MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013)

17 aug 2013 00:38 17 aug 2013 00:38 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #91
zoe ging 't...

en zoe zuut unne "loser" en eine met 'nnne get te groete moond oet...

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 00:44 17 aug 2013 00:47 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #92

Meerssen schreef : Ik heb me kapot geschaamd. Wat een afgang. Goddank toch gewonnen.

Waarvoor heb jij je geschaamd? Dat zelfs de 3e keus van Ajax een klasse beter voetbalt dan MVV? Dat is niks om je voor te schamen, Ajax is een topclub met een dito opleiding die alleen al (de opleiding) een jaarbudget van boven de 7 miljoen euro heeft. Een club als Ajax heeft alure en straalt pure professionaliteit uit, dan maakt het niks uit dat het de 2e of 3e garnituur is. Dit zijn allemaal spelers die zicht hebben op een echte profcarriere en zich ook zodanig gedragen, verslapping wordt bij zo'n club niet geaccepteerd. Pas als spelers daar afvallen kunnen ze de teugels laten vieren en wordt er duidelijk wie er nog echt voor wil gaan.
Na vanavond juich ik de toetreding van de beloftenelftallen alleen maar toe, en kijk ik op tegen de thuiswedstrijden tegen clubs als telstar. Clubs waar de armoede van afstraalt en waar spelers zich tegen een minimale vergoeding profvoetballer mogen noemen, maar waar het gros niet de illusie heeft ooit echt door te breken.
Over de wedstrijd. Het is absoluut geen schande dat Ajax voetbaltechnisch superieur was aan MVV. MVV besefte na rust dat er alleen op karakter van Ajax gewonnen kon worden, en zo geschiedde. MVV mist momenteel aanvallend de kwaliteit om tegenstanders echt pijn te doen. Dit ligt enerzijds aan het ontbreken van kwalitatief goede aanvallers en anderzijds aan het inpassen van een nieuwe speelwijze. Om die reden is het ook goed dat er nu reeds 6 punten binnen zijn, want ik verwacht vooral in uitwedstrijden vooralsnog weinig punten, gezien de kwetsbaarheid van de selectie. Naast goede aanvallers heeft MVV vooral tijd nodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Schapendonk, Sjotelsplak, tcb

17 aug 2013 00:50 17 aug 2013 00:52 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #93
zoe ging 't...

en zoe zuut unne "loser" en eine met 'nnne get te groete moond oet...

Funske G had aon Roei Baank motte dinke: "L'histoire se répète "

aoch in 71 woonte veer vaan de toenmaolige wereldkampioen en Europacup winner...
jao...toen aoch met e bitteke gelök of mazzel, mer aoch op inzat !
En dat letste hadde die vaan us noe aoch, kompleminte dus !
Zeker es te 't kwaliteitsversjil zuus, wie Joekssie heiboove ut zoe sjoen sjreif ;)

17 aug 2013 01:20
MVV-Weert
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #94
Was een leuke wedstrijd, lekker 3 punten binnen! en 020 lekker naar huis die neuzen! :cheer:

17 aug 2013 03:58 17 aug 2013 04:12 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #95
Ik zeg hetzelfde als Rutjes in het tv-interview na de wedstriijd: MVV Maastricht mag heel blij zijn met 3 punten.

Het begon al met de toss, die MVV opnieuw verloor, net als in de wedstrijd tegen Jong FC Twente. Het wordt, godmieljaar, eens tijd dat onze aanvoerder eens een keer de goede kant van de munt kiest. Kom op, Thom, hoe vaak heeft trainer Ruijs tegen je gezegd dat je altijd, altijd, 'kop' moet kiezen. Maar nee, jij moet weer, de tweede keer, zo nodig 'munt' kiezen. Weer de toss verloren. Waarom toch, terwijl het zo simpel is? Vind je het dan gek dat Ruijs van ellende zo raar, als een dwerg, in de dug-out gaat zitten? (Eh... dit geneuzel over de toss en rare dwerghouding van Tini Ruijs in de dug-out was natuurlijk een grapje).

Ondertussen speelde MVV wel de laatste twee thuiswedstrijden in de ongewenste richting, want MVV wil het liefst in de tweede helft richting Angelside spelen, waar de fanatiekste MVV-aanhangers zitten. Sinds jaren staan de Ultras bekend als de beste MVV-aanhangers op de Angelside-tribune. Iedere trouwe MVV-supporter herinnert zich de vele, misschien wel legendarische, fantastische sfeeracties van de Ultras. Zucht. Oh, wat een mooie herinneringen! De Ultras waren de afgelopen seizoenen de absolute sfeermakers en kunnen dat nog steeds zijn. Maar ze lijken hun krediet een beetje aan het verspelen te zijn. De Ultras zijn het afgelopen jaar met van alles en nog wat bezig geweest, behalve met het echt supporteren van MVV tijdens wedstrijden. Veel bezoekers van het Geusseltstadion (inclusief het bestuur van MVV Maastricht?) zien de tegenwoordige Ultras als een arrogant zeurclubje, dat vooral met zichzelf en met macht bezig is en niet met het ondersteunen van MVV. Hopelijk keert vlug het besef terug bij de Ultras dat ze volgens het overgrote deel van de bezoekers van de Geusselt vooral MVV tijdens wedstrijden moeten aanmoedigen en sfeergangmakers moeten zijn.

Als de Ultras geen sfeergangmakers willen zijn, moeten ze maar een politieke partij of zo oprichten. Of zichzelf opdoeken. Afgelopen avond werd een stuk of vijftien, twintig Ultras door het bestuur van MVV de toegang tot het stadion ontzegd, vanwege de ongeregeldheden/bommetjes tijdens de eerste thuiswedstrijd van MVV tegen Jong-Twente. De sfeer op de tribunes was vanavond zonder die Ultras, zeker in de eerste helft (met een oppermachtig Ajax), vrij tam. Maar in de tweede helft lieten de oud-Angelside-gedienden op Trepke B van de Angelside-tribune (ik zag eerlijk gezegd in deze wedstrijd meer actie in Trepke C, hihi) en ook wel enkele helden op de Boschpoort-tribune zich goed horen. Dat mag worden opgevat als een signaal aan de Ultras: "Kom op, leef luikes, gaank noe eindelik MVV weer 's supportere; es geer dat neet wèlt doen, goon aander lui 't euvernummer". Maar ik hoop toch echt op een wederopstanding van de Ultras! "Ultras, krets uuch achter eur oere en gaank MVV weer supportere!". Kom op, Ultras, word weer gewoon de fanatiekste MVV-ondersteungroep! (Dat kan best. Gewoon enkele mensen die dat niet willen uit de club mieteren...)

In de eerste helft was Ajax duidelijk de betere ploeg, met minstens drie hele goede kansen op een goal. MVV had in de eerste 45 minuten echt ontzag voor Jong-Ajax. Dat ontzag voor de Amsterdammers was eigenlijk wel terecht: dit gehavende Ajax-2 speelde al een beetje als het grote Ajax-1 en tikte MVV vaak weg. Gehavende Ajax-2? Ja, aanstaande zondag vindt de eredivisietopper Ajax-Feijenoord plaats. Spelers van Ajax-2 van afgelopen avond, mogen a.s. zondag niet tegen Feijenoord voetballen. Daarom was bijv. vanavond een spitsspeler als Hoessen niet in Ajax-2 te zien: die moet a.s. zondag op de bank kunnen zitten. Ajax-1 speelt a.s. zondag tegen Feijenoord-1 en dat had gevolgen voor Ajax-2 dat tegen MVV speelde. Competitievervalsing? Waarschijnlijk wel... Ik lig er, met drie punten op zak, niet wakker van...

In de tweede helft was Ajax nog steeds de betere ploeg, maar richtte MVV zich wel op. MVV ging minder schuchter, minder vol ontzag spelen tegen de Amsterdamse 'godenzoontjes' spelen. Bij MVV vond ik Smeets er toch wel uitspringen, ondanks enkele foutjes. Smeets kan nog veel leren (met het bijbehorende vallen en opstaan), maar wordt wel steeds spelbepalender en belangrijker voor MVV. Het is ook duidelijk dat hij steeds meer zelfvertrouwen krijgt: de manier waarop hij de bal pakte om te laten dat er geen misverstand kon bestaan over wie die penalty moest nemen.

Het grote minpunt van MVV is het ontbreken van een duidelijke aanvaller in de spits. Oh, wat smacht de Geusselt naar de terugkeer van Danny Schreurs! De aanvallende kracht van MVV Maastricht is momenteel echt minimaal. Sorry hoor, maar Braeken bakte er weinig van. En 'kip' Veldmate werkt hard, maar is ook niet de laatste man in de aanval die een goal moet zetten. Nee, Veldmate bereidt liever voor... Als God het wil, is de afgelopen avond afwezige Maria misschien die persoon. Maar wij weten allemaal wat Danny kan; Danny in de spits... Zucht.

De sterspeler van MVV Maastricht is natuurlijk Leroy Labylle. Oh, wat passeert Leroy toch gemakkelijk tegenstanders; hij is zo snel op de eerste meters. Wel jammer dat dat mislukte, ietwat arrogante, hakballetje in de voorlaatste minuut tot een gele kaart voor Rutjes leidde... Ook tegen Ajax stond Leroy op het middenveld opgesteld. Nu MVV echt een overduidelijk tekort heeft aan aanvallende kracht, zou ik, als ik trainer Ruijs was, Leroy eens een keertje doorschuiven van het middenveld naar de aanval.

Stankov bevalt me ook al heel lang goed! Wat een voorbeeldige inzet! Oh, ik hoop ook zo dat Leroy en Thom (Van Hyfte) over enkele weken, na het verloop van de transferperiode, nog bij ons voetballen. Want dan voorspel ik een Go Ahead-scenario: vanaf december een helemaal swingende Danny Schreurs erbij als spits, en dan gewoon promoveren!

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjotelsplak, tcb

17 aug 2013 09:33
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #96

Ben Salemans schreef : Het begon al met de toss, die MVV opnieuw verloor, net als in de wedstrijd tegen Jong FC Twente. Het wordt, godmieljaar, eens tijd dat onze aanvoerder eens een keer de goede kant van de munt kiest. Kom op, Thom, hoe vaak heeft trainer Ruijs tegen je gezegd dat je altijd, altijd, 'kop' moet kiezen. Maar nee, jij moet weer, de tweede keer, zo nodig 'munt' kiezen. Weer de toss verloren. Waarom toch, terwijl het zo simpel is? Vind je het dan gek dat Ruijs van ellende zo raar, als een dwerg, in de dug-out gaat zitten? (Eh... dit geneuzel over de toss en rare dwerghouding van Tini Ruijs in de dug-out was natuurlijk een grapje).

Hahaha, het is net als bij strafschoppen ... je kunt het niet trainen, die wedstrijddruk he ... :lol:

17 aug 2013 09:51 17 aug 2013 09:54 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #97
De ploeg heeft wat zelfvertrouwen getankt, op basis van het resultaat. Op basis van het getoonde spel kan ik me niet voorstellen dat de spelers hier tevreden aan terug denken.

Om te beginnen met Smeets, die begreep het gister,vond Bryan in een bepaalde fase van de wedstrijd de zaak op sleeptouw nemen en vooral ook onrust stoken bij Ajax 2. voor mij was hij de MOTM, prima gespeeld.

Verder moet ik heel eerlijk zijn vond ik de wedstrijd slap en saai vanuit MVV kant, ook heel onzeker van achteruit, Knops maakte regelmatig wat slordigheidsfoutje die verder onbestraft bleven.
De hand van de trainer is in de 2 wedstrijden duidelijk te zien, daar waar Tiny ons spektakel beloofde( in een van zijn interviews) zien we ( althans ik) een niet aantrekkelijk MVV spelen, het kan een voorlopige strategie van Ruijs zijn om maar vooral niet te verliezen.
Toch als je tegen Ajax2 en dat gold ook tegen Twente 2 , voornamelijk hoger druk zet en je laatste linie meer laat doorschuiven je ook direct de tekortkomingen van 2de elftallen ziet, en dat is voornamelijk ervaring en fysiek, die ploegen gaan dan sneller fouten maken.
Ik ben het dan ook volledige oneens met een andere supporter die hier op het forum schreef dat MVV weg zou worden getikt als we meer druk zouden gaan zetten.

De 3 punten zijn binnen, volgens Ruijs vallen de puzzel stukjes inelkaar, ik zelf heb geen leuke voetbal avond beleefd.( tegen Twente had ik dat ook niet ) Uitgezonderd een kleine fase waarin MVV en voornamelijk Bryan de zaak lekker op scherp zette en wat tanden liet zien.
Wellicht is het een groeiproces onder deze nieuwe trainer en wordt het de komende tijd allemaal beter, voor mij mag er gewoonweg wat meer lef en risico in het spel zitten en lokt ook vaak wel wat uit bij een tegenstander.Daarbij had Ajax2 in de eerste helft MVV al op achterstand kunnen zetten en had MVV moeten komen, want 3 uitgespeelde kansen hebben we niet gehad gister.

Dan even na de oproep van Rinkens, mijn voetbal vriend ( de rust zelf en staat heel ver af van randzaken en altijd optimistisch en reeel over MVV) maakte direct na de speech de opmerking dat MVV nu eens moest stoppen met het herhalen van het incident , vond het opmerkelijk vanuit zijn mond deze uitgesproken mening.
Persoonlijk deel ik die mening, op een of andere manier wil het bestuur zijn gelijk hierin halen en dit tot in de treuren vertellen, Paul heeft hier een handje van en moest zonodig weer in het middelpunt staan, tuurlijk ontvangt ons publiek dit met applaus want het zijn louter open deuren die hij in trapt maar het voegt niets meer toe.
Beide groepen zowel MVV als fanatieke aanhangers komen niet met elkaar tot een "akkoord" Rinkens is de grootste allergische factor voor de Ultras ( denk ik) , MVV en Rinkens lijken nu de strijd die al een tijdje gaande is te gaan winnen, die overwinning wilde Paul nog even in zijn eentje vieren en het applaus heeft hem waarschijnlijk een orgasmus bezorgt (excuus voor deze iet wat botte opmerking) maar het was klaar....MVV had hier geen aandacht aan moeten geven dan dat we ze al gedaan hebben en pers en media !!! Nu bereikte mij maar vooral ook die sympathieke voetbalvriend hetzelfde gevoel.

Persoonlijk wil ik geen saai voetbalpubliek , geen 0-0 stand....het mag best een beetje botsen...Terpke B neemt gelukkig wat over en mogen van mij hiermee doorgaan, maar ja Paul kijk uit , want ook hier staan supporters bij ( misschien niet meer de jongste , maar die meer geflikt hebben in het verleden dat heel het stadion bij elkaar ;-) )

Toch hoop ik dat de Ultras voor mij er dan nog van over is , want ik heb geen idee wie allemaal een toegangsverbod heeft gekregen, schijt hebben aan Rinkens maar vooral voor MVV en de spelers op de bres willen gaan....maar goed dat zullen we zien.....

Tot slot....hopende dat Tiny nu doorpakt en wat meer spektakel durft te bieden in thuiswedstrijden en dat de komende weken zaken tengoede voor MVV keren.

17 aug 2013 10:51
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #98
Tiny Ruijs die de angel side kwam bedanken na afloop , sjiek :thumbsup:

17 aug 2013 11:13
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #99
Tja MVV - Jong Ajax wat kan ik ervan zeggen. Het was in ieder geval niet best.

Eerste helft mag je van geluk spreken dat Jong Ajax niet op voorsprong kwam. Met name Davy Klaassen kwam enkele keren alleen voor Castro. Echter resulteerde dit slechts in een slap rolletje of een schot over het doel. MVV kwam eigenlijk niet in het spel voor.

Pas tegen het einde van de 1e helft een goede aanval van MVV. Stankov met het goede uitverdedigen, het tikje van Veldmate op Smeets die de opkomende Opspitalieri wegstuurt en vervolgens de voorzet geeft op Veldmate die voor de goal positie heeft gekozen. Daarvoor was er veel te weinig aansluiting voor de jagende en hardwerkende Veldmate. Zo'n voorzet van de flanken om hem te bedienen moet toch niet sporadisch te zien zijn. Dit was heel erg mager.

2e helft lijkt MVV fel uit de kleedkamer te komen. Met Veldmate en Smeets die ervandoor gingen na de fout van Bazoer die zomaar inleverde. Echter komt Smeets uiteindelijk in botsing met keeper van der Hart in een ultieme poging de bal op goal te krijgen. Daarna zakt het tempo weer flink in na die goede start. Tot de goede kans van de wederom opkomende Ospitalieri (voor mij de terechte MOTM) die alleen op de keeper kon afgaan en zijn schot maar net gepareerd ziet. Jammer dat hij in dit geval Veldmate en Van Hyfte over het hoofd zag.

Daarna krijgt MVV dus het cadeautje van de rechtsback Tete die eerst de bal inlevert en dit daarna onreglementair oplost door een been uit te steken waar Labylle over valt. Terechte strafschop in mijn ogen. Smeets blijft gelukkig koel en stuurt de keeper naar de verkeerde hoek. Daarna zowaar wat een sfeer op de tribune. Jammer dat dit niet het geval was voor die treffer, het spel gaf er wel geen aanleiding toe maar goed. We zouden dat zelf Ajax publiek noemen. ;)

Eigenlijk een geflatteerde overwinning al kreeg Jong Ajax met hun roze homoshirts ook weinig echte kansen meer buiten een schietkans voor Verweij en een kopbal van Klaassen. Maar dit zelfde geldt voor MVV buiten de kans voor Ospitalieri en de penalty die je in de schoot geworpen krijgt. Vanaf volgende week gelukkig weer echte wedstrijden. Ondanks het mindere spel geeft zo'n overwinning wel een lekker gevoel. Hopelijk resulteert dit te beginnen tegen FC Eindhoven in wederom een overwinning. Het spel zal nog zeker beter moeten. Labylle en Smeets moeten Veldmate vaker in stelling brengen en Van Hyfte had voor zijn doen ook weinig diepgang gisteren.

17 aug 2013 11:14
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #100
Wat ik vreemd vond is dat de poorten op Noord pas om 19.18 open gingen :thinking:
waardoor sommigen pas om 19.55 binnen kwamen.
Wat is dan het voordeel van een seizoenkaart , dan zou men langs de mensen kunnen gaan aan de
kassa's.

En Trepke B :thumbsup: :applaus:

17 aug 2013 11:20
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #101
Anna,

Jij hebt het over instelling brengen van veldmate voor de goal he, maar dan zal veldmate ook de ruimte moeten ingaan waar de opening ligt, en aangezien veldmate geen snelheid heeft wordt dat moeilijk, bovendien ziet hij het ook niet waar de ruimte ligt, en broeken hou daar maar over op, goed voor een hoofdklasser maximaal haalbare voor hem

17 aug 2013 11:30 17 aug 2013 11:31 door Aon de geng!. Reden: Foutje...
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #102
Tja zo zie je dat meningen verschillen: ik vond de reactie van Tini erg overdreven.....als je zo slecht speelt moet je ook je plaats weten.... :blush:

17 aug 2013 13:49
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #103
Ik vond MVV Maastricht gisteren met te veel ontzag voor de tegenstander voetballen. Dergelijke jonge gasten moet je met felle duels en fysieke kracht bestrijden; die kracht is bij deze jonge jongens nu eenmaal niet zo groot. MVV liet Jong-Ajax te veel hun eigen spel spelen en maakte het zichzelf daarbij te moeilijk. Maar wellicht heeft MVV niet het team om fysiek de beuk erin te gooien? De overwinning was gelukkig en onverdiend, maar die drie punten zitten in de knip.

Ik vond gisteren Braeken de minste speler; er ging weinig tot geen enkele dreiging van hem uit. Wellicht dat de druk om zich te bewijzen te groot was, maar zijn falen zorgde er tevens voor dat (opnieuw!) Mark Veldmate op een eilandje stond. Als ik de trainer was zou ik eens een variant proberen met een linkerflank: Winkens, Ospitalieri, Labylle. Daar krijgt middenveld en aanval creatieve impulsen van en komt Veldmate mogelijk wat minder geïsoleerd te staan.

De trainer spreekt de wens uit aanvallend te spelen. Daar heb ik in de twee thuiswedstrijden nog niet veel van gezien. De opbouw van achteruit (tikkie opzij) gaat veel te traag, mede omdat de opbouwende spelers de bal maar moeilijk kwijt kunnen aan de flanken voorin. De omschakelingsmomenten verlopen ook veel te traag. Als je aanvallend wilt spelen, zul je aanvallers moeten hebben. Natuurlijk wacht ook Tini Ruys met smart op de terugkeer van Schreurs, maar er is meer nodig dan de impulsen van een goede aanvaller; het hele team moet meer vooruit denken en handelen.

Zes punten uit drie duels is natuurlijk een uitstekend resultaat. Twee gewonnen thuisduels tegen zeker niet de minste tegenstanders. Maar ik ben bang dat MVV Maastricht in uitwedstrijden te veel punten gaat laten liggen als de aanval niet versterkt wordt. Braeken is nog te licht. Nogmaals: probeer Labylle eens voorin.

17 aug 2013 13:53
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #104
Over de wedstrijd is hierboven al genoeg gezegd. Met het meeste ben ik het eens.
Laat ik ook eens wat positiefs zeggen:
Ajacieden, inclusief de wisselspelers en staf die respect tonen voor ons volkslied. Netjes blijven staan en klappen na afloop. Netjes.
Een arbitraal trio dat vrijwel foutloos acteerde. De grens aan de boschpoort kant zat er af en toe naast maar zonder gevolgen. De scheidsrechter floot foutloos en dat mag ook wel eens gezegd worden.

17 aug 2013 13:57
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Jong Ajax ( vriedag 16 augustus 2013) #105
Over de grens, die de eerste helft aan de kant van de hoofdtribune stond, ben ik anders niet bepaald te spreken.
Ik kreeg nogal sterk de indruk dat hij geen mening had en de beslissing van de scheidsrechter afwachtte.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden