MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober

19 okt 2013 09:57
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #61
Wat heb je eraan om goed te spelen en in de 93e min. de overwinning weg te geven !! Het begint al met de wissels van Ruys!! Nadat Veldmate erin kwam was er totaal geen druk meer op de verdediging van Sparta wat met Gianluca Maria wel het geval was! Bovendien is Maria veel sneller dan de trage Veldmate die alleen maar lag te mekkeren op andere spelers en te lui was om de gaten te dichten !! Heel jammer want MVV verdiende meer, Kuipers, Seresovic, Geenen en Maria waren de uitblinkers vandaag. Ook zonde van Marco om die onnodige overtreding te maken aan de zijlijn, nu kwam er een indraaiende vrije trap op het doel van MVV met alle gevolgen van dien, zonde anders was het een groot feest geworden in het weer zeer matig gevulde stadion. :thumbsdown:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2013 10:28 19 okt 2013 10:32 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #62
Ik vond dit de beste wedstrijd van het seizoen. En ik denk voor het video archief, zowel voor Sparta als MVV een leuke aanwinst.

Maria was leeg, logisch dat hij gewisseld werd, maar zijn invaller kreeg een andere opdracht. Maria liep de longen uit zijn lijf en zakte bij balverlies diep terug de verdediging in, dat deden Veldmate en Schreurs niet. Daardoor kreeg Sparta het overwicht toen ze alles of niets gingen spelen en liepen die twee eigenlijk voor spek en bonen erbij, want de aanval kon niet meer worden opgezet. Secerovic had de grootste kans om het te beslissen, maar het been van Sparta zat ertussen, daarna was het aftellen. Het was een kwestie van tijd, er vielen moordpasses bij ons in de zestien, maar niemand van Sparta had de kwaliteit om de kop ertegenaan te zetten. Lullig dat ze dan toch in de laatste minuut via een dood spelmoment de gelijkmaker vinden. Ik denk dat de verdediging dan wel stand had gehouden na dat moment. Maar goed, het is niet anders.

Ik vind MVV eerlijk gezegd beter spelen, dan onder Trost. Ik denk dat Tiny eindelijk de schroef gevonden heeft. Vooral op de as van het middenveld werd goed geschakeld, Castro was eindelijk niet meer de spelverdeler en de verdediging durft zelf op te bouwen. Sema, Ospitalieri en Maria speelden in mijn ogen een moordpartij. De rest was niet veel minder. Ondanks dat dit voelt als een nederlaag, geeft mij dit genoeg vertrouwen voor de komende wedstrijden. Nu de effectiviteit nog en je hebt een top 5 ploeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, tcb

19 okt 2013 11:28 19 okt 2013 11:29 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #63
Mensen moeten hier eens posts lezen van amper 6 weken terug, Ruys zou al ontslagen moeten zijn en MVV zou een rampjaar tegenmoed gaan, eindigend met 2000 man oppe tribuun.

Lijkt er nu toch op dat de negatievelingen ongelijk gaan krijgen :P

Ook nu weer is Tini het schuld dat Sparta hier een punt pakt, maar kijk liever eens naar het middenveld, vond ze alle 3 niet hun dag hebben. In zo'n wedstrijden verwacht je dat van Hyfte opstaat, maar hij was een van de minderen helaas. Daarnaast heb je gewoon niet het fortuin gehad deze wedstrijd.

Het klinkt misschien gek, maar laat MVV maar af en toe punten morsen en alleen de morele overwinnaar zijn, vind dit nog niet eens zo erg. MVV is in ieder geval geslaagd voor de 'test' Sparta.

Liever winterstop 7de en dan 2de helft seizoen naar de top en in vorm de playoffs in, dan Herbstmeister zijn en daarna de boot in gaan! Enige wat we missen is een veelscorende spits maar let na de winterstop op meneer Danny S.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, middenstip, Belurani

19 okt 2013 11:48
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #64
Spelen om de 0 vast te houden breekt je op , lukt je geen 5 maal achter een ! Dit was gisteren het geval .

Daarom voor mij ook geen teleurstelling !

Wat speel je voor een spel als je na 10 minuten achter staat met 0-1 !

Wil het resultaat nog wel eens zien over 36 wedstrijden ?

Ook een compliment ze3 werken zich allemaal te barsten .

In de J.P leaque win je 9 van de 10 wedstrijden als je 5 % meer inzet hebt dan je tegenstander !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

19 okt 2013 12:01
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #65
Heerlijke avond gisteren. Redelijk goed voetbal. Over de hele wedstrijd gezien is een gelijkspel een terechte uitslag, wrang blijft het dat de twee punten pas in de allerlaatste minuut "gestolen" worden. (De commentator van Fox was de weg helemaal kwijt, had het over de 93ste minuut van de blessuretijd :lachen: ).
Sfeer was weer lekker op de tribune, spandoeken in vak A begrijpelijk maar m.i. niet echt nodig. Na afloop nog een klein incident in vak B (kwam iemand uit vak A "verhaal" halen over de manier van supporteren???). Gelukkig niet geescaleerd.

Al met al, na Fortuna uit en Sparta thuis ben ik het zeer slechte voetbal van begin dit seizoen vergeten!
Kom op die roeie.

MMP

19 okt 2013 12:02
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #66
Dat Sparta verdiende totaal niks. Ik zag Sparta niet als titelkandidaat nummer 1 spelen, wat ik mijn ogen wel de nummer 1 is on kampioen te worden. Je kunt bijna zeggen dat Sparta met 1-1 heeft gewonnen bij MVV.

Maar, MVV had kansen genoeg. 2x de paal, 1x lat in de eerste helft, Sparta goed onderdruk gezet, strijdend, inzet.
Als het 2-0 voor rust was, was het meer dan verdient geweest.

Eerste helft vond ik Sema uitstekend spelen. Acties, dreiging. Jammer dat het de tweede helft minder was bij hem.
Nick Kuipers was in mijn ogen de beste man op het veld, alleen de eerste helft een ziekenhuisballetje op Castro, die net nog op tijd kon reageren. Castro, die ook weer een puike wedstrijd keepte.
Geenen wordt met de week ook steeds beter, net als Maria en vooral Sven Braken. Wat maakt hij een ontwikkeling door! Ga zo door als je dit leest, Sven!
Verdellen staat als een huis, of hij nu met Kuipers speelt, Knops of Gillis, het staat altijd. Ospitalieri speelde de eerste helft wat mak, maar herpakte zich goed in de tweede helft.
Waarom speelt Smeets? Hij voegt niks toe momenteel. Een redelijke actie gehad in de tweede helft, die VEEL beter uitgespeeld moest worden (uitbraak Smeets op links, met Danny en Sema voor de goal) maar je ziet dat hij geen vertrouwen heeft. Secerovic werkt hard, maar kan geen goede pass geven, maar hij loopt en vecht voor iedere meter.

Veldmate had er voor mij ook niet in gehoeven. Ik had waarschijnlijk voor La Rosa gekozen en Danny had ik 15 minuten laten spelen. Je ziet dat hij niet fit is, conditioneel achter loopt. Een fitte, sterke Danny Schreurs had die sprint in de tweede helft gewonnen en een goal gemaakt, daar ben ik van overtuigd.

Op naar Tilburg!

19 okt 2013 12:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #67
Schreurs en Veldmate verdedigen allebei nauwelijks mee terug, zetten geen druk bij balverlies. Ze samen laten spelen als we voorstaan was onverstandig, Maria stond goed te spelen en liep zich helemaal leeg. Voor mij mag Veldmate op de bank blijven zitten. Maria is een betere speler.

Verder speelt MVV degelijk. Niet sprankelend maar gewoon degelijk, en dat gaat heel veel punten opleveren. Volgende week Willem II-uit, nu al zin in. Voor mijn gevoel is er echt wat mogelijk dit jaar, voor het eerst sinds lange tijd hebben we breedte in de selectie. We misten gisteren in alle linies basisspelers, maar dat was geen probleem. Doet me goed om te zien. Alleen hield ik even mijn hart vast toen Castro geblesseerd leek te zijn...

De Bok, een seizoen duurt 38 wedstrijden. Niet 36.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

19 okt 2013 12:26
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #68
'ch Moot ierlek bekinne tot 't speul vaan M.V.V. m'ch steeds miejer begint te bekore, dus mesjiens is Tini toch zoe slech nog neet?

Sparta waor absoluut neet beter es die vaan is, d'r had absoluut miejer ingezete.Sjeidsrechter Sanders is normaal toch ein vaan de betere, meh gister had heer toch ech 2 spartane mèt 2 kier geel d'r oet mote sjikke (eine waor wie Sven geel kreeg, en vlak daonao had dee vaan us z'ch gewoen mote laote valle.

Groetste pluspunte: Wat is de Kuper good bezeg!! En iech geluif tot ouch Geenen ziene dreij begint te vinde.

Minpunt: 't Waor neet de bèste match vaan Sanders, iech haat pleug die neet blieve stoon oonder 't volksleed, en mongooltje Sinouh aon 't ind vaan de match.

19 okt 2013 14:01
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #69
Sjiek waor: alles behalve de eindstand.

Neet sjiek waor: 't incident op de Angelside. Um aon te geve wie iech dao euver dink 't volgende citaat oet 't verslaag vaan Anna D vaan 't letste Praotkaffee:
"Ook gezien de onderlinge spanningen in de wedstrijd tegen De Graafschap tussen de linker- en rechterkant van de Angelside tribune. ............. Het MVV waar supporters zich onderling in de haren vliegen is niet het MVV waar Huib zich voor wilt inzetten."

Complinte
Huib Pijpers
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs

19 okt 2013 14:12
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #70
Waarom gaven enkele supporters op de Angel-Side de Sparta spelers een applaus, deze supporters waren ook nog gepikeerd dat andere supporters de Spartanen uitfloten, vooral de keeper had dit zeer zeker verdiend, met zijn uitdagend gedrag na de wedstrijd. :S :thumbsdown:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

19 okt 2013 15:08 19 okt 2013 15:18 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #71

Huib schreef : Sjiek waor: alles behalve de eindstand.

Neet sjiek waor: 't incident op de Angelside. Um aon te geve wie iech dao euver dink 't volgende citaat oet 't verslaag vaan Anna D vaan 't letste Praotkaffee:
"Ook gezien de onderlinge spanningen in de wedstrijd tegen De Graafschap tussen de linker- en rechterkant van de Angelside tribune. ............. Het MVV waar supporters zich onderling in de haren vliegen is niet het MVV waar Huib zich voor wilt inzetten."

Complinte
Huib Pijpers

Klopt....

op uitnodiging van Opa en mij, kwamen 2 hardcore Sparta supporters met ons mee naar de Ster en de Angelside tribune,
nadat we ze overtuigd hadden (ze waren aanvankelijk best behoorlijk onzeker m.b.t hun veiligheid),
dat het OK en veilig was om bij ons te gast te zijn.
Stelden we ze voor aan enkele supporters, die representatief zijn voor ons allemaal !
Van de eerste generatie Angelsiders t/m Ultra's.
Hierbij 'ne groete merci aan allen die hier prachtig voor open stonden en dit mogelijk maakten,
zowel eerste generatie Anglesiders, via Zwijntje's crew t/m de eerste en ook huidige Ultra's . :applaus:
Wat genoten die gasten uit Rotterdam zichtbaar van de ambiance en alle MVV supporters in vak A en B.
En wat waore Opa en iech gruuts tot veer ein femelie zien ( wie Forlaajf ut zoe sjoen zeet) !
Zelfs na de 1:0 ( deed toch behoorlijk pijn in hun Sparta hart) toonden die gasten veel respect voor onze fans en us MVV-ke .
Hoe jammer dat dit kleine incidentje een kleine smet op het geheel wierp.
Moeten we echt niet meer doen, ook al begrijp ik de passie van de betrokkenen.
Toch bedaank Huib veur diene inzat en jekerein dee met heelp um de boel te dee-eskalere :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

19 okt 2013 15:15
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #72
Ondanks de bittere 1-1 in de laatste minuut heb ik gisteren genoten van MVV Maastricht. Wat Tini Ruijs aan het begin van het seizoen beloofde, begint elke wedstrijd beter vorm te krijgen. Een aanvallend MVV met creativiteit en snel combinatievoetbal. Ik vond MVV gisteren zijn beste competitiewedstrijd van dit seizoen spelen. Wat tegen Fortuna uit een half uur werd volgehouden, lukte nu een dik uur. MVV Maastricht speelde als in zijn beste tijd onder René Trost.

Aan het begin van het seizoen waren veel mensen kritisch op het aankoopbeleid van MVV. Alleen Ospitalieri zou van niveau zijn. Nou, als ik zie hoe ook andere aankopen als Geenen, Secerovic, Sema en Maria zich manifesteren, dan kan ik niet anders dan concluderen dat de technische staf opnieuw een goede greep heeft gedaan en met betrekkelijk geringe middelen versterkingen hebben binnengehaald. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En dat geldt m.i. ook voor trainer Ruijs die dit MVV aan het voetballen begint te krijgen.

Overigens viel me gisteren op dat Nathan Rutjes, toch niet de minste, eigenlijk niet gemist lijkt te worden op het middenveld. Met het tandem Secerovic en Smeets heeft MVV meer voetballend vermogen op het middenveld dan met Rutjes. Smeets heeft met zijn passing wel wat risico in zijn spel; hij past dan wel eens verkeerd; daar tegenover staat dat ik hem ook een aantal prachtige splijtende passes heb zien geven. Dat risico zit in zijn spel. Laat dit middenveld maar eens staan zo. In knokwedstrijden heb je wellicht meer aan Rutjes, maar in wedstrijden met een meer voetballende ploeg zou ik het middenveld handhaven zoals tegen Sparta.

De wissels van Ruijs op het einde van de wedstrijd waren met aanvallende intenties. Daar gokt de trainer en verliest hij; zowel Danny Schreurs als Mark Veldmate toonden zich gisteren geen versterkingen. Toen zij erin kwamen, leek het alsof de balans in de ploeg wegviel (al ging Sparta wel alles-of-niets spelen). Danny mist nog wedstrijdritme en duidelijk snelheid op de eerste meters, maar we weten allemaal wat hij kan. Kump good. Over Mark Veldmate ben ik minder optimistisch, maar wie weet. Hij liep er wat verloren bij.

Toch kreeg Sparta, eerlijk is eerlijk, in zijn alles-of-niets-offensief de laatste twintig minuten een paar goede kansen, toen met name Voskamp een paar keer minder goed werd gedekt. Een bal op de paal en dan uiteindelijk die eigengoal. Het hing al een kwartier in de lucht en die goal kwam er uiteindelijk dan toch. Jammer. MVV had de overwinning wel verdiend, maar ik kan wel leven met dit gelijke spel. Prachtige supporters van Sparta trouwens, die hun ploeg bleven aanmoedigen, ook toen MVV veel beter voetbalde en Sparta kansloos leek te zijn. Ik vond dat klasse. En ook de thuissupporters verdienen een compliment: ik vond het gisteren weer een heerlijke sfeer toen het hele stadion achter de ploeg ging staan. Dat had ik al lang niet meer zo meegemaakt.

Als dit MVV zo blijft voetballen zit een plek bij de eerste drie er echt in. Als Danny weer fit is en er scorend vermogen bij komt, vraag ik me af welke tegenstander beter is dan dit MVV. Ik ben heel optimistisch gestemd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Fabrice, opadiehard, peter ruiver, Belurani, tcb

19 okt 2013 16:00
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #73
Hooligans in blauw onschendbaar en zonder berouw
Bijlagen:

19 okt 2013 17:28
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #74
Leuke wedstrijd om te zien.
MVV was stukken beter maar toch jammer van de late tegengoal.

Hij had Stankov in de 85ste minuut moeten inbrengen.
Braken stomme gele kaart maar ik denk dat iedereen zo zou tekeer zou gaan hij werd hele tijd aangepakt en alles.
Jammer van de keeper van Sparta dat hij na de wedstrijd doet is een ervaren keeper en dan zo provoceren..
De wissels Schreurs en Veldmate erin pakte niet goed uit ,maar dat kun je als trainer ook niet weten van te voren tegen Den Bosch pakte het wel goed.
Kuipers weer goed gespeeld jammer van zijn eigen goal en ja ook dat gebeurd de beste.

Al met al tevreden over het spel maar uiteindelijk toch pech gehad met de late goal.
En Sparta heeft weer met geluk een punt uit Maastricht weten te halen waar het vorig jaar ook geluk had met de 3 punten.

19 okt 2013 17:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - Sparta Rotterdam, 18 Oktober #75
Vond t gister ook een leuke wedstrijd
Mvv speelde zeker de eerste helft goed en verzorgt ,3 ballen tegen paal en lat
Zat niet mee
Mij viel idd net zoals Frank al schreef op dan Nathan niet gemist werd
Middenveld stond goed en er werd goed gecombineerd

We spelen helaas 1-1 maar daar kan ik mee leven
Leuke avond gehad , was promotie voor t voetbal en zeker voor Mvv

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden