MVV algemeen

17 aug 2013 23:16 17 aug 2013 23:19 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #961

Raffalaldo schreef : De KNVB is blij dat iemand geld wilt neerleggen voor de JL. Fox vind het geweldig dat de KNVB en de meeste JL ploegen (ook MVV) bewegen als zij aan het koortje trekken.

Ik hoor inderdaad werkelijk niemand die op dit moment nog positief spreekt over de huidige opzet van de Jupiler League. Zelfs de laatste 2 die het even wilden aanzien, zijn om en zijn felle tegenstander geworden. Ik had ook liever gezien dat we minstens onder protest akkoord waren gegaan en nog liever tegengestemd. Waarschijnlijk heeft het bestuur voor het geld gekozen (om de club gezond te houden), zeker na de tegenvaller van afgelopen seizoen. Het zou het bestuur sieren om dat besluit toe te lichten. Wellicht kan de toelichting de pijn verzachten (wegnemen zal wel niet lukken).
Kijk naar Jong-Ajax, die hebben al met 3 verschillende teams gespeeld (transferperiode?), kijk naar het gezeur met het bezoeken van Jong-PSV, kijk naar de leegte in de stadions (ook bij Fortuna vandaag), zelfs de voorzitter van Fortuna klaagt nu openlijk, amper thuisbezoekers bij de Jong-X ploegen, etc.

Raffalaldo schreef : En je hebt een punt dat je een club niet gezond kunt maken als je boetes blijft binnenkrijgen, maar het huidige bestuur heeft zelf ook wel een gedeelte voor deze situatie gezorgd. De kleine prikkelingen door de jaren heen richting de supporters en de laatste prikkel, het toestemmen van de huidige competitie-opzet. Denk dat als het bestuur tegen had gestemd dat er geen boycot was geweest (wel een protest).

Wat ik ook bedoel is dat we kunnen blijven afgeven op dit bestuur, maar iedere volgende voorzitter zal ook geen boetes willen. Stel je voor dat we iedere thuiswedstrijd een boete krijgen, daar zouden we geen Messi van kunnen halen, maar in iedere geval een erg goede spits. Grof geteld zou dat de voorzitter 10% van zijn budget wegnemen.

Raffalaldo schreef : Dit bestuur wilt graag een vol stadion met mensen die netjes met 2 woorden spreken, zondag altijd naar de kerk gaan, geen scheldwoorden uitspreken en vooral JA-knikkers.

Ik ben met je eens dat er fouten zijn gemaakt, het omgaan met de NAC-SV's verdient niet de schoonheidsprijs... Het verbieden van het woord moffen... Dit soort zaken kunnen besproken worden in het supportersoverleg en probeer deze te voorkomen in de toekomst.
Ik (en ik hoor niets anders op de tribunes) wil terug naar een stadion vol passie, waar de hele tribune weer zit te schelden op de tegenstander, waar we als één onze matadoren opjagen tot het uiterste, waar de tegenstander al met 1-0 achter staat zodra ze één voet op de grasmat zetten. Die tegenstander moet al in zijn broek doen, omdat het hele stadion us volksleed zingt.
Ik hoop dat de afgelopen wedstrijden (eigenlijk al sinds het NAC incident) duidelijk is dat MVV niet zonder die passie kan. Ik neem aan dat het bestuur (en de trainer) ook die passie wil (maar zonder een boete...), meer passie, meer supporters, meer gewonnen wedstrijden, meer sponsors, meer geld, iedereen tevreden.
Nu moet er dringend een overleg komen tussen de fanatieke supporters en het bestuur om een goede balans te vinden. Ik hoop dan ook dat de schade van afgelopen zaterdag gaat meevallen en dat er snel duidelijkheid komt over hoe verder (geef geen SV's! Desnoods een taakstraf met een waarschuwing. En met mijn ideeën hierover kan ik nog wel een paar pagina's vol schrijven...). Zodat zo snel mogelijk die passionele sfeer terugkomt in het stadion.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, Raffalaldo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 00:01
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #962
En nog iets over afgelopen zaterdag.
Niet alleen (enkele van) de boycotters hebben fouten gemaakt, aan de andere kant van het hek was er ook agressie, wat naar mijn mening niet kan.
En aan de buitenkant vond ik dat de politie ook een dubieuze rol had.

Ook wordt er nu veel gesproken over de uitvoering van de actie van afgelopen zaterdag, maar alle 3607 toeschouwers staan wel achter de boodschap... Het vervelende is dat door de uitvoering, niet meer gesproken wordt over de reden van de actie. En die discussie lijkt me veel interessanter.

Pffff....

Het wordt echt tijd dat we weer als één, als supporters, achter onze ploeg gaan staan.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 21:47
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV algemeen #963
Ik roep het nog maar eens een keer ..... MVV wordt NIET alleen bestuurd door Rinkens maar ook door de rest van het bestuur. Er zijn hier dan dus 2 opties:

1 Rinkens heeft het alleen voor het vertellen en doet niet wat de rest van het bestuur vindt en dus is de rest een stelletje die er voor spek en bonen zitten en dus per direct weg moeten wezen (samen met Rinkens).

2 De rest van het bestuur is het met Rinkens eens en zij hebben samen deze koers uitgestippeld en staan er dus achter. IEDEREEN moet dan eens ophouden met constant Rinkens te noemen als degene die de club kapot maakt en als ze het niet eens zijn met de koers HET HELE BESTUUR hierop aankijken en niet alleen Rinkens.

Overigens zijn er nog 7 of 8 andere bestuursleden waar je (op een enkele uitzondering na) nooit maar dan echt nooit iets van lijkt te horen wat ik ook een kwalijke zaak vind. Maar daar hoor je niemand over. Ik denk dat het lekker makkelijk is om 1 zondebok te pakken en daar op los te gaan ...... jammer.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 22:01
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV algemeen #964
Op zich een goed initiatief: het gaat erom dat vele onafhankelijke mensen, zoals ik, dit alles een storm in een glas water vinden. Heb al die discussies hier zelfs niet eens gelezen maar eigenlijk gaat het toch om niks. Een paar fanatieke fans laten uit terecht protest bommetjes af, die helaas te luid zijn voor jonge kinderen, een wedstrijd wordt gestaakt, en half maastricht (deze wereld stad :lolno: ) is ontregeld of ongesteld. En nu mogen enige zelfs niet meer komen kijken die op het moment surprime ergens anders waren; het amateurisme straalt ervan af....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 18:21
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV algemeen #965
MVV houdt vast aan 21 stadionverboden.

MVV Maastricht geeft de 21 supporters die zich misdroegen tijdens de eerste thuiswedstrijd voorlopig geen toegang tot stadion De Geusselt. Dat is besloten na intern overleg.
Voor aftrap van het eerste thuisduel met Jong FC Twente gooide een aantal fans van buiten rookbommen en vuurwerk op het veld. Veel supporters in stadion De Geusselt moesten vluchten vanaf de tribune. MVV wil de lijst van de 21 betrokkenen voorleggen aan het Veiligheidshuis Maastricht, een organisatie om criminaliteit en overlast te beperken. Pas als vast komt te staan dat de supporters geen veiligheidsrisico vormen, worden ze weer toegelaten tot het MVV-stadion.

MVV overweegt daarnaast om de relatie met een aantal Maastrichtse supportersgroepen te verbreken. De Maastrichtse club heeft een goede relatie met de officiële Supportersclub MVV Maastricht, maar kan moeilijk afspraken maken met andere groepen. De club is naar eigen zeggen geconfronteerd met een lange lijst van incidenten bij uitwedstrijden, waarbij supporters zich hebben misdragen. Daarom overweegt MVV om niet langer verantwoordelijkheid te nemen voor de reizen van de supporters naar uitwedstrijden.

Voorzitter Paul Rinkens meldt dat de maat vol is: "Ze hebben met vuur gespeeld en verloren. Als je rotzooi trapt word je eruit gezet en kom je er niet meer in totdat je bij zinnen bent".

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 18:45
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Meer
MVV algemeen #966
vreemd,

vandaag nog telefonisch tegen me gezegd en me gemaild, dat er morgen een overleg zou zijn waarin misschien (hopelijk) een beslissing zou vallen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 18:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3880
Meer
MVV algemeen #967
De media zitten er wel vaker naast, Rebel.

Overigens valt het toch reuze mee met die "lange lijst" van incidenten. Ben wel benieuwd wat daar dan op zou staan. Zouden ze wildplassen meetellen? :thinking:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 19:10
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Meer
MVV algemeen #968
staat zelfs op mvv.nl dus heeft niks met de media te maken.

Als wildplassen hieronder valt heeft ook de SC pech hahaha, ben wel benieuwd naar de o zo lange lijst

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2013 19:23
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #969
Bericht klopt niet, wat Rebel zegt klopt wel.
Ik begreep dat er zo snel mogelijk een rectificatie komt.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 07:42
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Meer
MVV algemeen #970
WAAR BLIJFT DE RECTIFICATIE!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, marke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 10:23
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #971
Ik moet toch altijd lachen om de reacties hier.
Die lijst zal echt niet bestaan uit onzin dingen, zoals blikjes langs de straat gooien of wildplassen.

De meeste hier moeten eens leren om verantwoordelijk te zijn en begrijpen dat bepaalde dingen niet kunnen.
Omdat iets in FILMS wel kan of in POLEN wel kan betekent dat niet dat het in Nederland wel mag.
Als je met 50 man iets doet is iedereen verantwoordelijk. Ook al heb je niks gedaan.
Als je volwassen genoeg bent zul je op zo;n moment je omdraaien en weg lopen en laten blijken dat je daar niet bij hoort.
Zo is het nou eenmaal ook al stond je erbij en keek je ernaar ben je medeplichtig.
Dat weet iedereen, toch komt er iedere x commentaar op.
Kun je dit niet, kom dan niet hier huilen of commentaar geven.

Op zich geef ik rinkels wel gelijk, het is altijd wel wat.
Ik kan me de afgelopen 2 jaar niet 1 x herinneren dat er 2 weken op rij alleen maar gezongen werd en gesupporterd werd.
Er was altijd wel wat te klagen, een spandoek aanwezig ( stadion verboden present / fakkels ) en dergelijke.
Zodra de meeste uit dit vak kinderen hebben of volwassen worden zullen ze dit wel begrijpen.
Gedraag je volwassen en er is niks aan de hand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Belgske, Belurani, Zoeper

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 11:36
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #972
Vendaog stoont ut volgende in de DDL, ut is gein rectificatie, mèr...:

ROOKBOMMEN Achttien fans krijgen tweede kans
door Roel Wiche
MAASTRICHT – MVV wil zo snel mogelijk een lijst met tien geboden opstellen om de veiligheid in stadion Geusselt te kunnen waarborgen. Bij overtreding van een gebod wordt onmiddellijk een sanctie of boete opgelegd. De Maastrichtenaren hopen zo excessen op en rond de tribunes uit te bannen. Het opstellen van de geboden maakt deel uit van een pakket maatregelen van de club na het oproer in de wedstrijd tegen Jong FC Twente. Boze ‘fans’ gooiden toen vuurwerk over de hekken uit protest tegen de deelname van beloftenteams aan de competitie. Voorzitter Paul Rinkens zegt dat de tijd rijp is om duidelijke grenzen te stellen. „Als iemand straks bier op het veld gooit, dan is meteen helder welk prijskaartje daar aan hangt. Zo koppelen we aan elk gebod een tarief. Iedereen weet wat de consequenties zijn.”
MVV wil de achttien mensen die volgens de politie betrokken waren bij de rookbommen de kans geven om terug te keren op de tribunes. Maar dan moeten ze wel kunnen garanderen dat ze geen enkel risico vormen voor de veiligheid. De club wil het Veiligheidshuis Maastricht inschakelen om met elke persoon aan de slag te gaan. Pas als er zekerheid is dat iemand ‘de boodschap heeft begrepen’ krijgt hij weer toegang tot wedstrijden. Gaat iemand vervolgens opnieuw over de schreef, dan volgt er een stadionverbod voor onbepaalde tijd.
Naast de groep van achttien waren er bij het vuurwerk ook nog drie personen betrokken met een officieel stadionverbod. Dat is gemeld aan de KNVB en justitie.
MVV gaat verder het supportersbeleid aanscherpen. Zo wil de club in de toekomst alleen overleggen met een vast platform en de spandoeken in het stadion actiever gaan screenen. Rinkens: „Ik constateer dat alle echte fans klaar zijn met de kleine groep bezoekers die het verstieren voor de anderen. Onze huisregels verschillen niet van een gemiddeld huis of café: als je rotzooi trapt, word je eruit gezet en kom je er niet meer in totdat je bij zinnen bent.”

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 13:27 20 aug 2013 13:31 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #973

MVV wil de achttien mensen die volgens de politie betrokken waren bij de rookbommen de kans geven om terug te keren op de tribunes. Maar dan moeten ze wel kunnen garanderen dat ze geen enkel risico vormen voor de veiligheid.

Alsof we hier te maken hebben met verkrachters, pedofielen of seriemoordenaars.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 13:30
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #974

Audiowaste schreef :

MVV4life schreef : MVV wil de achttien mensen die volgens de politie betrokken waren bij de rookbommen de kans geven om terug te keren op de tribunes. Maar dan moeten ze wel kunnen garanderen dat ze geen enkel risico vormen voor de veiligheid.

Alsof we hier te maken hebben met verkrachters, pedofielen of seriemoordenaars.

Audiowaste, inderdaad...
Trouwens, zoals het er bij jou staat, lijkt het alsof het van mij afkomt.... Don't shoot the messenger.
Ik sta vanzelfsprekend niet achter het krantenartikel!
Wel achter de titel, laat iedereen maar weer snel binnen!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2013 13:32
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #975
Heb het aangepast ;)

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden