MVV - FC Emmen

28 sept 2013 10:13
marke
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #61

les rouges blancs schreef : de ene kon niet en de ander wilde niet...

Pfff..wat een trieste antivoetbal avond...
En dan heb ik het nog niets eens over de prestatie van die drie geelzwarte raven...

En dat terwijl er voor beide teams veel meer had ingezeten!

Emmen liet op die weinige momenten dat ze echt aanvallend speelden, best redelijk zien dat ze kunnen ballen en gevaarlijk zijn, waarom dan niet 90 minuten ...?
Ja een puntje uit Maastricht halen was misschien het devies en het spel doodmaken, maar tegen dit MVV had er meer ingezeten als ze er vol voor waren gegaan. Als trainer van Emmen moet je je diep, heel diep schamen. :thumbsdown:
Zeker uit respect voor dat handjevol meegereisde supporters... :applaus:

En us-MVV-ke dan... ?
Tja het concept dat op de training wel (beter) lukt, lukt in het echie met tegenstanders dus niet zo zeer...
Als ik positief denk, dan zou je zeggen.."dat kump wel..."
Maar...ik wil strijd en passie zien, ook al gaan we met 1 of 2 :0 ten onder.
Nu ga ik met een totaal onbevredigd gevoel het weekend in na een teleurstellende wedstrijd...

Was er dan niks goeds..?
Ja...us MVV-ke probeerde het de eerste helft wel en daar is dan alles mee gezegd.
Oh ja... Thal die voor het stadion tegen Bannier zei dat hij wel positief moest berichten...
maar daar was vandaag na 90 minuten helaas geen reden voor....

Waarom dan niet in de tweede helft na 15 minuten "het concept" los laten, het roer omgooien en de mouwen opstropen,
of zoals we in Mestreech zeggen : "draon goon" !!!
Dat deden we tenminste op de Angelside wel, en zelfs de Boschpoort ging mee :thumbsup:
Vooral de tweede helft toen het echt minder en minder werd...
Gewoon na 60 minuten er een stormram in gooien ( de Kuuper) ,samen met Sven en Smeets erbij.
Niet zoals nu een half uur laten warmlopen en als de wedstrijd al gelopen is (80ste minuut) inbrengen...
De Kuuper had die lange magere (vol met smerige truckjes) spits makkelijker kunnen uitschakelen dan dat dat nu gebeurde...
Stankov had door zijn betere aanvallende inbreng vanaf het begin misschien meer kunnen bijdragen en net dat verschil wel maken en Sema beter te bereiken. Maar misschien is dit de teleurstelling die spreekt...

Brian was wel prachtig om te zien, zo gedreven :applaus: Ook Sven toonde inzet en gedrevenheid! :thumbsup:
Gelukkig heeft "Fidel" zijn oude vorm hervonden en redde hij dat ene punt voor ons in een drietal acties. :thumbsup:
Ook een hele geruststelling na deze zwaar teleurstellende avond!

Was er verder dan echt niets beters of goeds.. ?
Jawel... in de gouden ster de ontmoeting met wat helden van weleer: Eric de Haan, Sies Hoffman, Hans Linders, Erik Meijer en nog een aantal "jongens" van toen !

Maar wat mij wel opbeurt, is...
als ik denk aan een zeer zeer lieve fan, die er altijd bij is, uit en thuis en a.s. maandag een zware operatie moet ondergaan..
Die er vanavond toch was, positief was ( mede dankzij de beterschapskaart getekend door de spelers, net zoals vorig jaar) en de komende week optimistisch tegemoet ziet !
Mij zelfs "e puuneke"gaf :blush:
Als ik nu aan "Marke" en haar dappere houding denk, dan verdwijnt mijn gevoel over deze wedstrijd als sneeuw voor de zon.
Merci leef keend :applaus: Sterkte en betersjap en unne hiel dikke knoevel vaan us allemaol ! :thumbsup:

Daanke LRB veur dat leef beriech ....hoop euver un week of vijf weer aonwezig te zien dus aon diech de zwoer taak um te sjrieuwe veur twie :cheer: mer dat geit wel lukke ;)
En super die kaart wat danny Schreurs miech gaof met de hanteikeninge vaan us jongens daan moot wel alles good goon....Tot euver un paar weekskes en aanders gaon iech gewoen de chat met uugh op! :kiss:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2013 11:31 28 sept 2013 11:32 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #62
Ik heb blijkbaar een heel andere wedstrijd gezien dan Roel Wiche van DDL. Wie nu nog durft te beweren dat Wiche anti-MVV Maastricht zou zijn, die moet het artikel van vandaag nog maar eens doorlezen. Roel had in ieder geval een rozere bril op dan ik gisteren. Ik vond zijn wedstrijdverslag heel erg mild.

Natuurlijk heeft MVV hard gewerkt, maar wel vanuit een verdedigende instelling. Behalve de laatste 10 minuten vond ik het een slaapverwekkende pot. Gelukkig dat scheidsrechter Honig ons wakker hield en de sfeer erin liet komen. Haha, is er toch nog iets positiefs over deze mismieter te melden. Verbijsterend niveau van de scheidsrechter!

Ik vond de verdediging qua organisatie in verdedigend opzicht goed staan, dat mag ook wel eens gezegd worden. Het uitverdedigen ging minder met toch weer risicoloos getik naar de zijkanten, zonder echte aanvallende impulsen. Rick Geenen speelde in mijn ogen zijn beste wedstrijd tot nog toe voor MVV.

Marco Ospitalieri was ook goed (durft tenminste acties te maken, lekker fel, met overzicht), evenals Castro die met enkele katachtige reflexen toonde helemaal terug te zijn, na een paar mindere wedstrijden.

Maar dan houdt het ook op.

Ik mis echte beleving, creativiteit en overtuiging in het huidige spel. De man die ik vanaf de seizoenstart de meest creatieve MVV’er vind, Brian Smeets, wordt om voor mij onbegrijpelijke redenen aan de kant gehouden. Hij zou worstelen met zichzelf en zou tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen? Een trainer die zijn vertrouwen uitspreekt en hem een basisplaats geeft, dat geeft veel meer bescherming. Vervanger Secerovic is alleen goed als hij hoekschoppen neemt, maar voor de rest zeer matig: struikelend over de bal met weinig overzicht.

Een voetbalwet leert dat die ene kans er altijd komt. MVV kreeg er zelfs twee: een keer verprutste Veldmate een kans door gebrekkige controle (goaltjesdief Schreurs had direct met een stift de veel te ver voor zijn goals staande keeper verschalkt). En Sema verprutste een bijna niet te missen kans door een schuiver te plaatsen in plaats van een tikje iets over de keeper. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat MVV Maastricht 90 minuten wacht op die ene of twee kansen, gecreëerd door fouten van de tegenstander?

Ik smacht naar de terugkeer van Danny Schreurs. Niet dat we meteen alles van hem mogen verwachten, maar Danny is wel die goaltjesdief. En Danny kan na het uitspelen van een man wel een goede voorzet geven.

De supporters op de Angelside doen gelukkig nog steeds goed hun best. Maar ik merk om me heen op de tribune dat het echte MVV-gevoel heel ver te zoeken is. Er is nog heel veel werk te doen voor Ruijs en zijn mannen. Een overwinning in Sittard zou goed zijn voor de moraal, maar ik vrees het ergste met dit gebrek aan creativiteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

28 sept 2013 12:05
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #63
Teleurgesteld dat we het niet voor elkaar hebben gekregen om op gelijke hoogte met Emmen te komen. Vond de 1e helft eigenlijk het beste dat ik toe nu toe heb gezien, maar dat kan aan mij liggen. Enkel ontbrak het aan die laatste beslissende steekpass en de echt goede kansen. Toen die goede aanval er na een kwartier wel was werd deze bruut onderbroken door Siekman van Emmen die de doorgebroken Maria neerhaalde. Ongelofelijke dat die pipo de clown van een Honig presteerde om de verkeerde kleur kaart te tonen. Sowieso heeft hij daarna de hele wedstrijd kapot gefloten en de wedstrijd stilgelegd op discutabele momenten. Bij elke lichamelijke aanraking was meneer alweer met zijn fluit bezig. Neem aan dat je als scheidsrechter de ambitie hebt om uiteindelijk internationale wedstrijden te mogen leiden. Nou ik kan het hem nu al vertellen dat hij beter zijn fluit kan inleveren en een vlag kan pakken misschien dat hij dat wel kan.

Stankov en Smeets horen in mijn ogen te spelen. De laatste moet je zeker niet een paar minuten voor tijd pas inbrengen dat was helemaal een tactische miskleun van Ruijs waar hij zich dom genoeg niet populairder mee maakt. Het anti-voetbal van FC Emmen de gehele wedstrijd was om misselijk van te worden. Zelfs na de wedstrijd provoceerden ze de MVV supporters. Had het in ieder geval niet erg gevonden mocht de achterwiel-ophanging van de bus het begeven ergens op de snelweg tijdens de terugreis naar Drenthe.

MVV had de wedstrijd winnend moeten afsluiten. 2 grote kansen die werden verprutst door met name de terugkeer van spits Veldmate waarvan ik me afvraag of hij ooit nog wel een goal gaat maken in het shirt van MVV buiten misschien een penalty. De 1e keer krijgt hij een cadeautje doordat de bal zo in zijn voeten wordt gespeeld door een verdediger die hij niet uitpakt door over zijn eigen benen te struikelen. Denk dat Braken die goed inviel vond ik dit wel goed had gedaan. En dan Sema die een voorzet van Veldmate niet weet af te maken en vol op keeper van der Vlag stuit. Had wel het idee dat Veldmate die bal eerder had kunnen geven waardoor het Sema ook makkelijker werd gemaakt om hem te benutten. Maar goed die bal moet er gewoon in. Emmen had met invaller Weghorst ook nog wel wat kansen dus had je hem op het einde nog kunnen verliezen, maar deze had je gewoon winnen moeten afsluiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

28 sept 2013 12:10
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #64
Wat een irritante kut ploeg dat Emmen! Dat we daar ooit bevriend mee zijn geweest! Bah bah. Anti voetbal vanaf de eerste minuut.

Over de wedstrijd:
Een goede wedstrijd van MVV's kant. Met name Ospitalieri, die vanaf het begin al goed speelt, en Castro waren de beste mensen aan MVV's kant. Ospitalieri zie ik liever als linksbuiten/linkshalf spelen. Daar gaat meer dreiging van hem uit. Alleen zijn voorzetten moeten beter. Verdedigend stond het goed. Winkens speelt goed.

Waarom speelt die Rick Geenen eigenlijk? Hij voegt totaal niks toe. Ik zie Stankov liever spelen. Maar ik denk dat het er voor hem voorlopig niet inzit. Ik heb gister vernomen dat Stankov en Ruijs ruzie hebben gehad.

Op naar Zitterd!!

28 sept 2013 12:22
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #65
FC Emmen speelde gewoon klote,
Scheidsrechter was klote,
Kansen helaas gemist, waarvan FC Emmen ook 1 a 2 had kunnen maken

Sfeer was redelijk goed,
Wel erg triest....
dat sommige na afloop tegen Tiny gaan schelden, gebaren maken
wat kan de trainer hieraan doen? (gezien verloop van de wedstrijd dan)

thasjeng

28 sept 2013 12:22
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #66
Goede analyses van Tom van Hyfte en Sjoerd Winkens.

www.l1.nl/audio/tom-van-hyfte-na-wedstri...en-emmen-27-sep-2013

www.l1.nl/audio/sjoerd-winkens-vindt-emmen-irritant-27-sep-2013

Het interview met Ruijs dan weer niet helaas met zijn eigen schouderklopjes:

www.l1.nl/audio/mvv-coach-tini-ruijs-tev...taliteit-27-sep-2013

28 sept 2013 12:52
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #67
Dat is het enige wat die trainer doet zichzelf de hele dag schouderklopjes geven bah bah

28 sept 2013 14:33
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #68
Smeets en Stankov erin, dat is toch zeker zijn keuze!

28 sept 2013 14:58
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #69
In tegenstelling tot de meeste mensen hier op het forum, kan ik me wel vinden in de beslissing van Ruys om Stankov en Smeets te passeren. Ongeacht of Stankov ruzie heeft gehad oid, maar Geenen is simpelweg sneller, feller, je komt hem 2x tegen en komt ook vaker mee op dan dat Stankov deed.

Wat betreft Smeets en Secerovic, zal Ruys waarschijnlijk meer waarde hechten aan het team. Secerovic verdedigt mee in eigen zestien en staat 20 seconden later in de zestien van de tegenstander. Hij werkt hard, maakt veel meer meters dan Smeets. Zijn standaardsituaties zijn vele malen beter. En ja, zeker speelde hij niet goed gister, maar ik kan me zeker voorstellen waarom Ruys Stankov en Smeets gepasseerd heeft!
De volgende gebruiker (s) zei dank u SoerenBusk

28 sept 2013 15:04
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #70

Anna D. schreef : Goede analyses van Tom van Hyfte en Sjoerd Winkens.

www.l1.nl/audio/tom-van-hyfte-na-wedstri...en-emmen-27-sep-2013

www.l1.nl/audio/sjoerd-winkens-vindt-emmen-irritant-27-sep-2013

Het interview met Ruijs dan weer niet helaas met zijn eigen schouderklopjes:

www.l1.nl/audio/mvv-coach-tini-ruijs-tev...taliteit-27-sep-2013

Goed analyse van Tiny Ruijs. Weet niet waar de meeste mensen zich aan storen, is in mijn optiek een veel betere trainer als Trost. Geenen had een heel moeilijke tegenspeler en heeft het goed gedaan. Stankov misschien laten spelen aan de andere kant op de plaats van Winken, die het van zijn inzet moet hebben en aanvallend te weinig baggage heeft?. Wel Smeets had hij eerder mogen brengen. De wissel Braken voor Knops was gedurft (Trost had er een verdediger erin gebracht). Een terechte uitslag tegen een goed Emmen, met enige goede voetballers. Voetballen is geen vrouwensport :lachen:

28 sept 2013 15:22
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #71
Sjiek waor: de inzat, de reddinge vaan Bram, de combinaties en ........ de sfeer op de Angelside (gein secon waor 't stèl).

Neet sjiek waor: 't sjelle op EUZE trainer

Compleminte
Huib
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak, opadiehard

28 sept 2013 17:10 28 sept 2013 17:11 door Karakter.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #72
FC Emmen, wat een ploeg. Ik kan me nog de tijd herinneren dat ze Ruud ter Heide daar hadden. Een klojo van een figuur, maar een ongelofelijke speler. als je naar een gevangenis in gaat waar ze nog de doodstraf hebben en je ondervraagt 3 mensen over hun doodstraf, dan zegt de eerste: ik krijg een injectie, de tweede: ik moet op de elektrische stoel en de derde..: Ik moet naar een wedstrijd van FC Emmen. Ik ben blij dat het niet vroor.

29 sept 2013 12:51
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #73
Als we deze wedstrijd in het begin hadden gehad van het seizoen hadden we hem verloren.
Nu op basis met wat meer strijd hebben we 1 punt eruitgehaald.
Het gaat de goede richting uit alleen we mogen wel wat meer kansen krijgen en wat meer aanvallender wat mogen gaan tonen.

Ik snap niet dat Secerovic erin stond Smeets in slechte doen is nog beter! Alleen met corners misschien niet maar als dat het enige is?

29 sept 2013 18:54 29 sept 2013 18:55 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #74
Ik word ook echt gestoord van het feit dat er mensen zijn die al vanaf het begin van de comp liggen te schelden op onze trainer!
Ik vind zijn keuzes ook niet altijd terecht maar welke trainer zou dat wel voor elkaar krijgen?
Als hij 70 procent achter zich heeft staan van de supporters is er nog 30 procent die een andere mening is toegedaan?
En een mindere selectie als vorig jaar?
Mensen wie is er dan allemaal vertrokken...voorjans,borgers,esajas en labyle.
En waar spelen deze mensen...voorjans?...borgers bij ehc...esajas(heeft hij al speelminuten?) bij ado...labyle bij pec( hoevaak heeft hij speelminuten?)...met andere woorden we missen ze niet!
Esajas heeft nu iedereen zijn mond over vol,komop mensen wees eens eerlijk was jij ook niet een van die mensen die hum zien pokkel vol sjold?
Labyle was de weg kwijt...en kijk wat ervoor in de plaats is gekomen echt geen mindere spelers alleen het loopt wel tot aan de 20 meter maar dan hebben we geen afspeelpunt en geen kille afmaker punt uit en was de tweede helft van de comp niet anders!
Laat danny terug komen maar de trainer verwoord het perfect fortuna komt voor danny te vroeg,,fortuna,mvv is water en vuur dan is het niet raadzaam om hem in te brengen,, :thumbsup:.
Ook ik had hem gr erbij gehad want ben bang dat we stootkracht te kort komen vrijdag,maar toch heb ik hoop want ga ook mee uit om live te kijken.
Geef de trainer nu eens de kansen eerlijke kans...want als ik moet vertellen hier op het forum wat de mensen allemaal over rene kwijt wilden in de tweede helft van de comp?
Over de wedstrijd emmen laf gevoetbald...mvv twee superkansen moeten benutten...rood terecht was geweest en slechte super slechte referee...castro de nul heeft gehouden :thumbsup: gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, tcb

30 sept 2013 08:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - FC Emmen #75

opadiehard schreef : Ik word ook echt gestoord van het feit dat er mensen zijn die al vanaf het begin van de comp liggen te schelden op onze trainer!
Ik vind zijn keuzes ook niet altijd terecht maar welke trainer zou dat wel voor elkaar krijgen?
Als hij 70 procent achter zich heeft staan van de supporters is er nog 30 procent die een andere mening is toegedaan?
En een mindere selectie als vorig jaar?
Mensen wie is er dan allemaal vertrokken...voorjans,borgers,esajas en labyle.
En waar spelen deze mensen...voorjans?...borgers bij ehc...esajas(heeft hij al speelminuten?) bij ado...labyle bij pec( hoevaak heeft hij speelminuten?)...met andere woorden we missen ze niet!
Esajas heeft nu iedereen zijn mond over vol,komop mensen wees eens eerlijk was jij ook niet een van die mensen die hum zien pokkel vol sjold?
Labyle was de weg kwijt...en kijk wat ervoor in de plaats is gekomen echt geen mindere spelers alleen het loopt wel tot aan de 20 meter maar dan hebben we geen afspeelpunt en geen kille afmaker punt uit en was de tweede helft van de comp niet anders!
Laat danny terug komen maar de trainer verwoord het perfect fortuna komt voor danny te vroeg,,fortuna,mvv is water en vuur dan is het niet raadzaam om hem in te brengen,, :thumbsup:.
Ook ik had hem gr erbij gehad want ben bang dat we stootkracht te kort komen vrijdag,maar toch heb ik hoop want ga ook mee uit om live te kijken.
Geef de trainer nu eens de kansen eerlijke kans...want als ik moet vertellen hier op het forum wat de mensen allemaal over rene kwijt wilden in de tweede helft van de comp?
Over de wedstrijd emmen laf gevoetbald...mvv twee superkansen moeten benutten...rood terecht was geweest en slechte super slechte referee...castro de nul heeft gehouden :thumbsup: gr opa ;).

Beste Opa,

iedere MVV supporter geeft deze de trainer de kans of heeft die gegeven daar gaat het helemaal niet om
MVV supporter zijn niet blind in datgene wat ze zien of horen, daar reageren ze op, en dat mag toch ook
Wat veel kwalijker is , dat Ruijs een splitsing aan het maken is in zijn selectie, Stankov, Smeets, Gilles o.a zijn na het 2de plan gebracht en daar heeft hij zijn eigen spelers voor terug gebracht....

Er staat ons nog wat te wachten.....let maar op !!

Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden