Telstar - MVV 31-10-2014

01 nov 2014 09:41
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #31
Marcel, laat ik voorop stellen dat MVV fantastische supporters heeft en dat wij ook geen geld hebben.
Dat veel andere clubs ook geen geld hebben is een feit en daar draaid het wel goed, beter beleid betere
technisch staf,(betere trainer).
Als ik zie hoe een aanvallende middenvelder,zich niet in de buurt van het strafschopgebied durft te begeven
(faalangst) en wij dus altijd te weinig man voor het doel hebben, dat deze zelfde speler zich steeds laat terugvallen
en de bal opeist en er niets me doet en weer de rem op de aanval zet,(Maarten zij het gisteren ook al),
dan moet een trainer dat ook zien ,wat hier de redene van is weet ik ook niet, maar heel veel mensen om
mij heen zien het ook zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2014 12:39
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #32
de klad is er natuurlijk 2 seizoenen geleden ingekomen, t laatste jaar Trost een schitterende eerste seizoenshelft maar na de winterstop een MVV in verval.
Die lijn hebben we weten vast te houden , heel langzaam begint MVV zich uit te bodemen
Als het huidige niveau en daarbij gekoppeld de stand op de ranglijst ons perspectief is dan wordt t een hele kluif om gemotiveerd te blijven.
Het huidige seizoen om daar maar eens mee te beginnen verloopt natuurlijk als een fiasco, de vraag is natuurlijk waar moet in godsnaam de ommekeer vandaan komen , wie bij MVV wijst de weg naar boven .

Een club in sportief verval mag je MVV wel noemen op moment, natuurlijk kan het volgende seizoen allemaal anders zijn maar supporters kijken vaak niet zo vaak vooruit, de huidige stand op de ranglijst doet enorm veel pijn en doet ook t besef dat we geen enkele rol op dit moment spelen in het betaalde voetbal.

Dat geld een rol speelt staat buiten iedere discussie maar we kunnen ons niet alleen achter t geld verschuilen.
De huidige selectie mist een as , we zijn alle belangrijke spelers kwijtgeraakt en hebben in de as er bijna niets voor terug gekregen, stel dan ook gelijk de vraag of de opmerking , hoe heeft creatief is onze technische staf eigenlijk, een vraag die wanneer je die nu zou moeten beantwoorden en gelet op de stand op de ranglijst tot een diepe onvoldoende zou komen, echter is dat natuurlijk niet helemaal een juist beeld.
Toch als je de laatste 2 seizoenen erbij neemt dan heb je een beter beeld en dan zie je gewoon een neerwaartse spiraal die versneld verslechterd.
MVV zit dus in een crisis dat mogen we dan ook concluderen, dat het onderliggende sentiment bij veel supporters ook die hier op ons forum schrijven met de week verslechterd geeft voor de korte termijn weinig houvast en hoop op een verbetering.

Ben bang dat we langzaam aan t afglijden zijn en we als club nu ook de boot aan t missen zijn om aan te aanhaken bij de top 8 in de JL( structureel)..... wie had dat ooit gedacht
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2014 14:31
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #33
Inderdaad Napoleon. Boven aan de ranglijst maar wel een seizoen met uiteindelijk dik 400000 verlies. Een verlies waar we nu mee geconfronteerd worden. Alles is op het ogenblik negatief maar we kunnen het ook anders bekijken.
Dit seizoen is geheel gericht op een winst van 200000 Euro gekoppeld aan een zeer reële begroting. Als we zouden begroten op quitte spelen dan zouden we dit bedrag bijna geheel kunnen besteden in de selectie. Wat op Jupiler niveau betekent 4 ervaren spelers voor in de as van het elftal met hoogstwaarschijnlijk resultaat een plekje bij de eerste acht.
Een ander aspect waar we mee te maken hebben zijn de hoge huisvestigingskosten t.o.v. van andere Jupiler clubs. Spijtig geld dat andere clubs weer kunnen gebruiken om hun selectie te versterken. Binnen het bestuur wordt hard gewerkt om deze kosten omlaag te krijgen.
Tel je dit bij elkaar op dan is het glas nog niet zo leeg zoals het lijkt. MVV is een van de weinige clubs die winst maakt. Een noodzakelijke winst. Een financieel positief resultaat is immers een vereiste omdat anders de liquiditeit in het gedrang komt met alle gevolgen van dien. Men kan niet zo maar 4 ton ergens parkeren op een plaats waar een stopverbod geldt.
Gamins, ouch in dees tije, haw pin.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, les rouges blancs, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2014 15:58 01 nov 2014 16:05 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #34
Nadat Jan en alleman ons vier jaar geleden al begraven had...
Nadat we twee dikke jaren op een te roze wolkje leefden...(wel heerlijk genoten hadden in de eerste twee Trost-jaren,
denk maar eens aan die nachtelijke ontvangst van de periodekampioenen!)
Staan we nu met beide pootjes op de grond...
Helaas missen we een spits, maar dat was vroeger ook wel eens het geval...

Maar toch...toch geniet ik met volle teugen als ik op tv het uitvak in Velsen zie...

MVV gaat nooit verloren..!!! :cheer:
Knoop dat in je oren...!!! :evil:


Dus...
Aoch al mot iech de gifbeker dit sezoen oetdrinke...(wie wel 'ns deikser vreuger aoch...)
Bin en blijf iech bruuts op Mien klupke...veural door die gamins Die met oet goon !!! :applaus:

F -beep- cking great fans...the BEST :thumbsup:
Unne groete merci !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2014 18:24 01 nov 2014 18:26 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #35
@ Roej baank: mogelijk dat MVV met een bescheiden winst het seizoen afsluit. Helemaal top... :lolno:

Daar staat tegenover dat men op alle andere fronten inteert (supporters, spelers, goodwill, sponsoren) en fysiek roofbouw pleegt op de technische en administratieve staf.
De actieve maatschappelijke lijn is vanwege het ontbreken van resultaten grotendeels verlaten, sportief gezien zet de samenwerking met Genk (nog) onvoldoende zoden aan de dijk, volgend seizoen is de A en B jeugd weg, loopt van 80% van de selectie het contract af cq lopen spelers transfervrij de deur uit of is huurperiode voorbij , verlaten Rinkens en Erens het (schuldenvrije) schip. De continuïteit van de totale betaald voetbal organisatie is daarmee volledig zoek.
Men heeft nu reeds aangekondigd dat we óók in 2015-2016 in financieel en sportief opzicht geen potten kunnen gaan breken.

Veer zien MVV is op dit moment het enige positieve bij MVV. Het zijn maw de supporters - wij dus - die samen met een aantal oud-gedienden met verstand van voetbal /het voetbalwereldje - onze club van de ondergang moeten zien te redden.
Indien het ons niet lukt nemen de heren van het bestuur in 2015 (met een bescheiden winst / schuldenvrij) afscheid van de club, concluderen vervolgens dat onze club geen bestaansrecht meer heeft en doen het licht uit.

Er moet dus nu iets gebeuren om het interen en de roofbouw tegen te gaan.
Structurele en duurzame oplossingen - liefst aanvullingen - bij de technische staf (dan maar even geen bescheiden winst), een duidelijke voetbalvisie en dito technisch beleid. Wat wil MVV? waar willen we als MVV naar toe? Hoe willen we dat bereiken? En dat beleid dan vervolgens langjarig vasthouden. Uiteraard helemaal in het licht van de eerder genoemde voetbalvisie het verder uitbouwen van de positieve resultaten van afgelopen jaren (o.a. Maastricht united).

Boekhouders aan de macht schieten per definitie in de stuip van minder, minder: We hebben het niet, dus minder... laten we dát met z'n alle proberen om te draaien. Die spits die de ballen in het doel schopt komt vervolgens vanzelf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, middenstip, De_Lange, Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2014 20:24
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #36
Het belangrijkste is dat er een betaalde voorzitter/ andere bestuursleden komen die 24/7 met de club bezig zijn en een goede visie/strategie hebben om de club op een hoger niveau te krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2014 22:12 01 nov 2014 22:13 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #37

aait wief schreef : @ Roej baank: mogelijk dat MVV met een bescheiden winst het seizoen afsluit. Helemaal top... :lolno:

Daar staat tegenover dat men op alle andere fronten inteert (supporters, spelers, goodwill, sponsoren) en fysiek roofbouw pleegt op de technische en administratieve staf.
De actieve maatschappelijke lijn is vanwege het ontbreken van resultaten grotendeels verlaten, sportief gezien zet de samenwerking met Genk (nog) onvoldoende zoden aan de dijk, volgend seizoen is de A en B jeugd weg, loopt van 80% van de selectie het contract af cq lopen spelers transfervrij de deur uit of is huurperiode voorbij , verlaten Rinkens en Erens het (schuldenvrije) schip. De continuïteit van de totale betaald voetbal organisatie is daarmee volledig zoek.
Men heeft nu reeds aangekondigd dat we óók in 2015-2016 in financieel en sportief opzicht geen potten kunnen gaan breken.

Veer zien MVV is op dit moment het enige positieve bij MVV. Het zijn maw de supporters - wij dus - die samen met een aantal oud-gedienden met verstand van voetbal /het voetbalwereldje - onze club van de ondergang moeten zien te redden.
Indien het ons niet lukt nemen de heren van het bestuur in 2015 (met een bescheiden winst / schuldenvrij) afscheid van de club, concluderen vervolgens dat onze club geen bestaansrecht meer heeft en doen het licht uit.

Er moet dus nu iets gebeuren om het interen en de roofbouw tegen te gaan.
Structurele en duurzame oplossingen - liefst aanvullingen - bij de technische staf (dan maar even geen bescheiden winst), een duidelijke voetbalvisie en dito technisch beleid. Wat wil MVV? waar willen we als MVV naar toe? Hoe willen we dat bereiken? En dat beleid dan vervolgens langjarig vasthouden. Uiteraard helemaal in het licht van de eerder genoemde voetbalvisie het verder uitbouwen van de positieve resultaten van afgelopen jaren (o.a. Maastricht united).

Boekhouders aan de macht schieten per definitie in de stuip van minder, minder: We hebben het niet, dus minder... laten we dát met z'n alle proberen om te draaien. Die spits die de ballen in het doel schopt komt vervolgens vanzelf.



Ik vond het te goedkoop om er bedankt onder te zetten,herman ik weet wat jullie voor de club betekenen diepe buiging.
Je raakt met elk woord de diepe en boven liggende gedachte ook oorzaak en eventueel gevolg,ik zie dat we verder en verder weg zakken,sportief kan niet verder :schamen:.
In 2018? moeten we financieel gezond zijn of was het toch 2022?.
Hebben wij werkelijk geen bestaans recht...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 13:44
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #38
Ik ben het eens met Napoleon.
Het budget is echt aan de limiet van een BVO. Aan de inkomsten kant kan en moet de organisatie professioneler. Daar zijn diverse verbeter punten. Je kunt niet met het merendeel vrijwilligers de commerciële zaken beheren. Wederom zeer slecht ingekocht. Elsen mag zich dit wederom aanrekenen. Na de mislukte opbrengsten uit jeugdopleiding onder zijn leiding wederom onvoldoende kwaliteit ingekocht. Kennelijk kunnen andere teams beter inkopen. Als trainer bewijst hij dat ook daar zijn kwaliteiten niet liggen. Het bestuur mist sportieve ambitie en visie. Financieel hebben ze de zaak op orde. Zo lijkt het. Maar als de kwaliteit van de selectie zo uitgehold blijft worden dan komt straks geen hond meer kijken en blijven de sponsoren weg. Maatschappelijk is het toverwoord. Maatschappelijk is niet erg. Maar niet als het voetbal er daardoor onder gaat lijden. Dat lijkt er wel op. Hou toch op met die openingen van trapveldjes. Bejaarden wandelen en zwerver competities. De gemeente werkt dan ook nog eens niet mee. Geen geld voor fatsoenlijke trainingsaccommodatie. Dus moet je het van de gemeente hebben. Die hebben niks met topsport. Ze mogen in het zwembad omkleden en bij scharn op een "krotenwei" trainen. Daar wordt je als betaald voetballer niet vrolijk van en daar ga je zeker niet beter van spelen. Het team is een bijeenraapsel van spelers. De toppers van Genk waar het bestuur in de samenwerking de uitkomst in ziet gaat hem echt niet worden. Ik roep het al van het begin. Die gaan echt geen toppers sturen. Geen visie geen topsport ambitie. Overleven en een kleine winst maken. Dat is de visie. Maar wij willen meer. Dat kan ook. Maar wel met de juiste trainer. De juiste spelers. Een lange termijn visie. Sportieve reële doelstellingen. Aan de supporter zal het niet liggen. Genoeg acties en support.
Dit bestuur, lees Rinkens heeft een strakke visie waar niet van af wordt geweken. De rest van het bestuur schaart zich daar achter. Jammer. Dit is niet de juiste weg. Daarbij is Frans Erens echt niet de juiste man op die plaats. De organisatie is niet op orde. Als die voorwaarden niet goed zijn werkt het nooit. Als speler merk je dat. Veel stagiaires en vrijwilligers. Slechte trainingsaccommodatie. Dan hier en dan daar trainen en omkleden. Opdraven links en rechts voor maatschappelijke zaken. Lage lonen en een hoop onrust. Een trainer waar je niet tevreden over bent. dat zijn geen Topsport omstandigheden. Niet vreemd dus dat we zo laag staan en wisselvallig spelen. De jongens willen wel maar kunnen niet beter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 14:00
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #39
Mijjjnnnn god wat een hoop kots. Jij moet je toch al weken misselijk voelen?

Wederom dank dat je me eraan laat herinneren hoe kut deze club is!

Gast ik hoef hier niet dagelijks te lezen hoe kut in jouw ogen ALLES bij MVV is. Wie word daar beter van? Dat er weinig hoop is onder de supporters moge duidelijk zijn maar het posten van dit soort -ik kots me ff leeg- samenvattingen... :puke:

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 14:06
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #40
nee. Bij MVV is niets aan de hand. Het gaat fantastisch. Deze club is niet kut. Ga jij maar in de hekken hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 14:29
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #41
Ach sjop,

als het slecht gaat op de ranglijst breekt bij velen het zweet uit, maar juist dan is het de tijd om de kalmte te bewaren, achter je club en de spelers te gaan staan. Elsen vroeg bij de infoavond van het supportersoverleg om onvoorwaardelijke steun voor de spelers in deze barre tijden, support kan wonderen doen voor die jonge gasten!
Was je daar ook? Denk t niet...

Noets de moot verloren heet!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 15:48 03 nov 2014 15:48 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #42
Er wordt weer op het maatschappelijke afgegeven, in dit geval door sjop. Ik denk persoonlijk dat het maatschappelijke gedeelte wel degelijk nut kan hebben, maar pas op de zeer lange termijn. En ik denk ook dat MVV in het verleden op dit vlak wat doorgeslagen is. Maar goed, los van dat gegeven: MVV heeft met stille trom, maar voor de oplettende kijker heel duidelijk, het maatschappelijke al een tijdje geleden losgelaten. Voorbeeld: kijk eens naar zweit veur leid, wie is daar dit jaar geen partner meer en was dat in voorgaande jaren wel?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 16:26
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #43

Boe is dat feeske? schreef : Mijjjnnnn god wat een hoop kots. Jij moet je toch al weken misselijk voelen?

Wederom dank dat je me eraan laat herinneren hoe kut deze club is!

Gast ik hoef hier niet dagelijks te lezen hoe kut in jouw ogen ALLES bij MVV is. Wie word daar beter van? Dat er weinig hoop is onder de supporters moge duidelijk zijn maar het posten van dit soort -ik kots me ff leeg- samenvattingen... :puke:


Kerel, ik heb het je al vaker gezegd, jij kijkt niet meer naar MVV als een supporter. Maar als iemand die zijn best doet voor de supportersclub.
Daardoor zie je helaas niet hoe onze club aan het zakken is.

Als je dat wel deed dan zag je het volgende, Geen goals, geen goede stand op de ranglijst, een leger stadion, een vies stadion ( niet opgeruimd ) een slecht trainingscomplex, een nood trainer, geen spits. Bestuur wat alleen maar aan maatschappelijk werk denkt in plaats van aan voetbal en dergelijke.

Dit zijn de dingen die een supporter ziet, en je kan niet ander concluderen dat het weer HEEEEL slecht gaat met MVV.
Die praatjes van het bestuur zijn allemaal leuk en aardig, maar ik meen toch echt dat ze al jaren geleden riepen dat de weg naar boven ingeslagen was. zowel op sportief als financieel gebied.
Op beide punten hebben we nog problemen en zijn het alleen maar praatjes die ik hoor.

Mij boeit een grasveld in een wijk niet, of wandelen met ouderen of handtekeningen uitdelen in de brusselse poort.
wij willen Passie en strijd op het veld zien. Goals maken en wedstrijden winnen.
Dat is wat een voetbal supporter wil hebben. Niet dat gedoe er om heen.

Natuurlijk is hier ook geld voor nodig, maar door geld uit te geven aan onzin ga je geen geld verdienen.

Ik heb zelf het idee dat MVV met de toeschouwers aantallen fraudeert om zo meer geld binnen te krijgen.
Vorige wedstrijd waren er NOOIT 3800 man in het stadion, zelfs niet inclusief de stewards, spelers en politie buiten.

Als MVV niet beter gaat spelen zit je straks met minder als 1500 man in het stadion zodra de temperatuur onder de 0 graden komt. en dan komen volgend jaar weer de smoesjes "vanwege het lage aantal toeschouwers hebben we een tekort van ........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 17:20 03 nov 2014 17:21 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #44
Supporter ben je vooral in slechte tijden. Als er dus inderdaad 2500 man MVV de rug toe zouden keren zijn zij het wel degelijk schuld dat de club ten onder gaat. MVV zit nu gewoon in de hoek waar de klappen vallen, helaas, maar wij als supporters moeten de club blijven steunen. Wij zullen onze bijdrage moeten leveren daar waar we kunnen. Naar de wedstrijd komen, voor een goede ambiance zorgen en consumeren bij Veer zien MVV. MVV kan trouwens geen extra geld krijgen door verkeerde aantallen op te noemen. Je hebt het geld of je hebt het niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Belgske, Sjop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2014 19:32 03 nov 2014 19:34 door izzo.
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Telstar - MVV 31-10-2014 #45

Ik heb zelf het idee dat MVV met de toeschouwers aantallen fraudeert om zo meer geld binnen te krijgen.
Vorige wedstrijd waren er NOOIT 3800 man in het stadion, zelfs niet inclusief de stewards, spelers en politie buiten.




Ik denk dat MVV zelfs bij 0 bezoekers het aantal SK's standaard erbij zet.

Ze berekenen het waarschijnlijk zo:
Aantal sk's + verkochte kaartjes = aantal toeschouwers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.374 seconden