MVV seizoenskaarten 2023-2024

29 mei 2023 13:57
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Onderwerp Auteur
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #1
Twee dingen vallen me op:

1) MVV gebruikt vaker, zo ook vandaag, foto's van supporters waarop vuurwerk te zien is met een positieve tekst erbij. Helemaal prima (ik vind vuurwerk in stadions fantastisch) maar daar waar MVV marketingtechnisch deze foto's aan de ene kant gebruikt om mensen aan te trekken, geeft het aan de andere kant diezelfde mensen een stadionverbod omdat vuurwerk verboden is. Dat vind ik tegenstrijdig.

2) Ik lees dat 800 supporters hun seizoenkaart hebben verlengd. Er waren dit seizoen 2361 seizoenkaarthouders. Dan vind ik 800 toch bijzonder weinig, zeker gezien het seizoen dat we hebben gehad. Uiteraard gaan er nog wel bijkomen en ook de hogere prijzen spelen ook een rol, maar dat net 1/3 zijn kaart verlengd is toch wel opvallend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2023 12:06
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #2
Seizoenkaarten bij alle Limburgse clubs duurder; MVV laat prijzen het meeste stijgen
Voetbal kijken in Limburg wordt volgend seizoen duurder.

Maastricht - De vier Limburgse profclubs hebben de prijzen voor de seizoenkaarten - ‘noodgedwongen’- verhoogd. MVV gaat daarin beduidend verder dan Fortuna Sittard, Roda JC en VVV.

Stijgende inflatie en toegenomen kosten op het gebied van onder andere energie en beveiliging; de profclubs in Nederland ontkomen er naar eigen zeggen niet aan hun seizoenkaarten duurder te maken. Bovendien zorgt het voor meer inkomsten. Wat dat betreft vormen de Limburgse BVO’s geen uitzondering. Ook in Sittard, Maastricht, Venlo en Kerkrade moet meer worden neergeteld voor een seizoenkaart dan een jaar geleden.

Verschillen

Wat wel opvalt zijn de verschillen. Bij VVV blijft de stijging met nog geen 10 procent in alle leeftijdscategorieën het meest beperkt. Al komt daar nog eens 10 procent bovenop als de club promoveert naar de eredivisie.

Bij Fortuna gaan de Memberships (zoals ze in Sittard heten) bij volwassenen tussen 11 en 13 procent omhoog. Al kunnen Early Birds de ‘schade’ iets beperken door voor 13 juni het geld over te maken. De goedkoopste kaartjes voor de jeugd zijn procentueel wel fors gestegen in Sittard, mede doordat leeftijdscategorieën zijn samengevoegd. Opvallend is verder dat op de Fernando Ricksen Side met de meest fanatieke aanhangers de jongste jeugd (tot en met 12 jaar) nu 55 euro moet betalen in plaats van 19,68.

Leeg

„Het bedrag van 19,68 was zo laag dat mensen het geen probleem vonden zelfs een kaartje te kopen voor een net geboren kind”, aldus persvoorlichter Jurjen van Geel. „Die stoeltjes bleven dan leeg, terwijl voor die tribune veel interesse is. Bovendien vinden we de familietribune geschikter en veiliger voor kinderen van pakweg vier jaar.”

Bij Roda spreken ze van een toename van één euro per wedstrijd oftewel (inclusief mogelijke bekerpotjes) 20 euro bij de volwassenen. Voor de goedkoopste kaartjes is de stijging procentueel daardoor hoger (13 procent) dan voor de duurste (8).

Kosten

Bij MVV zijn de seizoenkaarten gemiddeld ruim 35 procent duurder geworden. Daarmee wijkt de Maastrichtse club duidelijk af van zijn drie provinciegenoten. „We hebben twee jaar geen stijging doorgevoerd”, zegt woordvoerder Jurgen Simon. „Afgelopen jaar zijn we als dank voor de steun tijdens corona zelfs met 20 procent teruggegaan. Gezien de hogere kosten komen we er niet onderuit de seizoenkaarten nu duurder te maken.”

Bood MVV vorig seizoen van de Limburgse clubs met 135 euro de goedkoopste seizoenkaart aan voor een volwassene, diezelfde plek in het stadion kost nu 185 euro. Daarmee is het goedkoopste seizoenkaart in Maastricht in één klap duurder dan dat bij Fortuna, Roda (beide 169) en VVV (150).

Ook in de categorie duurste seizoenkaarten heeft MVV de koppositie overgenomen. Daarvoor moet in De Geusselt 340 euro worden afgetikt. Dat is meer dan bij eredivisionist Fortuna (339), VVV (270) en Roda (259). Het betreft in alle gevallen prijzen voor volwassenen, afgezien van senioren die bij Fortuna, MVV en Roda voor een lager bedrag de wedstrijden kunnen bezoeken.

Topdrie

Bij de traditionele topdrie kan een volwassene het goedkoopste terecht bij Ajax (255 euro). Bij PSV (305) en Feyenoord (318) moet voor de minste plaatsen meer worden betaald. In Eindhoven is de prijs van de reguliere duurste seizoenkaart (895) hoger dan in Amsterdam (870) en Rotterdam (748). Zouden mensen nog interesse hebben voor een jaarkaart bij Feyenoord, dan zijn ze te laat. Bij de kampioen waren de 33.000 beschikbare tickets in no time verkocht.

De hoogste prijzen voor seizoenkaarten zijn terug te vinden in de Engelse Premier League. Bij ‘koploper’ Tottenham Hotspur, dat zich niet eens wist te plaatsen voor Europees voetbal, diende een fan afgelopen seizoen tussen 935 en 2350 euro over te maken.

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2023 09:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #3
Volgens MVV.nl 940 seizoenkaarten verkocht. In perspectief: vorig jaar stond diezelfde teller op 14 juni op 500 kaarten.

Volgens mij zijn we dit seizoen wel eerder begonnen met verkopen, kan goed zijn dat dat een belangrijke rol speelt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2023 11:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #4
Zul je altijd zien, een uurtje nadat ik dit op het forum gooi, verstuurt MVV in de media dat er meer dan duizend seizoenkaarten zijn verkocht.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2023 13:04 05 juni 2023 13:04 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #5
Er staat op mvv.nl dat er meer dan 1000 mensen hun seizoenskaart hebben verlengd, en aantal seizoenskaarten 940. Dat kan ik even niet rijmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2023 13:16 05 juni 2023 13:19 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #6
940 verlengd vwb de vaste plek. Meer dan 60 op een andere plek of alsnog hun oude plek als die nog vrij was. Nu vrije verkoop waarbij oude stoelen eventueel nog steeds vrij zijn. Getal is gewoon niet bijgewerkt, dat gebeurt handmatig.
Vreemder is dat als je binnen het gezin meerdere seizoenskaarten op dezelfde leeftijdscategorieën wil bestellen, dit via een extra account moet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2023 13:21 05 juni 2023 13:22 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #7
Ook slimmer (dit seizoen althans) om eerder te beginnen. In een positieve flow met behalen PO's is dat het moment om de verkoop te starten.
Ondanks de hogere prijs zitten we toch al ver boven vorig jaar. Ter vergelijking, ik betaal dit seizoen € 80,- meer dan vorig jaar op de AS, dus als je dan toch al ruim 500 kaarten meer verkocht hebt, helemaal prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2023 15:11
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #8

Roed en Wit 70 schreef : 940 verlengd vwb de vaste plek. Meer dan 60 op een andere plek of alsnog hun oude plek als die nog vrij was. Nu vrije verkoop waarbij oude stoelen eventueel nog steeds vrij zijn. Getal is gewoon niet bijgewerkt, dat gebeurt handmatig.
Vreemder is dat als je binnen het gezin meerdere seizoenskaarten op dezelfde leeftijdscategorieën wil bestellen, dit via een extra account moet.


Ja idd dit is nog wel slecht geregeld.
Volgens mij kun je maar per account 1 seizoenskaart bestellen ongeacht de leeftijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2023 19:09
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #9
1150 nu.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2023 16:41
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #10
Moet alleen diegene die de website bijhoudt, de getalletjes nog veranderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2023 12:41
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #11
Vraagje: als ik een seizoenskaart probeer te bestellen voor de Gamin tribune te bestellen, dan zegt ie: does not meet age criteria

Heeft iemand anders daar ook last van? Ik heb nog nergens iets van een leeftijd ingevuld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2023 13:53
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #12
Laat maar, je moet eerst inloggen en dan pas bestellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2023 06:53
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #13
Ik heb een aantal weken geleden mijn seizoenskaart verlengd, nu heb ik een mail gekregen van mvv waarin staat dat ik mijn seizoenskaart nog niet heb verlengd. Ik heb een mail terug gestuurd hoe dit mogelijk is maar heb tot op heden nog geen antwoord. Nog iemand hetzelfde probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2023 08:06 23 juni 2023 08:07 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #14
@Vriethof18 Als het goed is, heb je na je bestelling een bevestigingsmail gekregen. Als dat niet zo is, lijkt er iets fout te zijn gegaan. Als je de bevestiging wel hebt gekregen, zul je waarschijnlijk een tweede account hebben (met hetzelfde e-mailadres). Dat is bij mij het geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2023 08:26
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Onderwerp Auteur
MVV seizoenskaarten 2023-2024 #15

Vriethof18 schreef : Ik heb een aantal weken geleden mijn seizoenskaart verlengd, nu heb ik een mail gekregen van mvv waarin staat dat ik mijn seizoenskaart nog niet heb verlengd. Ik heb een mail terug gestuurd hoe dit mogelijk is maar heb tot op heden nog geen antwoord. Nog iemand hetzelfde probleem?


Ik heb ook seizoenkaart al tijd verleden verlengd en ook (2x zelfs) de mail gekregen dat ze me nog miste als seizoenkaarthouder.
Dubbele accounts lijkt me niet, omdat je mailadres maar 1x gebruikt kan worden.
Denk dat het een foutje aan hun kant is in de query om de mail uit te sturen. Geen groot probleem, al roept het wel vragen op bij de verlengers natuurlijk. Voor de zekerheid ook maar MVV gemaild, maar zoals zo vaak 0,0 reactie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden