FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014

18 okt 2014 20:36
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #76
De hele ellende van vandaag begint natuurlijk met Maatsen die de wedstrijd helemaal verprutst., Bij de eerste goal kan hij de bal zo wegtrappen, maar geeft een tikje waardoor een rauw ei nog niet kapot gaat en Emmen kan dan onderscheppen en scoren. Dan weer door Maatsen een penalty, al was de rode kaart wel erg zwaar gestraft. Maar dan zie je weer dat echt alles tegen zit. De rest staat dan nog maar met 10 man op het veld en een 2-0 achterstand, Zou je de moed niet als speler dan in de schoenen zinken? Blijft onverlet dat we veel kwaliteit tov vorige seizoenen hebben ingeleverd. Ook ik zie dit niet meer goed komen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2014 20:39
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #77
Zet Johan Cruijff voor deze groep, dan stonden we op dezelfde plaats.

Elsen kan hier ook niks aan doen. Als hij geld had, had hij heus wel een aardige spits gevonden.

Door wanbeleid van het bestuur staan we nu op de plek waar we staan. Het bestuur brengt geen enkele vooruitgang ten opzichte van het vorige bestuur. De administratie is nog een puinhoop. Supporterszaken dramatisch. Financieel zijn er weer schulden. Sportief hopeloos.

Het enige positieve zijn de supporters en hun initiatieven.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

18 okt 2014 20:47
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #78

pinobel schreef : De hele ellende van vandaag begint natuurlijk met Maatsen die de wedstrijd helemaal verprutst., Bij de eerste goal kan hij de bal zo wegtrappen, maar geeft een tikje waardoor een rauw ei nog niet kapot gaat en Emmen kan dan onderscheppen en scoren. Dan weer door Maatsen een penalty, al was de rode kaart wel erg zwaar gestraft. Maar dan zie je weer dat echt alles tegen zit. De rest staat dan nog maar met 10 man op het veld en een 2-0 achterstand, Zou je de moed niet als speler dan in de schoenen zinken? Blijft onverlet dat we veel kwaliteit tov vorige seizoenen hebben ingeleverd. Ook ik zie dit niet meer goed komen.

Sorry hoor maar MVV kon de bal nog geen 10 sec in bezit houden . Het spelbeeld zegt meer dan de uitslag .

18 okt 2014 20:51
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #79

Sjonnie schreef :

pinobel schreef : De hele ellende van vandaag begint natuurlijk met Maatsen die de wedstrijd helemaal verprutst., Bij de eerste goal kan hij de bal zo wegtrappen, maar geeft een tikje waardoor een rauw ei nog niet kapot gaat en Emmen kan dan onderscheppen en scoren. Dan weer door Maatsen een penalty, al was de rode kaart wel erg zwaar gestraft. Maar dan zie je weer dat echt alles tegen zit. De rest staat dan nog maar met 10 man op het veld en een 2-0 achterstand, Zou je de moed niet als speler dan in de schoenen zinken? Blijft onverlet dat we veel kwaliteit tov vorige seizoenen hebben ingeleverd. Ook ik zie dit niet meer goed komen.

Sorry hoor maar MVV kon de bal nog geen 10 sec in bezit houden . Het spelbeeld zegt meer dan de uitslag .

Natuurlijk heb je hierin gelijk Sjonnie. Maar als het in de koppies niet meer goed zit, krijg je dit soort dingen. We hebben in andere wedstrijden gezien dat ze best redelijk kunnen voetballen, maar heel snel de koppies laten hangen. Voor mij mocht er nu een Chinees of zo komen en de hele tent overnemen (mits speelstad, naam en kleuren hetzelfde bleven). Want nu komen we nooit meer vooruit.

19 okt 2014 00:04
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #80
Elsen geeft aan dat het tijd is om andere spelers een kans te geven. .???? Het spel was toch beter en het was wachten op punten. Dan gooit hij er wat andere spelers in. Zie hier het resultaat. Elsen trekt de verkeerde spelers aan, zet ze op de verkeerde plaats en is niet echt een inspirator en kundig coach. Het bestuur heeft er een zooitje van gemaakt.

19 okt 2014 00:44
Marcel Andrien
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #81
pfffff wat een deceptie vandaag (gisteren)....begin 2e periode, wijzigingen in de basis, een uitwedstrijd waar wij toch regelmatig de punten meenemen....ik had toch gehoopt op in ieder geval een wedstrijd, minimaal 1 punt en eindelijk weer 1 doelpunt..
Een totale off-day. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand een voldoende scoort in de VI. Voor mijn gevoel was het nog slechter dan bij Almere. Dit was geen wedstrijd.
Dat we met deze jonge ploeg af en toe door de ondergrens kunnen zakken kan ik op zich nog wel begrijpen. Maar toch; als ik het voetbal en de vechtlust zie in de wedstrijden tegen VVV, Graafschap en HS en zet dat af tegen vandaag kan ik alleen maar verbijsterd toekijken. Een ploeg zonder ook maar een greintje zelfvertrouwen, verdedigend knullige fouten, aanvallend niet slim en onzorgvuldig (als we al eens over de middenlijn kwamen). En natuurlijk zit alles dan nog tegen ook, verkeerde kluts, duels dom verliezen, een keeper die afwacht ipv naar de bal toe te gaan....

De eerder genoemde wedstrijden hebben aangegeven dat deze groep kan voetballen en dat het veldspel best goed kan zijn. En we weten dat Ron het vermogen heeft om goede spelers aan te trekken; dat heeft hij vaak genoeg bewezen. En natuurlijk hadden we allemaal het geloof erin dat met Croux en Brouwers niet alleen scorend vermogen was binnengehaald maar ook mannen die onze spitsen van bruikbare voorzetten konden voorzien. Dat was immers het manco waardoor bv Veldmate niet meer aan scoren toekwam (tenminste ; dat is toch wat ik hier vaak gelezen heb)
En ja; dan valt dat toch ff tegen en raken we geen zeikblom. Zorgelijker vind ik het dat we inmiddels ook minder kansen uitspelen dan in de 1e wedstrijden. Toen hadden we veel kansen en scoorden niet. Nu hebben we ook nog eens minder kansen....

En nu moet Ron oprotten. Ik geloof daar niet in. Wat deze groep nodig heeft is een goede overwinning en een paar doelpunten. En ja; ook ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren maar ik geloof er niet in dat deze groep (incl technische staf) ineens niks meer kan. Overigens: de proef met Vorthoren in de spits hoeft wat mij betreft geen vervolg te krijgen.

En het bestuur moet oprotten. Er zijn er al een aantal mutaties doorgevoerd het laatste jaar dus aan die wens is al grotendeels voldaan. Waar ik mij wel oprecht over verbaas is het feit dat er nog steeds geroepen wordt dat het maatschappelijk geneuzel moet stoppen enzo. Ik moet toch zeggen dat ik MVV op maatschappelijk gebied echt niet meer regelmatig zoals de 1e 2 jaar na de redding in de pers tegenkom. Maw; ik heb niet de indruk dat daar nog zo de focus op ligt en dat de spelersgroep daar zo mee belast wordt. Correct me if i'm wrong...Dus dat is volgens mij onzin.

De prijzen: vorig jaar was er zoveel kritiek op het feit dat er een aantal wedstrijden duurder waren geprijsd en anderen wat goedkoper waren. De 1,2 en 3 ster wedstrijden. ' de mensen zien door de bomen het bos niet meer' ,' belachelijk om sommige wedstrijden zo duur te maken' . Dit jaar schaft MVV dat af, alles weer gelijk en een grote korting voor seizoenskaarthouders en een stevige vroegboekkorting erbij, de 65 plus korting terug, goede jeugdkorting. En nu zijn de wedstrijden tegen FC Oss ineens te duur. Tsja, moeilijk verhaal blijkbaar. Ben benieuwd welke kritiek er volgend jaar weer is op de prijzen.

Natuurlijk ben ik ook ziek van zo'n klote pot als gisteren. En ben ik blij dat ik morgen geen mensen tegenkom die iets om voetbal geven.....maar ik geloof er wel in dat er ook weer andere tijden komen. Nu is het kloete maar het is wel ons clubje jongens ! Ik hou mij vast aan de uitspraak van een goede bekende van mij; supporter van vfl Bochum. "ich habe unser Stadion oefters besoffen als als Sieger verlassen." Herkenbaar ?? :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques, Jim Cemint

19 okt 2014 02:09
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #82
shit happens.............................

19 okt 2014 02:59
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #83
Noets de mood verlore heet!

19 okt 2014 03:40 19 okt 2014 03:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #84
@Marcel

Het onheil dat MVV op zich afroept, wordt in mijn ogen veroorzaakt door onkunde, onmacht of een combinatie van beide. Natuurlijk spelen erfenissen van het vorige bestuur nog steeds een rol, maar het grootste pijnpunt op dit moment, wordt in mijn ogen veroorzaakt door een gebrek aan visie. Dit is gewoon de rekening van twee jaar niet ingrijpen, niet de markt aanvoelen en strategische stappen durven zetten. (de eerste 3 jaar waren prima)

Vorig seizoen had een leermoment voor dit seizoen moeten zijn met pijnpunten die vermeden moeten worden. Maar MVV lijkt niets te leren en denkt alleen dat een prijsverlaging de boel weer op rails zal doen krijgen. Men saneerde dit seizoen de tekorten, maar pakte niet de oorzaak van de leegloop van vorig seizoen aan. Die oorzaak, het niet hebben van een centrale spits en een trainer, kost je nog steeds bezoekers en misschien wel de nek. Terwijl ze wel wisten dat 'Sema' broodnodig was vorig seizoen en dat Ruijs gesneuveld is door het aankoopbeleid van anderen, niet om zijn eigen kwaliteiten.

En natuurlijk moet daar allemaal geld voor zijn. Maar wat heb ik aan twee keepers met een contract? Waarom is er niet gezocht naar een spits voor de prijs van dat contract? Dat zijn allemaal besluiten die ik niet begrijp. Dat is een dure gok geweest op de schouders van Veldmate als hij bedient kan worden dat hij dan ook automatisch scoort, een rampzalige zo blijkt, want de beste man kan helemaal niet timen en koppen...

En sprekende over de keepers die MVV uitzoekt. Ik vraag me af waar ze vandaan komen?. Niemand heeft zo'n keepers in de Jupiler League in het doel staan..helemaal niemand.. Castro was helemaal fantastisch. Maar wat betreft de keepers wat de afgelopen tien jaar via de hand van Elsen zijn binnengehaald zijn om te janken. Kabouter vd Ban, Job 'waar is de bal bij de corner?' Bulters, en nu Jo de Perenplukker.. Ron waar haal je deze pareltjes vandaan??

Nu lopen er vier jonkies van Genk in de selectie rond, gratis en voor niks als verbroedering (of beloning) voor de samenwerking. Die spelers moeten rijpen, want gezien hun leeftijd ziet Genk nog waarde in ze , maar in Genk zijn ze ook niet achterlijk. Geen enkele voetballer rijpt in een ploeg dat voor spek en bonen voetbalt. Die samenwerking loopt misschien nu al een deuk op. Terwijl er nog geen jaar om is. Maar goed, dat is de gok die Genk neemt. Maar het risico voor MVV is, dat het in de winterstop misschien vier spelers minder heeft in een bijna lege selectie, want het zou me niets verbazen als Genk ze bij Lommel ging stallen, want die draaien wel goed, dit is voor hun kapitaal vernietiging. Dat zijn allemaal risico's die de neergang in sneltreinvaart kunnen zetten. Risico's die MVV niet heeft afgedekt. En niet bij machte is om dit te doen financieel.

Als ik dan lees dat men denkt dit seizoen positieve cijfers te gaan schrijven, dan vallen me werkelijk de schoenen uit. Men ziet niet in, dat men in een situatie verkeert als club, waarbij je niemand meer iets te bieden hebt. Een neerwaartse spiraal met een dood einde. Waar elke week waarin je afwacht met ingrijpen een maand teveel is.

De ranglijst speelt geen rol van betekenis meer, zeker niet zolang je niet vier wedstrijden op rij weet te winnen. Wie gaat 10 euro betalen om deze armoede te zien?. Waarom zou je erbij willen zijn, voor die 10 euro entree, kun je in de binnenstad je al inzuipen? (Geen sfeer, geen voetbal, geen vooruitzichten) Kortom je hebt geen klantenbinding. Is dat de remedie voor MVV? In mijn ogen niet, in mijn ogen is dit de tegenovergestelde koers.

En dan mijn grootste hekelpunt. De valse hoop die men als bestuur geeft. Nu ook weer de valse belofte dat MVV schulden vrij is over twee jaar. Dat is complete bullshit, want het spelersfonds hangt nog steeds als een wurgketting om je nek. Dat is niet schuldenvrij, dan heb je een deel van je schuld afgelost. Dat 'Wishful thinking" komt me de keel uit. Het draait maar om één ding, en dat zijn de harde feiten. De realiteit, zoals de supporter die beleeft. De harde feiten dat er te weinig sponsoren betrokken zijn bij dit MVV. Dat de entourage op het veld, zwaar en zwaar klote is. En dan kun je dat allemaal verhullen in wishful thinking, maar de club hangt aan een zijden draadje en is 5cm verwijderd van de vloer. Dat zien de supporters, dat ziet de pers, dat ziet iedereen. Maar de koers blijft gewoon: "We gaan twee jaar het licht uitdoen en over drie jaar is alles opgelost" maar men vergeet gemakshalve de imagoschade die je hiermee aanricht. Het vertrouwen in de club die de supporters kwijtraken.

Nee beste heren van het bestuur, dit brandje had moeten geblust worden toen het begon (2012). Nu heb je verkeerd gegokt en verloren. Ik heb voor mezelf besloten dat ik me dit seizoen nog zes wedstrijden eruit pik waar ik graag bij wil zijn (A-wedstrijden). De rest kan me gestolen worden, want het is toch maar een spek en bonen jaar. ( Ik heb betaald, dus ik doe de club hier geen schade mee. Mijn donaties aan VZM lopen gewoon door. Maar ik ga me niet nog twee jaar liggen opvreten aan een elftal zonder chemie en visie. 2004 was al erg genoeg. De tijd dat ik nog geloofde in bestuurlijke sprookjes is voorbij.. Ik zie volgend seizoen wel weer hoe de kaarten geschud zijn. Als er überhaupt een volgend seizoen komt.. Trouw zal ik altijd blijven, maar ik ben geen masochist. Je moet ook nog een beetje met een waardigheidsgevoel op de tribune zitten..

Hopelijk staan er de komende tijd mensen uit het bedrijfsleven op die in hun vrije tijd het bestuur van MVV willen hervormen. Een select groepje die wel weet waar de knoppen zitten en naast een behouden koers, ook strategische keuzes durven maken. Ik kan niet meer hopen dan dat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, Maosbrögk, Sjotelsplak, aait wief, serke, Nao Väöre, opadiehard, Jim Cemint, Gamin en4 andere mensen hebben ook bedankt..

19 okt 2014 10:24
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #85
Verliezen is altijd een optie, als je met 10 man speelt kun je verwachten dat het moeilijk word.
Maar ik heb ploegen zien verliezen van clubs met 10 man.
Ik kan me nog goed MVV herinneren tegen 10 man, soms had mvv moeite deze wedstrijden te winnen.

Maar om je te laten afzeiken mat 6-0.
Daar is geen excuus voor.
Dan komen nog die statistieken in de 75 MIN, en dan wil je eigenlijk je TV / computer / smartphone door het raam naar buiten gooien.
Wat een Blamage,
in de 75 MIN 0 trappen op de goal.
In de afgelopen 8 wedstrijden geen GOAL maken.

Ik begrijp dat je niet snel de moed moet verliezen en je club moet blijven steunen, maar dit word wel heel erg. Als we vandaag op de 20ste plaats staan kan ik alleen maar zeggen dat hebben ze zelf over zich heen geroepen.
Dat krijg je als je geen goals kunt maken.
Maar als je niet op goal schiet kun je ook geen goals maken.

Ik snap nu waarom mijn Vader na 30 jaar als trouwe supporter geen seizoenskaart meer haalt, amper wedstrijden bezoekt.
Hij is gewoon te vaak teleurgesteld door MVV. en het ziet er naar uit dat dit seizoen weer 1 grote blamage en frustraties gaat worden.
En uiteindelijk zal er toch echt iemand moeten oprotten, zo is het nou eenmaal in de voetbal wereld.

Als we volgende week thuis niet winnen dan is er 1 ding zeker: dan zal mvv bij mij opnieuw het respect moeten terug winnen want ik ben echt zwaar teleurgesteld......................

19 okt 2014 10:51
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #86
Wat was er gisteren aan de hand met Brian Smeets? op Fox Sport was te zien dat Brian op het punt stond om in te vallen maar achteraf is hij niet ingevallen.(daarna zag je een pittige discussie tussen Brian en Ron Elsen)
Als je de trainingen vaker bekijkt weet je dat er iets niet klopt in de spelers groep vooral de kliekjes vorm tussen de Genk spelers en een gedeelte van de rest zit niet goed.

19 okt 2014 11:59
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #87
Mèt 14 maan (en dat is inclusief sjeffäör en 2 suppooste) in de bös nao Emmen, um te loere nao K-U-T (kwalitatief utermaote teleurstèllend) voetbal.
D'n tied tot 'ch m'ch dao euver zouw sjaggernere is allang veurbij. Dat is oonderdeil vaan 't supporter zien...
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv1902

19 okt 2014 12:22 19 okt 2014 12:23 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #88
Volgens mij heb ik dit nog nooit meegemaakt, 6 duels 0 doelpunten gemaakt, 23! doelpunten tegen na 10! wedstrijden. Als dit zo doorgaat, krijgen we zo rond de 60-70 tegendoelpunten!

Ik heb het idee dat de spelers niet meer willen, 4 gemaakte doelpunten na 10 wedstrijden. 2x gescoord tegen Jong PSV en Jong Twente, dat overigens ook onze enigste overwinningen, tegen VVV een punt gepakt. Je staat onderaan met EEN punt als je die Jong-ploegen niet meetelt en een doelsaldo van 0 voor en 21 tegen. MVV onwaardig!!

Nou heb ik in 14 jaar MVV slechte keepers gezien (denk aan Snelders, Van Veghel, Bulters, Unlu), maar Coppens staat op plek 1 van de slechtste keeper die ik heb gezien bij MVV. Hadden ze bij de amateurs niet gekeken voor een keeper?

19 okt 2014 12:26 19 okt 2014 12:26 door Janepie.
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #89
Winnen is fijn,
Verliezen doet pijn,
Maar blijf trots
MVV-er te zijn.

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, jesfen, opadiehard, Ivinho

19 okt 2014 18:58
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
FC Emmen - MVV Maastricht 18 Oktober 2014 #90
tja,het moet op t veld gebeuren zei ooit iemand !!!

ik wilde een stukje schrijven, maar kom er achter dat ik gewoon de fut en de zin er niet meer voor heb.

Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden