Altijd dat gedoe met echt of nep.
Ik had mezelf voorgenomen om dit seizoen vaker naar uitwedstrijden te gaan.
Helaas is het tot nu toe alleen bij 1 match gebleven.
Redenen waren in meeste gevallen:
WERK (inkomsten, ben geen uitkeringstrekker),
TIJD (bv. Emmen uit..neemt toch een hele dag in beslag) ,
PRIORITEIT ( Jup, MVV staat hoog op het lijstje, GEZIN & FAMILIE staat er bij mij toch echt boven).
GELD (een uitmatch kost mij gauw al 50/60 euro. Gaat mijn vrouw mee is het x2) Is toch redelijk veel geld om uiteindelijk teleurgesteld te worden). En 100 euro; heb je omgerekend bijna een SK voor. Kun je een magnetron voor kopen en je ziggo abbonnement een maand mee betalen.
Dat betekend dus volgens velen dat ik een nep supporter ben.
Wat ik niet snap is:
Mensen zitten hier voorafgaand het seizoen plannetjes te bedenken hoe mensen met weinig inkomsten alsnog aan een seizoenskaart zouden kunnen komen terwijl Niet veel later er al weer geroepen wordt dat als je niet gaat je geen echte supporter bent.
Daarbij vind ik dat je helemaal zelf kan bepalen of je een supporter bent of niet. Dat hoeven andere niet voor mij te doen. Ik support MVV op mijn manier, onder mijn voorwaarden.
Uitwedstrijden zijn in mijn opzicht vaker veel gezelliger dan een thuiswedstrijd (de busrit bv). Maar bedenk je eens in hoeverre je de CLUB daarmee daadwerkelijk steunt? JA, je steunt de spelers die op het veld rennen. Voor de rest steun je alleen de tegenstander (Ticket, Drankjes en Voedsel).
IPV mijn verdiende geld uit te geven aan een tegenstander die op hun beurt ons tot nu toe meestal ook nog eens afzeiken kan ik voor hetzelfde mijn vrouw EN mijn zusje meenemen(2 extra tickets dus!), genoeg VEERZIENMVV muntjes kopen voor ons alle 3 en alsnog de dag erna naar de mediamarkt gaan en die verrekte magnetron kopen
.
Nu vraag ik aan eenieder op dit forum.
Steun ik MVV nu meer of minder door een uitwedstrijd aan mij voorbij te laten gaan?
Ik snap best dat een vaste uitsupporter gefrustreerd raakt als je ziet dat de opkomst fokking laag is en je met 20 man naar bv Emmen (Ben er ook geweest paar seizoenen geleden) moet reizen. Toch maakt dat de vaste uitsupporter niet een "ECHTERE" supporter.
NEP SUPPORTERS ZIJN VOOR MIJ MENSEN DIE OP DE TRIBUNE ZITTEN EN DE HELE WEDSTRIJD ZICH ALLEEN MAAR NEGATIEF UITEN RICHTING ALLES WAT MET MVV TE MAKEN HEEFT. Ze zijn wel aanwezig , eten en drinken zich wel wat en daar is alles dan mee gezegd. In hoeverre ben je 'supporter' als je je eigen spelers afkraakt? Ik dacht dat boe-geroep, uitfluiten en negativiteit gericht hoort te zijn aan de tegenstander, en die staan in het uitvak .
Daarbij heb ik respect voor het geringe groepje dat elke uitwedstrijd bijwoont, als ik het kon deed ik dat ook. Helaas is het niet zo en dat zal in de toekomst ook niet veel veranderen.