>
Ontvangen bedankjes 961
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
opadiehard schreef : Waarom had mvv zijn zaken omtrent omroeper niet voor elkaar(afwezig) kwam niet profesioneel over...geen opstelling en dus veel ongewis over de mensen die op het veld acteerden..
M.V.V. 1902 schreef : Even gaan kijken bij het minitoernooi met Westerlo en Almere. Leuk idee waar je meer uit had kunnen halen. Onder meer door er meer ruchtbaarheid aan te geven op een eerder moment. Sowieso was het wat mager ‘aangekleed’. Geen stadionspeaker, geen scorebord (nu scoren wij amper, maar toch...) en geen cateringpunt van Veer Zien MVV open (wel het sponsorhome). Toch wat gemiste kansen.
Over de wedstrijden dan. Zoals gezegd een minitoernooi, waarbij drie ploegen ieder één helft tegen elkaar spelen.
MVV-Westerlo
De eerste wedstrijd speelde MVV tegen de Belgische tweedeklasser Westerlo met Deusings, Last, Martina, Mahmutovic, Martina, Van Bommel, Mares, Holtby, Visser, Van den Hurk en Delrock. Waar door sommigen hier op het forum melding wordt gemaakt dat er bestuurlijk en technisch niets veranderd is, kan ik je vertellen dat dat qua veldspel ook zo was. In een oefenpotje het veld klein houden en veel man achter de bal... Erg jammer. En meer had er wel in gezeten. Westerlo had wel wat fysiek, maar weinig techniek. MVV had net iets betere kansen, maar - zoals al het hele seizoen - werden die niet verzilverd. Lichtpuntje vond ik Van Bommel. Die speelde wel aardig. Helaas een bloedeloze 0-0.
MVV- Almere
Deze wedstrijd een totaal ander elftal: Bertrams, Bonifazi, Van Acker, Klijnen, Nijsten, Deom, Kostons, Nissilä, Schroijen, Vlijter en Goppel.
Andere namen, maar de speelstijl was veelal hetzelfde: erg voorzichtig. Almere combineerde makkelijker. Met name over rechts. Bonifazi had het een aantal keer moeilijk. De bezoekers scoorden al snel uit een vrije trap. Tegen het eind van deze wedstrijd scoorde Goppel (wel of geen buitenspel?). Hij maakte een aantal keer goed gebruik van zijn snelheid en keek nu ook eerst voordat-ie voor gaf. Toch waren nog niet alle voorzetten goed. En als ze dat wel waren liepen de andere aanvallers elkaar in de zestien voor de voeten. Je ziet dat MVV wel wil en er voor vecht, maar het staat tactisch niet goed. Almere stond veel beter en combineerde er makkelijk doorheen. Overigens is Van Acker wel echt een rots in de branding. Heerlijk wat een rust die man uitstraalt. Maakte wel twee foutjes, maar die bleven onbestraft.
Wat blijft hangen na zo’n minitoernooi is het gevoel van de gemiste kansen. De kans om het breder uit te meten en er iets leuks voor supporters en sponsoren van te maken. Combineer het met een nieuwjaarsreceptie, zet een artiest neer en gooi de tap open. Maak reclame en kweek goodwill. Nu waren er misschien 150 tot 200 mensen schat ik. Onder hen trouwens wel bekende gezichten zoals Van Bommel en Van Marwijk.
Wat betreft de speelwijze zijn oefenpotjes juist het moment om aanvallend iets te proberen. Helaas zagen we weer de behoudende, voorzichtige speelstijl. Waarom Usta het ooit over dominant spel heeft gehad is me een raadsel. Dat kan nu alleen maar tegen hem worden gebruikt. Benieuwd naar de volgende oefenpotjes.
Overigens verloor Almere met 2-1 van Westerlo.
pinobel schreef : Bedankt voor dit toch wel uitvoerige verslag. Weinig hoopgevend voor zondag dus. Is Kot nog steeds geblesseerd? Die zie ik toch wel graag spelen.