MVV algemeen

15 juni 2013 08:15 15 juni 2013 08:24 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #856
Uit de Limburger/Limburgs Dagblad van vandaag:

IDEEËNFABRIEK Logo op shirt: Water Drinken

Kopstukken bedrijfsleven in top MVV

door Roel Wiche

Maastricht - MVV heeft twee kopstukken uit het Maastrichtse bedrijfsleven binnengehaald om de club verder uit te bouwen. Frans Erens, ex-directeur van cementfabriek ENCI, krijgt in de rol als interim-directeur de taak om de organisatie verder te professionaliseren. Zakenman Maurice Schoenmaeckers wordt commercieel manager, een nieuwe functie binnen MVV.

Voorzitter Paul Rinkens bevestigt de versterking van de MVV-top. De bedoeling is dat Erens een nieuw organisatiemodel op poten zet met aan het hoofd een algemeen directeur. Een laag daaronder komen drie managers, op commercieel, financieel en maatschappelijk terrein. De bedoeling is dat het bestuur dan wat afstand gaat nemen van de dagelijkse gang van zaken. Rinkens, een wandelende ideeënfabriek die nadrukkelijk zijn stempel op MVV heeft gezet, heeft aangekondigd dat hij over een jaar de voorzittershamer zal neerleggen. "Ik ben nu nog nauw betrokken bij alles. In de toekomst zal de voorzitter meer afstand nemen."
Erens, die in januari met pensioen ging is al nauw betrokken bij MVV. Zo is hij voorzitter van de ledenraad. Schoenmaeckers maakte eerder carrière in de reisbranche en was een van de architecten van Winterland Maastricht. Volgens Rinkens gaan beide voorlopig 'tegen een onkostenvergoeding' aan de slag.
MVV blijft intussen wonderlijke initiatieven ontplooien om de club zoveel mogelijk in Maastricht en omgeving te verankeren. Zo presenteerde de eerstedivisionist gisteren een nieuw shirt waarop niet de naam van de hoofdsponsor was gedrukt, maar een slogan: Drink Water. Enerzijds wil de club zich daarmee verder op maatschappelijk gebied profileren. MVV richt zich de komende jaren nadrukkelijk op een gezondheidscampagne, vooral voor jongeren. Anderzijds hoopt men bedrijven te binden die dit streven ondersteunen. Zij kunnen dan eventueel binnengehaald worden als sponsor. Rinkens: ''De oude modellen werken in deze crisistijd niet meer. Bedrijven geven niet zomaar een paar ton voor een naam op het shirt. Wij geloven in dit concept. Ik wil niet pedant overkomen, maar je kunt het vergelijken met toen Unicef op het shirt van FC Barcelona stond."

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2013 08:38 15 juni 2013 08:43 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #857
Wat me meteen opviel is, wat een mooi shirt !

De eenvoud van een klassiek shirt en een kleine witte verticale streep......ik wil bijna zeggen Wauw

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2013 15:00
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #858

Sandro schreef : Zakenman Maurice Schoenmaeckers wordt commercieel manager, een nieuwe functie binnen MVV.

Dit moet Napoleon toch blij stemmen. Een commercieel manager. :)

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2013 16:27 15 juni 2013 16:30 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #859
Hopenlijk lukt het hem wel om zijn voorgangers (commerciele mensen) te overtreffen met het binnenhalen van sponsoren.Een nieuwe functie? Of ht nu directeur, manager of commercieel medewerker is, het gaat toch om het binnenhalen van sponsors.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2013 11:55 16 juni 2013 11:56 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1379
Meer
MVV algemeen #860
Het is te hopen dat de commercieel manager zichzelf terug verdient, want zijn salaris betekent gewoon een speler minder. Verder een merkwaardig idee om "Drink water"op het shirt te zetten. Betaalt daar nu iemand voor of niet?

En als je op de duurzame tour wilt gaan, ben je dan geloofwaardig met de ex-directeur van de ENCI aan het hoofd?

Ik ben benieuwd, hoop dat die commercieel manager een paar goede sponsors weet te vinden, dan hoor je me niet meer erover.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2013 12:24
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #861
Betreft het drink water op het shirt. Dat wordt nu betaald door niet één shirtsponsor maar door meerdere sponsoren. Het is een initiatief dat zal worden gedragen door meerdere bedrijven in Maastricht die zich willen inzetten voor voor het stimuleren van water drinken ipv liter frisdrank.
Ik kan me vrij goed vinden in deze opzet. Breed draagvlak met meerdere "shirtsponsoren". Alleen denk ik niet dat dit iets structureel moet gaan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2013 13:19 16 juni 2013 13:20 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1379
Meer
MVV algemeen #862
Bedankt voor de uitleg. Als ze op deze manier een bedrag binnen halen vind ik het een aardig plan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2013 13:33
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #863

Hill28 schreef : Het is te hopen dat de commercieel manager zichzelf terug verdient, want zijn salaris betekent gewoon een speler minder. Verder een merkwaardig idee om "Drink water"op het shirt te zetten. Betaalt daar nu iemand voor of niet?

En als je op de duurzame tour wilt gaan, ben je dan geloofwaardig met de ex-directeur van de ENCI aan het hoofd?

Ik ben benieuwd, hoop dat die commercieel manager een paar goede sponsors weet te vinden, dan hoor je me niet meer erover.


De commercieel manager gaat aan de slag o.b.v. een onkostenvergoeding.
zie eerder op dit forum ( www.mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-gerucht...n?limit=15&start=855 )

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2013 19:41 16 juni 2013 19:42 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1379
Meer
MVV algemeen #864
"voorlopig" maar desalniettemin sympathiek..voorlopig.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2013 21:18
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
MVV algemeen #865

Hill28 schreef : "voorlopig" maar desalniettemin sympathiek..voorlopig.


Er zullen zeker afspraken zijn gemaakt op dat gebied, bijv: "voor elke "gescoorde" nieuwe sponsor boven bedrag X een % naar de commercieel manager".

Dan verdiend iemand zich vanzelf terug.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2013 08:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #866
Tuurlijk is dit voor MVV een "stap " vooruit.... Erens gaat zich bezig houden met de organsatie te verbeteren en Schoemakers met de commerciele zaken. Beide komen in niet in dienst van MVV.
Hoeveel uur per week zullen beide heren actief voor MVV zijn ?? en wordt het team van Schoenmakers nog uitgebreidt met extra "vrijwilligers"

In ieder geval begint MVV te beseffen dat uiteindelijk de functie van Directeur en Commercieel Manager binnen een BVO een must zijn en dat betekent ook dat het bestuur wat meer na de achtergrond gaat.

Blijft Suze Thoma nog actief binnen MVV of maakt ze plaatst voor Frans Erens ???
Er is veel komentaar op het interne beleid van MVV geweest de afgelopen 2 jaar , vooral commercieel was het een puinhoop...in ieder geval heeft het bestuur in gezien dat het zo niet verder kon en maatregelen genomen.

We zullen zien wat de "schade"is geweest mbt het opzeggen van bestaande sponsoren voor het seizoen 2013-2014

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2013 18:13
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #867
heeft iemand nieuws over de grasmat?

Ik hoorde iets over kunst gras, maar dit ging niet door en nu zou er een nieuw veld gezaaid zijn.
het zaaien was echter aan de late kant.

Dit heb ik gehoord maar ben niet bij de geuselt gaan kijken.
Iemand meer info hier over?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2013 20:16
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #868
Een paar weken terug stond op facebook van iemand een foto toen het opnieuw was ingezaaid. Ik neem aan dat er nu wel al gras zal staan, zeker met dit weer.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2013 23:34 25 juni 2013 23:35 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #869
Een grasmat heeft vanaf zaaien tot moment dat erop gespeeld kan worden natuurlijk een bepaalde tijd nodig om te groeien en sterk te worden.

Op 5 juni heeft MVV gras ingezaaid geloof ik, 12 augustus is meen ik de eerste thuiswedstrijd.
Die mat heeft dus minder dan 10 weken om sterk te worden (en kiemen gaat ook niet in een dag). Dat zou nog kunnen, maar dan moeten de omstandigheden wel navenant zijn. Dwz vocht, temperatuur maar vooral licht is niet te onderschatten factor. Die eerste 2 zullen wel goed zijn, MVV kan veel sproeien, gras groeit prima bij 17 graden, pas onder de 10 graden is het minder. Maar de laatste weken is gewoon (op een paar dagen na) veel bewolking, dat werkt tegen, het is te donker. Ik ben benieuwd, laat de zon maar schijnen gaan!

PS bij mijn weten doen veel clubs gewoon matten leggen? Waarom kiest de gemeente hier niet voor.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2013 13:05
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #870

Boe is dat feeske? schreef : Een grasmat heeft vanaf zaaien tot moment dat erop gespeeld kan worden natuurlijk een bepaalde tijd nodig om te groeien en sterk te worden.

Op 5 juni heeft MVV gras ingezaaid geloof ik, 12 augustus is meen ik de eerste thuiswedstrijd.
Die mat heeft dus minder dan 10 weken om sterk te worden (en kiemen gaat ook niet in een dag). Dat zou nog kunnen, maar dan moeten de omstandigheden wel navenant zijn. Dwz vocht, temperatuur maar vooral licht is niet te onderschatten factor. Die eerste 2 zullen wel goed zijn, MVV kan veel sproeien, gras groeit prima bij 17 graden, pas onder de 10 graden is het minder. Maar de laatste weken is gewoon (op een paar dagen na) veel bewolking, dat werkt tegen, het is te donker. Ik ben benieuwd, laat de zon maar schijnen gaan!


Ut greuje van graas is lestiger es ut liek:
Meh ich zow ut neet beter kinne zigke (es boerejong) , chappeau "Boe is dat feeske" :applaus:
(hoopelik hubste gein diekke eerappele.....)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden