omnisciens schreef : Het zal niet veranderen.
En dat frustreert, je wordt van alle kanten voorbij geraasd met de snelheid van een TGV, Fortuna, Den Bosch, Almere.
Jaaaaaa maar zij verkopen toch hun ziel, ohja? Zien we andere clubkleuren bij fortuna, zien we een ander clublied, zien we andere shirts, andere stadion namen?
Nee, we zien clubs met betere spelers, voetballen tegen ajax en feyenoord. Volle tribunes en een club die leeft. Wij mogen het doen met 1 keer uit en 1 keer uit naar Roda. Maar hey! Onze ziel hebben we toch nog steeds?
Ik ben zeker jaloers op Fortuna. Net zoals ik jarenlang jaloers was op Roda die met financiële doping van de gemeente in een leuk stadion eredivisie speelden. Ik ben jaloers op de eerste plaats van Den Bosch.
Maar ik wil toch wel een belangrijke nuance op bovenstaand stukje geven. Bij Den Bosch zitten mensen die enige tijd geleden veroordeeld zijn. Voor belastingfraude, witwassen van geld, door het doen van transfers van voetballers. Onder meer in Nederland (meer specifiek, met Vitesse onder Jordania sr.). De bedragen op papier matchten niet met de bedragen die via een andere route daadwerkelijk betaald werden. Een goed lezer herkent dit gedrag overigens ook van een andere club dan Den Bosch en Vitesse, maar ik durf dat niet hardop te zeggen want dan heb ik de pravda weer achter me aan die hier om bewijs komt schreeuwen. Heb ik uiteraard niet.
Ik weet dat iedereen recht heeft op een tweede kans, ik weet dat het best mogelijk is dat ze daar nu alles netjes doen. Maar ik zou dat soort mensen liever niet bij MVV zien. Dat heeft niet zo veel met clubkleuren te maken, met clublied of stadionnaam. Gewoon met het voortbestaan van de club. Want als, als, die knakkers bij Den Bosch weer belastingfraude aan het plegen zijn, is er een reële kans dat FC Den Bosch als (wederom als…) dat uit komt direct failliet is. Weg club.
Maar goed, het kan jaren duren voor zoiets uitkomt. En wellicht horen we er nooit iets van. In de tussentijd best kans dat FC Den Bosch promoveert. En een paar seizoenen eredivisie speelt. En wij niet. Ja, daar ben en blijf ik toch echt jaloers op.