Wat een gave tijd was dat eigenlijk ook hé Houtengerard?? Ik zou het zo weer overnieuw willen doen/beleven.
Ik kom zelf uit 1983 (sta op het punt om over een paar weken 36 te worden) en mijn tienerjaren lagen echt tussen pakweg 1992-2002 en ook al heb ik jarenlang een seizoenkaart gehad van Feyenoord (omdat ik als klein jochie met paps aan het handje naar de kuip werd meegenomen, en ja waar je mee naar toe wordt genomen raak je mee besmet zeggen ze) ik heb zelfs de 'oude' kuip nog meegemaakt (met de bruine houten stoeltjes en zonder dat 'dak' boven de 2e ring) toch ik had in de jaren 90 al een zwak voor MVV (ik heb altijd een zwak gehad voor de underdog, voor de kleinere clubs, ik verafschuw clubs als Ajax, Bayern, Barca, Real etc.)
En ik heb zeker weten 'gewoon' nog meegemaakt dat MVV eredivisie speelde. Feyenoord had het altijd moeilijk in de jaren 80/90 in Maastricht.
Ik kan me nog heel goed herinneren hoe MVV 2x achter elkaar in de Kuip wist te winnen (3-4 in 1992 en 0-2 in 1993) En in die tijd was paps lid van de Hand in Hand (supporters clubblad) en in die tijd was dat blad 10x leuker dan nu, want je had dan elke week een speler erin staan die dan vragen werden gesteld o.a aan welke club heb je de meeste hekel welke club heb je nog nooit van gewonnen etc. etc. en meestal werd dan Ajax genoemd maar in 1993/1994 (nadat MVV 2x in de Kuip had gewonnen) zei (volgens mij) Regi Blinker dat hij liever niet meer tegen MVV wil spelen. Hij zei ik kon, toen ik bij SVV/Dordt'90 speelde al niet winnen van MVV en toen ging ik naar Feyenoord en dacht ik van 'Nou laat MVV nu maar komen' en toen won MVV dus 2x achter elkaar in de Kuip lol. Ik kan me ook nog een wedstrijd herinneren waarin Feyenoord met 0-3 voorstond in Maastricht en dat iedereen aan Feyenoord kant dacht van hèhè eindelijk winnen we een keer makkelijk hier, en dan werd het toch nog 3-3 haha geweldige tijden.
Ik ben zelf sinds 2002 (echt) MVV supporter geworden (ik had in 2002 een meisje in Maastricht en ik ging voor haar in Maastricht wonen) en mijn eerste wedstrijd toen was MVV-Haarlem, dat vlak voor tijd nog 1-1 maakte (MVV had de hele wedstrijd bijna voor gestaan)
Maar ja zoals dat gaat als je ouder wordt, is helaas is alles daarna minder geworden, niet alleen qua MVV gebeuren, echt alles. Mijn vader kwam te overlijden waar ik echt héél hecht mee was, het gevoel voor Feyenoord is in de jaren na 2002 (na het winnen van de Uefa Cup) minder en minder geworden, en na paps overlijden helemaal verdwenen, de relatie die ik had in Maastricht ging over, MVV werd minder, de reiskosten, elke 2 weken 3 uur heen en 3 terug reizen (en de seizoenkaart kosten daarbovenop) werden me te gortig, dus ik kom helaas ook steeds minder kijken
Ik volg MVV zeer zeker nog wel en inderdaad het zou echt een keer weer tijd worden (en ook echt supergaaf zijn) als MVV weer eens zou promoveren het is echt te lang geleden gewoon.
Misschien kan ik dan bij promotie ook weer eens een keer naar MVV toe, want als je eredivisie speelt dan speel je vaak ook op de zondagmiddagen dan kom je tenminste niet s'nachts om 3 uur thuis wat ik jarenlang heb gehad.
Sowieso, om nog even terug te komen op de jaren dat MVV nog eredivisie speelde wat Houtengerard zegt, en dat je geen breedband internet etc. had., eigenlijk in vergelijking met nu, had je bijna niks gewoon, maar (nu spreek ik voor mezelf en mijn vrienden die toen ook tieners waren) de tieners in de jaren 90 vonden het wel allemaal gezelliger en leuker ondanks al dat 'gemis'. Of het echt gemis is weet ik niet want de realiteit wordt steeds vager bij veel jongeren en het contact tussen de mensen ook.
Ik zat in mijn tienertijd nooit thuis, ik ging naar school, ik had me krantenwijk, ik speelde buiten tot de zomerzon onderging (en in de winter vaak als het zelfs al pikkedonker was) en ik vond het heerlijk hoe slechter het weer was hoe langer ik buiten was haha ik kwam dan binnen alsof ik zo uit de loopgraven kwam, helemaal onder de modder en weet ik wat, heerlijk gewoon. Vandaag de dag zitten die koters allemaal binnen achter Playstations, X-boxen, of op Facebook, Instagram etc. het zal wel komen omdat ik, en de meeste hier met mij, uit een andere generatie komen maar echt waar ik zou anno 2019 géén tiener meer willen zijn.
Het verleden daar gelaten las ik gisteren op L1 volgens mij een verhaal dat de politiek in Maastricht gesprekken wil gaan voeren over de problemen rondom de wedstrijden in de Geusselt voor, met name dan, het uitpubliek.
De Graafschap boycot de wedstrijd van morgen maar, volgens de politiek, spelen de problemen al langer, en hebben ook supporters van NEC, Roda, en er werden er nog een paar genoemd, geklaagd over hoe het voor uitsupporters is als ze naar MVV toe moeten.
Is het echt zo erg? ik ben, uiteraard, nog nooit als uitsupporter (met combi etc.) naar Maastricht geweest dus ik kan er niet over meepraten, ik weet wel, wat hier eerder al genoemd is, dat het gebrek aan parkeer ruimte te wensen overlaat, maar ik neem aan dat dat niet het enige probleem is?!
Over de wedstrijd van morgen: een gelijkspel zou ik al voor tekenen aangezien De Graafschap echt wel een titel/promotiekandidaat is en (naar mijn mening) zeker bij de eerste 2 gaat spelen.
Ergens is het wel lekker dat je al 2 clubs hebt gehad die zeker top-5 gaan spelen, dus daar ben je dan alvast vanaf, anderzijds vind ik het jammer dat MVV (zoals wel vaker) na een paar wedstrijden wéér ergens onderin hangt.
Ik kan het me niet meer heugen, maar het zou eens zo lekker zijn als MVV zou beginnen tegen de concurrenten en clubs die geregeld onder MVV staan, dan sta je misschien na 5 of 6 wedstrijden stijf bovenaan met 15/18 punten en als dán de titelkandidaten komen dan is het vertrouwen er ook meer, omdat je al veel wedstrijden gewonnen hebt, en dan win je er misschien wel van.
Nu krijg je ze meteen aan het begin, je verliest ze, het vertrouwen wordt dan toch wat minder, ook al heb je de nederlaag ingecalculeerd, en dan krijg je je eigen concurrenten en win je die misschien ook niet dan heb je helemaal een probleem natuurlijk.
Je moet op zijn minst na een wedstrijd of 10 wel bij de eerste 8/9 staan vind ik, vaak zeggen de 'kenners' ook niet voor niks na een wedstrijd of 10/15 staan de meeste ploegen waar ze blijven staan en/of ook horen, en als MVV dan nóg 15e ofzo staat dan wordt het weer zo'n treurig seizoen.
Laten we hopen op een positief resultaat morgen, met enkel MVV supporters in het stadion zal de Graafschap het sowieso heel moeilijk gaan krijgen