MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015

27 nov 2015 12:03
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #31
Tous ensemble, gamins. Vanavond met en maandag zonder Ultras. Principes van een ieder zijn er om gerespecteerd te worden hoe moeilijk dat soms is. Doen we dit niet dan hebben we un problème gros. #Vollepetaj en avant.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques, Gohf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 15:01
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #32
Vanavond (weer) niet erbij, maandag wel.
als we vier punten pakken uit deze twee wedstrijden ben ik tevreden. hoe maakt me niet uit.
Geen van beide zal een walkover worden. Dat hebben de matches tegen Achilles en andere laagvliegers wel bewezen.
Zelfs als je 90 minuten de bovenligende partij bent zoals tegen de eagles kun je na het eindsignaal ook zomaar met nul punten staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 17:24
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #33
Beste ultra's.........stap 1x over jullie principes heen en kom onze jongens steunen tegen Fortuna. Zonder ultra's minder sfeer in stadion. MVV heeft jullie verdomme net die wedstrijd hard nodig. Ik zeg respect als jullie niet komen maar nog meer respect als jullie toch komen :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Schapendonk, middenstip, kribbebieter, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2015 09:56
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #34
Als we spelen zoals tegen VVV en tegen achilles word het nog moeilijk om 3 punten te pakken maandag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2015 15:49
SjoSa
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #35
veurwat zowwe de Ultras neet koume? Tis neet zoe dat de wedstrijd veur de commercie verzat is, is gewoen un volledig program maondag. Kin ut fout höbbe, mer volgens miech weurd d'r daan neet geboycot...

Hoera, Vivat, Mestreech!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u seppo, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2015 19:58
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #36
bron: L1

De kans is groot dat MVV in de derby tegen Fortuna Sittard maandag (aanvang 20.00 uur) voor het eerst in weken met een gewijzigde basisploeg speelt.
Trainer Ron Elsen wilde zondag na de ochtendtraining nog niet zeggen wie het kind van de rekening wordt, maar alles wijst erop dat er nieuw bloed in het elftal wordt gepompt.
Slippertje
In het MVV-kamp was er vrijdag na de 3-0 nederlaag bij VVV nogal wat onvrede over verdediger Steven Pereira, die niet voor het eerst een slippertje maakte. Voorin staat spits Santiago Palacios nu al een aantal wedstrijden droog.
'Resultaat'
Intussen kloppen de twee aanvallers Emmo Güvenc en Thomas Verheijdt nadrukkelijk op de deur voor een basisplaats. Datzelfde geldt voor de gebroeders Martina, die inzetbaar zijn in de achterste linie. MVV-coach Ron Elsen wil de rampzalige tweede helft in Venlo snel vergeten. "De eerste helft was wel goed. We willen dat spel nu vertalen in resultaat."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2015 21:36
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #37

Roei baank schreef : Tous ensemble, gamins. Vanavond met en maandag zonder Ultras. Principes van een ieder zijn er om gerespecteerd te worden hoe moeilijk dat soms is. Doen we dit niet dan hebben we un problème gros. #Vollepetaj en avant.

Ik sprak vanmiddag kort met Snuf. Hij vertelde me dat het spelen op maandagavond te danken is aan de wens van de Jong teams en dan met name Ajax. Kan iemand dit nader verklaren? In het begin van het seizoen las ik ergens dat dit ook te danken is aan de lokale driehoek, die graag zo min mogelijk werk heeft aan een derby. Maar ook voor de veiligheid geldt volgens mij dat de risicowedstrijden het best bij daglicht gespeeld kunnen worden.
Ik ben het volledig eens met ieder die zegt dat betaald voetbal niet op maandagavond hoort. Die paar luttele euro's van FOX mogen geen invloed hebben op het competitieverloop in de Jupiler League. Ik ga ervan uit dat de gelden van SBS6 niet doorslaggevend zullen zijn. Daarom denk ik dat alle geledingen van de club en de bezoekers van De Geusselt ruim voor het nieuwe seizoen bij elkaar moeten komen om samen ervoor te zorgen dat wedstrijden als MVV-Fortuna Sittard niet langer op gure, onaangename herfstavonden gespeeld worden. Ik hoop wel dat de Ultras morgen een geluidswagen huren en van buiten het stadion hun geluid en hun kritiek laten horen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 07:54 30 nov 2015 07:56 door seppo.
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #38
We spelen nu niet meer tijdens een interland van Oranje...daarom dus extra maandagen. En jong Ajax zal daar wel voor gezorgd hebben dan neem ik aan?
Aan de andere kant zijn interlands nu vaak op vrijdag...denk dat genoeg mensen liever niet MVV EN Oranje tegelijkertijd hebben? ik in ieder geval niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 08:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #39
Inderdaad, Jong Ajax heeft er op aangedrongen in interlandweekends niet te voetballen, want zij hebben vrij veel spelers in de (jeugd)selecties van nationale ploegen.

De KNVB gaat hier niet alleen in mee voor Jong Ajax, maar besluit maar meteen voor alle clubs hele competitiedagen te verplaatsen. Naar maandagen.

Zelfs als Fortuna en MVV voorstellen de derbies te verplaatsen naar interlandweekends, wijst de KNVB dit af onder het mom "in interlandweekends mag geen competitievoetbal zijn".

Dat in Duitsland, Italië en noem maar op gewoon wel in lagere divisies wordt gevoetbald tijdens interlandweekends doet blijkbaar niet ter zake.

Dat er geen competitiewedstrijden zijn op een avond dat Oranje voetbalt, zou ik mee kunnen leven. Maar dan kan het nog op de zaterdag of zondag.

Kortom: ja, Jong Ajax is de grote initiator achter het niet voetballen in interlandweekends, waardoor de KNVB competitieweekends te kort heeft en hele rondes op maandag inplant. Zonder Jong Ajax hadden we deze wedstrijd tegen Fortuna gewoon in het weekend gespeeld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 08:40
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #40
Boycott, knvb, jong elftallen, verplichte combi's, doelloos rondjes rijden in een stad. Onkundig provocerend politie optreden. onprofessionele stewards die de boel opnaaien, burgemeesters die oh zo bang zijn om de openbare orde en veiligheid niet te kunnen waarborgen enzovoorts enzovoorts. ....pffff. Ik hunker naar een normale competitie zoals vroeger.
Ik ben dr helemaal klaar mee, ik ga niet meer mee uit en thuis ga ik ook niet meer, dit bespaart me een heleboel ergernis die door al deze elementen helaas de boventoon voert. Mvv laat eens een sterker tegengeluid horen of is het alleen maar toch one for the money two for the show ? Voor mij, met pijn in het hart, een mvv sabbatical, voor hoe lang geen idee :angry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 08:53
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #41
Dus puur omdat 1 van de 'jong' teams hier hoofdverantwoordelijk voor is komt er een boycot...Ze doen nu eenmaal mee in de competitie en als ze blijkbaar veel spelers kwijt zijn tijdens de interland periode is hun argument toch niet zo gek? Ik zou zeggen, leer leven met dingen waar je toch niks aan kan veranderen. Wat ik me afvraag..stel we speelde in League one in Engeland, werden dan de vele dinsdag wedstrijden ook geboycot (aangezien ik hier las dat voetbal in het weekend hoort)?

Ik maak me er verder ook niet druk om, ieder zn mening...leven en laten leven :thumbsup:


Benieuwd naar vanavond! ik gok op rond de 5000 toeschouwers. Het is zaak voor MVV om snel 1 a 2-0 te maken zodat Fortuna in stort...blijft het lang 0-0 ben ik er bang voor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 09:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #42
Even vooraf: ik ben geen ultra en spreek niet namens de ultras. Ik kan me echter denk ik wel redelijk in hun denkwijze verplaatsen.

seppo schreef : Dus puur omdat 1 van de 'jong' teams hier hoofdverantwoordelijk voor is komt er een boycot...


Dat heb ik niet gezegd, je verdraait mijn woorden. ;) Ik zeg dat Jong Ajax de aanstichter is van deze extra maandagwedstrijden, niet dat de ultras boycotten alleen maar omdat Jong Ajax er achter zit. Ze boycotten omdat het een onnodige maandagwedstrijd is.

seppo schreef : Ze doen nu eenmaal mee in de competitie


Hier zijn de ultras het dus niet mee eens.

seppo schreef : en als ze blijkbaar veel spelers kwijt zijn tijdens de interland periode is hun argument toch niet zo gek?


Vanuit Jong Ajax begrijp ik het best. Maar als je Jong Ajax niet als team accepteert, dan doen hun motieven er ook niet toe. En waarom meermaals een hele competitieronde verplaatsen voor één team? Ze kunnen toch prima alleen de wedstrijden van Jong Ajax anders plannen?

seppo schreef : Ik zou zeggen, leer leven met dingen waar je toch niks aan kan veranderen.


Daar zit de crux nou net, de Ultras hopen op deze manier wel iets te veranderen.

seppo schreef : Wat ik me afvraag..stel we speelde in League one in Engeland, werden dan de vele dinsdag wedstrijden ook geboycot (aangezien ik hier las dat voetbal in het weekend hoort)?


Daar speel je 46 competitiewedstrijden per jaar, rekening houdend met drie maanden zomerstop en een paar weekends waarin bekervoetbal is (in Engeland is de beker in het weekend), speel je dan inderdaad wel eens midweeks. Let wel: Speelronde 17 van de League One was op 14 november. Dat was een interlandweekend, hetzelfde weekend als dat Spanje en Engeland tegen elkaar speelden. Zo kan het dus ook.

seppo schreef : Ik maak me er verder ook niet druk om, ieder zn mening...leven en laten leven :thumbsup:


Benieuwd naar vanavond! ik gok op rond de 5000 toeschouwers. Het is zaak voor MVV om snel 1 a 2-0 te maken zodat Fortuna in stort...blijft het lang 0-0 ben ik er bang voor


Ik hoop toch op iets meer dan 5000, maar we zullen zien. Inderdaad zaak om snel op voorsprong te komen :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u seppo, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 09:56
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #43
De laatste wedstrijd tegen Fortuna op 28-11 2014 (0-1) en dat was een vrijdag zaten er ook maar 5.357 touwschouwers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 11:06
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #44
Ik kan me vinden in de antwoorden van Jacques op Seppo. Ik heb respect voor de beslissing van de Ultras om niet te komen op maandagavond en tegen de Jong-teams. Ik denk echter dat meer actie nodig is om Zeist op andere gedachtes te brengen. Meer supportersgroepen van en betrokkenen ook bij andere clubs moeten worden gemobiliseerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 12:18 30 nov 2015 12:19 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #45
Er komt langzaam wat gemor weer op de verdediging van MVV. Elsen zou gaan ingrijpen.

Laten we ook eens kijken naar onze spitsen! Ik hoor niemand iets zeggen dat zowel Croux als Palacios meer dan 400 minuten niet gescoord hebben. Dat mag de aanval zich aanrekenen! We vervallen weer in oude, niet scorende, patronen! Het is vanavond aan de spitsen van MVV om die ban te doorbreken!

Laten we als publiek ons best doen om de matadoren te ondersteunen, ze hebben het nodig!

Komop, en Unleash 't Bies!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden