Jong Twente - Mvv Maastricht

29 jan 2014 11:39
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Jong Twente - Mvv Maastricht #46
Vandaag een plesant artikel in de Leugeneer



Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Klomeleer, Jacques, recalcitrant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 12:32
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 214
Meer
Jong Twente - Mvv Maastricht #47

Jacques schreef :

NathanR schreef : We hadden/hebben Stankov en Geenen (waarvan de laatste een aanwinst was, net als Secerovitsch, beiden de verdienste van Ruijs). Dan is het toch niet ondenkbaar een van beide op links te proberen.


Jawel, dat is wel ondenkbaar, want beiden zijn stijf rechts. Heb je wel eens goed opgelet bij Geenen? Die hapte altijd met zijn rechterbeen, veel tegenstanders hadden dat al snel door, dreigden over het rechterbeen van Geenen te gaan en gingen vervolgens naar binnen over zijn linkerbeen. Geluk is dat in de Jupiler League dat betekent dat doorgaans deze spelers de bal dan bij hun slechte been hebben en er niet zo veel mee kunnen.

Zet je Geenen op linksachter, dan kunnen tegenstanders gewoon buitenom via hun sterke been. Ook Geenen zou op linksachter dolgedraaid worden.

NathanR schreef : Als Stankov niet op links uit de voeten kan, dan kun je het misschien met Geenen proberen...... (1+1 = 2) of kan die dat ook niet ?


Die kan dat inderdaad ook niet, zie hierboven.

NathanR schreef : Als je het niet probeert zul je het niet weten.


Jawel, weet ik wel, en Ruijs en Elsen weten dat ook.

NathanR schreef : Labylle wilde ook alleen maar als back functioneren omdat dat zijn wens was, maar was op meerdere plaatsen inzetbaar (net als Opspitaleri).


Ik heb wederom schokkend nieuws voor je: Labylle en Ospitalieri zijn linksbenig. Daarom kunnen zij goed op linksachter spelen.

Daarnaast, maar dit terzijde, zijn beide genoemde spelers qua technische vaardigheden veel beter dan Stankov en Geenen. Staat tegenover dat Stankov en Geenen over het algemeen meer strijd leveren.

NathanR schreef : Dit hangt af van de fantasie van de trainer (van Gaal is hier goed in, dit is een van de kenmerken van een toptrainer).


Ook Van Gaal zou Geenen en Stankov niet linksachter zetten. Daarnaast, dat Elsen (of Ruijs of Trost for that matter) geen toptrainers zijn weten we allemaal hopelijk wel.

NathanR schreef : Als je 3 x Messi ter beschikking hebt dan zet je toch ook niet Messi2 en Messi3 op de bank, :lachen: want ze zouden toch wel op 3 verschillende plekken kunnen functioneren?


Ten eerste heeft MVV geen Messi's ter beschikking dus je opmerking raakt kant noch wal. Ten tweede zeg ik nergens dat spelers niet op verschillende plekken kunnen functioneren. Je verdraait mijn woorden. Wat jij zei, was dat een voetballer op ALLE posities ("kan overal spelen" waren je letterlijke woorden) moet kunnen spelen. Daarvan zei ik dat dat niet zo was.

Stankov bijvoorbeeld, kan prima rechtsachter spelen, maar kan ook als rechtsmidden of als verdedigende middenvelder functioneren. Aan de linkerkant heeft Stankov echter totaal niets te zoeken.


Ok Stankov en Geenen kunnen beiden niet links back spelen.

Mijn stelling dat je met je beste 11 voetballers moet spelen blijft echter staan.

Ik zal het gedachte experiment nog effe verder doorvoeren:
Stel je hebt 10 gelijke spelers van het nivo Messi (Messi1 t/m Messi10).
Ik zou ze alle 10 opstellen (en zelfs in de verdediging)
Dan heb je een onrobuste maar technisch sterke verdediging met mooi voetbal.

Zou daarom als ik mvv was met onze 4 middenvelders spelen (incl Secerovitsch) en met 2 aanvallers (Schreurs en Veldmate/Maria/...)

ps ik leg andere mensen geen woorden in de mond.
jij hebt jouw mening en ik de mijne :cheer:
Hoofdzaak is dat de trainer en vooral Mvv zelf een goede visie over voetbal heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 13:39
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Jong Twente - Mvv Maastricht #48
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 13:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Jong Twente - Mvv Maastricht #49
Ik ben er wel klaar mee. Ik heb - met onderbouwing - geprobeerd duidelijk te maken waarom je oorspronkelijke bericht heel grote onzin was en waarom jouw "mening" gewoon onjuist is. Nu ga je een totaal andere discussie proberen op te zetten. Wellicht willen anderen daarop ingaan, ik niet.

Kortom: wat Och jeh zegt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 14:01
mitch-043
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Jong Twente - Mvv Maastricht #50
Als Elsen nou voor een keer knops op linksachter zet. En dan Gillis of Kuipers centraal links. Als het goed gaat hebben we een oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 16:52
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Jong Twente - Mvv Maastricht #51
Misschien een HEEL stomme zet of gedachte van mij wat me laatst inviel: Knops als verdedigende middenvelder of als linkermiddenvelder? Dan komt ook zijn goede traptechniek meer van pas. Ik denk dat hij een goede steekpass in zijn benen heeft en openingen kan creëren voor de flankspelers en de aanvallers.

Castro

Stankov-Verdellen-Gillis-Winkens

Rutjes

Knops

van Hyfte

Schreurs----Veldmate----Ospitalieri
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.269 seconden