, categorie 3. "We hopen dat de KNVB mild is omdat we een goed actieplan hebben. Maar de kans is groot dat we worden teruggezet."

Minder toeschouwers
MVV draaide een verlies van bijna een half miljoen euro. Dit komt onder andere door lagere toeschouwersaantallen, minder tv-gelden, fors lagere inkomsten uit eten en drinken en sponsorgelden.

De begroting gaat van 2,9 miljoen euro naar 2,4 miljoen euro. Ook zal er bezuinigd worden op de personeelskosten.

Bron: L1

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:24 22 okt 2013 15:30 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Financiele situatie MVV #41
Volgens Frans Erens, heeft het bestuur te oppertunistisch begroot , dus teveel geld uitgegeven !!

Maar nu lees ik dat een aantal sponsoren al € 200.000 heeft toegezegd !! lijkt me sterk, want dan is het tekort toch ook veel kleiner en hoe je hier niet mee naar buiten te komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:26
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Financiele situatie MVV #42

Zoeper schreef : een manier om MVV direct te ondersteunen is door mee te spelen met de Vriendenloterij; je kunt daar als doel MVV opgeven. een lot kost €11,- , daarvan gaat de HELFT rechtstreeks naar de club. jij speelt mee voor mooie prijzen en de club krijgt geld (onze oosterburen halen op die manier zo'n € 60.000,- per jaar mee op)

MVV gaat de Vriendenloterij de komende periode ook actief onder de aandacht van supporters/ sympathisanten brengen.

Sorry, maar dat ben ik niet met je eens.
Bij de vriendenloterij wordt er weinig uitgekeerd en is de kans dat je een geldprijs wint nagenoeg nul. Je krijgt wel af en toe "gratis" kaarten voor lege dagen in bv een sauna...
MVV krijgt dan de helft, je kan dus beter 10 euro via Veer Zien MVV geven, heeft MVV veel meer (namelijk het dubbele) en jij hebt wel het gevoel dat je je club ondersteunt.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin, Satinius

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:28
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Financiele situatie MVV #43

Napoleon schreef : Toegang prijzen moeten gewoon omlaag voor losse verkoop...
18 euro voor een kaartje is veel te duur

MVV moet de winkel vol hebben, liever 5000 mensen tegen € 10 euro per kaartje dan 4000 mensen tegen € 12,50 per kaartje

Dus de komende maanden , zeker nu het straks ook minder weer gaat worden, de boer op en supporters terug halen !
Dat geldt ook voor sponsoren, opnieuw gaan benaderen om de tafel en zien wat mogelijk is

Eens.
Ik gaf al in een eerder post aan, iedereen iemand meenemen, zodat het aantal bezoekers verdubbelt.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:30
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Financiele situatie MVV #44
Aswin dat is een goede vraag. Een gun factor is makkelijk om af te breken maar moeilijk om op te bouwen. Negatieve zaken in de media over supporters, zorgen natuurlijk voor afbraak. Zaken als openstaan voor een RJO (limburg united weet nog steeds niet wat ik er van moet denken en of deze plannen nog bestaan) , nodigen natuurlijk niet uit om supporters te laten investeren in een jeugdopleiding. Het steeds betitelen van supporters als klanten, zorgt voor een afstand, waardoor supporters zich niet meer een voelen met de club.

Hoe krijg je de gun factor terug:
- Zoals napoleon al aangaf, besteedt aandacht aan supporters en sponsoren! Luister naar hun voorstellen en doe er wat mee.
- Verder is het zaak om negatieve aspecten zoals hierboven genoemd weg te laten.

Weken tijd steken in het creëren van goodwill, kan met een negatieve actie worden afgebroken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:34
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #45
MVV Maastricht
Vanavond om 21.30u neemt Algemeen Directeur Frans Erens plaats aan tafel bij @L1LT en zal hij toelichting geven over financiële situatie van MVV Maastricht

bron: FB MVV

Dus openheid is wat we vragen en is wat er gegeven wordt. Positief!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden