Homoacceptatie binnen het voetbal

13 okt 2012 18:51
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #31

Graasvrete schreef : Jaren '70 '80 '90 Frans Derks, Ignace van Swieten en John Blankensteijn niks mis mee met die scheidsrechters ze waren zelfs de voorbeelden voor de scheidsrechterskorpsen van toen en zelfs voor nu.... beste mensen 't zijn gewoon mensen, die homo's....respecteer ze!

MVV bestuur..... alweer chapeau!


in diezelfde tijd had je ook nog Jacques d’Ancona.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:10
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #32

Breur schreef : ... Waar liggen nou echt die prioriteiten van dit bestuur? Is dat MVV - de voetbalclub of is dat MVV - de maatschappelijke club?

Heb ik een seizoenskaart voor voetbal of .... ? Vertel het me maar.

Van welke tribune heb jij een seizoenskaart?
Aan de reacties te zien van de AngelSide, want je hebt het vaak over de ster.
Zullen we volgende thuiswedstrijd daar afspreken, ik ga graag de discussie eens aan met jou over het bestuur!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:45
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #33

Breur schreef :
Wat ze nu doen mbt dit hele homo gedoe, daar slaan ze weer (wederom!) te ver in door en heeft niks maar dan ook totaal niks meer te maken met het vergrootten van je achterban en de voetbalclub(!) MVV verder te helpen in de ontwikkeling van een stabiele Juup topclub en eventueel promotie.

Waar liggen nou echt die prioriteiten van dit bestuur? Is dat MVV - de voetbalclub of is dat MVV - de maatschappelijke club?


M.i. gaat e.e.a. samen. Zonder maatschappelijke binding met de stad (en achterland) geen vergroting van de achterban en de inkomsten. Beide zijn noodzakelijk om überhaupt de stap te maken (en daarna ook te blijven).

Met het ondertekenen van het convenant worden m.i. homo's niet extra onder de aandacht gebracht, alleen wordt er om begrip gevraagd. Ook discriminatie (op welk vlak dan ook) hoort bij een maatschappelijke betrokkenheid.
Ik heb het idee veel mensen het een probleem vinden dat het nu specifiek gaat om het vragen om aandacht voor homo's (in de prof voetballerij).

Uit cijfers uit 2011 blijkt dat 11% van de inwoners in Nederland in meer of mindere mate homoseksuele gevoelens heeft. Dit is dus 1 op 10. In dat zelfde onderzoek geeft men aan dat men vermoed dat dit percentage wellicht nog hoger is omdat ook bekend is dat er mensen niet "uit de kast komen" vanwege allerlei sociale redenen.

Verder:

Dit betekend dat er in Maastricht +/- 12.000 met homoseksuele gevoelens rondlopen.
Dit betekend dat er in de Geusselt tijdens een willekeurige thuiswedstrijd +/- 500 mensen meekijken
Dit betekend dat er op dit forum +/- 40 mensen met homoseksuele gevoelens meeschrijven
Dit betekend dat er in de selectie van MVV mogelijk 2 spelers met homoseksuele gevoelens meespeelt.

Een van de redenen waarom een profvoetballer niet uit de kast komt?

De kans op een transfer wordt minder (zeker naar clubs in landen waar homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt).

Dit is toch van de zotte? Ik ben er trots op dat ONZE club zich op deze manier (en de andere initiatieven) inzet op het maatschappelijke vlak. Niet om de laatste reden dat dit MVV in de toekomst alleen maar extra krediet en respect zal opleveren.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:51
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Homoacceptatie binnen het voetbal #34

MVV4life schreef :

Breur schreef : ... Waar liggen nou echt die prioriteiten van dit bestuur? Is dat MVV - de voetbalclub of is dat MVV - de maatschappelijke club?

Heb ik een seizoenskaart voor voetbal of .... ? Vertel het me maar.

Van welke tribune heb jij een seizoenskaart?
Aan de reacties te zien van de AngelSide, want je hebt het vaak over de ster.
Zullen we volgende thuiswedstrijd daar afspreken, ik ga graag de discussie eens aan met jou over het bestuur!

Even los van het onderwerp, wat heeft mijn keuze van tribune hiermee te maken en vanwaar herleidt jij dat ik op De As zit?

Los daarvan discussies voeren kan altijd ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:53
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #35

Breur schreef :

MVV4life schreef :

Breur schreef : ... Waar liggen nou echt die prioriteiten van dit bestuur? Is dat MVV - de voetbalclub of is dat MVV - de maatschappelijke club?

Heb ik een seizoenskaart voor voetbal of .... ? Vertel het me maar.

Van welke tribune heb jij een seizoenskaart?
Aan de reacties te zien van de AngelSide, want je hebt het vaak over de ster.
Zullen we volgende thuiswedstrijd daar afspreken, ik ga graag de discussie eens aan met jou over het bestuur!

Even los van het onderwerp, wat heeft mijn keuze van tribune hiermee te maken en vanwaar herleidt jij dat ik op De As zit?

Los daarvan discussies voeren kan altijd ;)

Good, wie laat vriedaag in de ster?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:53
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 902
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #36
Dit forum begint al steeds meer te lijken op het huidige MVV: steeds meer maatschappelijk geneuzel en steeds minder voetbalgerelateerde discussies.

Dao is in Mestreech un fein VOETBALclub.....!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, sjoen-mestreech, Breur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:54
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Homoacceptatie binnen het voetbal #37

sjoen-mestreech schreef : even serieus. Word het niet tijd tot we ons gaan bezig houden met voetbal.
Wil je vechten ga naar een boks school
Ben je homo,Ieder zijn eigen keus
ben je tegen roda, zing dan niet elke wedstrijd roda liedjes( ook al zijn ze anti)

Voetbal moet ontspanning brengen. Maar met al het gezeik van tegenwoordig is er niks ontspannends meer aan.
Ik hoor vaak genoeg van oudere supporters,tot op de boschpoort iedereen lekker door elkaar zat. Of je nu voor roda was of fortuna. homo of buitenlands. Niemand maakte het een zak uit. Je keek je wedstrijd en ging terug na huis.

Dat is dus wat ik al zei en meerdere met mij.

MVV bestuur koop een VI: die gaat over voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 19:56 13 okt 2012 19:56 door Breur.
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Homoacceptatie binnen het voetbal #38

MVV4life schreef :

Breur schreef :

MVV4life schreef :

Breur schreef : ... Waar liggen nou echt die prioriteiten van dit bestuur? Is dat MVV - de voetbalclub of is dat MVV - de maatschappelijke club?

Heb ik een seizoenskaart voor voetbal of .... ? Vertel het me maar.

Van welke tribune heb jij een seizoenskaart?
Aan de reacties te zien van de AngelSide, want je hebt het vaak over de ster.
Zullen we volgende thuiswedstrijd daar afspreken, ik ga graag de discussie eens aan met jou over het bestuur!

Even los van het onderwerp, wat heeft mijn keuze van tribune hiermee te maken en vanwaar herleidt jij dat ik op De As zit?

Los daarvan discussies voeren kan altijd ;)

Good, wie laat vriedaag in de ster?

Wie laat stels diech veur? Iech kin tösse 20.46-20.59 en nao 21.46.

Of keump ut neet op 'n menuut?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 20:02
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #39
Zeg MVV4Life en Breur, ik vind het wel sjiek dat jullie met jullie afspraakje laten zien dat jullie als echte mannen (en supporters van MVV) niet bang zijn om lekker gezellig te gaan daten ;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, les rouges blancs, Breur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 20:07
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Homoacceptatie binnen het voetbal #40

Aswin schreef : Zeg MVV4Life en Breur, ik vind het wel sjiek dat jullie met jullie afspraakje laten zien dat jullie als echte mannen (en supporters van MVV) niet bang zijn om lekker gezellig te gaan daten ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 20:12
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #41

Aswin schreef : Zeg MVV4Life en Breur, ik vind het wel sjiek dat jullie met jullie afspraakje laten zien dat jullie als echte mannen (en supporters van MVV) niet bang zijn om lekker gezellig te gaan daten ;)

Hahaha, sjiek!
Nee, Aswin ik ben hetero. Ik heb niets tegen homo's. Nog sterker ik vind het zelfs goed dat MVV een voortrekkersrol in deze discussie speelt. Dat zal MVV veel krediet opleveren en wellicht nieuwe sponsors aanbrengen. Wellicht ook meer publiek?
Allemaal geen problemen mee.

Ik zit alleen met de timing, mijn gedachtes zitten vrijwel de hele dag bij de mannen met de SV's!
Ik vind dat zo onrechtvaardig!
Hoe kan je als club je eigen supporters buitensluiten en dan vragen of we anderen willen accepteren?
Laten we eerst maar zorgen dat die pakweg 19 supporters weer terug zijn, praten we dan over alle randzaken.
Het doet me pijn dat supporters van de oude garde nu zeggen: "Dit is het einde van de sfeer."

Maar daar gaat dit topic niet over... Zal hierover verder zeuren in het SV topic.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 20:42 13 okt 2012 20:44 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Homoacceptatie binnen het voetbal #42

Breur schreef :

MVV4life schreef :

Breur schreef : ... Waar liggen nou echt die prioriteiten van dit bestuur? Is dat MVV - de voetbalclub of is dat MVV - de maatschappelijke club?

Heb ik een seizoenskaart voor voetbal of .... ? Vertel het me maar.

Van welke tribune heb jij een seizoenskaart?
Aan de reacties te zien van de AngelSide, want je hebt het vaak over de ster.
Zullen we volgende thuiswedstrijd daar afspreken, ik ga graag de discussie eens aan met jou over het bestuur!

Even los van het onderwerp, wat heeft mijn keuze van tribune hiermee te maken en vanwaar herleidt jij dat ik op De As zit?

Los daarvan discussies voeren kan altijd ;)

maak niks oet boeste zits, mer iech bin aoch geer debei...! :thumbsup:
Iech höb nog twie pilskes vaan diech te good ( 'man 'n man, z'n woord, z'n woord.....) dus kein Keloel !!! ;)
en noe neet kriete... of diech besjiete... diech kreigs aoch wel e pilske van miech trök :P
Forlaajf heet ziech al gebok veur de aw garde (de jonges vaan veur zien tied).. dus niks um bang veur te zien ! :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 22:18 13 okt 2012 22:20 door Breur.
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Homoacceptatie binnen het voetbal #43

les rougeses blancs schreef : Forlaajf heet ziech al gebok

Laot 4life met rus mer.. Mot dat noe? Wee zit noe te wachte op zoen aajt votlook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 22:27
Breur
Bezoeker
Bezoeker
Homoacceptatie binnen het voetbal #44

MVV4life schreef :

Aswin schreef : Zeg MVV4Life en Breur, ik vind het wel sjiek dat jullie met jullie afspraakje laten zien dat jullie als echte mannen (en supporters van MVV) niet bang zijn om lekker gezellig te gaan daten ;)

Hahaha, sjiek!
Nee, Aswin ik ben hetero. Ik heb niets tegen homo's. Nog sterker ik vind het zelfs goed dat MVV een voortrekkersrol in deze discussie speelt. Dat zal MVV veel krediet opleveren en wellicht nieuwe sponsors aanbrengen. Wellicht ook meer publiek?
Allemaal geen problemen mee.

Ik zit alleen met de timing, mijn gedachtes zitten vrijwel de hele dag bij de mannen met de SV's!
Ik vind dat zo onrechtvaardig!
Hoe kan je als club je eigen supporters buitensluiten en dan vragen of we anderen willen accepteren?
Laten we eerst maar zorgen dat die pakweg 19 supporters weer terug zijn, praten we dan over alle randzaken.
Het doet me pijn dat supporters van de oude garde nu zeggen: "Dit is het einde van de sfeer."

Maar daar gaat dit topic niet over... Zal hierover verder zeuren in het SV topic.

Schitterende reaktie.

Niet omwille dat het enkel boekdelen spreekt vanuit de MVVfan, maar ook de emotie die we met zijn allen toch delen.

Ik mis nog steeds de betrokkenheid van MVV zelf naar eigen supporters maar goed daar kunnen we naar fluiten denk ik.

Tja dacht dit bestuur maar eens in emoties, dan waren we al een stapje verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2012 22:32
Graasvrete
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Onderwerp Auteur
Homoacceptatie binnen het voetbal #45
en dan ook nog in de "Ster" lijkt me een zeer geschikte plek om deze discussie te bespreken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden