MVV - Jong PSV

21 nov 2020 08:44
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV - Jong PSV #46
Ik snap niet dat we de spelers die we op huurbasis hebben (Duin & Swanson in het begin en nu Havekotte & Stavitski) in de basis laten beginnen of veel minuten laten maken. Ze voegen helemaal niks toen en blokkeren te ontwikkeling van de jeugd. Dit is het zoveelste maar meest kansloze overgangsjaar (dankzij de bezuinigingen/Covid) in de laatste 20 jaar. Ideaal dus om de jeugd en eigen spelers de kans te geven. Ook zij komen tekort en we zullen waarschijnlijk 80% van de matchen verliezen maar er is nu geen fysieke druk van het kritisch MVV publiek in het stadion. Ze kunnen dus alleen maar ontwikkelen.

En vandaag heb ik dus voor het eerst genoten van MVV dit seizoen. Heerlijke inzet met vooral youthproducts Zeegers (won bijna al zijn duels) en Last. Ook vond ik Waem heel sterk spelen, alleen toen we rap de goals tegen kregen zat hij ook ergens te slap erbij helaas.

Kostons viel weer matig in maar hem altijd als zondebok gebruiken vind ik erg makkelijk. Zo'n Mares die nu de aanvoerdersband heeft overgenomen van van Acker (zodat van Acker meer kan richten op zijn eigen spel?) is 1. totaal geen leider en 2. gewoon niet goed genoeg voor het betaald voetbal. Tevens is hij overal te laat en doet hij nooit meer dan een voetje uitsteken om een bal te blokkeren. Irriteer me er mateloos aan.

Dit seizoen wordt echt een zwaar seizoen maar als we inzet tonen zoals gisteren met meer (jeugd)spelers die ook volgend seizoen er zijn dan kan ik daar absoluut mee leven. Hopelijk in 2021 met weer publiek en uiteindelijk een volle Angel Side zodat we met de jeugdspelers en de trainer (in mijn ogen op gebied van gedrevenheid en uitstraling de beste die we sinds lange tijd hebben gehad) een mooie wisselwerking gaan krijgen. Voor potentiële supporters en sponsoren kan het dan ook weer een reden zijn om het stadion meer te bezoeken/club te steunen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hier menier, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2020 11:56
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - Jong PSV #47
Het laatste deel van de wedstrijd en vlak na afloop overheerste het 'ja-hoor-daar-gaan-we-weer-gevoel'. Na een nachtje slapen ben ik wat bijgedraaid. Natuurlijk, het is eeuwig zonde wat er is gebeurd. Als je na een uur spelen 3-0 voorstaat, moet je dat tegen een gelijkwaardige tegenstander vast kunnen houden. In plaats van de wedstrijd volwassen uit te spelen, geef je het nu kinderlijk eenvoudig weg.
Je kunt zeggen: 'Havekotte zag er bij de tegendoelpunten niet goed uit' of 'Naudts had zeker nog een doelpunt meer moeten maken'. Ik denk dat beiden waar zijn. Naudts mist een reuzenkans en Havekotte had bijvoorbeeld bij het derde doelpunt zijn benen dicht moeten houden. Uiteindelijk verlies je als team. Een tegenstander eerder opvangen, een nuttige overtreding of tactisch slim afjagen zijn bijvoorbeeld manieren om zoiets te kunnen voorkomen. Maar dan moet je wel alle elf 90 minuten scherp zijn.
En toch - en dat klinkt misschien vreemd - heb ik best een leuke wedstrijd gezien, zeker het eerste uur. En al helemaal als je deze wedstrijd afzet tegen andere wedstrijden. Ik heb op momenten goede combinaties gezien en een spits die laat zien wat-ie kan als-ie bruikbare ballen krijgt. Toch knap dat Naudts bij alle drie de goals betrokken was. De jonge backs hadden het op momenten zwaar, maar Last gaf wel een prachtige assist. Dat gold ook voor McEachran. Dat was toch een hemels balletje op Naudts (die het ook wel heel goed afmaakte). Dit was bij vlagen gewoon leuk om naar te kijken. Leuker dan sommige wedstrijden waarin we een beter resultaat hebben gehaald. Misschien dit elftal zo maar eens even laten staan?

Overigens, mooi om te zien dat er langzaam een toffe schildering verschijnt op de muur onder de Boschpoort. Ben benieuwd hoe dit geheel er uit gaat zien! Ook goed om te zien dat er weer een aantal sponsordoeken is bijgekomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u J.P. Ler, Duin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2020 13:20
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 298
Meer
MVV - Jong PSV #48
Natuurlijk, je staat 3-0 voor na een uur, dat mag je niet meer weggeven. Dat dat toch nog gebeurt is gewoon illustratief voor dit seizoen en de fase waarin we zitten. Toen ik gister zat te kijken dacht ik: "Ja hoor, ook dat nog dit seizoen", maar na een nachtje slapen kan ik wel een en ander nuanceren: ik heb sinds tijden weer eens een team gezien (in de eerste 70 minuten) dat er vol voor ging en er lekker kort op zat met passie en strijd, en bij vlagen werd er ook wel aardig gevoetbald. Dan is het wel zuur dat je het (ook door stomme fouten) weggeeft, maar hopelijk blijft dat gevoel van de eerste 70 minuten hangen. Het leek er ook wel op dat MVV op was na die 70 minuten, je had misschien wat meer kunnen wisselen dan 2 keer. Na de 3-3 kon het overigens alle kanten op, ook de onze, derhalve jammer dat de bal van Joeri op de paal ging.

Laat dit team komende wedstrijd maar even staan. Wel 3 jonge jongens achterin met Waem als potentiële groeibriljant. Havekotte imo ook laten staan, natuurlijk maakt hij een grote fout, maar hij oogt wel wat krachtiger en stabieler dan Lathouwers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, moonghoya66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2020 13:25
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV - Jong PSV #49
Ik had gelukkig geen kater,drink alcohol vrij;) ;) ...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 00:14
Patlat
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV - Jong PSV #50
Dus alle jeugd moet kansen krijgen en mag fouten maken, maar een jonge doelman die net zijn eerste stappen zet in het betaald voetbal niet.
Lathouwers speelt een goede wedstrijd tegen Almere en pakt mee een punt voor zijn team. Tegen Telstar stopt hij een strafschop en met een aantal goede reddingen wordt er gewonnen. Daarna was het inderdaad minder en soms slordig maar enkel tegen Excelsior flatert hij bij het eerste doelpunt. Havekotte inbrengen na 9 wedstrijden was wellicht de juiste keuze. Meer ervaring. Maar wat heeft deze huurling bijgebracht de vier wedstrijden dat hij speelde. Geen enkel clean sheet (Lathouwers 2) en geen puntengewin voor zijn team. Geef de jeugd kansen. Als een doelman flatert is het doelpunt. Een spits mag blijven missen, maar scoort hij de winning goal is hij de held. Eigen aan het voetbal maar moet je toch even bij stilstaan lijkt me...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Sjappie, Boer458, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 19:13
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV - Jong PSV #51

Patlat schreef : Dus alle jeugd moet kansen krijgen en mag fouten maken, maar een jonge doelman die net zijn eerste stappen zet in het betaald voetbal niet.
Lathouwers speelt een goede wedstrijd tegen Almere en pakt mee een punt voor zijn team. Tegen Telstar stopt hij een strafschop en met een aantal goede reddingen wordt er gewonnen. Daarna was het inderdaad minder en soms slordig maar enkel tegen Excelsior flatert hij bij het eerste doelpunt. Havekotte inbrengen na 9 wedstrijden was wellicht de juiste keuze. Meer ervaring. Maar wat heeft deze huurling bijgebracht de vier wedstrijden dat hij speelde. Geen enkel clean sheet (Lathouwers 2) en geen puntengewin voor zijn team. Geef de jeugd kansen. Als een doelman flatert is het doelpunt. Een spits mag blijven missen, maar scoort hij de winning goal is hij de held. Eigen aan het voetbal maar moet je toch even bij stilstaan lijkt me...


Tsja, je kunt een strafschop stoppen maar in die zelfde wedstrijd liet hij ook genoeg foutjes zien die goed afliepen en zo waren er meer wedstrijden waar hij de fout in ging of onrust stichtte. En dan wisselt een trainer, zeker bij een keeper of in de as. En als een dure kracht of huurling niet meer brengt als een jeugdspeler vind ik dat de jeugdspeler de voorkeur verdient. Zoals bij Last, Zeegers, Waem. Haverkotte heeft volgens mij laten zien dat hij stabieler is.
Dus logische keuze van de trainer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 23:58
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
MVV - Jong PSV #52
Wellicht een logische keuze voor dit moment. Maar met het oog op de toekomst lijkt het me minder logisch. Zou je vanuit toekomstperspectief een talentvolle jongere niet de voorkeur moeten geven boven een gehuurde (ja toch?) keeper en Lathouwers spelervaring laten opdoen? Moeten we niet nu al beginnen te bouwen aan een selectie 2021/2022?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjappie, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2020 04:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV - Jong PSV #53
Alles leuk en aardig, maar Patlat - die de discussie aanzwengelt - is een nieuwe gebruiker hier, alle drie de berichten zijn in verdediging van Bill Lathouwers, onze Belgische keeper. Patlat heeft duidelijk Belgisch taalgebruik en “Lat” in de naam. Volgens mij een familielid (of Bill zelf :lol: ).

Niets mis mee, Belgen zijn sowieso altijd welkom bij onze club, en hij heeft zelfs best wel een punt inhoudelijk, maar het valt wel op.

Heeft Lathouwers al een contract voor volgend seizoen? Ik dacht van niet, en dat maakt de discussie ook wel weer wat anders. Een jonge speler vertrouwen en speeltijd geven heeft alleen zin als hij langer vastligt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2020 05:25
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV - Jong PSV #54

Jacques schreef : Heeft Lathouwers al een contract voor volgend seizoen? Ik dacht van niet, en dat maakt de discussie ook wel weer wat anders. Een jonge speler vertrouwen en speeltijd geven heeft alleen zin als hij langer vastligt.


Hij heeft zelfs alleen een amateurcontract. Neem aan dat je hem dan makkelijker een klein contract voor meerdere jaren kunt aanbieden om nog te groeien en de "foutjes" eruit te halen.
De meesten vinden Havekotte beter, omdat hij zekerder overkomt. Mij valt voornamelijk op, dat hij de meeste ballen uit trapt naar de tegenstander. Misschien dat hij nog moet wennen aan rood-wit, maar mede hierdoor komt hij bij mij niet beter over dan Lathouwers, want fouten maken beide nog. Het enige verschil is dat Havekotte volgend seizoen zeker weg is en je Lathouwers nog wat kneden en langer aan je kunt binden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2020 09:47
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV - Jong PSV #55
Iedereen gaat wel los over Havekotte, en terecht, maar laten we ook even kijken naar de kansen die verprutst werden.
Ik noem Naudts. Hij staat zo rond de penaltystip en krijgt de bal op een presenteerblaadje en wat doet hij? Hij schiet de bal richting de Geusseltvijver...
In de tweede helft een counter met 4! van MVV tegen 1 verdediger... Schroijen legt hem goed breed, maar Stavitski treuzelt en wacht te lang. Kans weg.
Meteen na de 3-0 moet ook de 4-0 vallen. Zamouri (speelde goede), wat hij ook deed, alles werd tegen hem gefloten. Ook hij 1 op 1 met de doelman. Uiteindelijk schiet hij de bal naast. Ook al gaat deze goal dan niet door, toch moet zo'n bal het net in.

Op het moment dat Jong PSV de 3-1 maakte, zag ik de bui al hangen. Dan sluipt er iets in die groep. Ja, en dan volgen al snel de 3-2 en de 3-3 (niet overtuigend gekeept). En ook wordt daar zeer slap verdedigd...

Kalezic moet nu een definitieve keuze maken wie nr 1 in de goal is. Als hij Havekotte nu gaat passeren, heb je twee keepers die niet blaken van het zelfvertrouwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2020 12:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV - Jong PSV #56
Zoals vaker aangegeven; verdedigen begint bij de voorste spelers. Tot de 3-0 werd en goed druk gezet, werden de knulletjes van PSV afgejaagd en verliep alles goed. Zeker als je dan zelf 3x weet te scoren.

Bij de 3-0 wordt er gewisseld (ja, Zamouri had mogen doorgaan en scoren, maar goed) vanuit zowel PSV als MVV. Eerlijk is eerlijk; PSV wordt beter op de wissels (Vertessen en Kristinsson). Dit zijn gewoon toppers voor ons niveau evenals een Ledezma die al mee deed. MVV wisselt de in mijn ogen twee beste op het veld samen met Deom (Zamouri en McEachren) voor een mindere versie van ze beide. Dan valt vrij snel de 3-1 en zie je de koppies al hangen. Er is dan niemand in het hele elftal, en je kunt nu wel Mares als aanvoerder nemen die dit ook niet kan, die de boel op sleeptouw neemt en het vuurtje doet aanwakkeren. Niemand die een tackel maakt om iedereen duidelijk te maken wat er op het spel staat. Nee, wij pakken gele kaarten op het halfveld als je 10 man achter de bal hebt staan om een aanval te onderscheppen...

De discussie Lathouwers en Havekotte is voor iedereen iets te zeggen. Ook ik geef nu nog de voorkeur aan Havekotte, omdat Lathouwers echt veel te veel heeft geblunderd. Ja, hij begon goed en heeft een penalty gestopt, maar van de laatste 15 tegengoalen die hij heeft gekregen vond ik bij 10 zijn optreden twijfelachtig. Havekotte maakt in één wedstrijd geen goede indruk. Aan de andere kant: Lathouwers heeft meer potentie en de mogelijkheid om er volgend seizoen ook te staan i.t.t. Havekotte. Verloren seizoen is het nu al, dus waarom Lathouwers niet gewoon? Kennelijk is drie keer scoren voor dit MVV al niet meer voldoende om een overwinning over de streep te trekken. Over de 1-0 van MVV waar de keeper van PSV ook opzichtig blundert hoor je overigens niemand.

Ik vond die jongen van Chelsea ook goed aan die rechterkant. Begon onwennig en met een paar rare ballen, maar herpakte zich goed en liet aardige dingen zien. Ook Naudts blijkt te kunnen afwerken en werkt hard. Natuurlijk moet hij die bal op rand 5 meter tegen de touwen rossen. Maar zoals ik al vaker zeg; als hij alles goed doet, speel je niet bij MVV.

Benieuwd wat Kalezic gaat doen als hij straks iedereen tot zijn beschikking heeft. Waarom geen jeugdspeler naast Deom zetten met achter hem Mares en V. Acker / Heerings die hem stuurt? Slechter dan dit gaat momenteel niet. Laat ook beide backs Zeegers en Last staan. Salasiwa kan alleen keepen (wellicht hem proberen eens in het doel?) en Martina komt in zijn ontwikkeling geen stap vooruit en is telkens geblesseerd.

Bekerloting wel weer verder. Dat is dan deel van het proces ;)

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 07:24
Patlat
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV - Jong PSV #57
Klopt, ik ben verwant met Bill, maar tracht steeds door een objectieve bril zijn prestaties te beoordelen. Bill komt van RAFC, een club uit Antwerpen die via een nieuwe voorzitter en geldschieter als traditieclub (oudste van België sinds 1880), de laatste jaren enorme vooruitgang heeft gemaakt en na dertien jaar tweede klasse drie jaar later mee voor de titel speelt in eerste klasse. Ook rood-wit, eveneens kritische maar hondstrouwe supporters die jaren hun club hebben zien afglijden in de krochten van de tweede afdeling. Nu is er geld, een stabiele organisatie en oogt de toekomst rooskleurig. Vele vergelijkingen met MVV, maar die laatste belangrijke stap moeten ze in Maastricht nog zetten en dat kan volgens mij niet zonder een externe geldschieter. Enkel geld lost niet alles op natuurlijk. Goede jeugdwerking, sportieve en commerciële visie en ga zo maar door. Hopelijk komt die doorbraak er snel want dat verdient de geplaagde MVV supporter wel..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jovkle, Kletswief, De_Lange, Maikelll043, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 09:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV - Jong PSV #58
Dank voor je bericht. Weet je (en wil je dat hier zeggen) of Bill met MVV in onderhandeling is over een contract?

Mijn moeder is Belgisch en die kant van de familie zit vrij diep in het voetbal (bij Malinwa) dus ik ben wel bekend met de achtergrond van Antwerp, bizar dat het zo lang heeft geduurd voor ze terug waren op het hoogste niveau. Het achterland van Antwerp is natuurlijk veel groter dan bij MVV. Zowel in directe zin maar ook in hoe Antwerpen binnen Vlaanderen ligt. Klein voorbeeld maar wel degelijk tekenend; als het bij een populair programma als de slimste mens over voetbal gaat, wordt al heel snel Antwerp genoemd, nog eerder dan Anderlecht of Club Brugge (toegegeven, Van Looy is Antwerp-fan, dat helpt). Antwerp is al die jaren in tweede klasse salonfähig gebleven. De enige die ik op de Nederlandse TV over MVV gehoord heb de laatste jaren was Tom Dumoulin, buiten dat komen we vooral negatief in het nieuws.

Maar ik snap de vergelijking wel, het is absurd dat een stad als Maastricht geen eredivisieclub heeft terwijl de Heerenveens, RKCs, Fortunas, Emmens en noem maar op in de eredivisie spelen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 19:07
Patlat
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV - Jong PSV #59
Malinwa, ook te vergelijken met Antwerp of MVV.
Komt goed met MVV maar vraagt veel tijd en geduld voor de trouwe supporter.
In Antwerpen heb je.ook nog Beerschot, de aartsrivaal van Antwerp. Zij waren zeven jaar geleden failliet en zijn via de amateurreeksen dit jaar gepromoveerd naar eerste klasse. Thibaut van Acker heeft er nog op een blauwe maandag gespeeld. Op dit moment staat Beerschot tweede en Antwerp zesde. Vijf geleden was er niets , en nu hebben we twee Antwerpse clubs in de top zes.
Of Bill in onderhandeling is met MVV over een contract weet ik niet. Dat wordt gedaan door RSM, twee Nederlandse ex profs die op een zeer bekwame manier jonge voetballers begeleiden in de harde voetbalwereld. Voor hem is het te hopen dat hij een contract mag tekenen, maar dat zal wel afhangen van hoe tevreden men over hem is en welk groeipotentieel men nog in hem ziet. Is voer voor kenners en daar reken ik mij niet bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.247 seconden