MVV algemeen

05 juli 2013 16:13
Sam
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV algemeen #901
Noem mij eens één voetbalclub waar er nu nog wel voldoende geld aanwezig is? nergens, buiten sommige van de eredivisie...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 16:16 05 juli 2013 16:21 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #902

Mienclub1902 schreef : KAN? MVV moet steeds verder bezuinigen, heeft 200.000 tekort. Moet bezuinigen op Jeugdkader (trainers) en selectie inkrimpen? Hoe zo veel geld verdienen???
MVV heeft goede sponsoren nodig, dit is al jarenlang een probleem. Zodra MVV om promotie meedoet, is het financieel niet bij te benen met premies. Bekijk het realistisch. MVV doet het naar omstandigheden sportief meer dan prima, maar kan niet doorgroeien doordat men te weing financien heeft.
Maatschappelijke projecten leveren veel goodwill op maar zeker geen geld.

Mienclub1902, Jacques heet geliek, die projecte levere geld op!
Dat hub iech al 'ne kier gezag. Kiek mer in dit beriech:
www.mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-gerucht...t=15&start=750#22233

En gaans oetgelag wie dat werrek in dit beriech:
www.mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-gerucht...t=15&start=390#21719

Eve nog 'ns gekopieerd:

Ik wil iets toevoegen over het maatschappelijke deel. In het supportersoverleg hebben we daar ook iets meer gehoord wat niet algemeen bekend is. Er zijn bedrijven die vanwege statuten niet in voetbal (of sport) mogen sponsoren, maar wel maatschappelijke activiteiten. Het geld staat dus op een rekening om maatschappelijke activiteiten te ontplooien, maar voor ieder uur, actie, werkzaamheden, wordt MVV betaald vanuit die maatschappelijke rekening en zijn dus inkomsten voor MVV.
Financieel is het maatschappelijke deel dus heel belangrijk voor MVV en eenieder wat bij MVV meewerkt aan maatschappelijke activiteiten weet dit en doet dit dus niet alleen om maatschappelijk bezig te zijn, maar ook om inkomsten voor MVV te genereren!
Sterker nog, heb jij een maatschappelijke activiteit die je als vrijwilliger doet (wil gaan doen) en past in het MVV plaatje, meld je aan bij MVV en genereer zo inkomsten voor onze club!
Vanuit dit supportersoverleg overleg is er nu al een activiteit die al was bedacht, maar nu gelinkd wordt aan het maatschappelijke deel en dus voor inkomsten gaat zorgen!


Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 17:03
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
MVV algemeen #903
Labylle verkopen, dan is het begrotings tekort meteen weggewerkt, ik denk toch dat er qua jeugdopleiding niets anders opzit, dan te fuseren met andere clubs. :schamen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 18:44
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #904
Ik geloof best dat er geld binnenkomt uit de Maatsch. Projecten, maar het is in ieder geval niet voldoende gebleken voor afgelopen jaar, met als consequentie dat er een begrotingstekort is van 200.000 en dit seizoen de begroting omlaag moet.
Dus ieder beetje geld helpt, maar het zal toch echt van "grote"sponsoren moeten komen.

MVV4life schreef :

Mienclub1902 schreef : KAN? MVV moet steeds verder bezuinigen, heeft 200.000 tekort. Moet bezuinigen op Jeugdkader (trainers) en selectie inkrimpen? Hoe zo veel geld verdienen???
MVV heeft goede sponsoren nodig, dit is al jarenlang een probleem. Zodra MVV om promotie meedoet, is het financieel niet bij te benen met premies. Bekijk het realistisch. MVV doet het naar omstandigheden sportief meer dan prima, maar kan niet doorgroeien doordat men te weing financien heeft.
Maatschappelijke projecten leveren veel goodwill op maar zeker geen geld.

Mienclub1902, Jacques heet geliek, die projecte levere geld op!
Dat hub iech al 'ne kier gezag. Kiek mer in dit beriech:
www.mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-gerucht...t=15&start=750#22233

En gaans oetgelag wie dat werrek in dit beriech:
www.mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-gerucht...t=15&start=390#21719

Eve nog 'ns gekopieerd:

Ik wil iets toevoegen over het maatschappelijke deel. In het supportersoverleg hebben we daar ook iets meer gehoord wat niet algemeen bekend is. Er zijn bedrijven die vanwege statuten niet in voetbal (of sport) mogen sponsoren, maar wel maatschappelijke activiteiten. Het geld staat dus op een rekening om maatschappelijke activiteiten te ontplooien, maar voor ieder uur, actie, werkzaamheden, wordt MVV betaald vanuit die maatschappelijke rekening en zijn dus inkomsten voor MVV.
Financieel is het maatschappelijke deel dus heel belangrijk voor MVV en eenieder wat bij MVV meewerkt aan maatschappelijke activiteiten weet dit en doet dit dus niet alleen om maatschappelijk bezig te zijn, maar ook om inkomsten voor MVV te genereren!
Sterker nog, heb jij een maatschappelijke activiteit die je als vrijwilliger doet (wil gaan doen) en past in het MVV plaatje, meld je aan bij MVV en genereer zo inkomsten voor onze club!
Vanuit dit supportersoverleg overleg is er nu al een activiteit die al was bedacht, maar nu gelinkd wordt aan het maatschappelijke deel en dus voor inkomsten gaat zorgen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 21:23
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #905

Mienclub1902 schreef : Ik geloof best dat er geld binnenkomt uit de Maatsch. Projecten, maar het is in ieder geval niet voldoende gebleken voor afgelopen jaar, met als consequentie dat er een begrotingstekort is van 200.000 en dit seizoen de begroting omlaag moet.
Dus ieder beetje geld helpt, maar het zal toch echt van "grote"sponsoren moeten komen.

Iech bin met diech eins tot sponsorinkomste terök lope en tot ut winselik zow zien tot d'r 'ne groete zow kome.
Mer bliekbaar zit d'r ouch geld in die maotsjappelikke stiechting en MVV zeuk projekte zoedat dat geld nao MVV kin goon.
Dus ideeje vaan supporters op maotsjappelik gebied (en oetvoering) zow MVV ouch al (e bitsje) hellepe.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2013 22:57 05 juli 2013 23:00 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2453
Meer
MVV algemeen #906

ouwe rot schreef : Bij de Pam- Pam in Vise gaat het verhaal dat mvv aan zijn laatste betaald voetbaljaar bezig is. :(



Eigenlijk als ik deze topic zo lees zou ik moeten genieten van mijn laatste seizoenskaart :angry: jonge,jonge wat een grote brok negatieve info van mensen die niet inzien dat het in het algemeen binnen de tak voetbal op financieel gebied slecht gaat.
Wat moet er dan volgens jullie gebeuren?...voetbalclubs vallen om omdat er gewoon geen geld meer voor het oprapen ligt!
Accepteer dat het gewoon(te) lang duurt voor we ooit weer in de hoogste klasse mogen acteren.
Ik heb mij een doel gesteld in het leven toen ik in 1967 supporter werd nl mvv supporter worden en voor altijd blijven,die mening deel ik nu nog steeds.
Mensen snap nu eens dat er nog steeds mensen klaar staan die mvv omhoog willen stuwen,maar dit kost niet alleen heel veel moeite maar daar is ook geld voor nodig...en dat ligt nergens in grote getale op ons te wachten!
Bestuur nog steeds petje af...en ook voor alle diehards die belangeloos met de club bezig zijn :thumbsup:
Dus mensen mag het een ietsie pietsie positiever zijn...het blijft gewoon een stapje naar voor en een stapje terug...en wie weet ooit is het eind van die lange tunnel in zicht,zodat we op het hoogste kunnen acteren.
Sorrie mensen moest dit ff kwijt...wiel beetje positiever denk aan je hart :thumbsup:...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 10:27
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #907

Vluuzak schreef : Labylle verkopen, dan is het begrotings tekort meteen weggewerkt, ik denk toch dat er qua jeugdopleiding niets anders opzit, dan te fuseren met andere clubs. :schamen:


nee hoor....er staat 600.000 schuld in het spelersfonds de nettowinst van een mogelijke transfer gaat daar naar toe.
op dit moment is er trouwens niet eens zo veel interesse voor Labylle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 10:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #908
over de maatschappelijke projecten, deze hebben MVV afgelopen seizoen € 100.000 op geleverd , je mag zelf bepalen of je dat veel geld vind of niet
Verder heeft MVV natuurlijk haar imago met deze projecten opgepoetst ( zal een stelling kunnen zijn) wat later hieruit terug vloeit richting MVV is niet te meten op dit moment.

De maatschappelijke projecten kosten MVV natuurlijk ook inzet van spelers en personeel van de BVO, verleden seizoen vaak vernomen dat het kantoor personeel behoorlijk wat tijd kwijt was met deze projecten.

Voor het seizoen 2013-2014 heft MVV een aantal speerpunten , het stadion moet vol....daar is een commissie voor aangesteld en deze rapporteert aan de algemeen directeur.
Verder ziet MVV extra inkomsten in ad-on sponsorpakketten, zoals wedstrijdbal en noem maar op .
Men zoekt hier 50.000 euro waarvan men nu zegt dat men die heeft laten liggen.

Ik wil niet in herhaling vallen maar de laatste 2 jaar hebben MVV op maatschappelijk gebied wel vooruit gebracht maar op sponsorgebied zijn we 300.000 euro achteruit gehold....de een noemt dit te hoog begroot , de ander zegt dat er geen capaciteit was om de doelstelling te behalen....het laatste lijkt mij juist, de commercieele MVV afdeling heeft de laatste 2 seizoen alleen maar achteruit gelopen met het resultaat -300.000 onder budget !!! , daar is niet alleen de crisis schuld aan.

Verder zit het MVV sponsorbeleid "gevaarlijk" in elkaar , veel hangt af van de grote sponsoren en hun net werk, zeg maar het netwerk van Rinkens en Vleugels...wanneer ze stoppen met hun inbreng in MVV loopt MVV direct een gevaar.
Zo is Bijsmans schilderwerken de huisleverancier van Qpark in Nederland op gebied van schilderwerken, nu heeft Qpark richting Bijsmans een "stok"achter de deur om iets voor MVV te doen, als Qpark zelf minder of straks niet meer bij MVV betrokken is zal Bijsmans wellicht ook andere belangen bij MVV hebben.

MVV moet dus inzetten op spreiding van haar risico, dwz meer "kleinere sponsoren" is beter dan een paar grote, dit beleid is natuurlijk volledig teniet gedaan de laatste 2 seizoen.
Daarbij moet MVV toegevoegde waarde aan MKB sponsoren gaan brengen, daar ligt de sleutel tot succes ken je sponsor, geef hem of haar aandacht en combineer...
Dit gebeurd wel maatschappelijk alleen binnen de sponsorgroep amper tot niet....

Er liggen volgens mij voldoende kansen nu nog iedereen aan boord is , MVV moet af van moeilijke beleidsplannen maar men moet naar een simpel model van vraag en aanbod en verwachtingspatroon, dan zul je zien dat in economische moeilijke tijden je netto kunt groeien.

Sfeer Stadion: van groot belang, het conflict met de Ultra's heeft MVV heel veel geld gekost, geen idee wat daar nu de status van is , maar ik hoop dat de Ultra's de draad weer oppakken in belang van MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u de bok

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 17:34
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #909
Waarom geen apart fonds oprichten naast MVV waar vermogende mensen/bedrijven kunnen investeren in spelers. Uiteraard niet onder de voorwaarden zoals het laatste spelersfonds. Tegenwoordig krijg je nog niet eens 2% op een spaarrekening. Met talenten die doorbreken kun je als club toch wel veel meer rendement dan 2%. Laat de beleggers in dit fonds meeprofiteren met eventuele winsten als een speler doorbreekt. Ik zeg het nu op een simpele manier. Zo'n constructie/fonds moet natuurlijk helemaal uitgezet/nagekeken/bedacht worden.

Maak een plan ,of tenminste, onderzoek het,samen met de gemeente,investeerders,etc om het klein geusselt gebouw te slopen en er een geheel modern gebouw neer te zetten. Een ontmoetingsplaats voor de buurt. Exploiteer er de Maatschappelijke Fitness Club. MVV spelers kunnen gebruik maken van alle apparatuur. De omgeving kan er sporten met een abbonement. Maak de fitnessclub winstgevend. Zo heeft MVV weer een extra inkomstenbron.

Denk groot, niet klein.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 17:38
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #910
D'r sjete noe 'n aontal groete en klein planne euver dit forum, sjoen um te zien. En logisch tot supporters perbere ouch 'n aondeil te lievere in 't (euver)leve vaan M.V.V.
Meh es 'ch zeen wieväöl planne eigelek neerkoume op get in d'n trant vaan ''de supporters moote meh get d'r aon doen en investere'', daan vraog 'ch m'ch aof wie deep de club gezoonke is. Is 't neet de wereld op de kop es de club bij de supporters moote bedele veur get cent, terwijl 't eigelek de club moot zien die de supporters moot verwene?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2013 17:56
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 316
Meer
MVV algemeen #911
De gemeinte investeerd niks mie in klein geusselt, culturele hoofdstad geit veur, en dat kos miljoene. Lekker de bobo's verwene, en sjoene sjien maake. De gewoen werrekluij amusere zellef mer!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2013 13:09
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #912
Ach alle clubs hebben het niet te breed dus ik maak me er niet over druk.
Sponsoren komen vanzelf wel weer..
Ik denk ook als er meer sfeer is in het stadion dat dat ook mensen over de brug trekt.
Maatschappelijke projecten helpen ook om de slechte naam van MVV te verbeteren en wat ik las hiermee zijn 100.000 euro aan inkomsten ook genoeg geld!

Alleen bestuur en de fans dan moet wat meer dichterbij mekaar komen en vaker communiceren met mekaar.
Wat heeft het voor een zin om elkaar zwart te maken ook hier op het forum?
Het bestuur ik ben er ook niet altijd even tevreden over maar als er vaker gecommuniceerd word dan snappen wij dingen ook sneller wat ze doen en andersom snappen hun ons weer.

Maar ik ben het dus ver eens met Napoleon!
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 14:25 08 juli 2013 14:30 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #913
Rieu werkt aan muziekgebouw in Maastricht

André Rieu wil een eigen muziekgebouw neerzetten in Maastricht. Hij werkt op dit moment aan een plan voor de 'Maastricht Dome' samen met Joop van den Ende. Dat meldt De Telegraaf.


De concertzaal moet plaats bieden aan zo'n 5000 mensen. Joop van den Ende is volgens Rieu van plan om 200 dagen per jaar af te nemen, hijzelf neemt de rest voor zijn rekening. De Maastrichtse muzikant noemt de Maastricht Dome een prima oplossing, als hij het rondreizen over de wereld over een paar jaar voor hem te vermoeiend wordt.

Bron: Limburger.nl
---
Dit zijn van die buitenkansjes waar je als club van mee moet proberen te profiteren. Men moest een multifunctioneel stadion hebben volgens de EC. Ik zou zeggen eis het maar op in het bestemmingsplan van de gemeente. Dit project wordt particulier gefinancierd, maar misschien valt er wat te regelen? De Arena wordt toch ook zo gebruikt? Genoeg ruimte en parkeervoorzieningen mogelijk bij de Geusselt, direct aan de snelweg gelegen voor de toeristen en het trekt economische groei aan voor de achterstandswijken. Het zal me een worst wezen dat er een viool aan de muur hangt en een kartonnen André van Duijn voor de deur staat, als het maar een vooruitgang is. Want ik zie MVV dit niet zelf bekostigen of de gemeente.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 14:56
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #914

houtengerard schreef : Rieu werkt aan muziekgebouw in Maastricht
---
Dit zijn van die buitenkansjes waar je als club van mee moet proberen te profiteren. Men moest een multifunctioneel stadion hebben volgens de EC. Ik zou zeggen eis het maar op in het bestemmingsplan van de gemeente. Dit project wordt particulier gefinancierd, maar misschien valt er wat te regelen? De Arena wordt toch ook zo gebruikt? Genoeg ruimte en parkeervoorzieningen mogelijk bij de Geusselt, direct aan de snelweg gelegen voor de toeristen en het trekt economische groei aan voor de achterstandswijken. Het zal me een worst wezen dat er een viool aan de muur hangt en een kartonnen André van Duijn voor de deur staat, als het maar een vooruitgang is. Want ik zie MVV dit niet zelf bekostigen of de gemeente.


Eens. Locatie zou volgens mij Bassin worden. Bouw daar dan maar dat stadion. Dichtbij onze roots van Boschpoort. Tribune hangend over de rivier a la Fulham, langs de route van de toekomstige tram naar Hasselt. Bootcombi via de Maas mogelijk voor uitfans. Diverse supporterscafés langs het bassin. Dichtbij het centrum,
Ik zie het wel zitten!
En ik zie het ook nooit gebeuren :lol:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2013 16:51
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #915

serke schreef : De gemeinte investeerd niks mie in klein geusselt, culturele hoofdstad geit veur, en dat kos miljoene. Lekker de bobo's verwene, en sjoene sjien maake.


Biste ech zoe kort van geheuge datse vergete bis dat de gemeinte Mestreech nog mer un paar joar geleije behuurlik in de buidel getas heet en doamit MVV van de oondergang gered heat ? Dat het huijdig bestuur dit good veurbereid haw en daonao auch good weijer oetgeveurtd heat is auch woer. Meh de gemeinte koam mit de sente euver de bruk en vestigde zellefs de aandavch van de Europese Commissie op zich. (heet emes doa trowwes nog get get euver gehuurd??).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.334 seconden