Telstar - MVV 31-10-2014

27 okt 2014 13:52
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Telstar - MVV 31-10-2014 #1
Volgende competitie wedstrijd is de uitwedstrijd tegen Telstar.
En eindelijk is er weer eens een wedstrijd waar er geen buscombi is.

Wat verwachten jullie van de wedstrijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2014 16:11
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #2
Ouch tege Telstar liet de SC bij genóg aonmeldinge weer 'n bös reie riechting Velsen.

Geer kint uuch opgeve op de site vaan de SC,

supportersclubmvv.com/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2014 16:43
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #3
'Als we niet voor elkaar zorgen, gaat iedereen kapot'

s.vk.nl/ar/3775543?__gda__=st=1414315087...a98ba2b06403e013cb80 … via @volkskrant

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard, Raffalaldo, Boer458, Hartmans1973, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2014 23:24
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #4

Roei baank schreef : 'Als we niet voor elkaar zorgen, gaat iedereen kapot'

s.vk.nl/ar/3775543?__gda__=st=1414315087...a98ba2b06403e013cb80 … via @volkskrant


100% de volledige waarheid.
Hopelijk zien alle andere voorzitters het belang nu ook eens en laten dit dan ook net zo duidelijk weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2014 23:15 28 okt 2014 23:16 door Klomeleer.
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #5
Gelukkig snel weer een nieuwe wedstrijd om het bekerverlies weg te spoelen. Telstar ook een ploeg met al behoorlijk wat tegendoelpunten. Ik blijf positief, immers is de meest toepasselijke zin uit ons clublied: noets de mood verloore heet! Tot vrijdag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2014 20:42
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #6
En blijven we weer allemaal thuis? Wat zijn nu weer de smoezen om niet mee te gaan naar een uitwedstrijd, het is geen combi !!!

Zoveel ECHTE supporters en je ziet ze alleen bij fortuna r*** en vvv uit ......oh ja en eindhoven soms....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 06:26
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #7

kribbebieter schreef : En blijven we weer allemaal thuis? Wat zijn nu weer de smoezen om niet mee te gaan naar een uitwedstrijd, het is geen combi !!!

Zoveel ECHTE supporters en je ziet ze alleen bij fortuna r*** en vvv uit ......oh ja en eindhoven soms....


Ik denk dat je blij kunt zijn dat de supporters nog naar een thuiswedstrijd komen, ik denk niet dat de meesten een smoes nodig hebben maar gewoon geen zin om urenlang te reizen. Dit geld in elk geval voor mij. Alhoewel ik dit seizoen wel nog naar Almere ben geweest. Nu ik richting 50 jaar ga hoeft t voor mij niet meer zo, behalve dan de derby's. Maar om nou te zeggen dat ik daardoor geen ECHTE supporter meer ben......???
In vroegere tijden bezocht ik ook elke uitwedstrijd, dan was ik smorgens vroeg om 10 uur al in de ontvangende stad terwijl er pas om half acht s'avonds gespeeld werd. Dat waren leuke tijden....maar zoals vermeld heb ik het nu gehad daarmee...helaas ben ik dan geen ECHTE supporter meer, het zij zo
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak, Raffalaldo, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 08:13
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #8
Mijn smoesje is dat ik er totaal geen zin in heb en zo genoeg andere dingen kan bedenken die leuker zijn om te doen deze avond.

Gr,

een nep-supporter
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 10:19
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #9
Als dat jou definitie is van een echte supporter dan hou je er daar maar weinig van over. Voor mij is het zo dat ik door omstandigheden maar weinig kan gaan. Dat betekent de derby's uit en thuis pik ik de leuke wedstrijden mee. Dat maakt mij dus een echte nep-supporter dan volgens jou.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 10:27
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #10
Ik draai vooral nachtdiensten en kan niet iedere vrijdag of maandag vrij gaan nemen om een uitwedstrijd te gaan bezoeken. Met thuiswedstrijden red ik het met de tijd, maar als je al een verplichte bus-combi hebt of het is ver rijden, dan moet ik al te laat op mijn werk komen. Ook ik pak me dan de leuke uitwedstrijden uit.

Maar maakt me dat minder echte supporter? Er zijn genoeg mensen die door verschillende redenen (leeftijd, werk, te weinig geld, handicap en ga maar door) er niet bij kunnen zijn, terwijl ze het graag wel willen. Maakt ons dat minder echte supporter?

Als je blijft gaan (thuis en/of uit-wedstrijd) in kou, weer en wind en je blijft altijd achter MVV staan in goede en slechte tijden, dan kun je toch wel stellen dat je een echte supporter bent.

Deze discussie is ook eindeloos, maar je kunt ondertussen toch concluderen dat de mensen die nu nog naar MVV gaan, toch een MVV hart hebben en echte supporters zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 10:36
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #11
Die 3000 - 4000 mensen die nu nog in het stadion zitten regelmatig, dat zijn in mijn ogen de 'echte' supporters. Alsook mensen die echt niet kunnen komen vanwege handicap / ziekte etc.

En natuurlijk vind ik het ook mooi om te horen dat er bijv. nog bijna 200 mensen uit naar Venlo gaan. Dan ben je misschien nog wat fanatieker maar dat zegt niks over het 'echte' fan zijn of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 10:44 30 okt 2014 10:45 door Klomeleer.
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #12
Feit is natuurlijk wel dat bij een verplicht bus combi het forum vol staat hoe belachelijk die combi's wel niet zijn. Ik ben benieuwd of deze mensen zich vrijdag wel laten zien nu er weer eens op vrij vervoer een wedstrijd bezocht kan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 11:07 30 okt 2014 11:09 door kribbebieter.
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #13
Respect voor iedere supporter. Maar hier wordt zou vaak geroepen " dan ben je geen echte supporter" vandaar.....

Ik vind het gewoon erg jammer dat er onder de aanhang geen onvoorwaardelijke support meer is.
Ongeacht hoe je club er ook voor staat er toch elke week gaan staan.
Hoe vaak hoor ik het niet om me heen. "Ja ik ga al jaren, elke week" en je ziet ze nooit buiten de eerder genoemde derbies.....

Een goed gevuld uitvak is pure doping voor een team, zeker voor een jong elftal als wij nu hebben. Nu is er eens een vrij vervoer wedstrijd waar massaal naar afgereisd kan worden, maak er dan ook gebruik van zou ik zo zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 16:21
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #14
Het artikel van de Waard in de VI van deze week

Telstar roept op tot opstand: ‘We gaan de barricade op!’

Binnen anderhalve maand beslist Nederland over een nieuw voetballandschap. Terwijl in Zeist de champagne al voorzichtig koud wordt gezet, gaan ze in Velsen-Zuid de strijd aan. Pieter de Waard, voorzitter van Telstar, vecht voor een socialere structuur en wil de hegemonie van de topzes doorbreken. Een prikkelend betoog van de Noord-Hollandse Robin Hood.

Het begon een week eerder. Het Nederlandse voetballandschap leek een oase van rust. Oranje werd mondiaal erkend als de trotse nummer drie van het voorbije WK, Ajax dacht nog stiekem aan een stunt in Camp Nou tegen Barcelona en de Jupiler League zagen we als een vermakelijke competitie vol fouten, amusement én jong talent. VI zocht contact met Pieter de Waard, de voorzitter van Telstar. De KNVB had een nieuwe voetbalpiramide ontvouwd, met daarin een nieuw te vormen Landelijke Divisie, nog meer ruimte voor beloftenteams in de competities én directe degradatie. Het was de vraag hoe kleinduimpje uit Velsen-Zuid dacht over de aangekondigde veranderingen. De Waard reageerde in eerste instantie per sms. ‘Ok, maar ik wil niet hap-snap-wham-bam-thank-you-mam reageren. Als je onze reactie wilt, dan maken we een afspraak voor een geruchtmakend maar uitgebalanceerd verhaal.’ Een dag later durfde hij per telefoon nog een stap verder te gaan. ‘Ik leg persoonlijk een bom onder dat nieuwe plan.’
Het is woensdagmiddag en Nederland wordt geteisterd door een aantal stormen. Een storm van kritiek aan het adres van bondscoach Guus Hiddink en directeur betaald voetbal Bert van Oostveen, een Catalaanse storm voor Ajax en windkracht 5 in Velsen-Zuid. De drie vlaggen voor het Tata Steel Stadion dansen in de wind, een oudere man beweegt zich in slow-motion voort op zijn studentenfiets. Alleen de twee witte leeuwen die al sinds jaar en dag voor de thuishaven van Telstar liggen, geven geen krimp.
Binnen wacht de meest excentrieke voetbalvoorzitter van Nederland. De man van de XXL-frikandel, Occupy Telstar en het blauwe kunstgras laat zijn ranke lijf in een bureaustoel vallen. Intussen verontschuldigt Pieter de Waard zich voor de rondslingerende bouwmaterialen in zijn nederige kantoor. ‘We zijn aan het verbouwen’, begint hij. ‘Ik heb onlangs twee mensen moeten ontslaan. Verschrikkelijk. Een van hen was verantwoordelijk voor de verrijzing van dit stadion. Die heeft echt alles geregeld. Nu staat ze op straat. Wij moeten de taken herverdelen en dus is het handiger als ik bij onze financiële man intrek.’
Zichtbaar geprikkeld frummelt de preses wat in een lade. Enkele seconden later tovert hij een stapel kladblaadjes tevoorschijn. Het zijn aantekeningen waaraan hij naar eigen zeggen een week heeft gewerkt. ‘Jij wil over de divisie praten, over de nieuwe voetbal-piramide. Dat wil ik ook’, klinkt het plots zakelijk. De Waard zet zijn bril recht en draagt voor. Zijn betoog is indrukwekkend. De vaak beschimpte voorzitter spreekt als een advocaat die bezig is aan zijn slotpleidooi en als een cabaretier op oudejaarsavond. ‘We moeten goed voor elkaar zorgen in het voetballand. En als ik zeg we, dan heb ik het over het betaalde voetbal én de amateurclubs. Gelukkig is dat ook het uitgangspunt van de KNVB. De voetbalbond heeft onlangs het beleidsplan 2014-2018 uitgebracht. Als het dan gaat om het voetballandschap, toevallig de reden van ons samenzijn, citeer ik: “De KNVB staat voor een eerlijk verloop van competities op sportief, organisatorisch, juridisch en financieel gebied”. Het probleem in het Nederlandse voetbal is echter dat we worden gegijzeld door de ideeën van de Eredivisie CV en de macht van PAFTA. PAFTA kennen we allemaal: PSV, Ajax, Feyenoord, FC Twente en AZ. Het probleem is niet de huidige inrichting van het voetballandschap of de vraag hoe we het moeten inrichten om tot meer kwaliteit te komen. Het probleem is gewoon dat het geld niet eerlijk wordt verdeeld. Iedereen weet dat voetbalresultaat én voetbalkwaliteit in belangrijke mate worden beïnvloed door de hoeveelheid geld dat iemand ter beschikking heeft. In Nederland worden kosten eerlijk verdeeld, maar is er een groot contrast als het aankomt op de baten. Waarom gaat 59 procent van de tv-gelden naar de topzes van de Eredivisie? Wat hebben die andere twaalf Eredivisie-clubs in godsnaam gedaan toen dat besluit genomen werd?’

‘Als we dat geld evenrediger zouden verdelen – bij voorkeur pons-pons maar dat is een illusie – dan heeft dat automatisch tot gevolg dat een promovendus uit de amateurs bij toetreding tot de Jupiler League vijf ton krijgt. Met die vijf ton kan zo’n club aan alle licentie-eisen voldoen zonder dat het individuele lid van de vereniging – en dan doel ik bijvoorbeeld op mijn twee voetballende zoons – risico loopt. Nu wordt gezegd: Ja, die amateurclubs willen niet promoveren om welke oneigenlijke reden ook. Maar die bestuurders hebben ook allemaal zorgplicht tegenover hun individuele leden. Als daar enorm veel financiële risico’s aan kleven, dan mogen ze dat niet doen. Dat is in de kern het probleem. Ik denk dat de amateurclubs dolgraag willen promoveren. Geweldig toch, in de Jupiler League spelen? Daar bedrijf je toch sport voor? Op het hoogst mogelijke niveau presteren? Dat wordt alleen nogal lastig als je een rekening gepresenteerd krijgt die niet wordt gedekt door de inkomsten. Vergis je niet: onder de huidige licentie-eisen is een club gelijk aan Telstar, en dat is de meerderheid in de Jupiler League, alleen al aan het voldoen aan die eisen negen ton tot 1,1 miljoen euro kwijt. Met de versoepelde eisen voor amateurs loopt dat terug tot ongeveer vijf ton. Dat is een leuk cadeautje als je kampioen bent geworden: een rekening van een half miljoen.’
‘Daar komt nog eens bij de dat de Eredivisie en de Jupiler League semi-gesloten zijn. Er is totaal geen sprake van doorstroming. Weet je wanneer er sprake is van doorstroming? Als direct drie clubs eruit flikkeren en er nog een de kans krijgt er ook uit te flikkeren. Uit de Eredivisie én uit de Jupiler League. Wat denk je dat het voor effect zal hebben op een gemiddelde Jupiler League-club als die een keer per ongeluk een jaar in de Eredivisie kan voetballen? Eén seizoen. Man, je kan drie jaar lang teren op die roem. Daar is het ons toch allemaal om te doen? Daarbij komt dat clubs die een paar jaar hebben lopen klootzakken onder in de Eredivisie en vervolgens degraderen, veel eenvoudiger terugkeren in de competitie waar ze qua omvang en huishouding thuishoren. Nu moeten Roda JC, NEC, De Graafschap, Sparta, RKC en VVV nog maar even afwachten wie de gelukkige is. Dat is je reinste kapitaalvernietiging! Onze stelling is dat er met de huidige voetbalpiramide niks mis is, alleen moeten de voorwaarden dan wel anders.’
‘Ajax zit op een stapel geld waar De Nederlandsche Bank jaloers van wordt, maar daar komen ze geen steek verder mee’
‘De reactie van Jacco Swart (directeur ECV, red.) kunnen wij reeds uittekenen. Overigens een aimabele en charmante man, daar is niks mis mee, maar wel met de organisatie waarvoor hij werkt. Een organisatie die enkel bezig is met de belangen van PAFTA. En wat wil PAFTA? Dat de rijken nog rijker worden, want alleen dán vinden we ooit weer de aansluiting met de Europese top. Dat is natuurlijk bullshit. Ajax zit op een stapel geld waar De Nederlandsche Bank jaloers van wordt. Daar komen ze geen steek verder mee. Sterker nog, die stapel wordt almaar groter, want er is geen speler in Europa van enig niveau die met Ajax in de Nederlandse competitie wil voetballen. Het probleem is juist dat de rijken alleen maar rijker worden. Daardoor wordt de weerstand in Nederland alleen maar schraler. In Amerika doen ze dat veel beter, daar verdelen ze de kwaliteit zodanig dat de slechtste club de beste speler mag kiezen. Daarmee creëer je een competitie met spanning én weerstand. Hier zijn ze iedereen aan het verarmen en uitroken, ter meerdere eer en glorie van vijf clubs: PAFTA.’
‘Het eerste wat de ECV nu gaat schreeuwen? Daar heb je de subsidiejunks weer. De subsidiejunks... Met die kreet zijn wij he-le-maal klaar. Het is óns geld, dat mediageld. Dat is het geld van het voetbal. Elk van de 3.250 clubs of verenigingen in Nederland levert een bijdrage ten gevolge waarvan het mediageld wordt betaald. Alles wat er in de top gebeurt, is een gevolg van wat er op een lager niveau is begonnen. Daarnaast accepteren wij niet langer dat onze supporters, onze sponsors, onze medewerkers, iedereen die een bijdrage levert aan Telstar en het welzijn van onze club, wordt weggezet als een subsidiejunk. Dat is gewoon ongenuanceerd geleuter. Wij zouden willen zeggen: Kijk eens lekker in de spiegel.’
‘De eerste de beste die Telstar wegzet als een subsidiejunk, krijgt een knokploeg op zijn stoep’
‘Telstar, of welke bvo dan ook, heeft recht op een evenredig deel uit die tv-pot. Wij leveren met onze club een significante bijdrage aan het betaalde voetbal. Wij bieden tegenstand en wij leveren talent af aan de Eredivisie. Afgelopen seizoen Marcel Keizer (trainer, nu technisch directeur SC Cambuur, red.), Daryl van Mieghem (Excelsior), Calvin Mac-Intosh (SC Cambuur) en Terell Ondaan (Willem II). Daarnaast hebben wij een maatschappelijke stichting waar de gemiddelde bvo zijn vingers bij aflikt. Was een idee van de KNVB. Zij zeiden: “Laten we nadrukkelijk zorgen voor onze omgeving, intensiveer je maatschappelijke activiteiten”. Deze subsidiejunk neemt zijn verantwoordelijkheid. Binnen het voetballandschap, maar ook daarbuiten. Als de cameraman van FOX op de tocht staat, dan bouwen wij het mooist denkbare mediahuisje in het Nederlandse betaalde voetbal. Dan kiezen wij nadrukkelijk niet voor een spits. Nee, dan zorgen wij voor onze medemens. Ik vergeet nog bijna ons vrouwenvoetbal.’

‘Toen de KNVB vijf jaar geleden, overigens met goede argumentatie, bedacht dat het beter was het jeugdvoetbal regionaal te organiseren, was Telstar de eerste om te zeggen: Daar gaan we in mee. We hebben onze opleiding bij AZ ondergebracht. Inmiddels wordt ons van alle kanten ingefluisterd: “Wordt het niet eens tijd met een jeugdopleiding te beginnen?” Ze zeggen het niet met zo veel woorden, maar het is wel waar het nieuwe voetballandschap op uitdraait. Nu worden wij links en rechts ingehaald door een gemiddelde Tweedeklasser, omdat het amateurvoetbal beter georganiseerd is dan Telstar. Dat is natuurlijk een pijnlijke constatering. “Telstar is die club zonder ambities”, hoor ik dan. Dat is natuurlijk gelul. Wij hebben net zo goed ambities, ook op sportief gebied. Alleen herkennen wij ook de andere zaken die van ons worden verwacht. Wij kiezen nadrukkelijk voor onze organisatie, onze omgeving, we betalen onze rekeningen en hebben onze rol in het voetballandschap. Dus de eerste de beste die onzer getrouwen Telstar wegzet als een subsidiejunk, krijgt een knokploeg op zijn stoep. Voetbal is van ons allemaal!’
‘Eigenlijk is het heel simpel: het geld moet eerlijker worden verdeeld. Daarmee zeggen we nationaal niks anders dan wat de ECV in Europees verband roept. Bij de UEFA laat de ECV zich misbruiken door PAFTA om tot een eerlijkere verdeling te komen tussen de Champions League en de Europa League. Gelukkig heeft de directie van de ECV daar getuigenis van afgelegd. In VI nummer 45 van 2013 laat de ECV weten dat het allemaal niet zo netjes verdeeld is in Europa. “De ECV ziet als een van zijn belangrijkste taken de verschillen tussen de Champions League en de Europa League te verkleinen. De geldverdeling tussen beide competities is op dit moment een schandalige 1 tot 6”. Daar krijg je toch tranen van in je ogen? Dat zegt dezelfde directie die ervoor heeft gezorgd dat de verdeling in Nederland 1 staat tot 10 is. “Want wat is er nu mis met de verdeling 1 staat tot 3?”, vervolgt de ECV. Nou, ik kan de directie van de ECV zeggen: daar is niks mis mee. Een prima initiatief zelfs. Walk your talk and practice what you preach. Dat willen wij ook wel. Ze hebben een aap leren klimmen.’
‘De beloftenploegen gaan betalen of ze rotten maar op en gaan lekker met z’n drietjes tegen elkaar voetballen op maandagavond’
‘In de Jupiler League is het nu zo dat wij een actieve rol spelen in de versnelde verrijking van PAT. PAT, vraagt u? Ze zijn hun twee vriendjes FA vergeten. PAT staat voor PSV, Ajax en FC Twente. Wij als Jupiler League stellen onze fabriek gratis ter beschikking voor hun beloftenteams, ten gevolge waarvan wij de talenten van PAT sneller beter maken, waardoor ze eerder ter beschikking komen van de eerste selectie en waardoor nog sneller en nog meer geld gegenereerd kan worden bij transfers. En als ultieme bonus helpen we ook het nationale voetbal op internationaal gebied aan betere spelers dan we reeds hebben. Telstar vindt dat we daar maar snel mee moeten gaan stoppen. Ze gaan betalen of ze rotten maar op en gaan lekker met z’n drietjes tegen elkaar voetballen op maandagavond. Onze fabriek kost geld. Onze deelname aan de Jupiler League dit seizoen komt neer op 2,2 miljoen euro. Ik denk dat wij een representant zijn van de gemiddelde Jupiler League-club, dus als PAT wil deelnemen aan de competitie, dan kost het 2,2 miljoen per deelnemer. Dan kunnen wij binnen de Jupiler League die 6,6 miljoen eerlijk verdelen, met als gevolg dat we nog méér weerstand kunnen bieden aan hun geweldige talenten.’
Kort gezegd, het geld is het probleem, het voetballandschap is maar een middel. Als we het geld niet eerlijker verdelen, is het heel simpel: dan gaat het betaalde voetbal in Nederland naar de klote. Het is een beetje een zure constatering, maar ik loop nu acht jaar mee in dit métier en ik heb me acht jaar op de mouw laten spelden dat het wel goed zou komen met de Jupiler League, als ik weer eens trachtte iets te forceren. Ik ben een heer, ik heb heel nette ouders, dus ik heb acht jaar tegen mijn natuur in geduldig gewacht op al het goede dat in de Jupiler League zou gebeuren. Nu kom ik tot de conclusie dat ik me acht jaar lang in slaap heb laten sussen. Nu wordt het tijd te zijn wie ik ben, en ik ben een radicaal. We gaan de barricade op!’
‘De KNVB gaat lobbyen, de Jupiler League-clubs gaan lobbyen en op 2 december is het rumble in the jungle’
‘Wat we moeten doen met die nieuwe voetbalpiramide? Dat is helemaal niet de vraag. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn collega-directeuren op 2 december gaan stemmen over een nieuwe competitieopzet met beloftenteams terwijl de huidige pilot niet geëvalueerd is. Dat is toch de wereld op z’n kop? Vergis je niet: het is een geweldig plan. Al het werk, tijd en energie; het druipt er vanaf. Alleen zul je eerst andere beslissingen moeten nemen. Hoe het nu verdergaat? De KNVB gaat lobbyen, de Jupiler League-clubs gaan lobbyen en op 2 december is het rumble in the jungle. Hoe ernstig de KNVB ook zijn best doet voor het voetballandschap, we tellen onze eigen knopen.’
‘We hebben alle zeventien van de geeuwhonger geen ontlasting meer. Het wordt tijd dat we voor elkaar gaan zorgen. Doen we dat niet, dan gaan we allemaal naar de klote’
‘Wij als Telstar zeggen: er is een unieke gelegenheid eens zaken te doen in het betaalde voetbal mét de KNVB, ter ere van onze eigen divisie. Laten we allemaal nee zeggen, tenzij er iets verandert. Net als wat de ECV enkele jaren terug bij ons deed. Ze zeiden: “We hebben geweldig nieuws, de beloftenploegen gaan meedraaien in jullie competitie”. Toen we collectief nee zeiden, was hun antwoord: “Dan gaan jullie de tv-productiekosten à zestigduizend euro per club zelf betalen.” Gebruikmaken van de situatie zoals deze zich aandient, heet dat. De KNVB heeft aangegeven voor ons te willen zorgen, de komende vijf jaar. Ik zeg volmondig: Nee! Dat gaan we 1 december doen en dan geven we elkaar op 2 december de hand of niet. De KNVB en de ECV moeten een handreiking doen. Er kan geen voetbalbestuurder of toezichthouder in de Jupiler League zijn die het niet eens is met de stelling van Telstar. Dat is onbestaanbaar. We hebben alle zeventien van de geeuwhonger geen ontlasting meer. Het wordt tijd dat we voor elkaar gaan zorgen. Doen we dat niet, dan gaan we allemaal naar de klote.’

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Hartmans1973

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2014 16:42
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #15
1limburg.nl:

Met een gewijzigd elftal trapt MVV vrijdagavond (20.00 uur) in Velsen-Zuid af tegen Telstar. Centrale verdediger Nick Kuipers is geschorst en wordt vervangen door Dalian Maatsen, die juist weer terugkeert in de selectie na een schorsing. Op het middenveld lijkt Wimilio Vink de voorkeur te krijgen boven Marco Ospitalieri, die al een aantal wedstrijden met zijn vorm worstelt.

De Maastrichtenaren scoorden vorige week tegen Achilles eindelijk na zes competitiewedstrijden zonder treffer, maar waren dinsdag tegen VVV aanvallend wederom machteloos. "Daar ligt duidelijk ons probleem", erkent trainer Ron Elsen, die opnieuw Stef Peeters en Mark Veldmate wegens blessures moet missen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden