MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013

12 apr 2013 23:18
Geusseltmania
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 71
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #46
Tja, wat moet ik hier op zeggen? Ik zeg maar niks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2013 23:26
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #47
Wat een afgang, en wat een gestuntel. De zoveelste thuiswedstrijd die als een uitwedstrijd wordt gespeeld. Leuk die rondo in de hoek van de cornervlag met Labylle, van Hyfte en Co., daar kom je ook echt heel ver mee, als er vijf verdedigers mee staan te harken. MVV kon mij op geen enkel moment overtuigen, het had geen punt verdient.

De enige die mij opviel was die 'Sequoia boom', met nummer 12 van de tegenstander. Wat een machine, de perfecte balans tussen massa en spierkracht, groot en beweeglijk. Daar is Jackie Tuyp van Volendam maar een fijnspar tegen... Zo'n speler zou ik volgend seizoen wel eens bij MVV willen zien. Hij brak alles open, het hele elftal heeft hem al moeten beklimmen.. vanaf de schouder kunnen zich daar vogels op nestelen, daar kwam toch niemand van MVV meer bij..

Dan de blunders,. Altijd vervelend als het scorend vermogen achterin zit.... Smeets voelde een briesje door zijn haar gaan, het was gelukkig maar de bal.... OP DE DOELLIJN! Gelukkig redde de alerte derde keeper (de paal)..

Als je zo blijft spelen het resterende seizoen, vrees ik dat Anouk meer punten gaat halen op het songfestival..
Vlak voor de Play-offs moet je gewoon in vorm zijn, punt. Dat zijn we duidelijk niet, zoals zo vaak in het verleden. Je hebt tot nu toe al je thuiswedstrijden verkut, en die ene die je wel gewonnen hebt is je reglementair afgenomen.. Dat is gewoon niet goed genoeg. Leuk die overwinningen bij Sparta, maar daar schiet je niks mee op, dat zijn bonuspunten, dit waren basispunten die je laat liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2013 23:55
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #48
Ja die nr 12 viel me ook op.. Veldwijk.. maar ik vraag me af of niet iedere jupiler spits zo goed zou spelen tegen MVV vandaag.. hoe speelt deze gast de rest van het seizoen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 00:01 13 apr 2013 00:02 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #49
Die Veldwijk is al heel seizoen aardig bezig. Is gehuurd van Utrecht als ik me niet vergis, maar verkast volgend seizoen naar Excelsior. Of hij daar nu zo blij mee moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 00:44 13 apr 2013 00:48 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #50
Samen met Emmen thuis was dit de slechtste wedstrijd in dit seizoen van MVV. Niks positiefs deze avond gezien. Er zat geen fut in, er zat geen idee achter, er werd niet goed met elkaar gecommuniceerd in bepaalde situaties, het tempo lag te laag, de tegenstander verdedigde compact en in de omschakeling waren ze levensgevaarlijk.... Tja, dan roep je het over jezelf af als MVV zijnde.

MVV heeft de wedstrijd in de eerste helft verloren. Dat lag aan twee dingen: 1. De instelling, zo van: "Ach, het komt wel goed vanavond.", en 2. De tegenstander. Dordt wachtte MVV steeds bij de middenlijn op en kwam er vervolgens steeds goed uit. Nr. 12 was steeds aanspeelbaar (wat een verschil met onze spits, daar kom ik zo op terug), MVV liet nr. 10 constant doorlopen, Knops moest al een keer aan de noodrem trekken, en ze mochten blij zijn met een 1-2 ruststand. Tweede helft hebben ze het proberen te herstellen, maar de groene muur bleef makkelijk overeind. Er was geen doorkomen aan en er werden constant verkeerde keuzes gemaakt, waardoor je al mede door de slechte eerste helft de boel niet meer kon repareren.

MVV heeft, zo bleek opnieuw uit de tweede helft, moeite om thuis het spel te maken. Maar ja, we hebben vorige week gezien bij de Eagles uit dat dat ook veel moeilijker is dan achterin de boel dichthouden. Met zo’n laag tempo speel je de tegenstander niet kapot. Met als gevolg dat Veldmate constant uit de spitspositie komt gelopen om mee te helpen, en als de aanval dan doorgaat is hij te laat bij de goal terug en speel je in feite zonder spits. Van de ene kant erg begrijpelijk dat Veldmate dit doet (alles gaat op wilskracht, super hoe hij werkt), van de andere kant doet en wil hij té veel. Maar goed, de oorzaak dat Veldmate dit doet is dus juist het langzame spel van de rest van het team. En bij Dordt stond er een spits die constant een aanspeelpunt was, waardoor ze veel gevaarlijker waren. Veldmate zou ook als aanspeelpunt gebruikt kunnen worden, maar MVV maakte daar geen gebruik van, bovendien speelde Dordt heel ver van de goal af, waardoor MVV weinig gevaarlijk kon worden.

Qua resultaten eigenlijk een zeer vreemd seizoen: normaal pakt MVV thuis heel veel punten, dit seizoen lijkt het vooral na de winterstop te maken hebben met een “thuis-syndroom”, terwijl ze uit onverslaanbaar lijken. Komt natuurlijk ook door de stand op de ranglijst dat de tegenstanders zich hierop gaan instellen, plus je mist toch met Schreurs iemand die een zeer hoog rendement uit zijn acties haalt (10 doelpunten en misschien evenveel assists), plus het geluk van voor de winterstop is er niet meer.

Het kampioenschap was al heel ver weg en is nu niet meer te pakken. Dan maar richten op de top 5. Als je vanavond had gewonnen, dan had je dat zo ongeveer binnen. Maar na deze ruime nederlaag moeten we zelfs nog met dit voetbal hopen dat we in die top 5 blijven. Één ding is zeker: tegen Fortuna en in de play-offs moet er uit een heel ander vaatje getapt worden, anders hoeven we daar niet eens aan mee te doen.

Zo, ik ga pitten. Hopelijk wordt de rest van het weekend beter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 09:25
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #51

Boer458 schreef : troosteloos
moedeloos
hopeloos
maar vooral sprakeloos.. :thinking:


OPA ZEET: als je systeem in elkaar dondert...danny valt weg...je geluk is er niet meer...je verliest onterecht 9 pnt...ben je dan een slechte ploeg?...ik zeg je mist die spits zodat je een afspeelpunt voorin hebt!
Ik ga nu niet de zaak afvallen ben weer tot het laatst blijven staan tot de laatste speler van het veld af was en blijf hoopvol als diehard de competitie uit kijken en we zien wel waar het eindigt...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Oaktree

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 10:34
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #52
Naar mijn mijn mening vergeet je een derde, maar wel de meest belangrijke: de trainer! Ja, ik weet het: hij heeft veel goede dingen gebracht maar de laatste weken(!) kan ik hem niet volgen. Veel te late wissels, spelers onnodig lang laten warm lopen en dan nog niet invallen ( of enkele minuten met geen of weinig Balcontact); en gisteren: starten met twee spitsen als je thuis moet winnen. Dn moet je wel wisselen na 0-2.... Jammer, kan trost dat uitleggen? Ben benieuwd of hij in de nabeschouwing zijn fout erkent! Jammer, maar we spelen wel play- offs...we blijven achter Us MVV staan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 10:35 13 apr 2013 10:36 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #53

opadiehard schreef : OPA ZEET: ik zeg je mist die spits zodat je een afspeelpunt voorin hebt!


Schreurs was dat afspeelpunt voorin ook niet. Veldmate moet dat zijn. Hij moet aangespeeld worden, bal vasthouden en afgeven op links (Esajas)/rechts (Schreurs) of opkomende mensen centraal (Van Hyfte/Rutjes/Smeets).
Helaas is hij verre van in vorm. De ballen springen nu te ver van zijn voet. Zijn passjes zijn niet goed genoeg.
Schreurs was wel degene die een kans kon verzilveren. Hij camoufleerde een beetje de onkunde van Veldmate wat betreft het scoren.
MAAR: er is ook totaal geen enkele aansluiting. Veldmate staat 90% van de wedstrijd op een eiland. En wat gebeurt er dan: Veldmate laat zich zakken om de bal te gaan halen. Dan staat je diepste spits bij balbezit net op of over de middenlijn.
Tactisch gezien klopt er helemaal niets van.
Zoals we nu spelen qua tactiek én vorm, scoren we niet meer veel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 10:42 13 apr 2013 10:45 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #54
Inderdaad Maosbrögk, wat dat betreft begint de 1-3 tegengoal bij Veldmate. Hij krijgt de bal goed aangespeeld in de 16, hoeft de bal maar even te passen aan (ik dacht) Esajas binnen de 16 die daarna de hoek voor het uitkiezen heeft om te scoren. In plaats daarvan geeft hij een veel te zacht balletje dat opgepikt wordt door de Dordtse verdediging. Die breken razendsnel uit en scoren aan de andere kant.

Een cruciaal moment want MVV was op jacht naar de gelijkmaker en die zat er eigenlijk best nog in op dat moment. Daardoor waren veel verdedigers mee naar voren om te pressen.

Hopelijk krijgt ook Veldmate zijn vorm weer terug de komende wedstrijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 10:43 13 apr 2013 10:44 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #55

Hughes schreef : Ik hoop dat morgen Labylle eindelijk op het middenveld wordt opgesteld, ook gezien het sterke spel van Winkens tegen de Eagles.


Mijn wens is uitgekomen, maar het effect helaas niet, had ik het effe mis. Maar zo'n wanprestatie ligt meer aan de instelling en opofferingsgezindheid van het team. MVV heeft last van een 'thuis syndroom', dat zich al het hele seizoen aftekende (zo had Den Bosch met 0-3 moeten voorstaan), maar nu desastreuze vormen begint aan te nemen. Op dit moment kunnen alle illusies over promotie weer de kast in, want op deze manier bereikt MVV de finale van de play offs geeneens.
Gelukkig is niets zo veranderlijk als de voetbalwereld en kan alles eind mei er weer anders uitzien. Het is nu wel duidelijk dat MVV lang in flow gezeten heeft en door verschillende oorzaken gaandeweg het geloof verloren heeft. Incidenteel kan er nog wel gestund worden, maar zolang ze in eigen huis wedstrijden niet kunnen bepalen blijft promotie een utopie.
Belangrijker dan wie de nieuwe trainer wordt is de vraag welk spelersmateriaal er in juli op Klein Geusselt verschijnt. Om volgend seizoen weer een rol van betekenis te kunnen spelen moet de selectie minimaal in tact blijven en zal een kwaliteitsinjectie zeker geen kwaad kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 11:12
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #56
voor ik weer iedereen over mij heen krijgt .ik vind rene trost een heel goeie trainer dat staat buiten kijf maar ik vind dat hij de laatste tijd beslissingen neemt die in mijn ogen niet zo goed uitvallen ,zo vind ik dat hij stankov nooit op het middenveld had moeten plaatsen maar gewoon op zijn plek had moeten laten staan .voorin had hij moeten gaan spelen met twee spitsen dicht bij elkaar veldmate en braken ,en vier middenvelders van hyfthe rutjens smeets bij gebrek aan een betere en knops als de meest verdediger. centraal achterin verberne en cor gillis en op links labylle en stankov op rechts.vind voor mezelf dat cor gillis veel te weinig vertrouwen heeft gekregen van rene. esajas kan beter ergens anders gaan spelen vind hem erg zwak zit totaal geen inzet bij wil alles maar leuk oplossen laat altijd zijn man lopen totaal geen teamspeler.maar wil mvv in de komende jaren gaan meespelen voor de bovenste plaatsen zal er toch wat meer gekeken moeten gaan worden naar spelers die echt wat meer brengen als wat er nu op sommige plaatsen rondloopt.ik weet niet waar de scouts naar kijken als ze spelers gaan bekijken maar als ik zie waar andere ploegen mee op de proppen komen ,en dat zijn toch spelers war ik nog nooit van gehoord heb in nederland dan ga ik toch wel eens nadenken of onze scouts wel rondlijken in de regio en daar buiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 15:12
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #57
Gruuts op MVV no Matter What

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 16:42 13 apr 2013 16:53 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #58

opadiehard schreef :

Boer458 schreef : troosteloos
moedeloos
hopeloos
maar vooral sprakeloos.. :thinking:

opadiehard schreef : OPA ZEET: als je systeem in elkaar dondert...danny valt weg...je geluk is er niet meer...je verliest onterecht 9 pnt...ben je dan een slechte ploeg?...ik zeg je mist die spits zodat je een afspeelpunt voorin hebt!

Zjus...

opadiehard schreef : Ik ga nu niet de zaak afvallen ben weer tot het laatst blijven staan tot de laatste speler van het veld af was en blijf hoopvol als diehard de competitie uit kijken en we zien wel waar het eindigt...gr opa ;).

Zoe huurt 't !


Over de wedstrijd : je loopt altijd wel eens een keer tegen " 'n tet" op, terecht of onterecht...
Bovendien zijn we geen successupporters, dus snel vergeten deze wedstrijd en volgende kier...
weer us laote huure!
Apropos us laote huure...
Opa en iech ginge Forlaajf kontroleere: heer heet oetstekend zien bes gedoon :thumbsup:
Daoneeve höbbe Opa & iech genoote vaan de Ultraas wie veer dao de ierste hellef ginge kieke ...
Sjiek en Sjevraoje! Gruuts op uuch , zeeker op "de jonge garde" ( zoe rond de 15-19) ! :applaus:
Noe begriep iech tot Forlaajf, Serke en Pinobel dao vlak neeve zitte ;)
Respek aoch tot geer dee Veendam supporter ( feine gast) höb ontvaange :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 17:26
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #59

opadiehard schreef :

Boer458 schreef : troosteloos
moedeloos
hopeloos
maar vooral sprakeloos.. :thinking:


OPA ZEET: als je systeem in elkaar dondert...danny valt weg...je geluk is er niet meer...je verliest onterecht 9 pnt...ben je dan een slechte ploeg?...ik zeg je mist die spits zodat je een afspeelpunt voorin hebt!
Ik ga nu niet de zaak afvallen ben weer tot het laatst blijven staan tot de laatste speler van het veld af was en blijf hoopvol als diehard de competitie uit kijken en we zien wel waar het eindigt...gr opa ;).


Ja no matter what al verliezen we met 10-0 ik zal nooit eerder weg gaan dan dat de spelers van t veld gaan Jammer dat veel mensen gewoon bij de eerste de beste tegenslag naar huis gaan :thumbsdown:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2013 19:17
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV Maastricht - Dordrecht 12-04-2013 #60

Danny1983 schreef :

opadiehard schreef :

Boer458 schreef : troosteloos
moedeloos
hopeloos
maar vooral sprakeloos.. :thinking:


OPA ZEET: als je systeem in elkaar dondert...danny valt weg...je geluk is er niet meer...je verliest onterecht 9 pnt...ben je dan een slechte ploeg?...ik zeg je mist die spits zodat je een afspeelpunt voorin hebt!
Ik ga nu niet de zaak afvallen ben weer tot het laatst blijven staan tot de laatste speler van het veld af was en blijf hoopvol als diehard de competitie uit kijken en we zien wel waar het eindigt...gr opa ;).


Ja no matter what al verliezen we met 10-0 ik zal nooit eerder weg gaan dan dat de spelers van t veld gaan Jammer dat veel mensen gewoon bij de eerste de beste tegenslag naar huis gaan :thumbsdown:


Ich bin auch tot de litste seconde gebleve huur.
soms zit ut mit meh gistere woar ut pet.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden