MVV algemeen

19 apr 2023 09:38
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
MVV algemeen #7936
Je hebt ervaren spelers nodig. Zeker gezien de periode waarin we zaten met een aantal keer in de laatste minuut verliezen of de winst weg hadden gegeven. Je hebt in iedere linie een ervaren man nodig. Braken is een leider, hij zou, met Souren en misschien nog een ervaren CV de ploeg moeten trekken. Spelers als Kleinen, van Bommel, El Basri hebben dat soort spelers nodig.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 13:15
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 534
Meer
MVV algemeen #7937
Wat ik vaak niet begrijp is (en dat is niet alleen bij MVV het geval), dat als spelers weg zijn, ze opeens weer moeten worden terug gehaald. Ze gingen niet voor niks weg? Doe dat dan op het moment dat ze willen weg gaan. Eenmaal van het schip af, en er weer terug op, geeft bijna nooit de garantie dat het dan opeens beter is. Een goed voorbeeld was Robben bij fc Groningen onder het motto "oude liefde". Misschien zag hij de bui al hangen en het liep totaal anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 13:25 19 apr 2023 13:28 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 668
Meer
MVV algemeen #7938
Hoe kun je Robben nu met Braken vergelijken?
Robben was alleen maar geblesseerd en was 37 toen die het nog wilde laten zien bij Groningen.
Braken speelt wekelijks bij VVV en scoort veel.
En hij is 29 en kan dus nog wel een paar jaar mee.
Klopt zeker dat Braken blessuregevoelig is, maar hij heeft tot nu toe gewoon 27 van de 33 wedstrijden gespeeld.

Braken zou gewoon een goede leider zijn voor dit elftal want dat heeft het eigelijk wel nog nodig.
Ook goed voor een speler als Kostons.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 14:29
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 208
Meer
MVV algemeen #7939
laten we MVV nu niet groter maken dan dat ze/we zijn.

Iemand als Braken is een topspits voor MVV. Als hij zou willen moet je daarvoor gaan. Kuijpers leeft als God in Indonesië. Die komt toch niet voor 5000 euro per maand in NL dabbelen.
Echt proberen de huidige dragende spelers te behouden. Mathys is te klein voor de top, dus wat is hogerop ? Misschien bij Seraing of Leuven of zo, maar eredivisie gaat hem niet worden. Dus gewoon hier blijven, gegarandeerd speeltijd en misschien verbeterd contract.
Waem is er ook nog lang niet om hogerop te spelen. Aan de bal goed, verdedigend vaak te laat.

Denk dat van het huidige team OP DIT MOMENT alleen Ruben een stap hogerop naar de eredivisie kan maken waar hij nog 2 jaar moet rijpen voordat hij naar de top gaat in NL.

de rest van de selectie zie ik geen stap hogerop maken en ergens anders een basisplaats krijgen. de toppers hebben nog de nodige 'minuten' nodig voordat ze zover zijn. Kies je dan om bij een eredivisieclub/eerste klasse België op de bank te zitten of blijf je en speel je elke week.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 18:07 19 apr 2023 18:10 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 534
Meer
MVV algemeen #7940

CatenaccioMestreech schreef : Hoe kun je Robben nu met Braken vergelijken?

Tjonge gast, ik noemde maar een voorbeeld van spelers terug halen. Ik vergelijk Robben helemaal niet met Braken. Dat is niet echt logisch of wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 18:08
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 187
Meer
MVV algemeen #7941
Ook van Helden zakt door het ijs als hij geen dragende spelers om zich heen heeft (we gaan het zien, mocht hij blijven wat ik denk)
Hij is wel goed genoeg voor MVV met leiders naast zich.
Waem is een klasse beter (heeft techniek).
Ja laten we de echt goede van dit jaar proberen te verlengen met nog een jaar:
Steuckers
R. van Bommel
Souren
Waem
(dit is alleen mogelijk met promotie)
En de rest is blij dat ze hier mogen voetballen
ps Kleinen, Waem, Blummel (Kostons ?) werden opgeleid door Kalachec (Jong Utreg)...die had er verstand van.
Ik meen hier gelezen te hebben dat Ronny van Gneugden ook door hem aanbevolen werd?
Kuipers aub niet (die heeft ons al eens een promotie gekost, pakt vervelende (rode) kaarten en is te langzaam, heft buitenspel op omdat hij te langzaam denkt (en was niet goed genoeg voor ADO).... Dat hij maar goed zijn zakken vult in Indonesien (waarschijnlijk is het leuk daar).
Er lopen genoeg goede amateurs rond (er wonen bijna 4,5 miljard mannen op deze planeet).
Velen kunnen voetballen, laat Ronny maar zijn werk doen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 18:28
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 668
Meer
MVV algemeen #7942
Matthys kan prima bij een middenmotor van de Eredivisie keepen als je het mij vraagt.
Scherpen van Vitesse is boven de 2 meter en die maakt wekelijks de ene na de andere fout.
1.83 is klein voor een keeper maar ook keepers met die lengte hebben aardig carriere gemaakt.

Denk helaas ook gewoon dat MVV qua faciliteiten niet aantrekkelijk is voor jonge spelers die zich willen ontwikkelen.
Dan zal er toch echt een complex bij moeten lijkt me.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2023 20:20
ASR
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
MVV algemeen #7943

CatenaccioMestreech schreef : Matthys kan prima bij een middenmotor van de Eredivisie keepen als je het mij vraagt.
Scherpen van Vitesse is boven de 2 meter en die maakt wekelijks de ene na de andere fout.
1.83 is klein voor een keeper maar ook keepers met die lengte hebben aardig carriere gemaakt.

Denk helaas ook gewoon dat MVV qua faciliteiten niet aantrekkelijk is voor jonge spelers die zich willen ontwikkelen.
Dan zal er toch echt een complex bij moeten lijkt me.


Klopt helemaal, denk bijvoorbeeld aan Barthez van Frankrijk.
Romain kan buiten de absolute Nederlandse top bij iedere club aan de slag gezien de keepers die daar nu vertoeven. We hebben echt een topper in huis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 09:07
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 534
Meer
MVV algemeen #7944
Pas op, anders vergelijk je Barthez met Matthys. Lol....
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR, Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 09:11
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #7945
Braken, leuke speler nadeel is dat hij blessure gevoelig. En hij zal niet voor weinig komen ballen hier. Heb liever dan niet dat ze hem terug halen.
Probeer waem steuckers van helden enzo te behouden, maar ook daar hoor je weinig van.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 11:34
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #7946
Steuckers is destijds aan MVV uitgeleend om te herstellen van een flinke blessure en wedstrijd ritme te krijgen. Hij is niet afgeschreven door zijn huidige werkgever die ook gewoon een toekomst in hem ziet. Daarnaast schijnt hij al behoorlijk goed te verdienen in Sint Truiden voor Maastrichtse maatstaven. Dus een langer verblijf hier zal alleen in huurvorm zijn, maar naar alle waarschijnlijkheid keert hij volgend seizoen terug naar Sint Truiden. Wat ook logisch is want daar heeft hij het beste perspectief.

www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-02-09/s...contractverlengingen
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 12:38
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 668
Meer
MVV algemeen #7947

Mosae schreef : Pas op, anders vergelijk je Barthez met Matthys. Lol....


Shocking mate

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 12:39
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 622
Meer
MVV algemeen #7948
Enigste optie lijkt mij als MVV promoveert en hem definitief weet over te nemen (voor een schappelijke prijs).
Hij weet wat hij hier heeft, speelt alles en is bepalend voor dit MVV.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 12:39
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 668
Meer
MVV algemeen #7949
Waem word verkocht daarom is die optie gelicht,
Steuckers zal terug gaan en zijn kans pakken bij Sint Truiden.
Van Helden is misschien wel mogelijk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2023 13:10 20 apr 2023 13:20 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 634
Meer
MVV algemeen #7950

houtengerard schreef : Steuckers is destijds aan MVV uitgeleend om te herstellen van een flinke blessure en wedstrijd ritme te krijgen. Hij is niet afgeschreven door zijn huidige werkgever die ook gewoon een toekomst in hem ziet. Daarnaast schijnt hij al behoorlijk goed te verdienen in Sint Truiden voor Maastrichtse maatstaven. Dus een langer verblijf hier zal alleen in huurvorm zijn, maar naar alle waarschijnlijkheid keert hij volgend seizoen terug naar Sint Truiden. Wat ook logisch is want daar heeft hij het beste perspectief.

www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-02-09/s...contractverlengingen


Klopt dat hij sportief ( als wij niet promoveren….) en financieel het beste perspectief heeft bij St. Truiden, echter….
In hoeverre kan hij zich een (vaste) plaatst veroveren met 8 goede spelers / concurrenten voor deze positie ?

www.stvv.com/nl/teams/a-kern

Komt hij daar aan spelen toe of wordt hij gehaald voor de zgn. “Breedte” ? De bank dus als wisselspeler…
Kan hij het niveau daar (al) aan in vergelijking met het mindere (ik wil niet zeggen gebraggel) niveau van de KKD…?

Dezelfde vraag zie ik ook bij ons “Bommeldingske” : zou zijn pappa hem een plaats gunnen tussen deze krachtpatsers:

royalantwerpfc.be/sportief/team/eerste-ploeg

Denk ‘t niet. Ondanks zijn talenten zal geen TD hem meteen al een vet meerjarig contract aanbieden, maar hem als potentiële kandidaat zien en niet als gearriveerde aanvaller die garant staat voor een x aantal doelpunten per seizoen…wederom: hij scoort hier goed, maar dit is geen maatstaf voor de eredivisie of Belsj…

Zo makkelijk is’t allemaal niet voor deze 2 spelers die hier op een goed warm nest zitten!

Wat me wel verbaast en blijft verbazen is dat onze keeper nog niet weg is: hij is toch stukken beter dan onze laatste keeper met behoorlijk niveau (Castro) en als ik wekelijks die vliegevangers in Belsj en Nederland zie “braggelle” , dan vraag ik me af of al die clubs niet de in het Mestreechs uitgedrukte “stroont in de pupse”
hebben, want dat is een man die structureel uitstekend presteert en garant staat voor puntenbehoud: vaker i.p.v. een verliespartij gezien dat hij er 1 punt uitsleepte of dat hij zelf een bijdrage leverde om de overwinning veilig te stellen!

Worden zeer tot uiterst spannend de komende weken:

- wel of geen NC ?
- En dan wel of geen promotie. ? Opmerking aan de liefhebbers van Smeets, Kuipers en Braken: alsdie op eredivisie meekonden, zouden ze er immers niet al moeten spelen…?
@Napoleon: “ put your money where your mouth is” en zet Sven dan op je loonlijst en leen hem aan MVV uit als je zo’n grote voorstander bent om hem te halen nu ook technisch gekwalificeerd blijkt te kunnen oordelen, of ben je slecht een hol vat dat het hardst klink….

- hoever wordt de huidige selectie “uitgedund” en hebben weer intern ( de jäögd) al gedeeltelijk invulling voor?
- welke ruimte levert de bedrijfsvoering al dan niet op om bestaande contracten te verlengen en nieuwe aan te bieden?

- wat doet de gemeente met het onderhoud van de Geusselt? Zag tegen Dord een schandalig lange rij bijde damentoilet op de Boschpoort, waarbij hetlichtnog een kapot was…( die zaten allemaal op de eerste rij bij de premiere van “les miserables” …wie towpasselik zeeg de Mestreechteneer daan :-) )
Onno was er ook aanwezig met zijn ex op de 5 de rijen zei me dat hij gruuts en vol vertrouwen opde euverwinningk de volgende dag op de tribuun tegen Dord zat.
Goed voorbeeld doet volgen gemeinteraod zou ik zeggen! Maar dat is een andere discussie…
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Boer458, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden