MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober

18 okt 2013 22:42
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #46
Ik heb een uur een goed mvv gezien tot de 1-0
Maar waarom na de 1-0 achteruit voetballen , terwijl het publiek er volledig achter staat. en dan de deksel op de neus krijgen. Ipv de 2-0 te maken.
Dit is al een aantal wedstrijden het zelfde.
Tiny dit moet je toch gaan veranderen, want dit is echt wel in opdracht van jou.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2013 22:43
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #47
Zonde dat er op het eind weer naar achteren wordt gelopen door het team en dat we de 2-0 niet maken. Verder prima pot van de matadoren! Sparta vond ik niet geweldig.. Dit spel biedt zeker perspectief voor de komende wedstrijden...

18 okt 2013 22:44
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #48
Kudt met dt. De goal hing op het laatst wel in de lucht, maar we hadden het veel eerder moeten afmaken als de ballen wat nauwkeuriger waren afgespeeld. wel een goed MVV gezien en Danny oogt nog niet echt fit. Deze jongen heeft nog wel enkele weken nodig denk ik. Jammer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

18 okt 2013 22:44
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #49
Eerste zeventig minuten een uitstekend MVV gezien. Erg goede combinaties, hard werkend en prima verdedigend. Daarna te ver terug laten dringen. Tegengoal voelde je aankomen. Zuur dat het in de laatste seconden gebeurt. Wat me negatief opviel: de invallers Mark Veldmate en ook Danny Schreurs werkten minder hard dan hun moegestreden voorgangers. Schreurs oogt nog niet echt fit. Positief: er wordt soms echt heel mooi gecombineerd. Trainingswerk is terug te zien. Beste man vandaag: Rick Geenen.

18 okt 2013 22:47
Rijstartel
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #50
Goede wedstrijd van MVV gezien. Zeker tot de 1-0. Daarna laat MVV zich te veel terugzakken. Er werd geen druk meer gezet op de verdediging van Sparta. Daarbij speelde MVV de counters niet goed uit. Helaas valt die laatste bal dan toch goed en wordt het gelijk. Een bittere pil maar het vertoonde spel geeft vertrouwen voor de volgende wedstrijden.

18 okt 2013 22:51 18 okt 2013 22:54 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #51
Inderdaad liep het na de 1-0 niet meer zo lekker maar dit is ook de verdienste van Sparta. Ze gingen met veel risico ver van hun eigen goal spelen. Een snelle goede counter van MVV en het was 2-0 geweest (en we waren een paar keer dicht in de buurt!)

Maar hun spel werd uiteindelijk beloond met een beetje geluk. Toch heeft Sparta nauwelijks een uitgespeelde kans gehad en werd enkel gevaarlijk als de bal van ver hoog voor de goal werd gepompt. Dat uitgerekend een ex-MVV'er moet scoren is natuurlijk heel typisch.

Toch heb ik een hele leuke wedstrijd gezien met een goed voetballend MVV. Dat geeft hoop voor de toekomst.

wat een eikel trouwens, die grabbelaar Sinouh. Wat een lef ook, de hele wedstrijd de slechtste man op het veld zijn maar wel het hoogste woord hebben na een gelukkig puntje!

18 okt 2013 22:52
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #52
Zonde van het resultaat, maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien in het spel van MVV.
Naar mijn mening ging het fout toen Veldmate (en schreurs) erin kwamen, zie liever Maria ipv Veldmate.
Beide backs erg sterk overigens!

Desalniettemin een redelijk gevoel overgehouden aan deze avond. Hopelijk blijft het spel zich op deze manier ontwikkelen, dan zijn de play-offs een zekerheidje. :thumbsup:

18 okt 2013 23:00
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #53
MVV speelde het eerste uur soeverein. Er leek geen vuiltje aan de lucht. Helaas ging het op het einde mis.
Goed: Sanders floot niet al te best. Hij had minstens 1 en misschien wel 2 Spartanen voortijding naar de douches kunnen sturen.
Maar het gaat mij te ver om de scheidsrechter volledig de zwarte piet te geven.
Na één uur spelen had het scorebord al 2- 0 / 3 - 0 moeten aangeven. En dan duikt een oude voetbalwet op: als je ze zelf niet maakt, dan valt hij aan de andere kant.
Het is duidelijk dat wij een scorende spits moeten halen, maar deze discussie hebben we al vaker gevoerd.
We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben, want de geldkist is helemaal leeg.

Aon de géng

18 okt 2013 23:33
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #54

Nao Väöre schreef : MVV speelde het eerste uur soeverein. Er leek geen vuiltje aan de lucht. Helaas ging het op het einde mis.
Goed: Sanders floot niet al te best. Hij had minstens 1 en misschien wel 2 Spartanen voortijding naar de douches kunnen sturen.
Maar het gaat mij te ver om de scheidsrechter volledig de zwarte piet te geven.
Na één uur spelen had het scorebord al 2- 0 / 3 - 0 moeten aangeven. En dan duikt een oude voetbalwet op: als je ze zelf niet maakt, dan valt hij aan de andere kant.
Het is duidelijk dat wij een scorende spits moeten halen, maar deze discussie hebben we al vaker gevoerd.
We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben, want de geldkist is helemaal leeg.

Tiny had Maria moeten laten staan.

Draan wie verkes Wullem !!

19 okt 2013 00:36
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #55
MVV heeft een goede pot gespeeld en Sparta heeft een punt gestolen (daar zijn de Sparta-fans overigens ook mee eens).
1-1 in de 93e minuut door een eigen doelpunt....

MVV kreeg meeste kansen. 3 of 4 keer de lat/paal. Sparta kreeg stuk minder kansen. Vooraf had ik misschien getekend voor een punt, nu teleurgesteld met datzelfde punt.

MOTM vond ik Marco Ospitalieri. Prima speler! Ook complimenten voor hardwerkende Maria die Luijrink in zijn zak had en voor Kuipers die alle ballen had. Jammer voor hem dat juist hij het eigen doelpunt maakte...
Ik begreep de positie van Smeets niet als verdedigende middenvelder. Had daar, met name einde 2e helft, liever Gillis gezien.
De wissels van Veldmate en Schreurs pakten niet goed uit. Op het einde zag je dat het mis zou gaan. Dan moet Ruijs eerder ingrijpen.
Erg zuur dit puntje, maar we hebben ons goed laten zien tegen een titelkandidaat (????? vond ze erg zwak spelen).

Kansloze reactie van Sinouh na afloop richting onze tribune. Die man heeft geen bal gepakt en meent nu dat ie de wereld heeft veroverd....

19 okt 2013 00:38
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #56
Bah!

Niet om onze inzet of spelbeeld, maar wel om het resultaat! Die 3 punten waren verdiend geweest voor al die vechtlust die is getoond. Complimenten aan onze spelers. Ut kump good.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, tanteke

19 okt 2013 01:32 19 okt 2013 01:52 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #57
Voor de wedstrijd was het aardig om een gerespecteerde oudvoetballer en trainer voor het stadion te ontmoeten ("eine vaan veur d'n oorlog" zoals hij zelf zei) : de Körver die nog wat ons praatte, verder in de ster aanwezig de gevierlikke boer oet Merregraote ...en tcb alias the King voor het eerst op de Angelside tribune.
Ook nog John de Wolf ( die het stadion mooi vond en zeer positief was over het pubiek dat altijd in de Geusselt was en is) en die er wel van uit ging dat z'n ploeg zou winnen: heb hem duidelijk gemaakt dat dat niet zou gebeuren en hem herinnerd aan de 3:3 destijds tegen Feyenoord... ;) vond hij niet zo leuk maar kreeg toch nog een hand.

Zeer leuke eerste helft gezien met goed spel van de Kuuper en aardig combinatievoetbal van MVV, jammer dat Danny nog niet 100% is (maar dat komt wel) en verdomd jammer dat die bal er toen niet inging. Hoor ik hier niemand over.

in de rust gingen Opa en ik de ieretribuun op om Rutjes te zeggen dat hij zich moest omkleden (aardige en charmante vriendin heeft hij trouwens) en verder terug naar de Angelside tribuun om af te wachten hoe die vaan us het karwei af zouden maken.

Gebeurde ook vrij snel door Maria en het zag er ook goed uit tot een kwartier voor het einde...toen voelde ik nattigheid al , zag ik de bui al hangen: dat terug gaan is levensgevaarlijk en kom je soms te bezuren en dat was deze keer helaas het geval.
Tot de 88ste minuut nog hoop en een "bombenstimmung" oppe angelside ( 2 Spartanen die bij ons te gast waren op de Angelside tribuun waren helemaal om en onder de indruk) .
En Mental...die was fantastisch :thumbsup: .
Maar helaas droop ik toch met een fikse kater 10 minuten later naar huis af...
Shit happens...
Positief is dat we een sprong op de ranglijst hebben gemaakt en dan maar vol goede moed op naar de volgende wedstrijd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Boer458

19 okt 2013 01:35
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #58
Vóór de wedstrijd zou ik tevreden zijn geweest met een gelijk spel
Na de wedstrijd voelt dit gelijk spel een beetje als een nederlaag,
Maar we hebben bewezen dat we volop mee doen vóór de prijzen,
En vóór niemand onder hoeven te doen,
Dit is de voornaamste winst in deze wedstrijd :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

19 okt 2013 07:15
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #59
Wat ben ik trots op dit MVV, nu nog een paar kleine wijzigen en we hebben een kampioensploeg.
Meneer Ruys, u bent goed bezig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

19 okt 2013 08:08
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #60

les rouges blancs schreef :
in de rust gingen Opa en ik de ieretribuun op om Rutjes te zeggen dat hij zich moest omkleden

Ik heb hem eerlijk gezegd nauwelijks gemist. Zou dit middenveld (voorlopig) gewoon laten staan, Rutjes pakt teveel kaarten.

Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden