MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015

01 dec 2015 14:40
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #76
Waar moet ik beginnen? De maandagavond? Triest natuurlijk, maar goed we kunnen er weinig aandoen.
Komt het publiek niet ten goede, en ook voor de Fortuna supporters natuurlijk niet.. jammer.

De wedstrijd zelf;
Eerste wat was het 20 minuutjes waren geweldig, een MVV zoals we het graag zien.. gretig, positiespel, veel beweging en fel.
Je komt natuurlijk ietwat gelukkig op voorsprong, maar daar stond wel tegenover dat het zomaar 2-0 kon zijn. Wat mijn ogen daarna toch allemaal te zien krijgen? Peeters die de bal 20x verspeeld , Bieske probeert het wel maar het lukt gewoon niet, Labylle loopt met de bal van de ene naar de andere kant, Ippel vaak ongelukkig, en Polizzi neemt de bal 3x (!!) verkeerd aan in notabene de 16 van de Fortuna. Fortuna groeide in de wedstrijd, kreeg vooral op het middenveld wat meer grip en won vaker de duels. De gelijkmaker kwam voor mijn gevoel ietwat uit de lucht vallen, al begon Fortuna steeds beter te spelen.

Tweede helft heb ik nooit het idee gehad dat MVV ging scoren, nu is Fortuna ook echt geen wereldploeg.. maar wij waren gewoon nog slechter. We hebben kansjes/kansen gehad met Knops en Bieske, maar kaya die geen bal klem had, keek ze naast of sloeg ze zoals Tyson gewoon weg.

Trainen op voorzetten lijkt me ook geen slecht idee..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 17:10
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #77
Alles wat ik wil zeggen is al gezegd geweest,het meest erge vind eigenlijk,we wachten al superlang op een lang aanspeelpunt voorin...dan hebben we er een en die voetbalt het meest op het middenveld?
Zet us bies voorin ron...kijk naar kramer bij feyenoord diep in de spits en doelpunten maken meer hoeft hij van mij niet te doen.
GEWOON STAAN IN DIE 16...trek 2 verdedigers naar je toe en er komt sowieso ruimte binnen de zestien,voor je medespelers!
Het gaat de komende weken waarschijnlijk heel moeilijk worden,maar ja kan wel tegen een stootje :schamen:.
Hoe kun je tegen zoeen zwakke tegenstander zo afgaan...ik ga stoppen ben nog zeer teleur gesteld,en zie ons eindigen in het rechter rijtje :(.
Weer een seizoen waar we moeten bouwen!...aan 2018/2019/2020...we zien het wel...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 19:43
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #78
Is het geen optie om Guvenc samen met Verheijdt in de spits te zetten, waarbij Verheijdt zich iets laat terugzakken. Het viel me gisteren wederom op dat hij graag de bal aanneemt, de tegenstander bij zich weg houd en vervolgens de bal naar een ander doorspeelt. Hij komt dan véél te langzaam aan in de 16 en bij kopballen moest hij meestal zijn meerdere erkennen in de Fortuna speler. Als je een balvaste spits met een snelle spits gaat combineren, ontstaan er misschien meer kansjes. Verder goede rushes van bijvoorbeeld Labylle, maar vervolgens wel zélf de bal het doel in willen lopen. Zo gaan we er niet komen. Wat speelde Fortuna overigens laf anti-voetbal, man man man. Al vanaf minuut 2 willen tijdrekken, zelfs als je 1-0 achter staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 19:45
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #79
Net met moeite de samenvatting gezien. Bij de 1-3 van De Regt bukt Verheijdt zich...waardoor De Regt de goal kan maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 22:52
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #80
Hoelang wordt Coppens nog de hand boven het hoofd gehouden? Elke corner/vrije trap tegen is godverdomme levensgevaarlijk.

Maar goed, dat is een ingecalculeerde zwakte. Dat we verliezen komt ook omdat de rest niet op en top was na het eerste half uur.

Tot de 1-2 trouwens nooit het gevoel gehad dat we ook maar iets te duchten hadden van het miezerige Fortuna. Die club is toch echt rijp om opgedoekt te worden. Ik kreeg bijna medelijden met ze, totdat die onverklaarbare ommekeer kwam.

Jammer dat ook de hele Geusselt stil viel en niet achter de ploeg ging staan toen het nodig was. Dit is een jonge ploeg, die heeft steun nodig van het publiek. Uitfluiten door sommige mensen achteraf vind ik echt belachelijk. Ik zou zelfs Coppens niet uitfluiten.

Het voetbal wordt er niet beter op met het Bies voorin, zo lijkt het. Politie hoeft voor mij geen plaats meer te maken voor Güvenc. Prince vond ik dan wel nog aardig invallen.

Labylle, wat een held. Niet in vorm? Maar wel op snelheid spelers voorbij rennen. Misschien kunnen we hem met zijn allen een kaartje met iets erbij sturen om hem sterkte te wensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 23:50
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #81

Hill28 schreef : Labylle, wat een held. Niet in vorm? Maar wel op snelheid spelers voorbij rennen. Misschien kunnen we hem met zijn allen een kaartje met iets erbij sturen om hem sterkte te wensen.

Helemaal met Hill28 eens, Laten we iets doen voor Leroy. Hoeft toch niet veel geld te kosten. Een klein gebaar wordt vaal al zeer gewaardeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 00:09
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #82
Ik leg graag bij. Nieuwe scheenbeschermers? Een best-of Labylle video?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 09:13
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #83

Hill28 schreef : Jammer dat ook de hele Geusselt stil viel en niet achter de ploeg ging staan toen het nodig was. Dit is een jonge ploeg, die heeft steun nodig van het publiek. Uitfluiten door sommige mensen achteraf vind ik echt belachelijk. Ik zou zelfs Coppens niet uitfluiten.


Ieder zijn eigen mening, maar iedereen om mij heen was (net als ik) ZWAAR teleurgesteld in de prestatie van MVV.
Het voetbal (als je het zo mag noemen) was niet om aan te zien.. Ik kan best begrijpen dat er een fluitconcert kwam, als ze nou verliezen, maar ze hebben er wel alles voor gegeven, dan helaas, dan lukte het gewoon niet..

Maar als je 20 minuten schitterend voetbal op de mat legt, en daarna (net als tegen Achilles) volledig wegzakt en je geen bal meer goed weet te raken.. Dan verdien je een fluitconcert, vooral tegen een tegenstander als Fortuna
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 09:20
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #84
na de 1-2 werd het doodstil in de geuselt en waren die kut boeren de gehele 2de wedstrijd te horen.
Dat de ultra's niet kwamen was me bekent, maar dat Trepke B niet duidelijk aanwezig was viel me tegen.
Ik snap dat het niet makkelijk is om de kar te trekken ( aangezien ik zelf ook niet begonnen ben met zingen ) Maar ik had wel verwacht dat Trepke B hun best gingen doen. Overigs vind ik Trepke B al weken er rustig en stil.

Wat je dan krijgt is een stilte.....
Ik zeg niet dat we met de 12de man hadden kunnen winnen of gelijk kunnen spelen.
Het was er in ieder geval wel gezelliger van geworden.

Aangezien we met 5700 man in de geuselt waren en dit boven het gemiddelde ligt ben ik er van overtuigd dat het de KNVB niet eens is opgevallen dat er bepaalde mensen niet waren. Jammer maar zo valt eren boycot niet op.
Als de Ultra's fortuna uit ook boycotten dan ga ik me nog eens bedenken of ik dan wel mee ga. Ik ben niet afhankelijk van de Ultra's maar ik vind sfeer wel belangrijk, zeker als je daar 2uur in de kou moet staan. En zonder ultra's is de kans groot op een saaie boel daar in sittard.

Dit ins niet bedoeld als een steek in de rug maar als een compliment voor de gezelligheid bij uitwedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 10:17
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #85
Helemaal eens met sjappie. Dit was gewoon een ontzettende teleurstelling. Verliezen van zo'n matig ploegje komt hard aan en dan vooral in een derby. Ik heb ze niet uitgefloten maar heb alle begrip voor de mensen die dat wel hebben gedaan.
Uiteraard staan we altijd achter de ploeg maar je mag af en toe je onvrede kenbaar maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 10:57
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #86
Blij met de 3 punten maar een goede wedstrijd was het niet. Veel vechtvoetbal gezien. Tot aan de 1-1 is MVV overduidelijk de betere en had het misschien wel 2 a 3 - 0 moeten staan. Na de 1 - 1 zakt MVV helemaal in. Wij scoren vlak na rust 2x met wat geluk in mijn ogen. Daarna heeft MVV bij mij nooit meer de indruk gewekt dat ze nog gingen scoren. Viel me toch wat tegen. Fortuna speelde ook nou niet dat je zegt bijster goed maar MVV was zelf niet heel veel beter.

Heb me vooral geërgerd aan dat tijd rekken van Kaya eigenlijk al vanaf het moment dat de wedstrijd gestart was. Vooral als je niet eens voor staat. Sfeer was ruk aan MVV kant en bij ons niet heel veel beter, ja toen we 1-2 voorkwamen kon er opeens wel wat sfeer gemaakt worden :thinking: .

Verliezen van een matige ploeg betekend over het algemeen dat je zelf ook maar een vrij matige ploeg hebt. 11 April is de herkansing...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 19:35
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #87
Aan Gohf.

Je krijgt kritiek op de fortuna site. Maar, ik vind je commentaar buitengewoon objectief. Keep up the good work. respect.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Karakter, opadiehard, Gohf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 23:15
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #88
De sfeer was inderdaad ruk. Ik heb helaas enkele edities van MVV-Fortuna moeten missen, maar de sfeer die ik me herinner was grote spandoeken, (bijna) de hele wedstrijd wedstrijd gezang en hier en daar een rode fakkel. Jammer dat het zo terug is gevallen, al zal het voornamelijk met die boycot te maken hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2015 15:47
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #89

houtengerard schreef : Proficiat Gohf,

Altijd lastig die uitwedstrijden uit principes.
Voorin liep het weer 1 op 20. Ballen op de tweede paal voorgeven, terwijl de spits bij de eerste vrij staat, onbegrijpelijk. Tegenstander wijzigt het elftal en zet 2 man in de tweede helft op de spelmaker (Peeters), middenveld is weg en de armoedige verdediging houdt de druk niet meer tegen. Dan valt Labylle ook nog eens uit en is het hele tegen-gevaar in de wedstrijd weg, in de 70e minuut was voor Fortuna de buit al binnen. Terechte nederlaag. Dit elftal zit in zwaar onbalans. En nu Labylle weg is, verwacht ik eigenlijk geen punt meer tot aan de winterstop, want er zijn geen backs meer..zoals voorspeld..

Wat een armoede en afgang. En dan heb je ook nog die kwezel op de hoofdtribune die het nodig vond om bier te gooien, die hoort ook in Vijverdal thuis als je zo reageert op deze tenniswedstrijd. Gelukkig zijn er genoeg getuigen voor een SV. Hopelijk krijgt dit geen financieel staartje.

Trouwens laten we niet klagen over de scheidsrechter. Polizzi en Martina hadden er met rood af gemoeten. (vol op de enkels, vanachter.)


Terecht mogen ze ook eens van zich af schoppen?? Al jaren laten ze over zich heen lopen en schoppen en nu schoppen ze eens terug van mij mag dit!!
Als je ziet de eerste 20 minuten spelen we top daarna zwakken we af.
Alleen maar dat onze spelers niet meer echt durfden te voetballen omdat ze alleen maar schoppen kregen.
Verbaasd me ook dat alleen Labylle een blessure heeft overgehouden aan deze wedstrijd en Croux ook lichte pijntjes omdat hij hele tijd geschopt werd.
Hoop dat er in de winterstop toch enkele versterkingen erbij komen wil je play offs gaan halen heb je wel een aantal versterkingen nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden