Artikel verschenen op de website van De Nieuwe Ster Maastricht:
Ook sponsoren geloven weer in MVV
PETER EBERSON
4 juni 2024 . 9:28 PM 3 minuut lezen
Meer dan 250 ondernemers waren naar MVV gekomen om op de hoogte gebracht te worden van de nieuwe plannen voor MVV.
Een positieve vibe. Zo kun je de sfeer het beste omschrijven momenteel bij MVV. Een vibe die nu ook de sponsors heeft bereikt. Die hebben weer geloof in MVV en zijn bereid om de beurs te trekken.
Begroting
Dat zal ook nodig zijn want uiterlijk 15 juni moet MVV directeur Laura van Leeuwen langs bij de KNVB om een sluitende begroting te presenteren. Dinsdagavond waren sponsoren uitgenodigd om kennis te nemen van het nieuwe commerciële plan, dat uiteindelijk 1,5 miljoen euro sponsorgeld moet binnenbrengen. Van dat benodigde bedrag is inmiddels acht ton binnen.
Directeur Laura van Leeuwen riep de ondernemers op om MVV te steunen.
Alles inclusief
De belofte die gedaan werd richting sponsoren: afspraken worden vanuit MVV nagekomen, iets dat in het verleden niet altijd gebeurde. Bedrijven krijgen weer bezoek van commerciële mensen van MVV. De prijs van een seizoenskaart gaat omlaag en in de Business Lounge is voortaan weer alles inclusief. Een diner inclusief drank. Al deze maatregelen moeten er voor zorgen dat de Businessclub de sterkste netwerkclub van Maastricht wordt.
Dé netwerkclub
Huub Waterval, die namens het Maastricht Collectief de aftrap gaf zei dat de stad de grootste concurrent van MVV is. "De ondernemer kan op heel veel plekken zijn geld kwijt. Wij moeten er voor zorgen dat MVV dé netwerkclub wordt voor ondernemers," aldus Waterval.
Huub Waterval vertelde over de weg die MVV de afgelopen maanden heeft afgelegd van bijna failliet tot een gezonde club.
Aandacht
Sponsoren krijgen meer waar voor hun geld. Meer sponsormogelijkheden langs het veld. In plaats van heel veel reclameborden op elkaar gepropt komen vier grote reclameborden van 12 meter in de Geusselt te hangen aan de zijkanten van het veld. Maximale aandacht voor de sponsor die hier op staat. Er komen sponsorborden boven de ingangen en drie tribunevakken voor de sponsoren worden één geheel met aan de voorkant een duidelijke afscheiding zodat er ruimte is om een drankje of hapje te serveren.
MVV gaat vanaf het komende seizoen werken met hard cups bekers voor consumpties. Sponsors kunnen met hun logo op de beker en krijgen zo op 5.000 cups aandacht.
Manager Commercie
De ondernemers die naar de Geusselt waren gekomen, waren enthousiast over het aanstekelijke verhaal dat werd gehouden. MVV presenteerde ook de nieuwe Manager Commercie Max Severijns. Geen onbekende voor de club want van 2001 tot 2006 maakte hij deel uit van de selectie. Na zijn voetbalcarrière heeft Max zich ontwikkeld in diverse salesfuncties in de IT, waarvan de laatste zes jaren als Sales Manager bij Valid. Vanuit die hoedanigheid is hij goed bekend in het zakelijke netwerk in Limburg.
Max Severijns start 1 augustus als nieuwe Manager Commercie bij MVV.
Max: "Twee jaar geleden hebben we eerder gesprekken gevoerd over de rol van commercieel manager. Destijds voelde het nog niet als het juiste moment. Nu, met Laura van Leeuwen aan het roer, de steun van het Maastrichts Collectief en de positieve ontwikkelingen rondom de club, voelt het wel juist. Ik kijk er dan ook naar uit om mijn kennis en ervaring in te zetten om samen verder te bouwen aan de commerciële slagkracht van de club."
The following user(s) said Thank You: peeke, bokkesprongen, Mosae
Please Log in or Create an account to join the conversation.