Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding)

02 apr 2024 17:00
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 97
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #61

Boschpoort schreef :

SintServaos schreef : Unne pol of Joris moot vertrekke zow wel nuttig zien op de site

Ik zie de toegevoegde waarde niet. Het bestuur van de Stichting MVV 2018 gaat zijn beleid echt niet laten afhangen van een poll op deze site. Daarnaast denk ik niet dat de club ermee gebaat is als Joris nu vertrekt. Ten eerste, wie gaat het overnemen? Ten tweede, we moeten nu de rust bewaren. Stabiliteit is in deze fase belangrijker dan wie op welke functie zit. Eerst overleven.


Heeft de club er dan wel baat bij als hij blijft zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 17:22 02 apr 2024 17:36 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 776
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #62
Een poll is idd overbodig, die uitkomst is bekend. Ben ervan overtuigd, het seizoen uitvoetballen gaat echt wel lukken. Tenminste als er geen lijken zijn en Laura de cijfers juist heeft ingeschat. Acties lopen, nog drie thuiswedstrijden te gaan waarbij het resultaat van vrijdag uiteraard heel belangrijk is om het momentum vast te houden en playoffs. Er melden zich mensen bij Laura (hopelijk geen kruimelaars en echt voor de club en zonder allerlei eigenbelang). Maar daarna. Rust bewaren is wellicht 1, maar vertrouwen naar buiten toe (gemeente/sponsoren/potentiële sponsoren/supporters/partners) en laten zien dat elke denkbare stap genomen wordt, is net zo belangrijk. Een giga klus, een tekort a 2.5mln dekken en een miljoen bezuinigen. Mede mogelijk gemaakt door de stichting/rvc toen ze er zaten. Dus wat als ze er dan niet meer zitten, los van de vraag wie daar instapt. Het zou ook net iets meer kunnen losmaken. Vraag is, wanneer dan ook, wie kan ze uiteindelijk vragen weg te gaan. De vereniging Maastricht ?

De tussenstand van de gofundme actie op dit moment 34.173 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 17:48 02 apr 2024 17:50 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1934
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #63
Eerst antwoord op Vriethof 18: dat is de vraag omdraaien. Waarom zou het beter zijn voor MVV als Marcel Joris nu opstapt? Staat er een vervanger klaar die het beter gaat doen? Bestuurlijke chaos is het laatste wat we nu kunnen gebruiken. Laat alle betrokkenen nu vooral energie steken in het redden van de club. Je kunt veel van Joris zeggen (sorry ik krijg het trema op de o niet getypt met dit toetsenbord) maar je kunt hem niet verwijten dat hij zich niet ten volle inzet voor MVV. En hij heeft goede connecties met het stadsbestuur. ook niet onbelangrijk.
Ten tweede: de rol van Joris wordt zwaar overschat. Hij is voorzitter van een van de aandeelhouders. Weliswaar op dit moment nog een meerderheidsaandeelhouder maar de bedoeling is dat het grootste deel van de aandelen naar een investeerder gaat, welke dat dan ook wordt. Dan is de rol van de stichting helemaal uitgespeeld. Het beleid van de club wordt door de directie bepaald. En die wordt - als het goed is - door de Raad van Commissarissen gecontroleerd. Joris speelt daar geen rol in.
Dan hebben we wel nog (gelukkig) de vereniging die het 'gouden aandeel' beheert en waakt over de kernwaarden van de club.

Dan de vraag van Roed en Wit 70: Het bestuur van de stichting benoemt de bestuursleden. Dus formeel kunnen enkel de mede-bestuursleden in een stemming besluiten dat de voorzitter weg moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 19:08 05 apr 2024 18:19 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 829
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #64
Tussenstand crowdfundingactie op 2 april 2024, 19.00u: €35.070 ingezameld van het doelbedrag €75.000 via 423 donaties.

Nog niks gedoneerd? Of nog eens doneren? Ga naar: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 19:28
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 829
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #65
Een jpg-plaatje van 1080 x 608 pixels, goed te gebruiken op je Insta.



Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 20:15 02 apr 2024 20:17 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2405
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #66
Toendertijd in 1977 werden er in horeca zaken verkes neer gezet om als klant daar een donatie in te deponeren,met als ,,winnaar,,café Modern op de markt in meerssen ik dacht de familie Close?
Zou zoiets nu ook niet mogelijk zijn ondanks dat het Kortdag is?
Ik weet alles moet op een hele korte termijn gebeuren of is er iets mogelijk dat er wat georganiseerd word middels een soort van collecte,of ben ik kwa gedachte iets aan het bedenken wat op korte termijn niet meer mogelijk is?
Ik ben sowieso ondersteboven van alle acties die nu al lopen,hulde voor de organisatoren…mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 20:30
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 535
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #67
Hulde voor de verschillende initiatieven. Alle kleine beetjes helpen. De crowdfunding maakt erg inzichtelijk hoe snel er geld wordt opgehaald en wat het bedrag is.
Wat betreft de kaartenactie en de komende wedstrijden: het zou mooi zijn als het stadion zo vol mogelijk zit om meerdere redenen.
1, voor de hand liggend: meer verkochte kaarten = meer geld in het laatje.
2, een vol stadion onderstreept het belang van een BVO in Maastricht. Je benadrukt je bestaansrecht. Welk ander evenement in de directe omgeving trekt zoveel bezoekers?
3, sportief gezien is het behalen van play-offs nog mogelijk.
Vraag: komt er van de opbrengst van de catering tijdens wedstrijden iets bij MVV terecht of gaat dit volledig naar de cateraar? M.a.w. helpt meer drinken en eten MVV financieel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 20:34 02 apr 2024 20:42 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 776
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #68
Met name de vraag van mvv1902 is een goede. Welk % mbt drank en eten gaat er direct naar de portemonnee van mvv.

Lopen er momenteel ook acties richting bedrijven vanuit de 3 man sterke commerciële afdeling ? Iech mats mvv loopt via de ticketpagina.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 20:45
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 840
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #69
Waarom 75 000 als streef bedrag ..........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 22:50 02 apr 2024 22:54 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 603
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #70
wat ik hier nergens hoor, waarom niet VZM weer in ere en hun oude rol herstellen ?
en de leiding geven ?

Waren zij niet jarenlang een van de grootste sponsoren, zo niet de grootste?
Kwamen de opbrengsten van hun catering en overige acties niet altijd direct ten gunste van us MVV-ke?
Waaronder medefinanciering van spelers ...

Wat goed was, laat dat weer goed zijn! :thumbsup:
en Eric W weer aon de geng zette !
Transparante organisatie, direct aanspreekbaar (zowel voor voor club en fans), manjefiek interface en grote integriteit !
Hadden (zoals nu blijkt ) terecht wat bedenkingen bij de Yanks en goede ideeën over een nieuw stadion ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 23:12 02 apr 2024 23:14 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 833
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #71
Inmiddels is de helft van het streefbedrag binnen. Een fantastisch begin van de crowdfundingactie. Top! Hulde aan de organisatie en alle donateurs! Lokaal gaat het prima, maar wordt ook geprobeerd om landelijk aandacht te krijgen voor deze actie? Ik weet zeker dat MVV ook buiten de provinciegrenzen op veel sympathie kan rekenen. Misschien is Johan Derksen wel bereid om er op TV in 2 of 3 zinnen aandacht aan te schenken? Hart van Nederland? Oud spelers? Ik roep maar wat... Wat ik wil zeggen, is dat ik bang ben dat het op een bepaald moment zal gaan stokken binnen Maastricht en omgeving. En er is nog zo een lange weg te gaan buiten deze € 75.000.

Is er trouwens naast de kaartjesactie en deze crowdfundingactie nog meer op komst? Een club van 100 die allemaal € 1000 doneren wellicht? Niet voor de gewone man, maar er moeten toch mensen/bedrijven zijn die een bedrag in die orde kunnen missen voor onze fantastische club? Wellicht kun je er voor deze categorie iets tegenover zetten (naam op de lichtkrant tijdens de laatste wedstrijden?).

Ik vertrouw erop dat er nog meer moois op komst is!

#noetsdemoodverloreheet

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 23:24
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 776
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #72
Niet onder het juiste topic, wellicht verplaatsen, maar is VZM niet door Noor aan de kant gezet ten faveure van Yvey ? Door de verbouwing van de businessclub (die geen extra sponsorinkomsten heeft opgeleverd) voor een paar ton zit men nog 8 (?) jaar vast aan deze partij. Maar wat levert het mvv wel/niet op. Is daar ook een minimum voor YveY ingebouwd of is dat voor hun eigen risico. Misschien in dat kader juist niets meer eten/drinken, des te sneller is men weg. Man, wat heeft die Noor veel kapot gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 23:52
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 558
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #73
Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat het verhaal gaat dat MVV niet deelt in de drankomzet. Dit is dus de grootste onzin. Zuipen ! Voor de club! Overigens kun je dit de komende wedstrijden letterlijk extra doen, meer info volgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2024 23:55
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 629
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #74

webmastersfm schreef : Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat het verhaal gaat dat MVV niet deelt in de drankomzet. Dit is dus de grootste onzin. Zuipen ! Voor de club! Overigens kun je dit de komende wedstrijden letterlijk extra doen, meer info volgt.


Oh we delen dus wel mee in drankomzet?
Dan zuip ik me bij deze het licht uit vrijdag!
Zuipen voor je club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2024 08:04
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1878
Meer
Acties om MVV te steunen (o.a. crowdfunding) #75
Er zit een mooie flow in de actie

Wat enorm zal helpen is dat die flow er in blijft ! ik hoop dat MVV dit breder kan trekken en eigenlijk zou men naar Rieu moeten stappen
Rieu is enorm publiciteitsgeil en die komt zelfs in de media als hij wortels doneert

Hoe zie ik dat , Rieu met zijn gitaar op de middenstip van MVV spelend het MVV clublied en dit dan deelt op zijn insta ( 2,4 miljoen) en zijn Facebook (9,8 miljoen ) en dan men de link en wat gesproken tekst voor het icoon MVV 122 jaar .
De link van de doneeractie en hopen dat zijn volgers gaan mee doen

Ik hoop dat er goede contacten zijn naar Rieu ( iemand) en dit kun je natuurlijk met nog meer bekende Maastrichtenaren gaan doen , laat de Toneelacademie er een soort " verhaal " van maken die de komende 2-3 weken verteld wordt kriskras door Maastricht , kriskras door Nederland en misschien zelf kriskras door Europa .
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Hier menier, Pierrot, Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.363 seconden