Moderators mogen gerust mijn posts verwijderen of een apart topic aanmaken, want ben het eens met de reactie dat dit vervuiling is.
MVVke schreef : Here we go again.....D'r maag bliekbaar niks kritisch euver de club en/of de speulers gezach weure..
(...) alles altied mer blieve zien door 'ne roedwitte brèl
Sorry MVVke, maar deze draai ik even om. Here we go again, mensen zijn het niet eens met specifieke kritiek, en volgens jou betekent dat dat er helemaal niets kritisch gezegd mag worden en dat alles door een rood-witte bril gezien moet worden. Dat heb je wel vaker gezegd inderdaad. Dat is een dooddoener, want je discussieert dan niet over de inhoud.
Let wel: je zegt wel degelijk nog inhoudelijke zaken, die heb ik er nu even uitgeknipt maar ga ik hieronder op in. Ik zeg dus niet dat je helemaal niet over de inhoud discussieert, maar puur deze opmerking die je er (wel vaker) bij plaatst. Iemand is het op dit onderwerp niet helemaal met je eens, en dan zet je die maar weg als iemand die slaafs de club volgt. Vind ik ook wat gemakkelijk. En dat kan ik in dit geval onderbouwen. In mijn mening is TPC in zijn verhaal het meest kritisch op twee mensen: Bo Geens en Ogunjimi. Beiden voetballen helemaal niet voor MVV, dus waarom zouden wij het dan door een MVV-bril zien? En ga ik even op die twee namen in: ja, als ik Geens was, zou ik wat minder feestfoto's op instagram zetten. Ik vind dat ook niet slim van hem. Het straalt inderdaad uit dat je niet altijd met voetbal bezig bent. Maar tegelijkertijd stoor ik me aan het naspeuren van social media om een speler maar op een foutje te kunnen betrappen. Ik zet dat in mijn vorige post wellicht wat scherp aan door met termen als "dorpspastoor" te gaan roepen. Excuus als ik daar iemand mee beledigd heb.
Ogunjimi zit moederziel alleen in Wit-Rusland. Dat is zijn eigen keuze, ik hoef hem ook echt niet terug bij MVV, laat hem lekker weg blijven. Maar! Dat gezegd hebbende, vind ik het volstrekt logisch dat die jongen veel op social media zit. Wat moet hij anders in Wit-Rusland? Die mist MVV echt wel hoor. Misschien niet alles van MVV, maar in ieder geval de gezellige interactie met (een deel van) de selectie. Om hem aan te pakken dat hij veel op instagram zit vind ik vreemd. Het is ook niet zo relevant, Ogunjimi is weg bij MVV - en blijft hoop ik weg, als speler. Als hij zijn oude makker wil komen aanmoedigen kan hij een seizoenkaart kopen.
Kortom: het stuk waar ik me misschien nog het meest aan stoorde, raakt MVV eigenlijk helemaal niet. Dus heeft ook niets met mijn al dan niet rood-witte bril te maken.
MVVke schreef : 't Geit neet ins um de speulers vaan M.V.V. persuunlek, mer voetballers in 't algemein.
Ze zien steeds mier bezig mèt lang leve de lol, en de prof-mentaliteit is aon 't verdwijne. Esof speulers ''voetbal mer eve veur d'r bij doen''...
Nog neet zoe hiel väöl weke geleie beklaogde van Hanegem en van Hooijdonk ziech ouch al hei euver.
Ik zie dit serieus toch anders hoor. Zelfs in de jaren negentig en begin van dit millennium kende ik nog MVV-spelers die meer in de coffee-shop of in de kroeg stonden dan dat ze op het trainingsveld of in de sportschool te vinden waren. Spelers met veel talent waarvan een enkeling op een voorganger van dit forum zelfs op handen gedragen werd. Waar het volgens sommige supporters aan de toenmalige trainer lag dat die speler werd weggestuurd toen hij weer eens te laat en zo stoned als een garnaal op de training verscheen. En gaan we verder terug kennen we genoeg spelers die van een glas bier hielden en die nooit in de sportschool te vinden waren of zo. Tegenwoordig zijn juist steeds meer spelers daar wel mee bezig. Goede voeding (dus vrijwel nooit alcohol, bijvoorbeeld). Krachttraining. Aan de conditie werken. Niet iedere speler van MVV doet dat, maar sommigen wel. En daar zitten mannen bij die met naam en toenaam worden genoemd en op de foto staan. Ik snap dat niet iedere supporter dat weet, maar om dan over een fotootje op het vliegveld of een vakantiefoto van de mannen te doen alsof het allemaal lamballen zijn, dat vind ik onterecht.
Maar goed, op dit forum werd ook beweerd dat Kuipers alleen maar in de feesfebrik stond te zuipen op dagen dat de Kuuper in het echt voor zichzelf 100km door het heuvelland had gefietst.
Mag ik daar op reageren zonder dat ik meteen een kritiekloze rode bril-drager ben? Ik beloof dat ik niemand meer dorpspastoor zal noemen. Jammer vind het wel een leuk woord.