Financiele situatie MVV

22 okt 2013 15:34 22 okt 2013 15:47 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Financiele situatie MVV #46
Het "wegblijven" van publiek is een algemene trend in het gehele betaald voetbal. Als je kijkt naar de cijfers in jupiler league,
doet MVV het helemaal niet slecht (zelfs bij de top 5!).
Wel blijft het betreurenswaardig dat er niet meer mensen komen (bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Sparta...)

Ook zijn de toegangsprijzen niet te hoog (kijk en vergelijk die maar eens met de BVO's in een straal van 50-100 km rond Maastricht).
En is er bovendien via internet een goed alternatief: die 25% korting van nu is nog meer dan dat men de afgelopen jaren met de supporterskaart kreeg....
(En of we het nou leuk vinden of niet, het internettijdperk is er eenmaal! Hoe doen die criticasters dat dan met hun mobielabonnement, hun leverancier van gas-water & licht, hun declaraties van de ziektekostenverzekeringen of hun bankzaken....? kom op zeg. )
OK: men zou uitzonderlijkerwijs telefonisch kaarten moeten kunnen reserveren ( zoals dat vroeger kon, is misschien nu nog zo?) en eventueel de 65+ korting weer kunnen implementeren voor die oudjes die niet via het internet willen bestellen ( maar over hoeveel mensen spreken we dan...? 50-100 maximaal ? daar is de teruggaan ook niet aan te wijten, want die mensen zie je toch vaak in de Geusselt ;) ).

Feit is dat we de tering naar de nering moeten zetten en met mindere sponsorinkomsten en minder omzet uit de kaartverkoop zit er niets anders op dan te besparen en creatief zoeken naar meer geld. Ik wens het bestuur veel succes ! :thumbsup:


Ter info: de training begon vandaag verlaat, omdat het bestuur de staf en spelers eerst inlichtte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:41
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
Financiele situatie MVV #47

αναρχος schreef : Nathan R, informeer jezelf eens voordat je dit soort teksten op het forum zet. Binnen het bestuur werkt iedereen vrijwillig, ze krijgen dus geen salaris!


Ok sorry Jongens, dat wist ik niet, als ze het allemaal voor niks doen dan neem ik hiervoor ECHT mijn pet af :thumbsup:

En ben juist de mening dat zakenlui als Rinkens goed op hun plaats zijn in het bestuur van MVV. (verbaasde me wel vorig jaar dat hij niet klaar was om te promoveren; wanneer dan wel, brengt toch meer inkomsten enfin,
en dat hij de catering niet in eigen handen neemt; daar liggen toch wel degelijk mogelijkheden).

Maatregel 5
als de spelers echte broodvoetballers zijn, dan moeten ze maar zien te winnen van ADO wat niet onmogelijk is en dan hopen op een uitwedstrijd tegen Ajax, Feyenoord of Psv waar de recette dan gedeeld wordt of pas een ronde later?
Dus dat wordt dan bikkelen zou ik zeggen; als ze op het eind van het seizoen tenminste noch een contract verlenging natreven. Anders wordt dit de eenvoudigste methode om geld te besparen (selectie weer verkleinen).
Dit jaar en vorig jaar was/is eigenlijk een goede kans om te promoveren; hopelijk realiseren ze zich dit allemaal heel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:44
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Financiele situatie MVV #48
Bonjour gamins. Merde arrive. Soit.

Het enige dat telt is focussen op de toekomst. Die actie plannen moeten een succes worden want anders kan die rood witte sjaal voor goed de kast in na de carnaval. Zo is de situatie en niet anders.
Wat kunnen we doen als supporter ? Ik denk dat naast een kleine financiële opoffering vooral gedacht moet worden aan “hennekes’’. Ideeën zijn er voldoende binnen het bestuur en de ledenraad maar ze moeten uitgevoerd worden en wij, supporters, kunnen daarbij een cruciale rol in vervullen. Daarnaast denk ik dat er genoeg supporters nog ideeën hebben en deze tevens willen uitvoeren. Nu zal moeten blijken hoeveel bestaansrecht MVV heeft. Staat allen op.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 15:58
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Financiele situatie MVV #49
Bin iech d'n einegste dee z'ch dit kier noe 'ns gaar neet drök maak en dink tot 't wel los geit loupe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:00
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Financiele situatie MVV #50
Het verleden heeft geleerd dat je je bij MVV altijd druk moet maken om de financiën.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:09
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Financiele situatie MVV #51

MVVke schreef : Bin iech d'n einegste dee z'ch dit kier noe 'ns gaar neet drök maak en dink tot 't wel los geit loupe?


Er is een verschil met het verleden en wel dat MVV nu op eigen kracht uit de crisis moet komen. Nogmaals als de actie plannen niet lukken dan is het over en uit. Duidelijker kan ik niet zijn.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:10 22 okt 2013 16:20 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Financiele situatie MVV #52
Het tekort is echt mega opgelopen dus van 200.000 naar 470.000 van het afgelopen seizoen
Ik hoor Paul Rickens nog zeggen en schrijven we proberen een klein plusje te schrijven !!

Blijkbaar is via een belronde onder sponsoren die 200.000 opgehaald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:15
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #53
ipv Erens af te 'kraken' kun je natuurlijk ook afvragen in hoeverre de berichtgeving van L1 goed is.

Wellicht wil men een marge wil inbouwen? Dus wat minder optimistisch te begroten?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:17
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
Financiele situatie MVV #54

Roei baank schreef :

MVVke schreef : Bin iech d'n einegste dee z'ch dit kier noe 'ns gaar neet drök maak en dink tot 't wel los geit loupe?


Er is een verschil met het verleden en wel dat MVV nu op eigen kracht uit de crisis moet komen. Nogmaals als de actie plannen niet lukken dan is het over en uit. Duidelijker kan ik niet zijn.


Als het zo erg is dan Sema's contract (hoe goed hij ook speelt) niet verlengen. Het bestuur wist dat ze hiermee een risiko liepen.

Toen Danny Geblesseerd was stond hij waarschijnlijk ook niet op de loonlijst (of betaald de verzekering dan alleen de eerste 6 weken).
Kunnen zich niet enkele spelers ziek laten schrijven :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:21 22 okt 2013 16:22 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Financiele situatie MVV #55
Seizoenskaart verhogen kost supporters, de club uitkleden ook. De enige oplossing is sponsoren vinden. Maar als een sponsor omvalt, vallen er ook supporters om. Dus MVV wordt aan de boven een onderkant gepakt. En zo blijft het maar doorgaan. Als je 1100 euro binnenharkt en 1200 euro uitgeeft, is het wegblijven in de Geusselt geen principekwestie meer. Al kosten de kaartjes een euro, als je die euro niet voor de deurwaarder hebt, heb je ook geen euro voor MVV. Niet iedereen is bij machte om controle te houden over huis en haard. En zelfs diegenen die dachten controle te hebben, zijn het kwijt geraakt.

Ik zie het MVV bestuur niet bij machte om dit 'maatschappelijk' probleem zelf op te lossen. In mijn ogen is de bond aan zet, MVV is geen uitzondering op dit probleem, het speelt bij alle clubs. Versoepeling en maatwerk zou een heleboel clubs weer een beetje bestaansrecht geven. Maar het draait uiteindelijk allemaal om de ondernemers, die de fundering van de club zijn. En je ziet al sinds jaar en dag aankomen, dat er te weinig 'succesvolle' ondernemers in de stad zitten die een deel van hun winst aan MVV willen schenken.

Je kunt nu wel als supporter weer met de collectebus gaan rondlopen, dan haal je een goede 20.000 euro op. Maar dat is niet een structurele oplossing voor dit probleem. Je kunt op je buurman gaan inpraten, of hij zin heeft om mee te gaan naar MVV, maar dan moet hij wel de middelen hebben. Je kunt als supporter een schroefje ophangen in het kleedlokaal, de deuren verven etc.,Maar je kunt op die manier geen club rechthouden dat staat op los zand.

Hadden we maar iemand in de stad wonen, die een enorm lucratief concept heeft, waarmee hij zijn bedrijf en de club recht kon houden. Een ondernemer met een MVV hart, die investeert en niet er perse iets voor terug hoeft te hebben. Die geniet van het supporter zijn en het sponsoren maar bijzaak vindt. Dat is de schakel die ontbreekt, tussen alle (met alle respect) kleine sponsoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:31
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Financiele situatie MVV #56

Roei baank schreef : Bonjour gamins. Merde arrive. Soit.

Het enige dat telt is focussen op de toekomst. Die actie plannen moeten een succes worden want anders kan die rood witte sjaal voor goed de kast in na de carnaval. Zo is de situatie en niet anders.
Wat kunnen we doen als supporter ? Ik denk dat naast een kleine financiële opoffering vooral gedacht moet worden aan “hennekes’’. Ideeën zijn er voldoende binnen het bestuur en de ledenraad maar ze moeten uitgevoerd worden en wij, supporters, kunnen daarbij een cruciale rol in vervullen. Daarnaast denk ik dat er genoeg supporters nog ideeën hebben en deze tevens willen uitvoeren. Nu zal moeten blijken hoeveel bestaansrecht MVV heeft. Staat allen op.


100% mee eens roei baank. Enige dat dit tegen houdt, MVV. Waarom wordt er hier op het forum niet mee gepraat door MVV? Dan bedoel ik nuttige informatie. Denk aan acties waar wij als supporters onze hennekes kinne laote wappere. Ik heb nog nergens iets van acties langs zien komen waar wij als supporter MVV mee kunnen helpen.

En betreft alle ideeen die er zijn. Ik denk dat een praotkafee niet voor iedereen meteen aantrekkelijk is. Laat mensen via mail of enquete ideeen op papier zetten. En wees daarna niet stil en doe er niks mee (of in stilt). Maar MVV moet dan laten horen wat er gedaan moet worden, nodig eventueel mensen uitnodigen die de juiste ideeen hebben aangeleverd enz. Vaak is het naar een enquete "dood" en weet niemand wat er gedaan wordt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:37 22 okt 2013 16:38 door Aswin. Reden: Email toegevoegd
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #57

H.29 schreef :

Roei baank schreef : Bonjour gamins. Merde arrive. Soit.

Het enige dat telt is focussen op de toekomst. Die actie plannen moeten een succes worden want anders kan die rood witte sjaal voor goed de kast in na de carnaval. Zo is de situatie en niet anders.
Wat kunnen we doen als supporter ? Ik denk dat naast een kleine financiële opoffering vooral gedacht moet worden aan “hennekes’’. Ideeën zijn er voldoende binnen het bestuur en de ledenraad maar ze moeten uitgevoerd worden en wij, supporters, kunnen daarbij een cruciale rol in vervullen. Daarnaast denk ik dat er genoeg supporters nog ideeën hebben en deze tevens willen uitvoeren. Nu zal moeten blijken hoeveel bestaansrecht MVV heeft. Staat allen op.


100% mee eens roei baank. Enige dat dit tegen houdt, MVV. Waarom wordt er hier op het forum niet mee gepraat door MVV? Dan bedoel ik nuttige informatie. Denk aan acties waar wij als supporters onze hennekes kinne laote wappere. Ik heb nog nergens iets van acties langs zien komen waar wij als supporter MVV mee kunnen helpen.

En betreft alle ideeen die er zijn. Ik denk dat een praotkafee niet voor iedereen meteen aantrekkelijk is. Laat mensen via mail of enquete ideeen op papier zetten. En wees daarna niet stil en doe er niks mee (of in stilt). Maar MVV moet dan laten horen wat er gedaan moet worden, nodig eventueel mensen uitnodigen die de juiste ideeen hebben aangeleverd enz. Vaak is het naar een enquete "dood" en weet niemand wat er gedaan wordt


Vanmorgen heeft MVV hier een email over gestuurd (ik neem aan naar alle seizoenskaarthouders).

Zie hieronder:

Beste Aswin,

Graag willen we jou, als trouwe fan, van het volgende op de hoogte brengen. Begin november zal MVV haar jaarcijfers presenteren aan de KNVB. Wij kunnen je nu alvast meedelen dat het ons niet gelukt is om het sportief succesvolle seizoen 2012-2013 financieel positief af te sluiten. We hebben helaas een totaal negatief bedrijfsresultaat van € 470 000 geboekt. Dit zware tekort is tot stand gekomen door tegenvallende inkomsten (lagere toeschouwersaantallen, minder TV-gelden, lagere inkomsten uit eten en drinken en sponsorgelden). Hierdoor moeten we terug naar de basisbegroting van 2,4 miljoen zoals we dat bij de start, 3 jaar geleden, van onze reddingsoperatie hebben opgesteld. Dat betekent dat wij de rest van komend seizoen fors gaan bezuinigen en via een aantal gerichte acties onze inkomsten structureel moeten verhogen.

Dit kunnen we niet alleen. We hebben ook jouw steun keihard nodig! Komende maanden zullen de Supportersclub, de Vereniging en Veer zien MVV acties op touw zetten om ons te helpen. Jij kunt ons nu alvast steunen door massaal aanwezig te zijn tijdens de bekerwedstrijd MVV-ADO Den Haag of door de mooie 'Vaan Us Allemoal' sjaal te bestellen bij Sportshop Do It.

Wil je meer lezen over onze financiële situatie, lees dan het volledige persbericht op onze website www.mvv.nl .

We hopen je snel weer te begroeten in Stadion de Geusselt!

Met sportieve groeten
MVV Maastricht

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:39
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Financiele situatie MVV #58

Dit kunnen we niet alleen. We hebben ook jouw steun keihard nodig! Komende maanden zullen de Supportersclub, de Vereniging en Veer zien MVV acties op touw zetten om ons te helpen. Jij kunt ons nu alvast steunen door massaal aanwezig te zijn tijdens de bekerwedstrijd MVV-ADO Den Haag of door de mooie 'Vaan Us Allemoal' sjaal te bestellen bij Sportshop Do It.


Dit staat inderdaad in de mail. Had hem nog niet gelezen. Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:42
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Financiele situatie MVV #59

H.29 schreef :

Dit kunnen we niet alleen. We hebben ook jouw steun keihard nodig! Komende maanden zullen de Supportersclub, de Vereniging en Veer zien MVV acties op touw zetten om ons te helpen. Jij kunt ons nu alvast steunen door massaal aanwezig te zijn tijdens de bekerwedstrijd MVV-ADO Den Haag of door de mooie 'Vaan Us Allemoal' sjaal te bestellen bij Sportshop Do It.


Dit staat inderdaad in de mail. Had hem nog niet gelezen. Ben benieuwd.


Benieuwd naar wat?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2013 16:48
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Financiele situatie MVV #60
Benieuwd naar het feit hoe dit aangepakt gaat worden.

1. Kom MVV met duidelijke actiepunten naar buiten?
2. Is er mogelijk tot inschrijven?
3. Is er duidelijk hoeveel mensen moeten werken aan een bepaald actiepunt?
4. Worden er ook mensen met de desbetreffende kennis gebruikt specifiek voor één actiepunt?
5. Variërende actiepunten. Hiermee bedoel ik dat er zowel de "doeners" als " denkers" aan het werk gezet worden. Een voorbeeld. Aanwezig zijn voor bier in te schenken. en de kantoor mensen iets kunnen doen met bv sponsoren. Mensen die zich kunnen aanbieden om een lezing te geven of wat dan ook.

Dit zijn nu een aantal vragen die in me opkomen. Dit is zeker geen kritiek of iet dergelijks maar hoop dat dit allemaal wordt meegenomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden