De Graafschap - MVV Maastricht
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
Re: De Graafschap - MVV Maastricht
01 Mar 2014 01:31Na de 0-4 thuis tegen Eindhoven zag ik het absoluut niet meer zitten, maar de serie die we nu neerzetten is zeer positief.
Complimenten voor spelers en staf.
Op naar boven!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- tuutsje
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 02:41Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
01 Mar 2014 03:35 - 01 Mar 2014 03:36Gepubliceerd op: 28.02.14 22:08, laatste update: 28.02.14 22:09)
MVV wint bij De Graafschap
De overwinningsroes van MVV blijft voortduren. Dankzij een meesterlijk doelpunt van Danny Schreurs wonnen de Maastrichtenaren vrijdagavond met 0-1 van een armetierig De Graafschap.
Voetbal
Van onze verslaggever
De ploeg van interim-coach Ron Elsen haalde veertien punten uit de laatste zes wedstrijden en mengt zich weer in de strijd om de play-off plaatsen.
Beide ploegen vermeden vanaf de aftrap grote risico's, met als gevolg dat het spel zich vooral op het middenveld afspeelde, zonder hoogtepunten en vooral zonder hoogstaand voetbal. Aan beide kanten was het balverlies groot, niet in het minst door het abominabele veld. MVV deelde een paar speldenprikjes uit, maar de spitsen konden zelden een bal vasthouden. Alleen Bryan Smeets probeerde met enkele subtiele passes de diepte te zoeken, maar zijn ingevingen werden niet altijd begrepen. De Graafschap, dat meer balbezit had, was slechts dreigend via enkele schoten van afstand. Pas op slag van rust kreeg MVV de eerste grote kans van de wedstrijd. Maar Antonio Stankov kopte de bal in riante positie over de lat.
Na rust pakten de Maastrichtenaren de zaak een stuk energieker aan. En al snel met succes. Stankov passeerde zijn directe tegenstander op de rechterflank en gaf een scherpe voorzet. Met een fluwelen voetbeweging tilde Danny Schreurs de bal over doelman Zwarthoed in de hoek: 0-1. De thuisploeg gooide vervolgens alles op de aanval en MVV moest leunen op de eigen stellingen. Invaller Van Ewijk dacht de gelijkmaker binnen te kogelen, maar Castro bracht met een reflex redding. Meer gevaar konden de Superboeren niet stichten, waarna de MVV'ers de dure winstpunten vierden met de tachtig meegereisde fans in het gastenvak, die al helemaal in carnavalsstemming waren.
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
01 Mar 2014 03:39Please Log in or Create an account to join the conversation.
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 06:16Wat kan teletekst toch spannend zijn....jongens unne groete chappeau !!!
Op naor de vastelaovend...
- Nao Väöre
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 08:58 - 01 Mar 2014 09:02De eerste helft ging de wedstrijd gelijk op. Al had Antonio die100 % (lees 200 %) kans op slag van rust moeten verzilveren.
De tweede helft was MVV absoluut de bovenliggende partij.
Dankzij een knap doelpunt van Danny kwamen we op 0 - 1. Een voorsprong die gelukkig niet meer uit handen werd gegeven, mede dankzij een knappe reflex van Bram vlak voor tijd.
Hopelijk kunnen onze spelers deze opwaartse lijn vasthouden. Dan kunnen er hele leuke dingen gebeuren in de tweede seizoenshelft.
In mijn ogen was Bryan opnieuw MOTM. Was heel dominant aanwezig en gaf diverse slimme (steek)passes.
- Schapendonk
-
- Banned
-
01 Mar 2014 09:08Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
01 Mar 2014 09:48We gaan nu door zoals we in 2012 zijn geëindigd, hadden we 2013 maar kunnen overslaan.
En wat doet Elsen nu waardoor er resultaten zijn? Terug naar de basis, geen ingewikkelde tactische opdrachten. Gewoon achter dicht houden en scoren, die kansen komen altijd wel.
En een beetje geluk mag ook wel eens.
2014 is in iedergeval goed begonnen, de aansluiting is er. Dit moeten de spelers zichzelf ook belonen door vrijdag te winnen. Dan kan het jaar inderdaad nog leuk worden.
- ouwe rot
-
- Away
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 10:22Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 11:32Als Schreurs zijn draai begint te vinden en de voorhoede zo meer stootkracht krijgt, dan gaan we misschien nog wel ver komen. Grandioze prestatie van us MVVke. Heerlijk om dat weer eens te kunnen schrijven met een echt positief gevoel erbij!
- peter ruiver
-
- Platinum Member
-
- Draan wie verkes Wullem !!
01 Mar 2014 15:14ouwe rot wrote: Het recept van MVV is dat de spelers weer vrienden zijn. (alle neuzen wijzen weer de goede kant op)
Sorry; maar met deze reactie kan ik helemaal niks.
Is het soort trainer hier debet aan?
Lijkt me niet!!
- tuutsje
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 15:42peter ruiver wrote:ouwe rot wrote: Het recept van MVV is dat de spelers weer vrienden zijn. (alle neuzen wijzen weer de goede kant op)
Sorry; maar met deze reactie kan ik helemaal niks.
Is het soort trainer hier debet aan?
Lijkt me niet!!
Ik moet oude rot gelijk geven. Ik heb begrepen dat het toch wel rommelde in de spelersgroep (een aantal weken geleden)
Ik heb begrepen dat een aantal spelers ruzie hadden (gemaakt) op trainingen. Of de trainer hier debet aan is weet ik niet.
Vernomen van een vrouwelijke bron die letterlijk kort bij een speler stond

- SintServaos
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 16:27Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 17:18Af en toe een ruzie als je een man of 20 van jonge leeftijd iedere dag samen zet is overigens heel normaal, zeker als de resultaten slecht zijn. Ik vind dat niet spannend/bijzonder. Maar het collectief lijkt nu uitstekend te zijn, de spelers werken weer voor elkaar en dat is de enige manier waarop dit MVV iets kan bereiken. Sjapeau! :thumbsup:
- Anna D.
-
- Platinum Member
-
01 Mar 2014 19:06 - 01 Mar 2014 19:06
Mooi om te zien dat Danny Schreurs een glimp vertoonde die we van hem kende voor zijn blessure middels een manjefieke goal. Overigens is hij nu niet opeens helemaal terug, werd ook weer gewisseld maar is ook niet meer dan normaal na zo'n zware revalidatie dat je een half seizoen nodig hebt. Begint de goede kant op te gaan ja.
Als leeuwen gevochten om die punten wederom weg te slepen, organisatie staat de laatste wedstrijd heel goed. Dat je als team door dezelfde deur kunt is daar natuurlijk ook debet aan om die punten uit het vuur te slepen.
Waarom zouden we de 4e periode niet kunnen winnen? We hebben immers Dordrecht, Volendam, Sparta en nu De Graafschap verslagen. Moet wel de bekende carnavalsdip uitblijven dit jaar.

Väöl plezeer in de stad ederein!