Voetbalwet

04 sept 2012 11:46
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Voetbalwet #46
Ik moet je helemaal gelijk geven Jacques. Ik vind het naar mijn idee ook vele malen rustiger de laatste jaren enkele wedstrijden nagelaten.

Ik weet alleen niet wat en onder incidenten wordt verstaan in dit artikel. Zijn dit geweldsmisdrijven of wordt een verkeerd geparkeerde auto ook al als misdrijf meegeteld...

Volgens bovenstaande zou dus bij 9 op de 10 wedstrijden iets plaasvinden, lijkt mij toch erg sterk. Even zwart / wit kijken zou het betekenen dat er maar 2 thuiswedstrijden bij mvv geen incident plaatsvindt per seizoen...

Denk dat de heer Opstelten weer even reclame wil maken voor zichzelf zodat hij weer op het pluche kan plaatsnemen na de verkiezingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 13:31 04 sept 2012 13:32 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Voetbalwet #47
De incidenten bij MVV Maastricht zijn daadwerkelijk een stuk verminderd de laatste seizoenen. De Commissie Stadionverboden MVV had het een aantal jaren geleden veel drukker dan voorheen. Massa-incidenten zoals destijds bij MVV-Veendam en MVV-Fortuna hebben we gelukkig al tijden achter ons. Er worden aan de Commissie veel minder incidenten gemeld en het aantal stadionverboden is sterk gedaald. Ik kan als lid van de Commissie Stadionverboden MVV de toenemende tendens van incidenten bij thuiswedstrijden van MVV gelukkig niet bevestigen. Integendeel. Ik kan daarbij dus aansluiten bij Jacques en De Lange.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 13:31
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Voetbalwet #48
In nederland is het al een incident als er meer uitsupporters komen als men verwacht had. Gebeurd inderdaad bijna niks in Nederland, het blijft gewoon makkelijk scoren voor de politici.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 14:02
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Voetbalwet #49

αναρχος schreef : In nederland is het al een incident als er meer uitsupporters komen als men verwacht had. Gebeurd inderdaad bijna niks in Nederland, het blijft gewoon makkelijk scoren voor de politici.


Inderdaad dit heeft Detisch van de gemeente Maastricht letterlijk verkondigd. Detisch schuift namens de gemeente Maastricht aan bij de driehoeksoverleggen. Tijdens deze overleggen wordt het risico van een wedstrijd bepaald. Ook besluit deze driehoek over het opleggen van verplichte combi's.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 14:30 04 sept 2012 14:37 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Voetbalwet #50

Jacques schreef : Delen jullie het gevoel dat het vaker, heftiger en grimmiger is? Ik helemaal niet eigenlijk, vind het de laatste jaren rustiger dan ooit op dit gebied.


Klopt !

Als ik als "awwe bok" (die best in het verleden wat gezien en meegemaakt heeft) mag spreken, dan zijn er bij MVV maar 2 keer serieuze incidenten in de Geusselt geweest:

1. het "sterincident" van de Ajax supporters. ( gebrek aan controle destijds, is nu niet meer mogelijk).

2. het "wc pot incident" tegen Fortuna ;
dat 100% voorkomen had kunnen worden en te wijten was aan de totale incompetentie van de toenmalige verantwoordelijken.
Het betrokken MVV vak ( G en F) op de Boschpoort stond bekend als een vak waar vaker "iets" ( met name negatiefs) gebeurde of vaak negatieve geluiden vandaan kwamen en had dus vooraf had afgesloten moeten worden, met eventueel ook een betere (hogere) en stevigere afscheiding naar de Noordtribune. (Dit incident is nu ook niet meer mogelijk)
Details voer dit laatste:
www.dsp-groep.nl/getFile.cfm?file=19bdau...2009.pdf&dir=rapport

Deze beide incidenten hebben totaal niets te maken met de situatie nu en de huidige beleving in de Geusselt!
En zeer zeker niet met onze Ultra's die er tegen Ajax nog te jong waren (bovendien kwam dat geweld vanuit het Ajax vak)
en tegen Fortuna op een andere plaats (Angelside) zaten ...!!!!

Ik vind dit soort gesprekken "stemmingsmakerij" is en geen correcte weergave van het heden !
Mede omdat het huidige bestuur ook de dialoog zoekt / heeft met de Ultra's en ...
de Ultra's ( van het weinige wat ik weet) communicatief sterk zijn en ander prioriteiten hebben dan "de confrontatie zoeken".
Hoe kan het dan anders dat de goofiebaas ( uzze Onno) rustig oppe Angelside bij en tussen de supporters kan staan ! ;)
Ook de heer Detisch ( die ik uit een ver verleden ken) is op zichzelf een redelijke en integere man waarmee te praten valt, mits men hem met redelijkheid en fatsoen behandeld. Dus kansen genoeg voor de toekomst !
Ik hoop dus dat een en ander positief voor onze supporters zal verlopen ! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 14:42
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Voetbalwet #51
Ja ik heb het bericht geplaatst om te kijken hoe andere hun mening erover is, want ik vind het ook totaal overbodig!!Ik vind dat er steeds minder dingen gebeuren.
En het Ajax incident dat heb ik nog mogen meemaken. ;)
Was ik nog jong en zat toen op vak G Boschpoort, was 1 van mijn eerdere wedstrijden ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 14:47
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Voetbalwet #52
Volgens mij gaat het hier gewoon om verkiezingsretoriek van de heer Opstelten.
Sterke arm tonen & zieltjes winnen.

Zoals LRB al aangeeft, het feit dat burgemeester Hoes zonder enig probleem op de Angelside kan
plaatsnemen spreekt boekdelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 14:54
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Voetbalwet #53
Aanhang voetbalclubs spreekt af om te vechten
De politie in Limburg en Brabant maakt zich zorgen over supportersgroepen die op afspraak de confrontatie met elkaar aangaan.
Jonge aanhang van clubs als Roda JC, VVV, PSV en Helmond Sport spreekt af om tegen elkaar te vechten en hebben daarbij ook een aantal spelregels.

Dat staat in het jaaroverzicht van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) dat vandaag is gepresenteerd.

Volgens de politie heeft iedere groep eigen kleding, mogen er geen wapens worden gebruikt en wordt er niet doorgetrapt op jongens die op de grond liggen. Na afloop van het gevecht schudden de jongeren elkaar de hand en drinken nog een biertje met elkaar, zo constateert de politie op basis van camerabeelden.

Het CIV registreert ook de notoire voetbalvandalen. Zeven van hen zijn supporter van Fortuna Sittard, vier van Roda en één van MVV, en geen enkele van VVV. In totaal zijn er meer dan 200 geregistreerd.

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 15:45
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Voetbalwet #54

peter ruiver schreef : Roda JC, VVV,
Volgens de politie heeft iedere groep eigen kleding,

Tot zover de geloofwaardigheid van het CIV.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 18:39
Pater Vink
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 24
Meer
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 18:53
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Voetbalwet #56

Pater Vink schreef : www.indehekken.net/news/actueel/civ-jaarverslag-2011-2012/

Pater, goede reactie op dit inderdaad "flut"-rapport.
Natuurlijk gaat niet alles perfect, maar met statistieken is alles verkeerd uit te leggen.
Het lijkt wel of op deze manier om meer geld wordt gevraagd of om de vraag om meer geld te rechtvaardigen...

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 19:13
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Voetbalwet #57
Het rapport is inderdaad pure manipulatie van het publiek dat "niet geregeld/nooit" naar voetbalwedstrijden gaat. De sensatie beluste media maakt hier gretig gebruik van waardoor het algemene beeld over fanatieke voetbalsupporters weer verslechterd. Jammer dat er geen goede journalisten in Nederland zijn die dit aan de kaak stellen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 20:26
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Voetbalwet #58
Ook de KNVB neemt afstand van de CIV-conclusies, maar is wel voor aanscherping van de Voetbalwet:

De KNVB heeft kennis genomen van het CIV rapport. Vooropgesteld, wil de bond benadrukken zich niet te herkennen in het beeld dat in de media wordt geschetst n.a.v. het CIV-rapport over veiligheid rondom het betaald voetbal in Nederland. De nuance ontbreekt helaas. Het is zo dat we in de eerste helft van het afgelopen seizoen inderdaad te maken kregen met een aantal grote, betreurenswaardige incidenten in Rotterdam, Nijmegen en Utrecht. De KNVB en de clubs willen heel graag van deze kleine groep criminelen af die voetbalwedstrijden, maar ook andere grootschalige evenementen, aangrijpen om zich te misdragen. Deze mensen hebben wat ons betreft niets met voetbal te maken en niets in de stadions te zoeken. Wij - het voetbal, de clubs, de echte supporters – zijn ook slachtoffer van deze figuren. Al jaren strijden wij tegen dit soort uitwassen. Met toenemend succes.

Het is echter alles behalve kommer en kwel in de stadions. Buiten de genoemde wedstrijden om, zette de positieve trend van de afgelopen jaren zich door. Dat is ook terug te vinden in de meest recente fanonderzoeken van de Ere- en de Eerste Divisie. 98 procent van de respondenten gaf daarbij aan zich (vrijwel) altijd veilig tot zeer veilig te voelen in de stadions. Ook nemen mensen steeds vaker hun kinderen mee naar de stadions (gestegen van 28% naar 33%). Uit de meest recente Fanonderzoeken in de Ere- en Eerste Divisie blijkt dat 98% van de mensen zich (bijna) altijd veilig tot zeer veilig voelt in de stadions. Dat is de kant die we op willen. Er is dus veel positiefs in gang gezet.

De afgelopen jaren hebben we met alle partners hard gewerkt aan het verbeteren van de veiligheid in en om de stadions. De clubs in de Ere- en Eerste Divisie hebben tientallen miljoenen geïnvesteerd in hun stewardorganisatie, beveiligers en verkeersregelaars en moderne stadions met cameratoezicht, elektronische toegangscontrole en geavanceerde kaartverkoopsystemen. Mensen die zich misdragen worden aangepakt met een stadionverbod. Er is meer geïnvesteerd in preventie.

Dankzij al deze maatregelen is de voetbalveiligheid de laatste jaren verbeterd. De totale politie-inzet daalde in 2010/11 met ruim 11 % ten opzichte van het seizoen ervoor. Het afgelopen seizoen is de politie-inzet geconsolideerd. Het overgrote deel van de wedstrijden verliep ook het afgelopen seizoen zonder bijzondere incidenten en in een goede sfeer. Positief punt is ook dat het aantal combiregelingen gedaald is (65 naar 45 procent). Grote winst ten opzichte van vorige jaren is ook dat alle partners (politie, clubs, OM, burgemeesters en KNVB) na de genoemde incidenten niet naar elkaar wezen in het kader van handhaving, maar dat er in gezamenlijkheid hard is opgetreden. Door verbeterd inlichtingenwerk zijn veel daders opgespoord en gesanctioneerd, een aantal keren zelfs met gevangenisstraffen. Daar is de bond blij mee.

Manager competitiezaken Gijs de Jong: “Voor de komende jaren willen wij door gezamenlijke afspraken van alle betrokkenen - de rijksoverheid, gemeenten, politie, openbaar ministerie, clubs, KNVB en supporters – tot verdere normalisatie van de veiligheidssituatie rondom het voetbal komen. Plezier in het voetbal moet centraal staan, supporters moeten normaal naar het stadion kunnen gaan en het voetbal moet toegankelijk zijn voor een zo groot mogelijk publiek. Tegelijkertijd moeten ordeverstoorders keihard aangepakt en uitgesloten worden, laat daar geen twijfel over zijn. We willen graag van deze lieden af. Een aangescherpte voetbalwet, waar de KNVB zeer voor is, helpt ons hopelijk daarbij verder”.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 22:56
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 422
Meer
Voetbalwet #59
In mijn beleving is de sfeer en het gedrag van de de supporters van usMVVke positief. Hierboven zijn al enkele negatieve incidenten beschreven.
Ook Frank van de stadioncommissie geeft aan dat ze het rustiger hebben.
Zeker als de overheid een voetbalwet ter beschikking heeft en het een en ander in kaart wordt gebracht.
Maar wanneer wordt het positieve beloond... Hekken weg in de Geusselt en een stuk of wat minder buscombi's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 01:28 05 sept 2012 01:30 door Snuf.
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Voetbalwet #60
Frank, mooi dat je hier je eigen ervaring vanuit CSM neerzet. Laten we de feiten eerlijk bekijken!

Ik ben verrast dat de KNVB afstand neemt van de berichtgevingen, maar dan deze passage:

Frank Salemans schreef : "Wij - het voetbal, de clubs, de echte supporters – zijn ook slachtoffer van deze figuren. Al jaren strijden wij tegen dit soort uitwassen. Met toenemend succes."


Wij zijn het echte voetbal! Jullie, de KNVB, bestrijden de echte clubs, de echte supporters en niet op de laatste plaats: HET VOETBAL. Een dergelijke uitspraak toont alweer jullie misplaatste arrogantie. KNVB, maak lekker een fair competitieschema en stuur af en toe een scheidsrechter onze kant op, maar blijf van onze sport af MILJAAR!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden