>
Ontvangen bedankjes 850
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Duin schreef : Lekker Maosbrugk, hou die positiviteit vast!
M.V.V. 1902 schreef : Nog zeven dagen en dan weten we of we in de sfeervolle entourage van sportcomplex Zoudenbalch in Utrecht voor-, achter- of gelijkstaan. De vraag is nu: waar staan we precies één week voor aanvang van de competitie? En om meteen maar een antwoord te geven: ik weet het niet. Ik denk dat niemand hier op het forum het weet. En sterker nog, ik denk zelfs dat onze eigen technische staf het niet weet. Simpelweg omdat de meest gewilde spelers waarschijnlijk pas ergens in aanloop naar de transferdeadline op 31 augustus gaan tekenen.
Wat weten we wel? Dat we een hele brede bank gaan hebben. En ook aan huurlingen hebben we geen gebrek (Nijhuis, Delferierre, Ntelo, Kalala, Matthys, Libert en Aziz). In de voorbereiding mocht ook veel eigen jeugd meedoen (T. Zeegers, Van Bommel, Kleinen, Cavcic, Nijsten, Visser en Delrock). En verder zijn er dan nog R. Zeegers, Blummel, Sürmeli, Bösing, Waem, Dzepar en Mami (gehaald voor MVV O21). Als ik dan de contractloze jeugdspelers er van af trek kom ik uit rond het minimale aantal contractspelers van zestien. Overigens zaten de nog niet gecontracteerde linksbacks Labylle en Keulen afgelopen zaterdag nog bij de wedstrijdselectie tegen Lommel.
Ik heb in aanloop naar deze competitiestart weinig kunnen zien, maar ik zou op basis van deze namen tot de volgende opstelling kunnen komen (als Wels al 4-3-3 gaat spelen):
Ntelo - Mami - Blummel
Dzepar - Kleinen - Sürmeli
Labylle? - Waem - Delferierre - Kalala
Nijhuis
Als je het zo bekijkt is het erg karig (daarbij moet wel worden aangetekend dat ik de drie huurlingen van Eupen nog niet heb zien spelen). Ik ga er dan ook gemakshalve van uit dat er nog drie à vier spelers (voor de basis) worden gehaald. Er van uitgaande dat Labylle gaat tekenen (die wens is uitgesproken in interviews en waarom houd je hem anders zolang erbij) zijn dat dus nog twee à drie spelers. Ik mag hopen dat daar nog minimaal een echte spits bij zit. In de nacht van 31 augustus op 1 september weten we zeker wie er op de elftalfoto komen te staan. Kunnen ze dan ook meteen de selectie op de site bijwerken Even zonder gekkigheid, ik vind dat MVV het tegenwoordig online best aardig doet. Veel social updates (Instagram, Facebook en Twitter) en een mailtje eens in de zoveel tijd in je inbox met wat updates en wat berichten op de site. Maar inderdaad, de foto's van de selectie updaten zou wel wat eerder kunnen. Je kunt ook de spelers die er niet meer zijn weghalen en een bannertje plaatsen met 'under construction' o.i.d.
Dan nog wat losse opmerkingen:
- Noor die riep dat-ie inzet op 2500 seizoenskaarten is erg ambitieus. Zeker als je alleen een banner online zet, maar verder weinig acties op touw zet om de kaarten aan de man te brengen. Van de andere kant, je kunt beter ambitie uitspreken in plaats van helemaal niets te doen. Een passende actie om de daad bij het woord te voegen had ik echter sterker gevonden.
- Noor heeft Wels en Van Geneugden binnen gehaald. Twee mensen die bij mij de indruk wekken vaklui te zijn die MVV op dit moment verder kunnen helpen (luister bijvoorbeeld de podcast met Van Geneugden maar eens). Maar het blijft natuurlijk allemaal afwachten.
Kortom: het enige dat zeker is, is dat een hoop onzeker is op het veld. Ik hoop in ieder geval dat het niet aan de support zal liggen. Overigens is door het kabinet vanmorgen bekend gemaakt dat de voetbalstadions tot 1 september maar voor 2/3e gevuld mogen zijn. Dat levert voor ons dus weinig problemen op
Vooraf is het moeilijk inschatten, achteraf is het makkelijk praten. Volgende week rond kwart voor tien weten we meer.