De ploeg heeft wat zelfvertrouwen getankt, op basis van het resultaat. Op basis van het getoonde spel kan ik me niet voorstellen dat de spelers hier tevreden aan terug denken.
Om te beginnen met Smeets, die begreep het gister,vond Bryan in een bepaalde fase van de wedstrijd de zaak op sleeptouw nemen en vooral ook onrust stoken bij Ajax 2. voor mij was hij de MOTM, prima gespeeld.
Verder moet ik heel eerlijk zijn vond ik de wedstrijd slap en saai vanuit MVV kant, ook heel onzeker van achteruit, Knops maakte regelmatig wat slordigheidsfoutje die verder onbestraft bleven.
De hand van de trainer is in de 2 wedstrijden duidelijk te zien, daar waar Tiny ons spektakel beloofde( in een van zijn interviews) zien we ( althans ik) een niet aantrekkelijk MVV spelen, het kan een voorlopige strategie van Ruijs zijn om maar vooral niet te verliezen.
Toch als je tegen Ajax2 en dat gold ook tegen Twente 2 , voornamelijk hoger druk zet en je laatste linie meer laat doorschuiven je ook direct de tekortkomingen van 2de elftallen ziet, en dat is voornamelijk ervaring en fysiek, die ploegen gaan dan sneller fouten maken.
Ik ben het dan ook volledige oneens met een andere supporter die hier op het forum schreef dat MVV weg zou worden getikt als we meer druk zouden gaan zetten.
De 3 punten zijn binnen, volgens Ruijs vallen de puzzel stukjes inelkaar, ik zelf heb geen leuke voetbal avond beleefd.( tegen Twente had ik dat ook niet ) Uitgezonderd een kleine fase waarin MVV en voornamelijk Bryan de zaak lekker op scherp zette en wat tanden liet zien.
Wellicht is het een groeiproces onder deze nieuwe trainer en wordt het de komende tijd allemaal beter, voor mij mag er gewoonweg wat meer lef en risico in het spel zitten en lokt ook vaak wel wat uit bij een tegenstander.Daarbij had Ajax2 in de eerste helft MVV al op achterstand kunnen zetten en had MVV moeten komen, want 3 uitgespeelde kansen hebben we niet gehad gister.
Dan even na de oproep van Rinkens, mijn voetbal vriend ( de rust zelf en staat heel ver af van randzaken en altijd optimistisch en reeel over MVV) maakte direct na de speech de opmerking dat MVV nu eens moest stoppen met het herhalen van het incident , vond het opmerkelijk vanuit zijn mond deze uitgesproken mening.
Persoonlijk deel ik die mening, op een of andere manier wil het bestuur zijn gelijk hierin halen en dit tot in de treuren vertellen, Paul heeft hier een handje van en moest zonodig weer in het middelpunt staan, tuurlijk ontvangt ons publiek dit met applaus want het zijn louter open deuren die hij in trapt maar het voegt niets meer toe.
Beide groepen zowel MVV als fanatieke aanhangers komen niet met elkaar tot een "akkoord" Rinkens is de grootste allergische factor voor de Ultras ( denk ik) , MVV en Rinkens lijken nu de strijd die al een tijdje gaande is te gaan winnen, die overwinning wilde Paul nog even in zijn eentje vieren en het applaus heeft hem waarschijnlijk een orgasmus bezorgt (excuus voor deze iet wat botte opmerking) maar het was klaar....MVV had hier geen aandacht aan moeten geven dan dat we ze al gedaan hebben en pers en media !!! Nu bereikte mij maar vooral ook die sympathieke voetbalvriend hetzelfde gevoel.
Persoonlijk wil ik geen saai voetbalpubliek , geen 0-0 stand....het mag best een beetje botsen...Terpke B neemt gelukkig wat over en mogen van mij hiermee doorgaan, maar ja Paul kijk uit , want ook hier staan supporters bij ( misschien niet meer de jongste , maar die meer geflikt hebben in het verleden dat heel het stadion bij elkaar
)
Toch hoop ik dat de Ultras voor mij er dan nog van over is , want ik heb geen idee wie allemaal een toegangsverbod heeft gekregen, schijt hebben aan Rinkens maar vooral voor MVV en de spelers op de bres willen gaan....maar goed dat zullen we zien.....
Tot slot....hopende dat Tiny nu doorpakt en wat meer spektakel durft te bieden in thuiswedstrijden en dat de komende weken zaken tengoede voor MVV keren.