MVV- 045

31 okt 2021 09:46
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #106
In de eredivisie geldt dit al als het goed is. Je zou ook in eerste divisie kunnen denken aan een verplichte uitregistratie adhv sk (automatische registratie) of uitpas met naam/pasfoto waarmee je kaarten aanvraagt. Kan men achteraf bij een onderzoek eventueel namen aan beelden koppelen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2021 10:05
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #107
Het had zo mooi kunnen zijn…

Maar vrijdag heeft aangetoond dat we nog zover verwijderd zijn van een echte professionele voetbalclub… En in de wurggreep zitten van een gemeente die weigert te investeren in een fatsoenlijke, en vooral veilige, accommodatie, maar die wel als eerste weer staat te brullen als het weer eens mis gaat.
Wie is verantwoordelijk voor de veiligheid ván het stadion? Shame on you! Overal in NL is een uitvak een halve isoleercel, behalve bij ons. Sjiek en sjoen, nog nét geen rode loper. Maar een hekje waar zelfs de gemiddelde lilliputter geen enkel probleem mee heeft, waar je zo dicht op het thuispubliek zit dat je vriendschappelijke handshake met je grootste rivaal kunt doen.
Wie is verantwoordelijk voor de veiligheid ín het stadion? Shame on you! We hebben iets van 6 toegangspoorten aan de kant AS/Boschpoort en bij de drukste wedstrijd van het jaar, leek het ons verstandig om er maar 2 open te doen…net zoveel als tegen Telstar of jong psv. Met als gevolg dat je op de weg voor de voormalig sporthal achter in de rij moest aansluiten: heel veilig. Eenmaal binnen ga je natuurlijk lángs de fancy toegangspoortjes, want die werken langer niet dan wel en staan er weer 2 personen klaar om met een handscanner je kaart te scannen. En daarna verwacht je een muur van stewards die fouilleren, maar…er was niemand! Heel gastvrij dat wel, echter niet zo slim.
Fantastische sfeeractie van AS! Heerlijk al dat vuurwerk. Moet kunnen, geen probleem. Zag ook dat de mannen met een blusser eventuele kleine brandjes meteen blusten. Perfect! Het vuurwerk op kunstgrasmat gooien is niet zo handig, maar ook daar werd het snel weggehaald. Dus prima actie!
De sfeer was goed, onze spelers gaven 200%, Roda was onder de indruk, de scheidsrechter floot aardig en ik had echt de indruk dat we, mét de steun van de 12e man Roda hadden kunnen pakken vrijdag… het was pure reclame voor de club, tot de bewuste minuut vlak voor rust…
Ongelofelijk…gevolg zal minimaal zijn dat de komende 5 jaar geen uitpubliek meer welkom is bij de derby. En laten we eerlijk zijn: beide partijen hebben aangetoond dat ze het niet aankunnen.
Vrijdag zijn ons 3 punten tegen de eeuwige rivaal door de neus geboord. Het restant zal ergens door de week zonder publiek worden gespeeld. Zo’n spookwedstrijd net als vorig jaar. Derby-onwaardig. Zonder 12e man is het weer gewoon 11 tegen 11 en op pure kwaliteit zijn we de mindere.
Het had zo mooi kunnen zijn…
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay, Beppie Krab

31 okt 2021 11:56
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #108
Dan toch nog iets over de wedstrijd zelf.

Ik vond het een zeer goede zet om Essers centraal achterin te zetten, naast Waem. Souren als verdedigende middenvelder en een wellicht wat constantere keeper en je hebt het hart van de verdediging al beter voor elkaar. Zo wordt de ervaring van Souren en Essers beter benut in het team.

Uitblinker vond ik Dzepar. Een speler die duels fysiek vol aangaat in combinatie met goede techniek en overzicht Dat zie je niet vaak. Prima om zo iemand in je selectie te hebben!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay, LRB

31 okt 2021 13:13
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV- 045 #109
De officiële reactie van 'de overkant' valt me eigenlijk nog mee. De houding van de vorige keer is ze uiteindelijk natuurlijk ook duur komen te staan.

31 okt 2021 13:29
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #110

Frank Salemans schreef : Dan toch nog iets over de wedstrijd zelf.

Ik vond het een zeer goede zet om Essers centraal achterin te zetten, naast Waem. Souren als verdedigende middenvelder en een wellicht wat constantere keeper en je hebt het hart van de verdediging al beter voor elkaar. Zo wordt de ervaring van Souren en Essers beter benut in het team.

Uitblinker vond ik Dzepar. Een speler die duels fysiek vol aangaat in combinatie met goede techniek en overzicht Dat zie je niet vaak. Prima om zo iemand in je selectie te hebben!

Helemaal mee eens! Het leek erop alsof dit eindelijk een stabiele opstelling is achterin.
Volgens mij was dat de eerste keer in die formatie?
Een keeper die rust uitstraalde, maar ook centraal, met Essers naast Waem, zag het er rustiger uit. Jammer voor Delferriere, maar voor mijn gevoel zorgt hij voor erg veel onrust achterin, ondanks dat het volgens mij een prima voetballer is. De soberheid van Essers lijkt op deze positie echter meer waard.

Daarnaast vond ik Keulen op de plek van Labylle ook een positief verschil. In de eerste wedstrijden kon hij mij niet echt bekoren, maar als ik het verschil nu met Labylle zie op die positie, lijkt het toch een 100% basisspeler.

Ook het vertrek van Alberg leek positief uit te pakken. Wat mij betreft mag Kleinen zijn minuten krijgen om te groeien (wat ook makkelijker wordt als de achterhoede meer rust heeft) en speelt Džepar voor vast op '10'.
Verreweg de beste man bij dit vernieuwde MVV.

Het lijkt er dus op dat het zonder de 'vaste' krachten Labylle, Alberg, Delferriere en Nijhuis stukken beter uitziet als team. Ben heel benieuwd of Wels het aandurft om het zo eens 3 weken te laten staan en hie de resultaten er dan uitzien!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, Kay

31 okt 2021 19:25
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #111

Sjotelsplak schreef :

Sander70 schreef : Burgemeester Penn over rellen MVV-Roda JC: „Dit kan zo niet langer”

Het is toch onbegrijpelijk wat Penn altijd uitslaat.

Een opgefokte knokploeg met metalen ploertendoders de mensen de kop laten inslaan, dat kan ze. Maar een constructieve oplossing zoals de aanpassing van het uitvak is al jaren teveel gevraagd.

Oplossing is zo simpel, vervang de hekken van het uitvak met glazen -onbeklimbare- wanden, en maak de uitvakwanden die zicht hebben op de Boschpoort tribune ondoorzichtig.

Ja ,zo moet het ,ook de stoetjes weg , net als in een isoleer cel ook een toilet waar je staande in plast en geluids dicht ....

31 okt 2021 19:26
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #112
Wat ik al had gezegd het word winnen of staken... Al wist ik al dat het staken ging worden.
Gelukkig hebben we 45 min nog gevoetbald en was MVV echt beter.

Op het begin mooie sfeeractie op de AS.
Jammer dat er dan weer enkele er tussen zitten die perse op het veld moeten gooien. Laat dit aub.
Daarna zat de sfeer er gewoon goed in, goede reclame dus.
Waar gaat het fout. Nou zoals iedereen zag en of op beelden zag begonnen de moffen met vuurwerk te gooien en naar het thuis publiek. De ballenjongen was niet meer veilig en ook op de gaming tribune met kinderen. En dan gebeurd het gewoon wat ze willen ze krijgen tegen reactie.
Wat er dan gebeurd dat de politie mvv supporters aanpakt schandalig geen goed woord over!!!
Ga naar het uitvak zorg dat die gasten naar de bus gaan en vertrekken, want als aachen supporter kom je niet voor het voetbal. (En ja die zaten er tussen)

Wat MVV nu moet gaan doen is met de gemeente om de tafel gaan zitten en zorgen dat er plexiglas of voor een andere oplossing gaat komen voor het uitvak.
En zorgen dat de raddraaiers gepakt worden en dit zullen in het uitvak een stuk meer zijn dan het thuisvak..

01 nov 2021 08:39
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #113
Ik hoop dat MVV de kosten van het politie optreden moet betalen, wellicht leren ze dan om op dit soort wedstrijden niet te bezuinigen, Hoe kun je nu niet fouilleren bij binnenkomst. Waarom staan er minder stewards als bij een wedstrijd die nergens om gaat? en ga zo maar door. Maar zoals gewoonlijk zal het wel weer goed gepraat worden , of een stagaire krijgt de schuld.

Dan wil ik toch even tegengas geven op de mensen die hier de MVV supporters beschermen die na 30 min vragen en smeken nog steeds niet vertrokken waren uit de grachten bij het uitvak, nog steeds stonden te provoseren, vuurwerk gooien en dergelijke. Volgens sommige hier zijn deze mensen dus onschuldig? vind ik knap.... Ze hebben hoe dan ook bijgedragen aan de hele situatie en hadden tijd genoeg om de plek te verlaten!!!!! . Als je dat dan uiteindelijk niet doet dan hoor je er gewoon bij. Op dat moment kan de politie geen verschil meer zien tussen een hooligan en een wel heel nieuwsgierige supporter. Jammer dat uiteindelijke deze mensen gewoon kunnen wegrennen en zich weer kunnen verstoppen op de tribunes. Klaar om de volgende keer weer voor rotzooi te zorgen. Insluiten, gegevens noteren en stadionverboden geven van enkele jaren was beter geweest. Kijkend naar de personen / leeftijd zou je wel mogen verwachten dat je emotie / jezelf in controle kunt houden. Indien je dat niet kunt is het misschien niet verstandig om naast het uitvak te gaan zitten.

Maar het probleem heeft zich opgelost, komende jaren geen uitpubliek meer bij dit soort wedstrijden........

01 nov 2021 09:05 01 nov 2021 09:08 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #114
Ach, als je als roda supporter makkelijk online een kaart kunt kopen buiten de geblokkeerde postcodes en je checkt vervolgens geen id's waaruit blijkt dat wel iemand toch uit die postcode komt, ben je totaal in gebreke gebleven.
Toch eens benieuwd naar commissie stadionverboden...hoe staat het met het innen van die tienduizenden euro's sinds de playoffs tegen roda, tegen den haag, nu weer roda. Haal die bordjes maar weg!

01 nov 2021 09:27 01 nov 2021 09:29 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #115
Het is te hopen dat de Gemeente nu eens het stadion op orde brengt qua veiligheid. Zodat er in elk geval niks meer gegooid kan worden. En de hekken moeten terug wat mij betreft.
Maar preventieve maatregelen nemen op een constructieve manier, dat kun je natuurlijk niet verwachten van een voormalig officier van justitie. Dan liever een gemaskerde knokploeg erop gooien, die ook vrouwen en kinderen met de knuppel naar de uitgang begeleidde. Overigens in strijd met uitspraken van het Europese Hof. Agenten totaal onherkenbaar en ontraceerbaar laten inslaan op mensen mag niet in Europa. Of het nou boefjes zijn of niet. Zeker de politie moet zich aan de regels houden, merkte iemand op Twitter terecht op.

In elk geval blij als we weer over kunnen naar het voerbal. Op Maandag 15 november tegen Den Bosch.

01 nov 2021 09:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #116
MVV is verantwoordelijk in het stadion voor de veiligheid . Daar heeft men hopeloos in gefaald en dat moet consequenties hebben intern

Tot die tijd moet MVV al bezoekende supporters weren tot nader ! Met de gemeente in gesprek over het uitvak en stadion , maar geen uit supporter meer toelaten ! Het is niet anders

We zullen diep door t stof moeten willen we hier uit komen !!

01 nov 2021 10:12
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #117

Napoleon schreef : MVV is verantwoordelijk in het stadion voor de veiligheid . Daar heeft men hopeloos in gefaald en dat moet consequenties hebben intern

Tot die tijd moet MVV al bezoekende supporters weren tot nader ! Met de gemeente in gesprek over het uitvak en stadion , maar geen uit supporter meer toelaten ! Het is niet anders

We zullen diep door t stof moeten willen we hier uit komen !!

Jaja, geef de schuld maar aan iedereen maar aan de raddraaiers als laatste.
Ik ben het overigens met je vorige posts eens dat Noor als directeur eindverantwoordelijk is voor het ontstellende amateurisme op de werkvloer. Ja en ook de gemeente heeft boter op he hoofd, maar we moeten eerst eens voor onze eigen deur vegen.
Als ik met een stuk in de kraag met mijn auto een ongeval veroorzaak, dan vind iedereen het logisch dat ik daar niet de wegbeheerder voor kan aanspreken. Maar als een stel raddraaiers in het stadion verhaal gaat halen op een ander stel raddraaiers dan doen we dit (deels) wel. En dan als MVV niet praten over 25 hooligans die het verpesten, dan heb je niet goed geteld op de foto's in de pers en op sociale media. Dagblad de Limburger komt vandaag inkt te kort om maar te wijzen naar MVV. Je kunt wel zeggen wat moet ik met de standpunten van dit regionale blaadje zoals velen hier doen, maar het is wel de krant die door onze lokale sponsoren gelezen word. Nogmaals, MVV -dat zijn ook wij- moet nu een sterke eenheid vormen om intern schoon schip te maken.Ook op onze tribunes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, LRB

01 nov 2021 10:54
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV- 045 #118

Hill28 schreef : Het is te hopen dat de Gemeente nu eens het stadion op orde brengt qua veiligheid. Zodat er in elk geval niks meer gegooid kan worden. En de hekken moeten terug wat mij betreft.

Hier wil ik toch wel even op reageren.
Die hekken zijn jaren geleden weggegehaald en daar was iedereen heel blij mee. Nu op basis van twee incidenten die terug plaatsen is onnodige geldverspilling. Het is jarenlang wel goed gegaan. En de incidenten waren gemakkelijk te voorkomen geweest als de verantwoordelijken voor de veiligheid bij MVV ook maar enigszins capabel waren geweest.

Ook wijzen naar de gemeente is onterecht. De veiligheid in het stadion is een zaak van de club, niet van de gemeente. De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV. De huurprijs is er ook naar. Vergelijk de gemeente niet met een woningstichting die je huurhuis op orde moet houden.

Als er schuldigen aan te wijzen zijn voor de gebeurtenissen vrijdag dan zijn dat de roda supporters met hun vuurwerk, de roda stewards die helemaal niets deden om het wangedrag van hun aanhang af te remmen en die sukkels op de hekken lieten zitten, de MVV fans die zo nodig sensatie moesten zoeken in de gracht voor het uitvak ondanks de diverse oproepen daar weg te blijven, de gasten die het hek over gingen, de veiligheidscoordinator die geen maatregelen heeft genomen deze situatie in de gracht te voorkomen (je kunt die stewards die daar voor een minimale vrijwilligersvergoeding staan niet veel verwijten) én de politie die te laat en onnodig hard heeft opgetreden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Boer458, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, ASR

01 nov 2021 11:29 01 nov 2021 11:29 door JulioB.
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV- 045 #119
Wat je zegt over onze stewards geldt natuurlijk ook voor die van hun he. 2 gewonden en de rest druipt langzaam af. Begrijpelijk ook.
Er zal gewoon een hoge plexiglazen wand moeten komen. Onderste 2 meter zwart zodat ze mekaar niet zien en daarboven netten tot boven. Net als bij de graafschap.
Als je gedraagt als beesten moet je ook maar in een kooi.

01 nov 2021 11:33 01 nov 2021 11:40 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV- 045 #120

Roed en Wit 70 schreef : Ach, als je als roda supporter makkelijk online een kaart kunt kopen buiten de geblokkeerde postcodes en je checkt vervolgens geen id's waaruit blijkt dat wel iemand toch uit die postcode komt, ben je totaal in gebreke gebleven.

Ik ben het met je eens dat dit een wassen neus is. In het verleden zijn zelfs mails gestuurd naar mensen die tickets gekocht hadden dat zij niet welkom waren, maar als de tickets geldig blijven is zo'n maatregel natuurlijk flinterdun. Echter... je aanname dat je van een ID iemands postcode kunt aflezen klopt natuurlijk niet. Alleen iemands geboorteplaats (maar die zegt weinig tot niets, zelfs veel Maastrichtenaren zijn in het ziekenhuis van Heerlen geboren) en de gemeente waar het document (ooit, misschien jaren geleden) uitgegeven is. En zelfs al kon het wel, dan nog was die postcode-check op zich al een heel wankele aanname. Je kunt eigenlijk alleen vaststellen of de naam overeenkomt.

Nu kostte het al bijna een half uur om het stadion binnen te komen... stel je voor wat het voor chaos geworden was als de wedstrijd begonnen was terwijl er nog duizenden mensen buiten de poorten stonden, of als de start van de wedstrijd uitgesteld was om die reden. Vermoedelijk heeft men daarom op basis van de beschikbare mankracht de keuze gemaakt om alleen nog QR-codes en tickets te checken, en dus geen ID-controle te doen. En (veel erger) niet te fouilleren, wat bij andere wedstrijden wel gebeurt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden