MVV algemeen

06 aug 2013 17:21 06 aug 2013 17:21 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3880
Meer
MVV algemeen #946
Boekwaarde kan heel iets anders zijn dan verkoopwaarde. Ben nu wel benieuwd wat de gemeente er voor wil hebben. Wat staat er nu precies te koop? Als de kantoorpanden en horeca-gelegenheden er bij zijn inbegrepen, lijkt 1,85 miljoen me een koopje, dat zou je snel terugverdiend hebben. Dus dat zal wel niet... En hoeveel huur betalen we ook alweer? 150.000 euro meen ik, klopt dat?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 17:44
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #947

Jacques schreef : Boekwaarde kan heel iets anders zijn dan verkoopwaarde. Ben nu wel benieuwd wat de gemeente er voor wil hebben. Wat staat er nu precies te koop? Als de kantoorpanden en horeca-gelegenheden er bij zijn inbegrepen, lijkt 1,85 miljoen me een koopje, dat zou je snel terugverdiend hebben. Dus dat zal wel niet... En hoeveel huur betalen we ook alweer? 150.000 euro meen ik, klopt dat?


De boekwaarde is idd iets heel anders dan de verkoopwaarde. De gemeente heeft het stadion destijds voor 1.85mil gekocht en voor dat bedrag staat het stadion in de balans (in de boeken).
Door omstandigheden (marktwerking) kan het stadion meer óf minder waard zijn geworden.

Met de plannen die er liggen (waarvan er al een aantal gerealiseerd zijn) verwacht ik dat het stadion 'iets' meer waard is geworden.

MVV Maastricht betaalt € 75.000 ex btw huur per seizoen voor het spelen van haar thuiswedstrijden in Stadion Geusselt met de daarbij benodigde trainingsfaciliteiten(inclusief gebruik kleedruimten, persruimten). Tevens huurt MVV Maastricht Business ruimten voor € 75.000 ex BTW per seizoen van de huidige eigenaar.


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 21:19
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV algemeen #948
Ja dat RKC stadion is veel kleiner als de Geusselt en echt minder imposant, en dat zou 8 miljoen waard zijn (een veelvoud dus). Lijkt me dan overgewaardeerd of de Geusselt ver ondergewaardeerd. Enige straalkacheltjes aan het plafond zijn ook in de Geusselt te instaleren.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 21:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3880
Meer
MVV algemeen #949

Aswin schreef : De boekwaarde is idd iets heel anders dan de verkoopwaarde. De gemeente heeft het stadion destijds voor 1.85mil gekocht en voor dat bedrag staat het stadion in de balans (in de boeken).
Door omstandigheden (marktwerking) kan het stadion meer óf minder waard zijn geworden.

Met de plannen die er liggen (waarvan er al een aantal gerealiseerd zijn) verwacht ik dat het stadion 'iets' meer waard is geworden.

MVV Maastricht betaalt € 75.000 ex btw huur per seizoen voor het spelen van haar thuiswedstrijden in Stadion Geusselt met de daarbij benodigde trainingsfaciliteiten(inclusief gebruik kleedruimten, persruimten). Tevens huurt MVV Maastricht Business ruimten voor € 75.000 ex BTW per seizoen van de huidige eigenaar.

Dank je. Dus inderdaad 150.000 euro, maar het is mij niet duidelijk of die businessruimten bij het stadion horen zoals het te koop staat. Ik meen me te herinneren dat je enerzijds het veld en de tribunes hebt, en anderzijds alle ruimtes onder/naast de tribunes, dus de kantore, businessruimtes, horeca etc. En dan zou het hier zomaar om enkel het veld en de tribunes kunnen gaan...

NathanR, dat zou dan een beetje het verschil met Mandemakers stadion kunnen uitleggen. Al kan ik me eigenlijk niet herinneren dat daar veel kantoren of zo omheen liggen, volgens mij alleen een gebouw bij de hoofdingang maar verder niets, toch?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 11:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
MVV algemeen #950
Jacques ziet het goed. Onder het stadion zoals dat door de gemeente is overgenomen vallen alleen de voetbal gerelateerde zaken. Dus veld, tribunes, kleedruimtes e.d. De businessruimte wellicht ook, weet ik niet 100% zeker. Het zal niet meevallen daar een koper voor te vinden.
De kantoren aan het stadionplein staan overigens zelfs letterlijk en figuurlijk los van het stadion.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 10:12 17 aug 2013 10:19 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #951
uit de Ster van deze week:

ARIE'S CONFETTI
Door Arie Voorzee

Josje Mientjes was meer dan zes jaar onbezoldigd medewerker bij MVV. Zij was de regelneef die sponsoractiviteiten organiseerde. Josje organiseerde het jaarlijkse golftoernooi en drie maal de Ladies Night in het sponsorhome. Zij zorgde er voor dat heel veel geld werd binnengehaald, dat ten goede kwam aan de jeugdopleiding van de club. In die zes jaar heeft zij heel wat commercieel managers zien langskomen: Brigitta Menten, Patrick van de Weijer, Sammy El Brigui en Suze Thoma. Voordat de nieuwe manager Maurice Schoenmaeckers aan de gang gaat is Josje, die tegenwoordig Josje Hoffman-Mientjes heet, verdwenen. Ze is kwaad opgestapt omdat niemand van het MVV bestuur zich bij de door haar georganiseerde Ladies Night 2013 heeft laten zien. Het bestuur toonde geen belangstelling, maar ook kreeg Josje geen enkel bedankje voor die 30.000 euro die door haar toedoen voor de jeugdopleiding is opgehaald. Ook trainer René Trost was zeer teleurgesteld en Josje liet mij zijn sms-berichtje lezen. "Helaas, we hebben dat graag gedaan Josje. Het enige dat ik gemist heb zijn de mensen van het bestuur van MVV. Ik vind het jammer, want wij doen dit allemaal voor MVV. René Trost." Josje en René zijn weg. Josje heeft sinds kort haar geluk gevonden bij vastgoed adviseur Hans Hoffman en René Trost bij VVV.

Jammer dat het MVV bestuur blijkbaar geen belangstelling en waardering toont voor het vrijwilligerswerk van m.n. Josje Mientjens.
Josje hierbij alsnog bedaank voor je vrijwilligerswerk voor MVV gedurende zes jaar. :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 10:15
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #952

Sandro schreef : uit de Ster van deze week:

ARIE'S CONFETTI
Door Arie Voorzee

Josje Mientjes was meer dan zes jaar onbezoldigd medewerker bij MVV. Zij was de regelneef die sponsoractiviteiten organiseerde. Josje organiseerde het jaarlijkse golftoernooi en drie maal de Ladies Night in het sponsorhome. Zij zorgde er voor dat heel veel geld werd binnengehaald, dat ten goede kwam aan de jeugdopleiding van de club. In die zes jaar heeft zij heel wat commercieel managers zien langskomen: Brigitta Menten, Patrick van de Weijer, Sammy El Brigui en Suze Thoma. Voordat de nieuwe manager Maurice Schoenmaeckers aan de gang gaat is Josje, die tegenwoordig Josje Hoffman-Mientjes heet, verdwenen. Ze is kwaad opgestapt omdat niemand van het MVV bestuur zich bij de door haar georganiseerde Ladies Night 2013 heeft laten zien. Het bestuur toonde geen belangstelling, maar ook kreeg Josje geen enkel bedankje voor die 30.000 euro die door haar toedoen voorde jeugdopleiding is opgehaald. Ook trainer René Trost was zeer teleurgesteld en Josje liet mij zijn sms-berichtje lezen. "Helaas, we hebben dat graag gedaan Josje. Het enige dat ik gemist heb zijn de mensen van het bestuur van MVV. Ik vind het jammer, want wij doen dit allemaal voor MVV. René Trost." Josje en René zijn weg. Josje heeft sinds kort haar geluk gevonden bij vastgoed adviseur Hans Hoffman en René Trost bij VVV.

Jammer dat het MVV bestuur blijkbaar geen belangstelling en waardering toont voor het vrijwilligerswerk van m.n. van Josje Mientjens.
Josje hierbij bedaank voor je vrijwilligerswerk voor MVV gedurende zes jaar. :applaus:


Ongeloofelijk....ja die Josje vond ik altijd een betrokken vrijwilligster voor MVV, wat daar nu allemaal weer gebeurd is...jammer ook van mijn kant uit , dank je wel Josje voor je inzet voor MVV !!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 11:10
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 235
Meer
MVV algemeen #953
Dat is dan weer een stukje MAATSCHAPPELIJK verantwoord. whahahaha

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 11:12
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #954
Rinkens moet opstappen! Liever vandaag dan morgen. We mogen hem erg dankbaar zijn dat hij MVV heeft gered maar hij heeft ons supporters ook verdeeld! Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij van de fanatiekesupporters af wil! Hij wil liever een familieclub een handjesklap publiek. Nou rinkens voetbal is passie emotie en geen theater waar je rustig op je stoel zit. En een deel van de MVV supporters heeft zich helaas door deze zakenman laten inpakken! Ik hoop dat de ultra's niet opgeven en MVV zijn ziel weer terug krijgt! Maar rinkens het is genoeg geweest stap op!!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 14:17
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1953
Meer
MVV algemeen #955
Ik denk dat Rinkens ook wel wil stopen en dat hij dat na dit seizoen sowieso doet. Maar er moet wel een opvolger klaar staan. Vind maar eens een gek die het kan en wil doen. Beetje erg makkelijk om te roepen dat iemand moet oprotten als je geen idee hebt wat een ondankbare taak het zijn van voorzitter eigenlijk is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, de bok, opadiehard, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 14:27
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Meer
MVV algemeen #956
Zeer jammer, Josje vond ik toch echt het gezicht van MVV. Dacht dat alleen met het vorige bestuur slecht werd omgesprongen met vrijwilligers en dat dit dus echt over was HELAAS

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 14:49
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV algemeen #957

Boschpoort schreef : Ik denk dat Rinkens ook wel wil stopen en dat hij dat na dit seizoen sowieso doet. Maar er moet wel een opvolger klaar staan. Vind maar eens een gek die het kan en wil doen. Beetje erg makkelijk om te roepen dat iemand moet oprotten als je geen idee hebt wat een ondankbare taak het zijn van voorzitter eigenlijk is.


Ik geloof zeker dat taak van voorzitter zijn niet een dankbare taak is, maar dat hij zich bezig houdt met het verder gezond maken van MVV en niet met het veranderen van de aanhang van MVV. Als hij zo graag een AZ-publiek wilt hebben, dan heeft hij zich volgens mij vergist met 1 letter. Dan had hij naar VVV moeten gaan, daar zitten ze al.

Wat me nog meer zorgen maakt is dat het huidige bestuur zijn eigen vriendjes naar voren aan het schuiven is. Ze behandelen mensen die hart voor de club hebben zo slecht, dat ze zelf weglopen. Zoals Damske al aangaf, Maatschappelijk verantwoord?

En hoop echt dat Rinkens niet tot het einde van het jaar nog voorzitter is en dat er snel iemand naar voren komt met zijn hart op de juiste plaats, die de clubcultuur respecteert (en daar hoort zeer zeker een kolkende Geusselt bij) en een goed toekomstbeleid kan neerzetten bij MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, mvvke4life, forzaMVV1902

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 19:31
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #958

Raffalaldo schreef :

Boschpoort schreef : Ik denk dat Rinkens ook wel wil stopen en dat hij dat na dit seizoen sowieso doet. Maar er moet wel een opvolger klaar staan. Vind maar eens een gek die het kan en wil doen. Beetje erg makkelijk om te roepen dat iemand moet oprotten als je geen idee hebt wat een ondankbare taak het zijn van voorzitter eigenlijk is.


Ik geloof zeker dat taak van voorzitter zijn niet een dankbare taak is, maar dat hij zich bezig houdt met het verder gezond maken van MVV en niet met het veranderen van de aanhang van MVV. ...

Verder gezond maken, betekent ook het voorkomen van boetes...
En op een kolkende Geusselt staat geen boete, op bommetjes staat wel een boete.
Ik denk dat het in het belang is van MVV en haar supporters, dat de sfeer goed is. Laat dan ook de zaken die boetes veroorzaken achterwege. Zoek de randjes op, maar ga er gewoon niet overheen. Daarom was de uitvoering van de actie ook dom, iedereen weet dat bommetjes niet kunnen tijdens een wedstrijd, doe het dan niet, dan zal het bestuur ook niet klagen. Let wel, ik ben ook tegen de huidige opzet van de competitie, ik ben voor een protest, daarbij mogen de randjes worden opgezocht. Bommetjes (de knallen dan) is er net overheen... (En dan nog bij 1 bom had denk ik niemand geklaagd, zo van hier staan we.)
Ik denk dat als er een goede sfeer is, er meer supporters zullen zijn, meer sponsors zullen zijn, meer inkomsten, etc. Een kolkende Geusselt zal toegejuigd worden door het bestuur, wegens alle voordelen.
Hoe lang is het geleden dat er een kolkende Geusselt was? MVV - RKC, anderhalf jaar geleden.
Laten we er gewoon voor zorgen dat we met zijn allen weer achter de spelers gaan staan en zorgen voor een goede sfeer.

Dan kan het bestuur zich bezig houden met het gezond maken van MVV, i.p.v. met dit soort damage control bezig zijn.

Overigens zal het de KNVB en FOX toch wel onderhand na de 3e wedstrijd al duidelijk moeten zijn dat deze opzet niet deugd?
Hoeveel voorbeelden zijn er nodig?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 21:11
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV algemeen #959
De KNVB is blij dat iemand geld wilt neerleggen voor de JL. Fox vind het geweldig dat de KNVB en de meeste JL ploegen (ook MVV) bewegen als zij aan het koortje trekken.

En je hebt een punt dat je een club niet gezond kunt maken als je boetes blijft binnenkrijgen, maar het huidige bestuur heeft zelf ook wel een gedeelte voor deze situatie gezorgd. De kleine prikkelingen door de jaren heen richting de supporters en de laatste prikkel, het toestemmen van de huidige competitie-opzet. Denk dat als het bestuur tegen had gestemd dat er geen boycot was geweest (wel een protest).

Dit bestuur wilt graag een vol stadion met mensen die netjes met 2 woorden spreken, zondag altijd naar de kerk gaan, geen scheldwoorden uitspreken en vooral JA-knikkers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 21:34
forzaMVV1902
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
MVV algemeen #960
dat klopt helemaal! een bobo publiek... op commando klappen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden