MVV algemeen

24 mrt 2022 19:05 24 mrt 2022 19:27 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #7456
www.limburger.nl/cnt/dmf20220324_96290500

MVV krijgt een investeerder met een minderheidsbelang van 24%.. maar de doelstelling is duidelijk, en erg ambitieus!!

Zelfs als MVV het spelersbudget weet te verdubbelen, is het alsnog een helse taak om play-offs te halen.

EN: „Nou, als dat lukt dan zijn we over drie jaar daar waar we willen spelen; in het linkerrijtje. Uiteindelijk zal het toch vanuit de commercie moeten komen. En vanuit de supporters. We hebben nu tweeduizend seizoenkaarthouders. Dat moeten er op termijn minimaal vier- of vijfduizend worden.”


Ik weet even niet meer wat te zeggen.. :unsure:
Het doel is om over 3 jaar linkerrijtje te spelen maar het aantal toeschouwers moet dan wel meer dan verdubbelen.. echt!!??
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen, Burgundian043

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2022 19:12
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #7457
Klinkt alsof we de jackpot hebben gewonnen een investeerder voor 24%.

Klinkt bijna als een zeer slechte 1 april grap. Dit kun je bijna niet eens investeren noemen maar gewoon aan de beademing blijven houden.
Want uiteindelijk wordt weer dezelfde partij uitgeknepen, die al 20 jaar de club overeind houdt, namelijk de supporter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2022 20:11 24 mrt 2022 20:16 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #7458
dank voor het plaatsen Jeoff ik wist niet dat er een artikel geplaatst was.

Goed , we hebben de onzin van Joris gelezen en een week later krijgen we het opnieuw onderbouwd waarom onze de club onder deze leiding haar 125 jaar bestaan niet gaat halen !

Een directeur die niet graag in de belangstelling staat heeft niks te zoeken bij een (kleine) BVO maar los daarvan als volgens die zelfde directeur MVV niet commercieel gaat scoren dan hebben we een probleem
Is Noor daar niet 24 maanden geleden voor aangetrokken , om commercieel te scoren ?? Meneer vertelde zelf dat hij 70% van zijn tijd in commercie ging stoppen.
Maar met geen enkel resultaat. Het is zelfs zo schrijnend dat Noor een tijdje geleden sponsoren heeft benaderd om hem te helpen om ingangen te krijgen bij commerciele partijen in het Maastrichtse omdat het hem tegenviel en niet lukte om aan nieuwe ingangen te komen . Tot op de dag van vandaag is er geen enkel actieplan gemaakt door Erik Noor om de commercie doelgericht te verbreden en plan matig en actie matig naar niveau te tillen waarin de markt reageert door zich aan te sluiten tegen een winnend concept !

Kort gezegd Noor krijgt de commercie niet voor elkaar, maar dat wisten we al en dat gaat ook niet gebeuren, hij is niet goed genoeg
Hoe hij erbij komt dat de organisatie beter is geworden is mij een raadsel , de organisatie heeft alleen maar goede mensen kwijt geraakt , om maar een naam te noemen Tom Daemen op commercie
MVV staat er onder leiding van Noor na 24 maanden een stuk slechter voor op personele bezetting dan in de tijd van bv Penders en dat is niet alleen op commercie , ook op medisch zijn Wintjes en Loeffen met onvrede bij de club vertrokken en na wat ik begreep gaat er na dit seizoen nog een icoon MVV uit onvrede verlaten

Nu gaan we vol inzetten op de jeugd , 3 jaar drama voetbal zien en ontwikkelen en de laatste supporters weg jagen
Wat moeten we gaan ontwikkelen als er geen talent te ontwikkelen valt, zijn van Bommel ,Schenk en Penders , talenten ??? Schei toch uit
De hele jeugd opleiding is een kansloze missie . Met het minste budget van alle BVO in Limburg gaan we nooit kwaliteit opleiden, die kwaliteit komt niet naar ons of blijven bij ons
Andere BVO in onze provincie krijgen het niet eens voor elkaar structureel en die hebben budgetten 2-3 keer zo groot

De jeugdopleiding is een farce als tool voor groei, de commercie is een grap als tool voor groei . Er blijft dus alleen supporters en investeerders over.
Geen enkele minderheid investeerder kan en gaat t verschil maken . Om structureel mee te doen om plek 8 , heb je minimaal 1000.000 euro per jaar extra aan spelers budget nodig . Wij hebben nu 750.000 aan spelers budget
Roda heeft 1,6 miljoen en VVV heeft 2 miljoen als vergelijk .

Waar moet dat geld vandaan komen , verdubbelen in seizoenskaarthouders ?? ik denk dat we komend seizoen 10% gaan krimpen naar 1500
Een investeerder met een minderheid dan alleen aandelen krijgt en geen bezittingen ( want dat heeft MVV niet) die is bijna veroordeeld om ieder jaar bij te lappen en verliezen af te dekken

Dus kort gezegd , dit hele plan kan de prullenbak in , Noor heeft 24 maanden op zijn kont gezeten en commercieel geen enkele progressie geboekt dan alleen maar praatjes afgestoken en zou nu in eens in de komende 3 jaar het verschil gaan maken , wordt wakker man pak je spullen en ga bij Den Bosch aan de slag

Het enigste wat er nu moet gebeuren is eens een keer een verstandig besluit !
De ledenraad moet de deal met de minderheid aandeelhouder afkeuren !! Want als eenmaal een aandeelhouder binnen is dan zijn de volgende aandelen heel snel verkocht als de club er slecht voor staat. Immers bijlapen betekend heel vaak aandelen bijkopen . En voordat we t weten is onze club voorgoed in andermans handen tegen een hele slechte deal

Als we naar een aandeelhouder toe willen dan moeten we naar een meerderheid aandeel of anders niet .
Maar ik blijf er bij dat het business model MVV nog heel veel groeikansen biedt , maar op deze manier zijn we ons zelf volledig aan t af breken
Deze directie en bestuur moet zo snel mogelijk worden vervangen samen met alle die dit beleid ondersteunen en Noor moet geen enkele inspraak hebben in de aandelen transactie en nu ook weer zie je in het interview dan zit hij dik aan tafel en bepaald en dat moet gewoon niet kunnen en toch gebeurd het.

We gaan nu een feestje bouwen voor ons 120 jaar en ik hoop dat t een mooi feestje wordt maar als we langer deze compleet incompetente directeur blijven accepteren dan gaan we de 125 jaar niet halen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2022 22:15
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 473
Meer
MVV algemeen #7459

jeoff schreef : www.limburger.nl/cnt/dmf20220324_96290500

MVV krijgt een investeerder met een minderheidsbelang van 24%.. maar de doelstelling is duidelijk, en erg ambitieus!!

Zelfs als MVV het spelersbudget weet te verdubbelen, is het alsnog een helse taak om play-offs te halen.

EN: „Nou, als dat lukt dan zijn we over drie jaar daar waar we willen spelen; in het linkerrijtje. Uiteindelijk zal het toch vanuit de commercie moeten komen. En vanuit de supporters. We hebben nu tweeduizend seizoenkaarthouders. Dat moeten er op termijn minimaal vier- of vijfduizend worden.”


Ik weet even niet meer wat te zeggen.. :unsure:
Het doel is om over 3 jaar linkerrijtje te spelen maar het aantal toeschouwers moet dan wel meer dan verdubbelen.. echt!!??


Dit kun je toch niet meer serieus nemen, in welke wereld leven deze mensen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2022 23:07
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 518
Meer
MVV algemeen #7460
gein inkel realisme beij dees luij, hopelijk rotte ze gouw op

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 08:33
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 623
Meer
MVV algemeen #7461
Jeoff, kins diech ut ganse artikel plaotse?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 09:26
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV algemeen #7462
De nieuwe investeerder van MVV is er voor het eind van dit seizoen. Maar ook als die er is, is er nog veel geduld nodig
Gisteren om 18:45 door Jimmy Leenders en Emil Visser
De nieuwe investeerder van MVV is er voor het eind van dit seizoen. Maar ook als die er is, is er nog veel geduld nodig
Erik Noor bij zijn presentatie als MVV-directeur in 2020.
Afbeelding: Johannes Timmermans
Delen
Tweet
LinkedIn
Voor het zoveelste jaar op rij kent MVV een ronduit teleurstellend seizoen. Achter de schermen bereidt de club zich voor op de komst van een nieuwe aandeelhouder. „Als de commercie niet groeit, hebben we gewoon een probleem.”
Het gaat niet voor de wind bij MVV. In het 22ste aaneengesloten seizoen in de eerste divisie staat de Maastrichtse club bijna onderaan. Alweer een tussenjaar, klinkt het schertsend bij de trouwe supporters, die er inmiddels cynisch van worden. Bij technisch manager Ronny van Geneugden en algemeen directeur Erik Noor heerst wonderwel optimisme. Er komt een investeerder aan, voor het einde van het seizoen, belooft Noor. „Maar als die aandeelhouder er is, dan begint het pas.”

Eerst maar eens een vraag over de sportieve situatie. Ronny, met wat voor gevoel kijk jij naar de ranglijst?

RvG: „Ik ben natuurlijk ontgoocheld. Iedereen die MVV een warm hart toedraagt, wil dat de club hoger staat. Onze jonge groep heeft zeker een tik gehad omdat er geen publiek meer was toegestaan in de stadions. Daardoor is er een bepaalde wisselvalligheid in het team geslopen, het gebrek aan ervaring helpt daarin niet mee. Anderzijds; de afstand tussen plaats 12 en 20 is niet zo groot.”

Je bent bezig aan je eerste seizoen bij MVV. Wat voor meerwaarde heb jij tot nu toe gehad voor de club?

RvG: „Er zijn veel stappen gezet op het gebied van het topsportklimaat. We kunnen twee keer per dag trainen, zorgen voor ontbijt en lunch, we hebben fitnessfaciliteiten en een performance-coach. We zijn spelers aan het monitoren, we werken met data.”

De nieuwe investeerder van MVV is er voor het eind van dit seizoen. Maar ook als die er is, is er nog veel geduld nodig
Ronny van Geneugden, technisch manager bij MVV. Foto: Ermindo Armino
Dat is toch een kwestie van achterstallig onderhoud? Dat zijn zaken die elke andere club al heeft.

RvG: „Dat was onze verbazing toen we hier kwamen, we dachten dat dat al tiptop in orde was. Maar de randvoorwaarden zijn intussen verbeterd. We willen uiteindelijk dat spelers en clubs zelf naar MVV stappen omdat ze zien dat spelers zich hier kunnen ontwikkelen.”

Dat is lastig te verkopen als je achttiende staat.

RvG: „Nee, want clubs zien dat jonge jongens uit de eigen opleiding hier kansen krijgen. Spelers als Lars Schenk, Saul Penders en Thomas van Bommel staan hier op het veld.”

Dat heeft natuurlijk met geld te maken. Als er meer te besteden is, kies je ook voor kwalitatief betere spelers in plaats van eigen jeugd.

EN: „Nee, dan nog willen we dit beleid voeren. En dat wordt onze kracht. We hebben nu gezegd: we willen de komende drie jaar alleen maar ontwikkelen. Het klinkt misschien raar, maar wij kijken nooit naar het scorebord. De trainer natuurlijk wel.”

Is dat de visie van de club?

EN: „We lanceren op 1 april een nieuw visiedocument. Dat zal de basis zijn van onze toekomst. Het belangrijkste kernwoord daarin is talentontwikkeling.”

Als talentontwikkeling het kernwoord is, zeg je eigenlijk tegen de supporters dat ze nog een paar jaar geduld moeten hebben, áls het al tot succes gaat leiden.

EN: „Het is misschien geen leuke boodschap, maar dat klopt. Aan de andere kant hebben de fans – in ieder geval degenen waar wij contact mee hebben – behoefte aan toekomstperspectief. Uiteraard willen we wel zo hoog mogelijk eindigen.”

Is jullie trainer Klaas Wels de juiste persoon bij deze visie?

EN: „Hij past op dit moment in de visie. We willen een team dat strijd levert. Daar past Klaas uitstekend bij. Maar net als iedereen moet ook de trainer zich ontwikkelen. Hij heeft een verleden als prestatiecoach, door met weinig middelen drie keer de play-offs te halen met TOP Oss, maar hier heeft hij de jeugdfactor erbij gekregen. Een jeugdspeler moet je anders coachen dan een volwassen kerel, zoals hij gewend was bij Oss. Ook Klaas moet zich ontwikkelen in zijn communicatie en als peoplemanager. En daar krijgt hij de ruimte voor.”

De nieuwe investeerder van MVV is er voor het eind van dit seizoen. Maar ook als die er is, is er nog veel geduld nodig
MVV-coach Klaas Wels moet zich ontwikkelen in zijn communicatie en als peoplemanager. Foto: Ermindo Armino
Je had het over toekomstperspectief. Is er inmiddels duidelijkheid over een investeerder?

EN: „Er is een aantal partijen dat in de club wil stappen. Driekwart jaar geleden zou niemand zijn ingestapt als minderheidsaandeelhouder, maar hoe beter je organisatie is, des te hoger de prijs van de aandelen die je verkoopt. Ik zeg maar zo; je kunt ook geen trainingspak verkopen als er geen goede ritssluiting in zit. Nu is er wel interesse. Deze partijen zeggen dat ze vertrouwen hebben in het beleid en in de opbouw van de club. Nu gaat het stapje voor stapje. Als de aankomende aandeelhouder misschien in de toekomst naar een meerderheidsbelang wil gaan, dan is het vertrouwen er in ieder geval.”

Het is dus niet uitgesloten dat er een aandeelhouder komt die een meerderheidsbelang neemt?

EN: „Op dit moment gaat dat niet gebeuren. Maar ik ga die deur niet dichtgooien. De partij die het hoogstwaarschijnlijk gaat worden, is niet uit op een meerderheid. Er is geen belemmering meer om de aandeelhouder binnen te halen.”

Dus die stap kunnen we op korte termijn verwachten?

EN: „Ja, volgende maand moet het klaar zijn. Het gaat in principe om 24 procent van de aandelen. Het gaat om een nationale/internationale partij. Maar als die aandeelhouder er is, dán begint het pas. Aandeelhouders willen op termijn rendement en dat kan alleen als je meer inkomsten genereert. De commercie zal dus moeten groeien. Als dat niet kan, dan hebben we gewoon een probleem. Want een investeerder kan niet maar constant geld in de club pompen. Het afgelopen anderhalf jaar hebben we op dat vlak gezaaid. Maar het zal moeten blijken of dat succesvol is.”

Het verhaal van een groeiende commercie hebben de supporters de afgelopen 15 jaar al vaak gehoord.

EN: „Ik denk dat het nu gaat werken omdat er we nu met een goede visie naar buiten komen en er een goede basisorganisatie staat.”

Zelfs als MVV het spelersbudget weet te verdubbelen, is het alsnog een helse taak om play-offs te halen.

EN: „Nou, als dat lukt dan zijn we over drie jaar daar waar we willen spelen; in het linkerrijtje. Uiteindelijk zal het toch vanuit de commercie moeten komen. En vanuit de supporters. We hebben nu tweeduizend seizoenkaarthouders. Dat moeten er op termijn minimaal vier- of vijfduizend worden.”

De nieuwe investeerder van MVV is er voor het eind van dit seizoen. Maar ook als die er is, is er nog veel geduld nodig
Bij vele fans heerst onvrede, niet alleen wegens de magere resultaten (hier verloor MVV met 0-5 van VVV), maar ook door de omstandigheden in het stadion. Foto: Pro Shots -Johan Manders
Er heerst duidelijk optimisme aan jullie kant van de tafel. Maar de fans klagen over vieze stoeltjes en kapotte toegangspoortjes.

EN: „Ik schaam me ervoor dat we dat niet goed kunnen regelen. Met die stoeltjes zijn we zóveel bezig geweest. Het hele stadion poetsen kost 8000 euro, dat hebben we amper aan inkomsten. De poortjes werken al een half jaar niet. Er zijn heel veel problemen met data geweest en met scanners die niet opladen. Het stadion moet gastvrij zijn en dit zijn de eerste dingen die aangepakt moeten worden.”

De faciliteiten van de club laten nog steeds te wensen over. Hoe kan daar verbetering in komen?

EN: „We huren het stadion casco van de gemeente. Ik denk dat we inmiddels het vertrouwen van de gemeente hebben gewonnen. Als we een topsportklimaat willen, moeten de kleedkamers vernieuwd worden en mogen er geen koude douches meer zijn. Ook hebben we de gemeente nodig voor het jeugdcomplex dat we willen hebben. Dat is essentieel voor onze visie.”

Het valt wel op dat je bijna nooit zichtbaar bent, terwijl een directeur het uithangbord is van een club.

EN: „Dat is een bewuste keuze. Ik sta niet graag in de belangstelling. Het gaat niet om mij, maar om MVV. De beste directeur is wat mij betreft een onzichtbare directeur.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 09:32
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV algemeen #7463
Vind het lastig om hier nu al een oordeel over te vellen aangezien we niet weten wie het is en wat het plan is om iets te verdienen aan zijn 24% stake.
Als het een partij is die hier talenten wil laten spelen en zo geld wil verdienen, dan kan er dus op meerdere fronten waarde in de club komen los van enkel het bedrag voor de aandelen.
Daarnaast weet ik niet welk bedrag er gemoeid is met 24% aan aandelen aankoop.

Hoe wordt er bij een voetbalclub, zonder/weinig eigendommen, zijn waarden bepaald? Zijn dat de lopende spelers contracten?

Stel dat dit bedrag, puur uit de duim gezogen, op €400.000 uitkomt en dit kan in zijn geheel in het spelers budget, dan wordt het iig weer leuk om naar het voetbal te gaan. We zijn er dan nog lang niet maar het is een begin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, opadiehard, Hier menier

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 09:39
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
MVV algemeen #7464
Dus met andere woorden nog eens 3 tussenjaren en plek 14-20. Echt betaald voetbal waardig...En dan eens linkerrijtje... die mensen willen hier ook echt niks van maken he. Misschien kunnen we dan beter teruggaan naar de amateurs, aangezien niemand het hoogste wilt bereiken met de club in het profvoetbal.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 10:45
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #7465
Misschien kan de Enci nog een keer cement maken om de boel vol te storten! Beschamend dit over 3 jaar linkerrijtje nul ambitie wat een onkunde in de hoofdstad van Limburg!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 10:53
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV algemeen #7466
Hartmans en Mie leef Mestreech. Kunnen jullie het beter, laat die concrete ideeën dan horen. Makkelijk alles af te kraken . Tuurlijk ben ik ook niet blij dat we zo laag staan maar ik ga er van uit dat de mensen hun best doen om uit dit dal te klimmen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 11:03
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #7467
Aha de bekende dooddoener kun je het beter laat het dan zien.
Nou Pieter geef mij die kans maar. Ik verzamel wel mensen om mij heen en dan weet ik zeker dat we meer voor elkaar krijgen dan nu het geval is!
Ik sta te trappelen om heel Maastricht af te gaan en dan weet ik ook wel mensen met internationale contacten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 11:07
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #7468
EN: „Nou, als dat lukt dan zijn we over drie jaar daar waar we willen spelen; in het linkerrijtje. Uiteindelijk zal het toch vanuit de commercie moeten komen. En vanuit de supporters. We hebben nu tweeduizend seizoenkaarthouders. Dat moeten er op termijn minimaal vier- of vijfduizend worden.”


Heeft meneer Noor ook onderzoek gedaan? Zelfs in de goede jaren in de eredivisie haalden we die aantallen niet. Die ga je nu ook nooit halen. Vergeet niet dat MVV de afgelopen jaren behoorlijk veel kapot heeft gemaakt bij de nodige fans. 4000/5000 seizoenkaarthouders gaan we hier nooit halen. Totaal onrealistisch doel. Ben heel benieuwd hóè ze dat willen bereiken. Dit seizoen hadden ze ook een bepaald door voor seizoenkaartverkopen, echter kwam er vanuit MVV geen enkele actie/reclame. Dus een bepaald doel uitspreken vind ik niet zo interessant, de manier waarop je dat doel wil bereiken is veel interessanter en dat mis ik vrijwel altijd bij MVV.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 11:29
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
MVV algemeen #7469
Hieronder mijn analyse van het interview van MVV met de Limburgsler. De journalist stelt de juiste vragen, de antwoorden zijn echter weinig hoopvol en het lijkt dat MVV het gevoel met de achterban en het realisme verloren lijkt.

Het gaat niet voor de wind bij MVV. In het 22ste aaneengesloten seizoen in de eerste divisie staat de Maastrichtse club bijna onderaan. Alweer een tussenjaar, klinkt het schertsend bij de trouwe supporters, die er inmiddels cynisch van worden. Bij technisch manager Ronny van Geneugden en algemeen directeur Erik Noor heerst wonderwel optimisme. Er komt een investeerder aan, voor het einde van het seizoen, belooft Noor. „Maar als die aandeelhouder er is, dan begint het pas.”
Eerst maar eens een vraag over de sportieve situatie. Ronny, met wat voor gevoel kijk jij naar de ranglijst?
RvG: „Ik ben natuurlijk ontgoocheld. Iedereen die MVV een warm hart toedraagt, wil dat de club hoger staat. Onze jonge groep heeft zeker een tik gehad omdat er geen publiek meer was toegestaan in de stadions.

Daarvoor is een trainer om te zorgen dat dat niet gebeurd, je kunt resultaten niet
afschuiven op het wel of niet aanwezig hebben van supporters, dit mag misschien 10 procent verschil maken. Overigens hebben andere clubs ook geen supporters gehad, er was dus geen overduidelijk voordeel voor de tegenstanders. Ook jonge spelers moeten bepaalde mentale weerbaarheid en doorzettingsvermogen hebben om te slagen in het profvoetbal. Afschuiven op supporters is veel te eenvoudig.

Daardoor is er een bepaalde wisselvalligheid in het team geslopen, het gebrek aan ervaring helpt daarin niet mee.

Als die paar ervaren mensen het laten afweten, dat helpt niet erin mee. Het feit dat ervaren spelers onderpresteren, overgewicht hebben en geen professionaliteit tonen, daar moet een trainer iets mee. Daarnaast is het aan de TD om gebalanceerd elftal aan te stellen die met deze mentale tegenslagen kan omgaan, een mix tussen verschillende karakters, fysiek en manier van voetballen. Met een wisseling van 4 spelers in de winterstop is het ook lastig om te bouwen voor een trainer. Selectie had er al moeten staan voor het eind van de zomer transferperiode.

Anderzijds; de afstand tussen plaats 12 en 20 is niet zo groot.”

Het vertoonde spel daarentegen is wel enorm groot.

Je bent bezig aan je eerste seizoen bij MVV. Wat voor meerwaarde heb jij tot nu toe gehad voor de club?
RvG: „Er zijn veel stappen gezet op het gebied van het topsportklimaat. We kunnen twee keer per dag trainen, zorgen voor ontbijt en lunch, we hebben fitnessfaciliteiten en een performance-coach. We zijn spelers aan het monitoren, we werken met data.”

Prima, zouden eigenlijk zaken moeten zijn die allang geregeld waren. Was dit niet geregeld, dan is hier iemand verantwoordelijk voor geweest. Het is dezelfde man, Ron Elsen, die nu de randvoorwaarden voor de Academy is aan het opzetten, de (enige?) pijler waarin MVV haar hoop op gevestigd heeft. Waarom zouden randvoorwaarden nu ineens wel geregeld zijn?

Dat is toch een kwestie van achterstallig onderhoud? Dat zijn zaken die elke andere club al heeft.
RvG: „Dat was onze verbazing toen we hier kwamen, we dachten dat dat al tiptop in orde was.

Klein beetje verdieping en dit was allang naar boven gekomen. Ik benijd je overigens niet.

Maar de randvoorwaarden zijn intussen verbeterd. We willen uiteindelijk dat spelers en clubs zelf naar MVV stappen omdat ze zien dat spelers zich hier kunnen ontwikkelen.”

Goed dat er iets aan gedaan is, een van de weinige zichtbare verbeteringen, maar dit kun je niet jaren blijven aanvoeren. Dit hebben we nog genoeg en te vaak gehoord, het wordt tijd voor volgende stappen.

Dat is lastig te verkopen als je achttiende staat.
RvG: „Nee, want clubs zien dat jonge jongens uit de eigen opleiding hier kansen krijgen. Spelers als Lars Schenk, Saul Penders en Thomas van Bommel staan hier op het veld.”

Dit is bittere noodzaak, we komen kwalitatief gewoon enorm te kort. We zijn geen opleidingsclub van Luik of Genk of zelfs Fortuna, anders kun je beter een formele samenwerking als opleidingsclub aangaan met een Europese topclub ipv de spelers te krijgen waarin de regio clubs geen hoop meer hebben.

Dat heeft natuurlijk met geld te maken. Als er meer te besteden is, kies je ook voor kwalitatief betere spelers in plaats van eigen jeugd.

Precies, journalist zegt het goed.

EN: „Nee, dan nog willen we dit beleid voeren. En dat wordt onze kracht.

Hiermee neem je de journalist, de lezers en de supporters niet serieus. Is het beleid echt dat je spelers die nog niet klaar zijn voor het hoogste niveau de sportieve presentaties van de club laten bepalen.

We hebben nu gezegd: we willen de komende drie jaar alleen maar ontwikkelen. Het klinkt misschien raar, maar wij kijken nooit naar het scorebord. De trainer natuurlijk wel.”

Dit is geen voetbal bij de F-jes, waarbij meedoen belangrijker is als winnen. MVV is een professionele voetbalvereniging waar sponsoren en supporters voor betalen, die verwachten en verdienen! ook bepaalde resultaten. Daarnaast hebben slechte resultaten ook een sneeuwbal effect op andere zaken zoals uitstraling, televisie inkomsten, stadionbezetting etc.


Is dat de visie van de club?
EN: „We lanceren op 1 april een nieuw visiedocument. Dat zal de basis zijn van onze toekomst. Het belangrijkste kernwoord daarin is talentontwikkeling.”
Als talentontwikkeling het kernwoord is, zeg je eigenlijk tegen de supporters dat ze nog een paar jaar geduld moeten hebben, áls het al tot succes gaat leiden.
EN: „Het is misschien geen leuke boodschap, maar dat klopt. Aan de andere kant hebben de fans – in ieder geval degenen waar wij contact mee hebben – behoefte aan toekomstperspectief.

Met toekomstperspectief bedoelen de supporters volgend seizoen, of het seizoen erna met komend seizoen een duidelijke stap, niet 3 jaar blijven modderen in de marge en na 4 jaar doen voor playoffs. Het feit dat we de playoffs al ultieme doel zien, spreekt al van heel lage ambitie. Hierbij laat MVV zien dat ze totaal geen idee hebben wat onder supporters leeft, hiervoor hoef je alleen maar de cynische reacties onder vrijwel elk social media bericht te lezen. Na 22 jaar is er geen geduld meer. Trouwe supporters haken af, mensen die al 22 jaar gaan die zelfs blij zijn als ze een excuus hebben om niet te 'hoeven' gaan.


Uiteraard willen we wel zo hoog mogelijk eindigen.”
Is jullie trainer Klaas Wels de juiste persoon bij deze visie?
EN: „Hij past op dit moment in de visie. We willen een team dat strijd levert. Daar past Klaas uitstekend bij.

Het zogenaamde grootste probleem 'geen fans om spelers aan te moedigen` vang je op door strijd. Er zijn wedstrijden geweest waar spelers nog geen kaart of vies broekje hebben gepakt. Als er strijd zou zijn, dan was de onvrede onder supporters nog lang niet zo hoog.

Maar net als iedereen moet ook de trainer zich ontwikkelen. Hij heeft een verleden als prestatiecoach, door met weinig middelen drie keer de play-offs te halen met TOP Oss, maar hier heeft hij de jeugdfactor erbij gekregen. Een jeugdspeler moet je anders coachen dan een volwassen kerel, zoals hij gewend was bij Oss. Ook Klaas moet zich ontwikkelen in zijn communicatie en als peoplemanager. En daar krijgt hij de ruimte voor.”

Met andere woorden, we gaan nu ook ongeschikte trainers tijd geven om zichzelf te ontwikkelen wat ten koste gaat van de prestaties op het veld. Klaas lijkt me prima vent, maar niet de geschikte persoon voor MVV op dit moment. Als een trainer niet over de juiste capaciteiten beschikt moet je er afscheid van nemen. We zijn geen sociale instelling.

MVV-coach Klaas Wels moet zich ontwikkelen in zijn communicatie en als peoplemanager.
 
Je had het over toekomstperspectief. Is er inmiddels duidelijkheid over een investeerder?
EN: „Er is een aantal partijen dat in de club wil stappen. Driekwart jaar geleden zou niemand zijn ingestapt als minderheidsaandeelhouder, maar hoe beter je organisatie is, des te hoger de prijs van de aandelen die je verkoopt.

Hoe zat het met die investeerders die een meerderheidsbelang wilde investeren, waarom waren die niet geschikt? Waarom willen 'we' baas in eigen huis blijven. Wie is eigenlijk 'we', zijn dat dezelfde mensen die hun positie moeten afstaan bij een meerderheidsbelang investeerder?

Ik zeg maar zo; je kunt ook geen trainingspak verkopen als er geen goede ritssluiting in zit. Nu is er wel interesse. Deze partijen zeggen dat ze vertrouwen hebben in het beleid en in de opbouw van de club.

Dan zou de investeerder even ambitieloos als MVV in haar visiedocument zijn, dat lijkt me sterk. Hoe kan een investeerder akkoord gaan met zo een ambitieloze visie? Neem aan dat het een professionele organisatie met een plan is.

Nu gaat het stapje voor stapje. Als de aankomende aandeelhouder misschien in de toekomst naar een meerderheidsbelang wil gaan, dan is het vertrouwen er in ieder geval.”

Het is dus niet uitgesloten dat er een aandeelhouder komt die een meerderheidsbelang neemt?
EN: „Op dit moment gaat dat niet gebeuren. Maar ik ga die deur niet dichtgooien. De partij die het hoogstwaarschijnlijk gaat worden, is niet uit op een meerderheid. Er is geen belemmering meer om de aandeelhouder binnen te halen.”

Zat de belemmering in het feit dat andere partijen wel een meerderheid willen. Waarom zijn we zo bang voor een goedwillende partij die een meerheidsbelang wil. Waarom is dit vanaf het begin al zo snel van tafel geveegd.

Dus die stap kunnen we op korte termijn verwachten?
EN: „Ja, volgende maand moet het klaar zijn. Het gaat in principe om 24 procent van de aandelen. Het gaat om een nationale/internationale partij. Maar als die aandeelhouder er is, dán begint het pas. Aandeelhouders willen op termijn rendement en dat kan alleen als je meer inkomsten genereert. De commercie zal dus moeten groeien. Als dat niet kan, dan hebben we gewoon een probleem.

Is dit waar EN de focus op zou leggen? Hoe kan het zijn dat MVV er nog steeds geen significante stappen zijn ondernomen?

Want een investeerder kan niet maar constant geld in de club pompen. Het afgelopen anderhalf jaar hebben we op dat vlak gezaaid. Maar het zal moeten blijken of dat succesvol is.”

Met andere woorden, er is 1,5 jaar gezaaid maar nog steeds geen enkel concreet zichtbaar resultaat.

Het verhaal van een groeiende commercie hebben de supporters de afgelopen 15 jaar al vaak gehoord.
EN: „Ik denk dat het nu gaat werken omdat er we nu met een goede visie naar buiten komen en er een goede basisorganisatie staat.”

Een visie die zegt dat MVV over 4 jaar playoffs moet gaan spelen, waarvan een van de grootste peilers de jeugdopleiding is, die in de afgelopen 10 jaar slechts 3 top KKD waardige spelers heeft opgeleverd (Kuipers, Smeets, Braken), waarbij er enorme concurrentie is van professionele jeugdopleidingen in de regio (Genk, Luik, PSV). Een visie waar vooral regionaal wordt gekeken naar spelers, geboren uit armoede omdat je die spelers geen onderdak hoeft te verzorgen. Een visie die niet openstaat voor een grote investeringspartij. Deze visie moet de club vooruit brengen?

Zelfs als MVV het spelersbudget weet te verdubbelen, is het alsnog een helse taak om play-offs te halen.
EN: „Nou, als dat lukt dan zijn we over drie jaar daar waar we willen spelen; in het linkerrijtje.

Uiteindelijk zal het toch vanuit de commercie moeten komen.

Uiteindelijk? Dus we vergeten afgelopen 2 jaar en de komend 3 jaar hebben we nog de tijd? Als er direct geen inkomsten zijn, dan gaan we nog verder terug in onze veel te krap spelersbudget, wat weer leidt tot minder supporters en sponsoren...

En vanuit de supporters.

Schaam je om dit bij supporters neer te leggen. Supporters zien af van compensatie, kopen seizoenkaart tegen hogere tarief met minder perspectief en klantvriendelijkheid met risico door coivd
wedstrijden te missen. Supporters hebben afgelopen 2 jaar onvoorwaardelijk steun aan het huidige MVV gegeven.

We hebben nu tweeduizend seizoenkaarthouders. Dat moeten er op termijn minimaal vier- of vijfduizend worden.”

Supportersaantallen hangen samen met de de algehele sfeer en prestaties op het veld. Met name het laatste is zwaar ondermaat en op korte termijn ziet het niet er naar uit dat dit veranderd, zelfs als we linker rijtje spelen zal dat niet leiden tot een jubelstemming. In de eredivisie zaten er, in een tijd waarin een voetbalclub veel minder concurrentie had van ander entertainment, 6000-7000 man. Waarom zal het supporters aantal nu dan tot 5000 verdubbelen, zonder perspectief op een succes.


Bij vele fans heerst onvrede, niet alleen wegens de magere resultaten (hier verloor MVV met 0-5 van VVV), maar ook door de omstandigheden in het stadion.

Er heerst duidelijk optimisme aan jullie kant van de tafel. Maar de fans klagen over vieze stoeltjes en kapotte toegangspoortjes.
EN: „Ik schaam me ervoor dat we dat niet goed kunnen regelen. Met die stoeltjes zijn we zóveel bezig geweest. Het hele stadion poetsen kost 8000 euro, dat hebben we amper aan inkomsten. De poortjes werken al een half jaar niet. Er zijn heel veel problemen met data geweest en met scanners die niet opladen. Het stadion moet gastvrij zijn en dit zijn de eerste dingen die aangepakt moeten worden.”

Hoewel te beschamend voor woorden is dit nog mijn minste zorg.

De faciliteiten van de club laten nog steeds te wensen over. Hoe kan daar verbetering in komen?
EN: „We huren het stadion casco van de gemeente. Ik denk dat we inmiddels het vertrouwen van de gemeente hebben gewonnen. Als we een topsportklimaat willen, moeten de kleedkamers vernieuwd worden en mogen er geen koude douches meer zijn. Ook hebben we de gemeente nodig voor het jeugdcomplex dat we willen hebben. Dat is essentieel voor onze visie.”

Denk dat het nog belangrijker is dat de commerciële mogelijkheden en veiligheid van het stadion uitgebreid moet worden. De veiligheidsincidenten die in een ander stadion niet gebeuren kosten ons alleen geld en beperkingen van commerciële mogelijkheden zorgen niet voor extra inkomsten.

Het valt wel op dat je bijna nooit zichtbaar bent, terwijl een directeur het uithangbord is van een club.
EN: „Dat is een bewuste keuze. Ik sta niet graag in de belangstelling. Het gaat niet om mij, maar om MVV. De beste directeur is wat mij betreft een onzichtbare directeur.”

Je bent het uithangbord van een betaaldvoetbalclub die zwaart leunt op sponsor inkomsten. Een gezicht van een voetbalclub is daarin essentieel richting deze groep.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Boredass, opadiehard, jovkle, Boschpoort, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2022 11:54
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #7470
Je krijgt weer van die visioenen van de woordvoerder van Sadam Hoessein!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.328 seconden