Och och och mensen wat zijn we weer allemaal negatief. Typisch iets voor ons. Eerst geweldig hoog van de toren blazen om vervolgens weer alles te kunnen afkraken wat er op je pad komt. Stelletje toppers
Iedere club heeft een dip, kan iemand mij een seizoen noemen waarin WIJ dit niet hebben gehad? Het gebeurt nu vroeg tijdens het seizoen ja, maar wellicht de rest van het seizoen niet meer. Ze zijn het verzorgd voetballen echt niet verleerd, alleen veel dingen zijn momenteel erg onwennig. Daarnaast zit momenteel alles tegen betreft blessures waar ik MVV wel een beetje transparanter had verwacht; Janssens stond niet op de site, Ippel hoor en zie je niks over, Martina een hamstringblessure wat een blinde nog kon zien en Nys heb ik vernomen dat ze vrezen voor zijn achterste kruisbanden. Al met al ben je dus al tot aan de winterstop minimaal 3 spelers kwijt en wellicht 4, tot eind van het seizoen misschien zelfs eentje. Dan is het tijd voor andere jongens om op te staan. Ik noem een Loshaj, ik noem een Thuys, ik noem een Golpek. Nee, kom a.u.b. net aanzetten met ene Houben ,want die heb ik vrijdag zien ''voetballen''. Oke, kan onwennig zijn, maar ik heb hem nog nooit goed zien spelen.
De achterste linie met Ciranni-Mmaae-Pereira-Schrooijen (nu dan) zijn echt geen koekenbakkers die het opeens niet meer kunnen. Maar waar eerst niet de hele wedstrijd druk op de verdediging stond is dat nu wel. Ciranni was jeugdinternational, Mmaae en Pereira zijn dat nog en als Janssens fit was geweest hij ook. Je kunt nu gaan zeiken dat het interlandvoetbal niet goed voor ze is , maar dan moet je naar het zesde elftal van een willekeurige club gaan kijken in het amateurvoetbal, dan heb je hier al niet over te klagen. Daarnaast is Verrips een betrouwbare doelman gebleken.
Het middenveld krijgt klap op klap. Feitelijk staat er nog maar één man van de beoogde 4 basismiddenvelders op het veld en dat is Okita. De andere drie plaatsen zullen worden aangevuld met Loshaj en Thuys als duo Ippel-Nys en Golpek voor Schrooijen die een linie terug moet. Heeft dit tijd nodig? Ja. Is dit kwalitatief minder? Ja. Maar wat willen we, wie gaat een selectie op voorhand samenstellen waarbij je rekening houdt met de absentie van het gehele middenveld. Dit heeft geen enkele club en kan ook simpelweg niet, dus ook bij ons niet.
De voorhoeden is Elsen niet tevreden over. Koolhof staat niet voor niets ernaast en valt niet eens in (was ook ziek vrijdag). Deze jongen moet kennelijk wennen, want dat hij kan voetballen heeft hij bewezen. Wellicht gevalletje Smeets : wij vonden het vreemd dat hij het zo goed deed bij de Graafschap om vervolgens toch te mogen gaan banken daar. Heb overigens begrepen dat Smeets weg moet bij Cambuur, als we in de winter nog zo zitten met de middenvelders kun je wellicht al eens een rekensommetje gaan maken.
Yildirim bevalt me wel : werkt had, coach goed en loopt goed. Ogunjimi daarintegen moet nog op gang komen, maar ook bij hem staat vast dat hij kan voetballen.
We winnen zondag met 2-0. Wie voorin staat laat ik in het midden, het middenveld zal zo staan zoals ik beschreven heb. Ik hoop persoonlijk op Yildirim-Koolhof voorin.
Daarnaast, kijk eens even bij Volendam. Die hebben niets van kwaliteit op het veld staan en ook de nodige blessures. Die gaan hier echt niet winnen.