Voetbalwet

09 aug 2012 16:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Onderwerp Auteur
Voetbalwet #31
Dat zegt Schapendonk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 16:43
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Voetbalwet #32
Klopt Danny, nooit over nagedacht. Maar bij Engelsen is het meer het vaderland dat over de zee beschermd moet worden. Een abnormale vorm van vaderlandsliefde is dat. En met wat veel drank op gaan deze supporters terug in de tijd, en komen in de middeleeuwen terecht. En dan heb je de poppen aan het dansen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 16:59
Wyck
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
Voetbalwet #33
Het feit dat er nooit problemen zijn met Nederlands elftal supporters komt doordat de mensen die naar het NL elftal gaan kijken meestal geen fanatieke clubsupporters zijn. De mensen die problemen veroorzaken gaan meestal niet naar het NL elftal.

De Engelse supporters misdragen zich omdat de straffen in het buitenland lager zijn dan in Engeland zelf. Ze gedragen zich in Engeland vanwege de strenge regels en sancties. In het buitenland zijn die regels minder streng en de consequenties kleiner. Wanneer ze in het buitenland zijn kunnen ze zich misdragen met een kleinere kans op gevolgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 17:13
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Voetbalwet #34

Wyck schreef : Het feit dat er nooit problemen zijn met Nederlands elftal supporters komt doordat de mensen die naar het NL elftal gaan kijken meestal geen fanatieke clubsupporters zijn. De mensen die problemen veroorzaken gaan meestal niet naar het NL elftal.

De Engelse supporters misdragen zich omdat de straffen in het buitenland lager zijn dan in Engeland zelf. Ze gedragen zich in Engeland vanwege de strenge regels en sancties. In het buitenland zijn die regels minder streng en de consequenties kleiner. Wanneer ze in het buitenland zijn kunnen ze zich misdragen met een kleinere kans op gevolgen.

Daar kan ik niet over oordelen ik ga inderdaad wel alleen naar mijn club MVV en niet naar het Nederlands elftal.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de mensen die naar het Nederlands elftal gaan kijken niet supporter zijn van een club.(Als je van voetbal houdt wat doe je dan als Nederland heel lang niet speeld?)
Mischien dat er iemand is die naar beide gaat en hier op kan reageren?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 13:08 10 aug 2012 13:11 door Clochard.
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Voetbalwet #35

Schapendonk schreef :

Boschpoort schreef : De wiki definitie van liberalisme is voor mij precies de reden waarom ik mijn hele stemgerechtigde leven al VVD stem.
In het kader van de voetbalwet discussie is voor relevant de zinsnede "zo veel mogelijk vrijheid van het individu zolang hij de vrijheid van anderen niet beperkt"
Of de voetbalwet het juiste middel is, daar kun je over discussieren maar het gaat erom of de vrijheid van voetbalsupporters om in een andere stad op een wedstrijddag op een terras te gaan zitten opweegt tegen de vrijheid van andere mensen om ongestoord te kunnen winkelen, op het terras te zitten etc. De gebeurtenissen in Breda hebben weer eens aangetoond dat dat kennelijk niet samengaat omdat er altijd idioten zijn die ervoor zorgen dat het uit de hand loopt.

Om Nederland te betitelen als 'politiestaat' getuigt van weinig realiteitszin en als je af en toe in het buitenland komt weet je dat Nederland niet in de buurt komt van wat een politiestaat is.

@Schapendonk: was het maar waar. Er zitten in de kamer juist veel te weinig mensen met een achtergrond uit het bedrijfsleven. Het zijn vooral ambtenaren, mensen uit het onderwijs etc. Check de cv's van de kamerleden maar. Dankzij het bedrijfsleven blijft de motor van de economie lopen, komt er belastinggeld binnen voor collectieve voorzieningen etc. Oók voor uitkeringen.
Terecht dat mensen zoveel mogelijk geprikkeld worden om te werken. We moeten m.i. juist af van de gedachte dat de overheid overal voor dient te zorgen en we overal 'recht' op hebben zonder enige eigen verantwoordelijkheid te willen nemen.


De VVD staat ook voor meer veiligheid op straat en voor méér politie. En aangezien veel mensen niet met vrijheid kunnen omgaan, willen ze nóg meer politie. Maar om te zeggen dat Nederland nu een politiestaat is? Nee, natuurlijk niet, want het maakt ook niet veel uit waar je op stemt, er gebeurt immers niet veel dat je kunt zien. Er gebeurt tóch wat het bedrijfsleven wil.

De tijd dat Jantje of Pietje of meneer met de snor die zich op straat lag te vervelen, en lid maakte van een grote linkse partij, om daarna iedereen naar huis te sturen en veranderde in rechts, is al lang maar dan ook al lang voorbij. Mensen worden eerst uitvoerig getest voor ze mogen plaatsnemen in de 2e kamer. Een voorbeeld: Walter Bos was een linkse minister. Links staat voor de minder bedeelden, voor de zwakkeren. Extreem links staat zelfs voor totale verdeling van het kapitaal(de rijken alles afnemen). In ieder geval, Walter Bos werkte vanaf 1988 tot in 1998 voor het olieconcern Shell. Hij had daar een topfunctie. Hoe zou zo'n meneer toen opeens in de 2e kamer zijn gekomen?

Ander voorbeeld: Tegelijkertijd voerden ze een leuk toneelspel op en vertelden dat Marijnissen constructiebankwerker was geweest, en nu opeens in de 2e kamer zit als leider van de sp. En bla bla bla. Maar denk je nu echt dat hij een andere weg bewandelt had dan al die andere ministers? Op het nieuws werd verteld dat sp-ministers niet te veel mochten verdienen en zelfs hun loon moesten inleveren. Maar toen er een t.v. programma kwam over Marijnissen, had je zijn huis eens moeten zien! Zijn 2 dochters zaten op hocky en hij had paarden in de wei lopen. Als je dan Karl Marx wilt vertegenwoordigen, hoe kun je dit dan verantwoorden? Niet lang daarna was hij foetsie.

FNV enz...idemdito is ook een speelbal van het bedrijfsleven en bedoeld om het gepeupel rustig te houden. Gaat het gepeupel staken, dan deelt de FNV eerst allemaal petjes en fluitjes uit. Vervolgens gaat er iemand van de FNV vooraan lopen en roept: Actie! Actie!. En dat was het dan. Meer kan of mag je niet doen.

Het zijn voor mij marionette-poppen van het bedrijfsleven, die als ze een tijdje gedaan hebben wat hun verteld is, en hun zakken gevuld hebben, met de noorderzon vertrekken. Ik zeg dan ook niet dat ze allemaal een achtergrond hebben in het bedrijfsleven (sorry als ik dit verkeerd gezegd heb) maar ze zijn wel door het bedrijfsleven uitgezocht en daar neergezet.

Mensen kijken soms raar op dat soms tóch dingen gebeuren waarvoor ze niet gestemd hadden. Dat komt omdat jou stem helemaal niet bepaald wat gebeurd. Het bedrijfleven bepaald dit (de elite). Politiek is al lang niet meer wat het lijkt wat het is. Daarom zei ik dan ook: Blanco stemmen. Dan gaat je stem daadwerkelijk nergens heen, want als je gewoon niet gaat stemmen, dan gaat je stem naar de grootste partij en krijgen die weer zeteltjes erbij. Helaas wordt deze grote groep in Nederland niet bereikt, omdat het meestal mensen zijn die niet geinteresseerd zijn in politiek. Dus blijft alles zoals het is...Ook niet verkeerd overigens, want ik ben geen ontevreden mens en heb het niet slecht in dit land. Maar de politiek doorzie ik dus wel. Dat is toneel. Maar stem jij maar VVD, en je zult zien dat er niet veel veranderd. Of je nu door de kat of de hond gebeten wordt, het blijft hetzelfde :)

Schapendonk, geeft het nou voldoening om je wereldbeeld aan complottheorieën op te hangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 13:27
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Voetbalwet #36
Een beetje wel. Zo krijg ik misschien meer aanhangers van een referendum-politiek. Liever dat, dan het gedraai en gekonkel van misschien jouw favoriete politici :?:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 13:53
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Voetbalwet #37
@schapendonk

Linkse partijen in dit geval de SP staan niet voor (klassiek) marxisme, maar voor sociaaldemocratie. Van origine was de partij communistisch, maar dat is ze allang niet meer. De SP wilt het kapitalisme begrenzen, niet verbieden, dat is heel iets anders. Dat zou mooi zijn als een succesvol ondernemer al zijn geld moest afdragen aan een bijstandsgezin dat fokt hoe de konijnen. Het gedachtegoed is dat wanneer men rooft uit een zwakke onderneming (graaien), men daar sancties op mag leggen. En aangezien mensen niet met de belangrijkste hoofdzonde kunnen omgaan (hebzucht), is het begrenzen van kapitalisme noodzakelijk. Want een economische crisis is geen 'weersverandering' dat komt aanwaaien, maar is gecreëerd door mensen die niet met kapitaal konden omgaan.

Het is daarom ook niet vreemd dat een Marijnissen grootgrondbezitter is, aangezien dat niet de doelstelling is van de SP. Zelf voor gewerkt en gespaard, niet gestolen uit een organisatie, en uit moraal oogpunt toch voor verhoging van de BTW, ondanks dat hij dan een mes in zichzelf zet (iets wat je bij dat inkomen nauwelijks voelt). Iets wat een VVD'er nooit zal doen. Een ondernemer zou eigenlijk moeten stemmen waar zijn eigen klanten op (moeten)stemmen, als de klanten weer het kapitaal krijgen, gaat het vanzelf weer goed met de onderneming.

Ik denk eigenlijk dat de enige partij in Nederland die opkomt voor haar eigen burgers en zich echt mag associëren met vrijheden, dus ook in het voetbal, de SP is. Zij zijn de eerste die pleiten voor vrijheid, nu ook met de tumult die ontstaat door de overname van de eredivisie en mogelijke angst dat alle programma's achter een decoder zullen verdwijnen.

Afhankelijk van je levensweg en stijl zul je bij geen enkele partij 100% aansluiting vinden, maar om nu te zeggen dat het niet uitmaakt of je links of rechts stemt, gaat wat ver. Ik vind de ideologie van liberalisme prachtig, maar fysiologisch is de mens niet in staat om dat systeem te volgen, ziekte/tegenslag/handicap/pech/uiterlijk zijn veel voorkomende gebeurtenissen waar een liberaal systeem geen oplossing voor heeft. Het bordspel monopoly is daar vergelijkbaar mee, als je van het bord af bent, kom je ook nooit meer erop. Daarnaast speel je met linkse politiek op safe omdat het vangnetten creëert waar jij of een ander misschien later in het leven noodgedwongen gebruik van moeten maken. Plus is de SP nooit regerende partij geweest, dus het resultaat van gebeten worden moet zich hier nog bewijzen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 13:56
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Voetbalwet #38

Schapendonk schreef : Voor alle duidelijkheid voor mensen die het niet weten; referendums is de politiek van de meeste stemmen gelden. Als er dus een belangrijk onderwerp is b.v. de voetbalwet dan gaat iedereen naar de stembus om er over te stemmen. De meeste stemmen bepalen dan wat gebeurt. Een ander voorbeeld is; willen we moskees in Nederland? Nou, iedereen naar de stembus en stemmen, enz...Dit is de meest eerlijke politiek, en zo kunnen politici ook niet van vandaag op morgen als een blad aan een boom omdraaien. Een land dat bestuurd wordt door referendums is voor mij de ware politiek! Zo ben je ook heel snel over een discussie van de voetbalwet af. Laat Nederland beslissen. Hop, naar de stembus. Niks mooiers :) En zo waren we van nog een hoop andere discussies af, die dagelijks in de 2e kamer plaatsvinden.


Waardeloze redenering.
Omdat ik nooit naar het theater ga, mogen ze van mij de hele cultuursector kapot bezuinigen? Omdat ik pas net afgestudeerd ben, mogen ze van mij meer gaan snijden in de ouderenzorg? Ik heb een schijthekel aan marrokaantjes, moeten we ze allemaal op de eerste boot terug zetten? Omdat ik toch nooit een uitwedstrijd bezoek mogen ze de voetbalwet nog verder misbruiken?
Minderheden in een samenleving moeten beschermd worden, godzijdank gebeurd dat ook. Als je het volk gaat vragen naar een mening over de voetbalwet, zal het merendeel stemmen voor hardere straffen etc. Niet rekening houdend met de gevolgen voor overige belanghebbende, puur om het feit dat zij enkel voetbal volgen via eredivisie live en berichten over hooligans lezen in de sensatie krant Telegraaf. Je snapt mijn punt vast wel, het merendeel van het land heeft geen recht van spreken & een uitkomst zou een verkeerd beeld schetsen (geldend voor ieder thema in dit land).
De volgende gebruiker (s) zei dank u San Marco, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 14:30 10 aug 2012 14:43 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Voetbalwet #39

Romadu schreef :

Schapendonk schreef : Voor alle duidelijkheid voor mensen die het niet weten; referendums is de politiek van de meeste stemmen gelden. Als er dus een belangrijk onderwerp is b.v. de voetbalwet dan gaat iedereen naar de stembus om er over te stemmen. De meeste stemmen bepalen dan wat gebeurt. Een ander voorbeeld is; willen we moskees in Nederland? Nou, iedereen naar de stembus en stemmen, enz...Dit is de meest eerlijke politiek, en zo kunnen politici ook niet van vandaag op morgen als een blad aan een boom omdraaien. Een land dat bestuurd wordt door referendums is voor mij de ware politiek! Zo ben je ook heel snel over een discussie van de voetbalwet af. Laat Nederland beslissen. Hop, naar de stembus. Niks mooiers :) En zo waren we van nog een hoop andere discussies af, die dagelijks in de 2e kamer plaatsvinden.


Waardeloze redenering.
Omdat ik nooit naar het theater ga, mogen ze van mij de hele cultuursector kapot bezuinigen? Omdat ik pas net afgestudeerd ben, mogen ze van mij meer gaan snijden in de ouderenzorg? Ik heb een schijthekel aan marrokaantjes, moeten we ze allemaal op de eerste boot terug zetten? Omdat ik toch nooit een uitwedstrijd bezoek mogen ze de voetbalwet nog verder misbruiken?
Minderheden in een samenleving moeten beschermd worden, godzijdank gebeurd dat ook. Als je het volk gaat vragen naar een mening over de voetbalwet, zal het merendeel stemmen voor hardere straffen etc. Niet rekening houdend met de gevolgen voor overige belanghebbende, puur om het feit dat zij enkel voetbal volgen via eredivisie live en berichten over hooligans lezen in de sensatie krant Telegraaf. Je snapt mijn punt vast wel, het merendeel van het land heeft geen recht van spreken & een uitkomst zou een verkeerd beeld schetsen (geldend voor ieder thema in dit land).


En dit vind ik nu waardeloos want in jouw geval laat je het over aan de politici. En dan is het nog maar helemaal de vraag wat gaat gebeuren. Want stem je op Jantje omdat jij vindt dat Jantje een programma heeft wat bij jou past, dan kan Jantje niet lang na de verkiezingen omslaan als een blad aan een boom. En ben jij dan tegen de voetbalwet dan gaat hij mooi toch door. Met een referendum is dit veel eerlijker. Dan kunnen politici niet meer terug, maar dan moet het gebeuren, en heb je je erbij neer te leggen. De meeste stemmen gelden, voor mij dus het eerlijkst. Veel beter dan ´hoe de wint waait, waait mijn jasje-politiek´. Op deze manier geef je de macht veel meer aan het volk. Iets waar ze ook recht op hebben. En nu ligt de macht bij de politici, die juist op de proppen komen met deze voetbalwet waar de meesten hier zo ontevreden mee zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 14:42
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Voetbalwet #40
Oftewel, eigelik weure veer altied geneijd....
De discussie geit noe dereuver: "Mer door wee?"

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 14:51
Theo Claassen
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
Voetbalwet #41
Yep! Geld is de moderne zweep van de hedendaagse slaaf!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 15:06
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
Voetbalwet #42

Schapendonk schreef :

Romadu schreef :

Schapendonk schreef : Voor alle duidelijkheid voor mensen die het niet weten; referendums is de politiek van de meeste stemmen gelden. Als er dus een belangrijk onderwerp is b.v. de voetbalwet dan gaat iedereen naar de stembus om er over te stemmen. De meeste stemmen bepalen dan wat gebeurt. Een ander voorbeeld is; willen we moskees in Nederland? Nou, iedereen naar de stembus en stemmen, enz...Dit is de meest eerlijke politiek, en zo kunnen politici ook niet van vandaag op morgen als een blad aan een boom omdraaien. Een land dat bestuurd wordt door referendums is voor mij de ware politiek! Zo ben je ook heel snel over een discussie van de voetbalwet af. Laat Nederland beslissen. Hop, naar de stembus. Niks mooiers :) En zo waren we van nog een hoop andere discussies af, die dagelijks in de 2e kamer plaatsvinden.


Waardeloze redenering.
Omdat ik nooit naar het theater ga, mogen ze van mij de hele cultuursector kapot bezuinigen? Omdat ik pas net afgestudeerd ben, mogen ze van mij meer gaan snijden in de ouderenzorg? Ik heb een schijthekel aan marrokaantjes, moeten we ze allemaal op de eerste boot terug zetten? Omdat ik toch nooit een uitwedstrijd bezoek mogen ze de voetbalwet nog verder misbruiken?
Minderheden in een samenleving moeten beschermd worden, godzijdank gebeurd dat ook. Als je het volk gaat vragen naar een mening over de voetbalwet, zal het merendeel stemmen voor hardere straffen etc. Niet rekening houdend met de gevolgen voor overige belanghebbende, puur om het feit dat zij enkel voetbal volgen via eredivisie live en berichten over hooligans lezen in de sensatie krant Telegraaf. Je snapt mijn punt vast wel, het merendeel van het land heeft geen recht van spreken & een uitkomst zou een verkeerd beeld schetsen (geldend voor ieder thema in dit land).


En dit vind ik nu waardeloos want in jouw geval laat je het over aan de politici. En dan is het nog maar helemaal de vraag wat gaat gebeuren. Want stem je op Jantje omdat jij vindt dat Jantje een programma heeft wat bij jou past, dan kan Jantje niet lang na de verkiezingen omslaan als een blad aan een boom. En ben jij dan tegen de voetbalwet dan gaat hij mooi toch door. Met een referendum is dit veel eerlijker. Dan kunnen politici niet meer terug, maar dan moet het gebeuren, en heb je je erbij neer te leggen. De meeste stemmen gelden, voor mij dus het eerlijkst. Veel beter dan ´hoe de wint waait, waait mijn jasje-politiek´. Op deze manier geef je de macht veel meer aan het volk. Iets waar ze ook recht op hebben. En nu ligt de macht bij de politici, die juist op de proppen komen met deze voetbalwet waar de meesten hier zo ontevreden mee zijn!


Volstrekt onwaar. Ligt meer aan jou gebrek aan vertrouwen & jou bestseller achtige complottheorie denkbeeld. Ik zal niet beweren dat het nooit voorkomt dat politici draaien, maar niet zoals jij de sitautie schetst. Een politieke partij komt voort uit een ideologie en daar stem ik op. Als ik wil dat mijn zin 100% wordt uitgevoerd, moet ik zelf de politiek in. Maar dat ambieer ik nou eenmaal niet. Als vertegenwoordiger voor een (toch nog altijd) gevarieerde achterban, probeer je zieltjes te winnen met bijvoorbeeld een gedrocht als de voetbalwet. Omdat je denkt dat dit speelt binnen je achterban. Als na de verkiezingen blijkt dat er toch veel meer weerstand is betreffende dit thema, zul je (verantwoorde) keuzes moeten maken. Dit kan dus 2 kanten op; draaien naar "voor" of draaien naar "tegen". Er is nog altijd de partij zelf die hier zelf toezicht op houdt. Wilders is de enige die dit niet doet en 'hoe de wint waait, waait mijn jasje-politiek´ bedrijft. De rest zal dan zeker wel de schuld van Unilever zijn.

Houdt je een referendum, dan gaan mensen beslissen over zaken waar ze zelf totaal geen belang bij hebben. Dan vind er totaal geen correcte afweging tussen voor en tegens plaats, laat staan verdieping in de materie. Snap niet hoe je kunt blijven volharden dat in dat geval de meeste stemmen gelden het eerlijkste is. De meest basale en kromme voorbeelden heb ik al aangehaald in mijn vorige post.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 16:50 10 aug 2012 17:03 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Voetbalwet #43
Ja maar Romadu als er verkiezingen zijn, dan wordt er toch ook een soort referendum gehouden. Dan worden de stemmen alleen verdeeld over de partijen. En die gaan dan beslissen over de onderwerpen. Denk je nu dat iedereen bij de verkiezingen wel weet waar ze op stemmen. Daar beslist net zo goed een hoop mensen over iets, waar ze geen flauw benul van hebben. En juist dan beslissen ze over een hoop zaken die hun niet aangaan, want geen een partij past 100% bij je. Dit is pas basaal en krom want daar zitten we dan 4 jaar aan vast.

Ik proef juist in de Nederlandse samenleving vaak onvrede, dat ze niks te vertellen hebben over bepaalde onderwerpen, waar ze graag wel eens wat meer over te zeggen zouden willen hebben. Het moeten dan wel natuurlijk onderwerpen zijn die erg spelen in de samenleving. In Zwitserland is dit al heel lang, en het bevalt daar heel goed.

Maar ja, ik respecteer verder je mening. Ieder het zijns.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 11:32
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Voetbalwet #44
www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/civ-ho...-elke-wedstrijd-huis

Hooligans zorgen bijna iedere voetbalwedstrijd voor ongeregeldheden. Afgelopen voetbalseizoen vonden bij 702 van de 778 gespeelde wedstrijden in het Nederlandse voetbal incidenten plaats. Het aantal geweldsincidenten wordt grimmiger en heftiger. Dat stelt het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) dinsdag.

Ook het aantal aanhoudingen steeg het afgelopen voetbalseizoen. In en rond de stadions zijn 908 verdachten opgepakt, een stijging van veertig procent vergeleken met het seizoen 2010-2011. Bij driekwart van de aanhoudingen gaat het om verdachten die niet eerder met justitie in aanraking zijn gekomen voor een vergrijp dat iets met voetbal te maken heeft. Dat alles staat in het jaaroverzicht van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme, dat dinsdag is gepresenteerd.

Bij 702 van de 778 gespeelde wedstrijden in het betaald voetbal vonden vorig seizoen 739 incidenten plaats. Niet alleen voetbalwedstrijden waren geregeld het toneel van ongeregeldheden. Ook buiten het stadion zorgden hooligans herhaaldelijk voor omvangrijke verstoringen van de openbare orde en ernstige geweldplegingen, zo staat in het CIV-rapport.

Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) schrijft dinsdag nog een brief aan de Tweede Kamer over de aanpak van voetbalvandalisme.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 11:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Voetbalwet #45
Delen jullie het gevoel dat het vaker, heftiger en grimmiger is? Ik helemaal niet eigenlijk, vind het de laatste jaren rustiger dan ooit op dit gebied.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden