Het is allemaal lastig en zeker als je al 2 maanden niet hebt gewonnen dan ga je op "zoek" naar mogelijke oorzaken , je probeert dingentjes te veranderen omwille er een andere flow in te krijgen als trainer , tot nu zonder enig resultaat .
Wat wel opvalt de laatste 2 jaren dat er meer gedoe is met spelers en trainer(s) daar voorheen , daar is mijn inziens de afkoppeling tussen TD en trainer een oorzaak van , even los van de invulling van de mensen.
Ik denk en ik ben er van overtuigd dat een club als MVV gebaat is bij een TD en trainer in een en dezelfde persoon om meerdere redenen . Kostenaspect vind ik eigenlijk nu het allerbelangrijkste , wij kunnen ons helemaal geen aparte full time TD veroorloven en een aparte trainer. Dat budget wat wordt gebruikt voor de invulling van die functies gaat ten kosten van het voetbal, zo zie ik dat .
Verder vind ik dat sinds de splitsing er gewoon meer gedoe is zoals ik al zei , hadden we verleden jaar het gedoe met Nijs en Gunst later na kwam daar het gedoe met Usta bij.
Dit jaar loopt het sportief niet lekker en zie je ook allerlei nieuw aangetrokken spelers al weer weg gaan , disciplinair geschorst worden, buiten de selectie vallen omdat ze niet aan hun afspraken houden of niet fit zijn .
Uiteindelijk of het nu verleden jaar was of het is dit jaar , we maken geen resultaat binnen de lijnen en iets van een ommekeer zie ik ook niet .
De enigste mogelijkheid in mijn ogen is als MVV een reeks wil neerzetten van resultaten dan zullen we 4 keer achter elkaar tegen top oss moeten spelen.
Het klimaat , men noemt dat graag topsportklimaat herken ik gewoon niet zo. Kalazic vind er van alles van roept er van alles over en doet er van alles aan maar we kunnen constateren na 3 maanden voorbereiden en 14 wedstrijden verder dat er geen enkele lijn te bekennen is dat dit een topsportklimaat is of dat hier topsport wordt bedreven .
Er wordt heel veel over gezegd en geschreven maar het allemaal in de marge en de verandering die we zo graag willen gaat niet het gevolg zijn van Duin disciplinair te schorsen of Swanson terug te sturen , die verandering kan je alleen maken als je de "aankopen" Duin en Swanson niet doet.
Swanson was bij Arsenal speler van Arsenal 4 en daarin behoorde hij onderkant middenmoot... die info was vooraf al bekend , toch komt hij en iedereen ziet dat hij er gewoon niks van kan .
Je start dan ook in mijn gevoel verkeerd , hoe klein ook het budget als je in de selectie te veel tijd kwijt bent om allemaal zaken te moeten repareren dan worden de bijzaken ineens hoofdzaken zoals nu bij ons het geval
Het is een verloren seizoen en het was eigenlijk al een verloren seizoen, laten we ( althans zo vind ik) niet nog meer geld verdampen aan spelers tussentijds te halen , maar laten we dit seizoen met zo min mogelijk schade op alle gebied af maken .
Ik vind Kalazic een harstikke leuke man als trainer en heb niks tegen hem , vind het knap dat hij voor MVV heeft gekozen , maar ik had als ik MVV was in juni besloten om dit jaar een jaar te maken van te overleven gezien de ontwikkelingen en geen zicht op een vaccin en de aankomende winterperiode met alle onzekerheden en het is allemaal uitgekomen , Oktober weer zonder publiek en dat zal zich nog wel een tijdje doortrekken om dat te kiezen dan maar Ron Elsen een jaar voor de groep te zetten , het geld wat overblijft van kalazic en Vrede etc of in de selectie te stoppen of in de algemene middelen
Iedereen op 1 jaar contract te zetten en media mei 2021 gaan zien hoe verder . Dat advies ook aan het bestuur gegeven en aan Elsen , Elsen wilde dat niet meer ( terug op het veld) maar gezien de situatie was het wel uitlegbaar geweest als je in club belang denkt ( althans zo zie ik dat)
Nu zijn we bijna in 2021 , maken sportief geen stappen , verbranden geld voor spelers die niet meer willen, kunnen of wat dan ook en we zakken verder weg.
Het bovenstaande is niet meer terug te draaien maar geef dan nu alleen geen geld meer uit , doe het met wat je hebt ...alleen als iemand voor niks wil komen dan zou ik zeggen prima als die wat toevoegt maar voor de rest hou de beurs gesloten en stop iedere euro in 2021-2022, de vraag is dan echt of Kalazic blijft ik heb al links en rechts vernomen dat hij zich moeilijk kan vinden dat er niks bij MVV mogelijk is en natuurlijk wist hij dat , maar iets denken te weten of het echt mee maken is een groot verschil