Financiele situatie MVV

22 okt 2013 10:36 22 okt 2013 11:03 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Financiele situatie MVV #1
Dit onderwerp verdient zeker een apart topic.

De laatste reacties van Aswin en Napoleon hierover:

Aswin schreef : Prima, 2 jaar zijn verloren. Inderdaad een schokkend bericht. Be it as it may, laten we (proberen) daar niet op terug (te) kijken en ons nu richten op de toekomst. Nao väöre!


Napoleon, als ik jou als praktijk deskundige, even mag 'misbruiken'. Ik verwacht dat mocht MVV op dit moment bij jou aankloppen voor sponsoring jij ze de deur zult wijzen of ze in elk geval op niet mis te verstane wijze zult duidelijk maken dat je niet gelukkig met ze bent geweest (en met jou anderen).

WAT zou MVV moeten doen om jou als sponsor weer binnen te kunnen halen?

Je noemt al een aantal zaken:
- Een (business) ruimte voor business (en niet voor anderen)
- Meer aandacht voor jou als sponsor
- Meer netwerk functionaliteit (werkzaamheden bekent maken onder de collega sponsoren)

Misschien heb je (of anderen) nog wel meer ideeën m.b.t. het bovenstaande? (dan kunnen we daarna door naar het HOE, WIE etc) :)

Napoleon schreef : Hoi Aswin,

om te beginnen met die punten, daarnaast een inspanningsverplichting vanuit MVV om daadwerkelijk sponsoren aan elkaar te koppelen
Zeg maar leads aanbrengen.

Wanneer de prijs voor het pakket in orde is en MVV creeert nu eens eindelijk waarde dan zou ik het overwegen, ik ben niet de enigste sponsor die het zou her overwegen trouwens.
Maar MVV heeft t vertrouwen bij velen verloren door alleen een factuur te sturen en verder wat onbeduidende ontbijt sessies te regelen ....de bal ligt nu in Maastricht en dat er eens fatsoenlijk beleid wordt gemaakt om partijen te binden en om elkaar iets te gunnen
In Maastricht bij MVV , heeft in 7 jaar mij helemaal niemand wat gegund !!! nu ben ik niet de makkelijkste geef ik toe, de enige die probeerde mij wat te gunnen was Brigitta Menten , die wilde me laten mee tenderen , werd door bestuur aan de kant gezet !! en daarna ging t met het contact ook berg afwaarts...Brigitta had nog een bepaalde gun factor

man ik kan zoveel voorbeelden opnoemen , maar ik zal het niet doen, ben het met je eens we moeten vooruit...



Hier Verder! :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:47
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Financiele situatie MVV #2
ok doen we dat !! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 10:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Financiele situatie MVV #3
MVV4Ever je zegt dat eerstedivisieclubs 100.000 euro krijgen. Waar baseer je dat op, heb je een bron? Ik zit al een tijdje te zoeken maar kan echt niets hierover terugvinden.

Wat ik wel terugvind:

www.omroepbrabant.nl/?news/194000312/Twe...jnlijk+niet+bij.aspx

Het is slikken of stikken: of je gaat mee met de plannen en je krijgt geld, of je gaat niet akkoord en dan komen de productiekosten van ongeveer 1 miljoen euro bij de clubs te liggen."

Aangezien er toen nog 16 teams waren, zou dat 62.500 euro KOSTEN per team club zijn. Maar hoe hoog de opbrengsten nu zijn, dat staat er helaas niet.

Overigens ook opmerkelijk:

Vanaf volgend seizoen wordt er ook een nieuw bonussysteem ingevoerd. De winnaar van een periodetitel kan rekenen op een vergoeding van 100.000 euro.

MVV kan dus meer dan 1/5e van het financiele gat al dichten door een periodetitel te winnen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:01 22 okt 2013 11:01 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Financiele situatie MVV #4
Uit het andere topic:

NathanR schreef : Vele zakelui zijn in het algemeen intelligenter, als vele bestuursleden samen. Die mensen hebben werkelijk iets bereikt en iets gewaagd en lopen iedere dag risko's (als ze fouten maken zijn ze failliet).

Wat een totale onzin. De meeste bestuursleden van MVV zijn zakenmensen, afhankelijk van je definitie van "zakelui" zijn ze zelfs allemaal "zakelui". Je kunt van Rinkens heel veel vinden qua omgang met supporters en dergelijke, maar een succesvol zakenman die risico's neemt, die daadwerkelijk iets bereikt heeft, is het zeker wel. En dat geldt voor de meeste mensen in het bestuur van MVV.

Je weet niet waar je over praat. Gemakkelijk he, mensen afkraken?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Aswin, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:02
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Financiele situatie MVV #5
De MVV Community geeft de voorzetten, kopt u ze in ?
www.mvv.nl/business-mvv/mvv-community
Napoleon, wat is jou mening over MVV Community en wat ontbreekt er volgens jou concreet (nog) aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:09
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Financiele situatie MVV #6

Sandro schreef : De MVV Community geeft de voorzetten, kopt u ze in ?
www.mvv.nl/business-mvv/mvv-community
Napoleon, wat is jou mening over MVV Community en wat ontbreekt er volgens jou concreet (nog) aan.


ja dat is zeker een goed begin... is ook iets wat ik bedoel
Echter nu van belang is dat MVV niet via mail of telefonisch maar fysiek contacten legt en de bedrijven en mensen zelf benaderd
Daarbij een iventarisatie maakt wie wat nodig heeft of wil aanbesteden
MVV moet eerst het gevoel geven dat je als sponsor van belang bent, dit product is dan een volgende stap

Stap 1) Aandacht
Stap 2) Inventariseren wie wat nodig heeft, is dus nog meer aandacht
Stap 3) is Verbinden
Stap 4) is dit product inzetten
Stap 5) meten en op nieuw aandacht naar je sponsoren door vervolg afspraken of meetings
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:22
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Financiele situatie MVV #7
Nu ze in de problemen zitten, zijn de supporters zeker geen klanten meer. Alle punten van kritiek op het bestuur werden altijd onder de mat geschoven met het standaard verhaal:' maar financieel gaat het wel goed'. Nou blijkbaar hadden de critici toch gelijk. Door supporters als klanten weg te zetten verlies je de gun factor, hetzelfde verhaal geldt ook voor de sponsoren. Daarnaast begin je langzaam te zien wat voor impact de sfeer heeft op de publieke belangstelling. Het afbreken van de sfeer is veel makkelijker dan het opbouwen (geldt trouwens voor meerdere zaken). Ook investeringen in de tourniquets waardoor iedereen zich minder welkom voelt, hebben naar mijn idee 0,0 opgeleverd. Desalniettemin hoop ik dat we deze malaise zo snel mogelijk te boven kunnen komen en we het verleden maar als een leerproces mogen beschouwen.

Ps. De impact van Fox (en voornamelijk de beloften elftallen) op de competitie is toch ook wel pijnlijk duidelijk geworden. De verkeerde keuze is gemaakt en daar zal iedereen voor op de blaren moeten zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:24
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Financiele situatie MVV #8
Ik begrijp niet, dat je elk kaartje 5 euro laat kosten voor het bekerduel, terwijl je een half miljoen verlies hebt gedraaid. Reclame maken is goed, maar er moeten rekeningen betaald worden. Kun je nog geen extraatje krijgen, want de helft van de inkomsten gaat naar Ado.

Jammer dat de supporters het zo hebben laten afweten, dat bijna de stekker uit de club kan worden getrokken. En de voedingsbodem voor een voetbalclub, lijkt compleet weg, ondernemers met een luchtkasteel?. 670.000 euro verlies, zonder reserves.. triest..

Sema zal hierdoor in de winterstop wel vertrekken, en als je het seizoen al doorkomt, speel je volgend seizoen voor degradatie met een begroting van 2,1 miljoen. Kun je weer opnieuw beginnen met je eredivisie planning van 75 jaar... Sorry voor de negativiteit, maar het lijkt alsof men weer bij af is. Ik had zeker verlies verwacht, maar niet bijna 7 ton. bah

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:25 22 okt 2013 11:40 door Lummel.
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Financiele situatie MVV #9

Persconferentie @mvvmaastricht staat op het punt te beginnen. pic.twitter.com/CcKdstzPPB

Ben benieuwd, zal niet veel nieuw nieuws uitkomen. Meeste lijkt mij al bekent.

Update #1

Betaald voetbal in Maastrichtzal gewaarborgd blijven met een begroting van 2,4 mil. #MVV #L1


Update #2

Er zijn gevolgen voor de selectie, wat voor gevolgen dit zijn is nog niet duidelijk. #MVV #L1


Update #3

Bestuur en ledenraad hebben een actieplan, waar ze al druk mee bezig zijn #MVV #L1 @L1SPRT


Update #4

Doel van het bestuur: voor het eind van het seizoen een gezond MVV presenteren. #MVV #L1 @L1SPRT


Update #5

MVV wil kunstgras, het liefst zo snel mogelijk! #MVV #L1 @L1SPRT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:34
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #10

houtengerard schreef : Ik begrijp niet, dat je elk kaartje 5 euro laat kosten voor het bekerduel, terwijl je een half miljoen verlies hebt gedraaid. Reclame maken is goed, maar er moeten rekeningen betaald worden. Kun je nog geen extraatje krijgen, want de helft van de inkomsten gaat naar Ado.

Jammer dat de supporters het zo hebben laten afweten, dat bijna de stekker uit de club kan worden getrokken. En de voedingsbodem voor een voetbalclub, lijkt compleet weg, ondernemers met een luchtkasteel?. 670.000 euro verlies, zonder reserves.. triest..

Sema zal hierdoor in de winterstop wel vertrekken, en als je het seizoen al doorkomt, speel je volgend seizoen voor degradatie met een begroting van 2,1 miljoen. Kun je weer opnieuw beginnen met je eredivisie planning van 75 jaar... Sorry voor de negativiteit, maar het lijkt alsof men weer bij af is. Ik had zeker verlies verwacht, maar niet bijna 7 ton. bah


Houten, het verlies is 470k. Van deze 470k is reeds 200k gedekt. Dus er moet nog 270k bezuinigd worden.
Blijft een hoop geld.....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:48
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Financiele situatie MVV #11
Vaan de Twitter vaan Kim Langeslag, twitter.com/KimLangeslag

- Doel van het bestuur: voor het eind van het seizoen een gezond MVV presenteren. #MVV #L1 @L1SPRT
- MVV wil kunstgras, het liefst zo snel mogelijk! #MVV #L1 @L1SPRT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 11:59 22 okt 2013 12:01 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Financiele situatie MVV #12

houtengerard schreef : Ik begrijp niet, dat je elk kaartje 5 euro laat kosten voor het bekerduel, terwijl je een half miljoen verlies hebt gedraaid. Reclame maken is goed, maar er moeten rekeningen betaald worden. Kun je nog geen extraatje krijgen, want de helft van de inkomsten gaat naar Ado.

Jammer dat de supporters het zo hebben laten afweten, dat bijna de stekker uit de club kan worden getrokken. En de voedingsbodem voor een voetbalclub, lijkt compleet weg, ondernemers met een luchtkasteel?. 670.000 euro verlies, zonder reserves.. triest..


Vlgs mij worden de recettes eerst vanaf de kwartfinale gedeeld.
www.feyenoord.blog.nl/nieuws/2013/01/25/...-pissig-op-feyenoord
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:09
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Financiele situatie MVV #13

Sandro schreef :

houtengerard schreef : Ik begrijp niet, dat je elk kaartje 5 euro laat kosten voor het bekerduel, terwijl je een half miljoen verlies hebt gedraaid. Reclame maken is goed, maar er moeten rekeningen betaald worden. Kun je nog geen extraatje krijgen, want de helft van de inkomsten gaat naar Ado.


Vlgs mij worden de recettes vanaf de kwartfinale gedeeld.
www.feyenoord.blog.nl/nieuws/2013/01/25/...-pissig-op-feyenoord


Ik vond het al vreemd dat je een gereduceerd tarief mocht gebruiken. Dat maakt het eigenlijk nog nadeliger, dit zijn extra inkomsten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:17
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
Financiele situatie MVV #14

Jacques schreef : Uit het andere topic:

NathanR schreef : Vele zakelui zijn in het algemeen intelligenter, als vele bestuursleden samen. Die mensen hebben werkelijk iets bereikt en iets gewaagd en lopen iedere dag risko's (als ze fouten maken zijn ze failliet).

Wat een totale onzin. De meeste bestuursleden van MVV zijn zakenmensen, afhankelijk van je definitie van "zakelui" zijn ze zelfs allemaal "zakelui". Je kunt van Rinkens heel veel vinden qua omgang met supporters en dergelijke, maar een succesvol zakenman die risico's neemt, die daadwerkelijk iets bereikt heeft, is het zeker wel. En dat geldt voor de meeste mensen in het bestuur van MVV.

Je weet niet waar je over praat. Gemakkelijk he, mensen afkraken?


Ben ook niet tegen Rinkens, maar vind dat een Hotelier wel iets van de Catering kan maken en dit niet outsourced.... daar heeft hij toch minimaal enige ideeen over hoop ik. Vele mensen die er graag bij willen horen hebben niks op de Hoofdtribune of sponsorruimte te zoeken (dat is voor mensen die echt geld geven en niet Prins Carnaval etc).
Wie is er dan nog meer zakenman (met een eigen bedrijf) in het bestuur van MVV?
Een ex-directeur van ENCI kun je toch geen zakenman noemen, of reken je dat ook tot zakenman?
Een zakenman is iemand die een eigen bedrijf opzet met eigen risiko (het beste voorbeeld Steven Jobs; Apple; die lopen hier in Zuid Limburg helaas niet rond).
Waar ik op doel zijn mensen als Weijzen en Jongen (die zich verrijken aan een club, en anders zelf niks te makken hebben). Ik ben bang dat er in het huidige mvv weer zulke mensen rondlopen; misschien nu nog op het 2-e plan.... maar dat zien we dan in enkele jaren wel.
Zou me zeer intereseren als de salarissen van alle bestuursleden eens bekend zouden worden gemaakt (en wat ze ervoor doen).
Feit is dat we verlies maken, aan daar wordt normaal de leiding van een bedrijf op afgerekend (dus nu CEO Rinkens).

Het verlies is relatief klein dus dat valt wel te dichten.
Ps heb al meerdere maanden geleden aangegeven dat Elsen goed werk verricht (de aankopen zijn goed).
En door 50 Sjizofrene supporters (waaronder ikzelf :) ) op deze side zijn we toen in paniek Sema gaan halen....terwijl we al genoeg goede aanvallers hadden (bv La Rosa).
Ik heb toen ook al gezegd, dit is een paniek huur-aankoop is (waar dus zelfs geen geld voor was).
Eigenlijk zijn toen dus een bewust risiko aangegaan.

Ps HoutenGerard dat MVV de kaartjes tegen ADO goedkoop maakt dat is juist slim. We gaan toch niet de kassa van DenHaag spekken (de helft gaat naar hun). Als ze iets voor de eigen supporters willen doen, dan is deze wedstrijd uitermate geschikt hiervoor.
Dan kunnen we tegelijk zien hoe mvv nog leeft (naar 14 jaar pils-league gaat ieder club door zwaar weer; wie wil dat nu nog zien?).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 12:18
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Financiele situatie MVV #15
Naja, Houten, volgens mij is het doel van MVV een lekker volle en sfeervolle Geusselt. Mochten we dan stunten tegen Ado en maakt de sfeer een goede indruk, dan zie je die mensen misschien wel weer terug (tegen de volle prijs) in de competitie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden