Roda JC - MVV
- Klomeleer
-
- Senior Member
-
Re: Roda JC - MVV
31 Dec 2019 08:53Geen Angel-Side bussen naar Roda -MVV
De Angel-Side zal niet aanwezig zijn in het uitvak tijdens de derby Roda JC - MVV. Vanaf het moment dat MVV de voorwaarden voor busreizen eenzijdig heeft gewijzigd hebben de vaste uitsupporters unaniem besloten om geen uitwedstrijden meer te bezoeken. Gesprekken met MVV hebben tot op heden geen enkel nut gehad. Penders blijft vasthouden aan onredelijke maatregelen tegen supporters die al meer dan 15 jaar bijna elke uitwedstrijd een bus laten rijden. MVV probeert via andere kanalen ons over te halen met de bus mee naar Roda te gaan. Wij gaan alleen akkoord als de oude regeling tot minimaal het eind van dit seizoen blijft gelden.
Wij staan los van de supportersclub die wel bussen laat rijden ondanks het feit dat ze eerder de schuld in hun schoenen geschoven hebben gekregen. Schandalig dat Penders de supportersclub de schuld gaf van de late organisatie terwijl MVV niet met richtlijnen kwam. We vinden het jammer dat zij zich wel voor het karretje laten spannen door deze incompetente man.
De derby missen; dat doet ons pijn in het hart!
We bekijken momenteel de mogelijkheden om de derby op een alternatieve manier samen te bekijken.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hill28
-
- Visitor
-
31 Dec 2019 12:40 - 31 Dec 2019 12:41Voorwaarden
Géén ALCOHOL op heenreis toegestaan
Bij constatering van wangedrag van supporters in de bus(sen), kan de politie besluiten om de bus(sen)terug te sturen naar Maastricht
Wanneer er geconstateerd wordt dat er dronken supporters uit de supportersbus(sen) komen, zullen deze de toegang tot het stadion worden ontzegd. Mocht dit gelden voor het merendeel van de supporters op de bus(sen) dan zal/ zullen de bus(sen) in zijn geheel worden teruggestuurd.
Vlaggen zijn toegestaan ZONDER STOKKEN
Sfeerdoeken zijn NIET toegestaan
Grote spandoeken zijn NIET toegestaan
Kleine spandoeken zonder stokken mogen wel maar NIET over de reclameborden worden gehangen. De teksten/inhoud word gecontroleerd.
Max 2 trommels zijn toegestaan. Cameratoestellen met telelens tot 70 mm zijn toegestaan.
Géén vuurwerk, shooters of megafoons toegestaan
Extra voorwaarden
Supporters worden bij Stadion de Geusselt al gefouilleerd 1:1 voordat ze de bus betreden, dit zal onder toeziend oog van politie uitgevoerd worden.
Verplichte ID controle bij melden bij en betreden van de bus.
Let op: als men geen legitimatiebewijs toont dan kan deze persoon ook niet mee afreizen.
Bussen gaan 1 voor 1 open bij aankomst Parkstad Stadion.
- aait wief
-
Topic Author
- Elite Member
-
- 15%
31 Dec 2019 13:40Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Klomeleer
-
- Senior Member
-
31 Dec 2019 14:19Wat mij betreft is het enige juiste statement dus ook een volledig leeg uitvak.
- peeke
-
- Platinum Member
-
31 Dec 2019 15:38Bij de voetbalderby tussen Roda JC en MVV in januari zijn 900 aanhangers van de Maastrichtse club welkom.
Dat is te lezen op de website van de Sterrendragers. Het is de zo goed als maximale capaciteit van het bezoekersvak in het Parkstad Limburg Stadion.
Boycot
Bij de vorige editie, in maart, wilden de autoriteiten in eerste instantie niet meer dan 400 MVV-fans in het stadion in Kerkrade hebben. Dat, in combinatie met enkele andere maatregelen, leidde toen tot een boycot door het MVV-kamp.
Lees ook: MVV-aanhang boycot derby tegen Roda JC
Groot scherm
De lokale vierhoek in Kerkrade besloot destijds een week voor de derby om toch zo'n duizend bezoekende fans in het uitvak toe te staan. Die draai kwam echter te laat voor de verbolgen MVV-aanhang, die op dat moment al naar andere mogelijkheden hadden gezocht om de derby te volgen. Zo werd in het eigen stadion De Geusselt een groot scherm gezet.
Lees ook: MVV-fans kijken Limburgse derby op scherm in eigen Geusselt
Verplichte buscombi
Er gelden wel scherpe veiligheidsmaatregelen rondom de derby. MVV-fans moeten met een verplichte buscombi naar Kerkrade afreizen en worden onder toeziend oog van de politie al in Maastricht gefouilleerd.
Alcohol
Ook komen dronken supporters het Parkstad Limburg Stadion niet in. Wanneer het merendeel van de aanhangers in een specifieke bus beschonken blijkt, wordt de volledige bus teruggestuurd naar Maastricht. Ook zijn sfeerdoeken, grote spandoeken, shooters, vuurwerk en megafoons niet toegestaan in het bezoekersvak.
12 januari
Roda JC-MVV Maastricht staat op zondag 12 januari om 12:15 uur op het programma. Het is de eerste wedstrijd van de beide clubs na de winterstop in de Keuken Kampioen Divisie. Roda en MVV bivakkeren in het rechterrijtje in de eerste divisie en willen in de tweede seizoenshelft het gat naar de play-off-plaatsen overbruggen.
- peeke
-
- Platinum Member
-
02 Jan 2020 12:35Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Robin
-
- Elite Member
-
Re: Re:Roda JC - MVV
03 Jan 2020 23:23Hoop oprecht dat er meer supporters gaan.
Maar ik heb kaartjes voor bus 2, dat is nog niet zoveel.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- middenstip
-
- Platinum Member
-
04 Jan 2020 08:34Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Hill28
-
- Visitor
-
04 Jan 2020 09:45Robin wrote: Zo, 2 kaartjes gekocht voor de wedstrijd! Gewoon lekker achter mijn ploegje staan!
Hoop oprecht dat er meer supporters gaan.
Maar ik heb kaartjes voor bus 2, dat is nog niet zoveel.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik twijfel nog..de gestelde regels vind ik absoluut geen reden om niet mee te gaan want die gelden al jaren bij dit soort uitwedstrijden. Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen in een sportief goede afloop.
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
04 Jan 2020 11:52Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Mappie
-
- Elite Member
-
05 Jan 2020 10:35 - 05 Jan 2020 10:38Het is jammer dat niet alle supportersgroepen zoals vorig jaar (maar oké, vorig jaar kregen we maar 400 kaarten, belachelijk, vandaar de boycot) solidair aan elkaar kunnen zijn. Nu krijg je een halfvol uitvak, een groep die in een pub kijkt en de rest die thuis kijkt. M.a.w.: volgens mij weet het overgrote deel van alle mensen die normaliter meegaan naar R*da uit nog steeds niet wat ze gaan doen...
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
05 Jan 2020 18:11Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OOFUS!
-
- Premium Member
-
05 Jan 2020 20:50opadiehard wrote: Net gunst op l1 gezien,zou mij niks verbazen als hij in de basis start tegen mvv...Gr opa.
Dat is te hopen voor ons. Braggeleer
- Jacques
-
- Platinum Member
-
06 Jan 2020 08:49Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
06 Jan 2020 11:42 - 06 Jan 2020 11:45Please Log in or Create an account to join the conversation.