MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober

15 okt 2013 13:20
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #16
Kuipers gewoon erin laten staan speelde tegen Fortuna en gister in Den Bosch puike wedstrijden en hij verdiend het ook om weer in de basis te beginnen.

3-2!

Maria
Braken
Schreurs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 13:50 15 okt 2013 13:57 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #17

Ekstertjj schreef :
Laat opa het maar niet horen LRB :lachen:
Maar je hebt wel gelijk, ik als Leidenaar zit ook 10x liever in Maastricht dan hier, had eind 2002 nooit weg moeten gaan uit Maastricht :(

Nou we kunnen opa toch met jou "transferen"...is een investering in de jeugd en dus de toekomst ;)
Bovendien vertelde opa gisteren op de chat dat hij een poes heeft...is ook niet bepaald op dit moment een pluspunt :P

effe serieus nou, de statistieken :

MVV 1-1 Sparta 6 apr 2012

MVV 3-1 Sparta 10 dec 2010

MVV 1-1 Sparta 24 sep 2004

MVV 0-3 Sparta 12 sep 2003

MVV 2-1 Sparta 21 feb 2003

MVV 2-2 Sparta 19 feb 2000

MVV 1-1 Sparta 17 apr 1999

MVV 2-2 Sparta 3 okt 1997

MVV 0-0 Sparta 11 feb 1995

MVV 0-0 Sparta 30 jan 1994


hier nog foto's uit 2010 (3:1 waar Marco Ingrao en Tom Daemen ook nog scoorden)
van de wedstrijd en het publiek
www.oypo.nl/pixxer.asp?id=1DD224A007C2266D
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2013 19:48
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #18
Wat is eigenlijk van die Stef Peeters terecht gekomen. Dat was toch een enorm talent van Raciing Genk dat Sparta verkoos boven mvv. Ik geloof hij komt er niet veel aan spelen toe, als hij ueberhaupt nog op de bank zit. Kan MVV hem niet alsnog overnemen; ik denk hier had hij al een vaste basis plaats gehad naast Tom en Nathan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2013 17:35
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #19

NathanR schreef : Wat is eigenlijk van die Stef Peeters terecht gekomen. Dat was toch een enorm talent van Raciing Genk dat Sparta verkoos boven mvv. Ik geloof hij komt er niet veel aan spelen toe, als hij ueberhaupt nog op de bank zit. Kan MVV hem niet alsnog overnemen; ik denk hier had hij al een vaste basis plaats gehad naast Tom en Nathan.


Zo eentje wil ik niet meer hier zien!
En zou nu wel overbodig zijn in mijn ogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2013 18:49
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1164
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #20

les rouges blancs schreef :

Ekstertjj schreef :
Laat opa het maar niet horen LRB :lachen:
Maar je hebt wel gelijk, ik als Leidenaar zit ook 10x liever in Maastricht dan hier, had eind 2002 nooit weg moeten gaan uit Maastricht :(

Nou we kunnen opa toch met jou "transferen"...is een investering in de jeugd en dus de toekomst ;)
Bovendien vertelde opa gisteren op de chat dat hij een poes heeft...is ook niet bepaald op dit moment een pluspunt :P

effe serieus nou, de statistieken :

MVV 1-1 Sparta 6 apr 2012

MVV 3-1 Sparta 10 dec 2010

MVV 1-1 Sparta 24 sep 2004

MVV 0-3 Sparta 12 sep 2003

MVV 2-1 Sparta 21 feb 2003

MVV 2-2 Sparta 19 feb 2000

MVV 1-1 Sparta 17 apr 1999

MVV 2-2 Sparta 3 okt 1997

MVV 0-0 Sparta 11 feb 1995

MVV 0-0 Sparta 30 jan 1994


hier nog foto's uit 2010 (3:1 waar Marco Ingrao en Tom Daemen ook nog scoorden)
van de wedstrijd en het publiek
www.oypo.nl/pixxer.asp?id=1DD224A007C2266D




Mis de eerste nederlaag van MVV vorig seizoen . Mvv - Sparta 0-1 .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2013 20:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #21
Klopt. Wat was dat een frustrerende wedstrijd, Sparta speelde puur afbraakvoetbal. Laten we vrijdag wraak nemen!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2013 20:34
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #22
Hebben die uitwedstrijd toen al wraak genomen. Wat een heerlijke overwinning was dat!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, damske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2013 21:49
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #23
Vrijdag een van de zwaarste wedstrijden van het seizoen,
Als we deze winnen ben ik er van overtuigd dat we weer een hoofdrol gaan spelen in de competitie,,
Vooral omdat ons team nog ieder week kan verbeteren,kan wel eens een heel mooi seizoen worden
2 tegen 0 :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 13:41 17 okt 2013 13:57 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #24
Vanochtend trad een zeer gemotiveerde selectie de training aan. Naast de blije gezichten vanwege de positie op de ranglijst,
de goede resultaten (lees winst) van de afgelopen weken, de terugkeer van Danny (al is hij nooit weg geweest...),
en last but not least de brede smile op het gezicht van Mark (die vorige week kreeg waar hij zelf al zo lang op wachtte: eindelijk dat vermaledijde doelpunt),

viel op dat naast de gebruikelijke onderonsjes, de spelers heel sterk gefocust waren op de komende wedstrijd en dus zeer serieus aan de slag gingen na de warming up, zich de commentaren van de technische staf ter harte namen en onder het toeziend oog van "the King" en enkele andere supporters zich behoorlijk in het zweet werkten.

De conditie is goed, prima dus ! :thumbsup: Maar ook de taakopvatting en uitvoering ervan, het elkaar ondersteunen tijdens situaties en het bespreken erna van mogelijke opties (Sjors en de Kuuper , Tom en Sven om er maar een paar te noemen). Ook Toonnie maakte volop deel uit van het geheel. Die vaan us zien dao dus veerdig veur !

Kortom, er staat een eenheid met "alle koppies omhoog en neussies in dezelfde richting". Dat belooft iets voor morgenavond, tenminste staat er een elftal en is er een uitstekende basis om de niet te onderschatten tegenstander even te laten zien waar ze zijn : in ONZE voetbaltempel en te gast bij ONZE matadoren ;) , die ziech neet de kies vaan ut broed laote ete! :thumbsup:

Er waren een paar zeer interessante aspecten op de training, maar ik ga hier niet in details treden want Adrie Bogers moet er morgen zelf maar achter komen wat hem te wachten staat...

Ook goed om te zien en te horen dat meerdere supporters de training bezoeken, ook Napoleon :thumbsup:
zodat mensen zich er zelf van overtuigen kunnen van het hoe , wat en waarom.

Nu de wedstrijd zelf:

Ja Sjonnie, je hebt me betrapt... :blush: ik heb bewust de onterechte nederlaag ( strafschop nota bene) niet vermeld, maar zie vol vertrouwen het komende duel tegemoet.
Hopelijk wordt het niet zo'n nerveus iets met teveel respect voor elkaar ( zoals de uitwedstrijd in Zitterd onlangs), waardoor het een sluitspieroefening kan worden...
maar een pittig mannelijk duel waarin beide teams hun kwaliteiten laten zien, strijd en inzet tonen en uiteindelijk of beter
"die vaan us de punten toes houwe ! Wie ut ziech huurt !!! ;)

Weijer ...verwach iech unne bonte störrem oppe tribunes, aongejaogd door de Angelside en met steun vaan de Boschpoort
( jao ...uzze jonges höbbe uuch oppe Boschpoort aoch nuudig).

2:1 ( Veldmate en Sven)

aoh jao.... euver passie gesprooke :
Cooky geit oet veurzörg oppe tribuun zitte ( aoch al maag heer weer oppe baank zitte),



En tot veer um tien oor kinne zegke : "veer stoon boovenaon!"( al is 't mer in dees periode)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 17:00
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #25
Ja, LRB, ook ik heb de training bijgewoond en ben het eens met je verhaal. Zeer positieve aspecten.
KOMOP DIE ROEIE!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 17:29
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #26
Kuipers behoudt basisplek

Het uitstekende presterende MVV ontvangt vanavond nummer twee Sparta. De laatste vijf wedstrijden leverden de Maastrichtenaren liefst dertien punten op. Een reeks waarmee de ploeg van Tini Ruijs weer volop zicht heeft op plek in de top-3.

Voetbal
Van onze verslaggever

Met Sparta treft MVV een club die aast op promotie. De confrontatie met de Rotterdammers mag dan ook bestempeld worden als een heuse testcase. Cor Gillis heeft zijn schorsing uitgezeten en keert terug in de wedstrijdselectie. Ruijs houdt echter vast aan de basis, waarmee afgelopen maandag Den Bosch werd verslagen (0-2). Dat betekent dat Nick Kuipers (foto) centraal achterin blijft staan. De verdediger heeft het de afgelopen twee wedstrijden uitstekend gedaan en wordt daarvoor beloond. Nathan Rutjes staat door een schorsing nog twee wedstrijden aan de kant, terwijl Sjoerd Winkens, Kjell Knops en Koen Daerden vanwege blessures niet in actie komen.

Ook deze wedstrijd gaan we winnen denk ik. Hopelijk in een goed gevulde Geusselt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 18:02
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #27
Ik wist niet dat de wedstrijd al vanavond was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 18:16
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #28

αναρχος schreef : Ik wist niet dat de wedstrijd al vanavond was.


Lol, ik voelde me niet aangesproken om hun persbericht aan te passen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 19:29
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #29
Haha was ook niet specifiek op jou bedoelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2013 20:06 17 okt 2013 20:06 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #30
Supportersacties: MVV en Sparta laten zien dat het wel kan

MVV Maastricht en Sparta Rotterdam zijn twee clubs met meer overeenkomsten dan op het eerste gezicht is te zien. Beide clubs hebben een rijke historie, een trouwe aanhang en hogere ambities dan de Eerste Divisie. En er is naast de Maas nog iets dat Maastricht en Rotterdam verbindt: Arie van Staveren! Arie van Wie? Arie van Staveren! Van Staveren speelde in de jaren ’70 ruim 200 competitiewedstrijden voor Sparta en in de jaren ’80 ruim 150 voor MVV.

De supporters van beide clubs hebben altijd een goede band onderhouden. Om deze goede band te benadrukken is enkele jaren geleden een supporterswedstrijd geïnitieerd. En sinds dit jaar is de naam van Arie van Staveren verbonden aan de bokaal waar om gespeeld wordt. Een extra teken van verbroedering en saamhorigheid.

Dit initiatief laat zien dat als supporters van twee clubs op een veldje afspreken dit niet eindigt in een veldslag, maar dat gewoon samen van voetbal wordt genoten. Lekker een balletje trappen, biertje drinken en vervolgens samen het eerste van hun club aanmoedigen. En dat is een verademing in tijden waarin de maatregelen toenemen en de vrijheden worden beperkt. Geef supporters de ruimte, je zult zien dat het werkt!

En komende vrijdag (18 oktober) is het weer zover. Dan wordt voorafgaand aan de competitiewedstrijd van beide 1e elftallen, een wedstrijd om de Arie van Staveren Bokaal gespeeld. MVV en Sparta laten zien dat het wel kan: in vrijheid samen naar de wedstrijd van hun geliefde clubs toeleven. De wedstrijd wordt gespeeld om 16:00 uur bij een amateurclub naast stadion de Geusselt. Slecht gedrag moet worden bestraft, maar belangrijker is om goed gedrag te belonen. Dus beloon dit goede gedrag en kom kijken!

Supporters zijn creatief. Supporters zijn loyaal. En supporters weten vaak vergeten helden te eren. Dit leidt vaak tot vindingrijke supportersacties. Eerder schreef ik over het verschil in aandacht voor supportersacties. ( aandekrijtlijn.wordpress.com/2013/09/30/...den-onder-de-kwaden/ ) Negatieve acties krijgen vaak (veel) meer aandacht dan mooie (kleinschalige) supportersacties. Deze mooie supportersacties verdienen aandacht. Daarom schrijf ik hier graag over. Tips zijn van harte welkom!

bron: aandekrijtlijn.wordpress.com/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.729 seconden