MVV- 045

30 okt 2021 16:29
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #91
Het amateurisme spat overal van af bij ons clubje;

- Toeganspoortjes die niet werken

- 2 Stewards die met hun GSM kaartjes staan te scannen en de overige poortjes dicht laten

- Geen stewards om te fouilleren. Dit is vaak voor de schijn, maar dan nog.

- Niemand mag tijdens Telstar thuis in de grachten staan, maar juist nu krijgen ze het niet geregeld

- Geen beveiligingsbedrijf ingehuurd.

- Geen scheiding gemaakt tussen het uitvak en de overige tribunes.

- Foutief ingrijpen van de knuppelbrigade. Haal die ratten van de rekken, zet 5 man in hun gracht en problem solved.

- Een uitvak waar alles kan en alles mag.

Nogmaals, het amateurisme van onze club mag geen vrijbrief zijn voor een handvol relschoppers. Daarbij blijft het meeste bij provoceren en ligt het overgrote probleem bij het uitvak. Maar de veiligheidscoördinator en aanverwanten mogen zich toch eens achter de oren krabben.

Daarbij ook top dat Penn (voor de zekerheid geef ik aan dat het sarcasme is) met dit geweldige statement komt. Een spiegel heeft ze klaarblijkelijk niet in haar paleisje hangen.

Benieuwd naar de uitkomst hoe het verder wordt uitgespeeld. Mijn inziens is het “probleem”’ vrij makkelijk op te lossen of in goede banen te leiden. Hier zullen de mensen met het verstand over dit soort items, zoals gisteren duidelijk te zien was , anders over denken!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Tuor, Burgundian043, Zakelijk, LRB

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2021 16:30
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #92
Sem Caelen deed live verslag op de regionale zender L1. Hij zag hoe het in het stadion mis ging. "Voor het uitvak staat een hek. Het is traditie om daar in te hangen en de andere zijde te provoceren", legt hij uit.

Traditie? Net als het gooien van vuurwerk naar ballenjongens en naar mensen op de tribune? Het gastenvak begon wel degelijk met gooien van allerlei vuurwerk! Dat lokte reactie uit. Ik zie dit niet terug in de berichtgeving.

30 okt 2021 16:44
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #93
Het was me een avondje wel. Ik ben in ieder geval van 19.30 uur tot 20.42 uur de gelukkigste man op aarde geweest. Sorry voor mijn egoïsme.
Het G-team van Wolder wat ik heb opgericht mocht onze matadoren verwelkomen bij de spelersgracht in hun eigen tenues. Wat hebben deze toppers gestraald en genoten, ieder op zijn eigen manier.
Als klap op de vuurpijl mocht mijn oudste telg als fan of the match met leidsman Joey Kooij de bal meenemen naar de middenstip. Mijn complimenten hoe de leidsman en zijn assistenten hem hebben begeleid (zie de foto). Na het volkslied mocht hij de toss doen en ook hij kwam met een big smile richting ons. We hebben gelukkig weinig tot niets meegekregen van de schermutselingen omdat we direct na de staking de businessclub zijn binnengegaan en erna ook niet meer naar buiten mochten.

In de 20 jaar dat ik naar MVV ga kijken heb ik nog nooit een staking meegemaakt. Net op mijn gemak eens de beelden eens terug gekeken sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/oscar-...j-mvv-tegen-roda-jc/

Als ik eerlijk ben denk ik dat er gisteravond een statement gemaakt moest worden. Aangaande de wedstrijden die afgelopen weken geëscaleerd zijn in de eredivisie. Buiten dat vraag ik me ook af waarom het vak van de Roda supporters niet is schoongeveegd. Dan waren de relschoppers die in het thuisvak zaten vanzelf wel afgedropen en had de wedstrijd doorgespeeld kunnen worden. Wat er nu is gebeurd is dat er eerst aan MVV zijde wordt geknuppeld en pas later komt de ME poeslief het uitvak inlopen….. Soit, ik denk dat ik ondanks de omstandigheden één van de weinige ben die met een big smile huiswaarts is gekeerd.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, LRB

30 okt 2021 17:00 30 okt 2021 17:07 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV- 045 #94

tuutsje schreef : Het was me een avondje wel. Ik ben in ieder geval van 19.30 uur tot 20.42 uur de gelukkigste man op aarde geweest. Sorry voor mijn egoïsme.
Het G-team van Wolder wat ik heb opgericht mocht onze matadoren verwelkomen bij de spelersgracht in hun eigen tenues. Wat hebben deze toppers gestraald en genoten, ieder op zijn eigen manier.
Als klap op de vuurpijl mocht mijn oudste telg als fan of the match met leidsman Joey Kooij de bal meenemen naar de middenstip. Mijn complimenten hoe de leidsman en zijn assistenten hem hebben begeleid (zie de foto). Na het volkslied mocht hij de toss doen en ook hij kwam met een big smile richting ons. We hebben gelukkig weinig tot niets meegekregen van de schermutselingen omdat we direct na de staking de businessclub zijn binnengegaan en erna ook niet meer naar buiten mochten.

In de 20 jaar dat ik naar MVV ga kijken hebt ik nog nooit een staking meegemaakt. Net op mijn gemak eens de beelden eens terug gekeken sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/oscar-...j-mvv-tegen-roda-jc/

Als ik eerlijk ben denk ik dat er gisteravond een statement gemaakt moest worden. Aangaande de wedstrijden die afgelopen weken geëscaleerd zijn in de eredivisie. Buiten dat vraag ik me ook af waarom het vak van de Roda supporters niet is schoongeveegd. Dan waren de relschoppers die in het thuisvak zaten vanzelf wel afgedropen en had de wedstrijd doorgespeeld kunnen worden. Wat er nu is gebeurd is dat er eerst aan MVV zijde wordt geknuppeld en pas later komt de ME poeslief het uitvak inlopen….. Soit, ik denk dat ik ondanks de omstandigheden één van de weinige ben die met een big smile huiswaarts is gekeerd.

Ben blij dat er tenminste iemand een goed gevoel overhield en ja hoor…ook ik genoot van die gamins en dat lieftallig meisje dat meedansend vol spanning de opkomst van de matadoren afwachtten…
En omdat je het al aangekondigd had, keek ik met extra interesse uit…dus sjiek die van jouw aan de hand van de scheids te mogen zien, vlak voor mijn ogen …het veld oplopend !

Je weet …nadat je mij verzorgid heb op het MUMC / AZM bij mijn hartoperatie kun je niet meer stuk ouwe rakker en kan ik vol trots melden dat het er van dichtbij meer dan prachtig uitzag hoe jouw gamin het veld betrad !!! Allabonneur Tuutsje :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

30 okt 2021 17:40 30 okt 2021 17:52 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #95
Daarbij ook top dat Penn (voor de zekerheid geef ik aan dat het sarcasme is) met dit geweldige statement komt. Een spiegel heeft ze klaarblijkelijk niet in haar paleisje hangen. Quote

Gelukkig ook maar, want ik denk dat die meteen kapot zal springen.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is het volgende: ik keur het geweld ten eerste af, maar dat ontstaat alweer door de *oda "supporters" in het uitvak.

En dat is niet voor het eerst. Vorige keer met stokken van hun vlaggetjes en nu met vuurwerk. En als de MVV supporters verhaal gaan halen loop het uit de hand.

Ik vind het heel erg dat de schuld nu al bijvoorbaat bij MVV gelegd wordt. Wat nog veel triester is dat die ME 'ers gewoon over de railing springen en erop los meppen en zo ook onschuldige supporters aanpakken die gewoon en soms met hooggeheven handen weg willen lopen. Wat een trieste bedoeling. Waarom gaan die niet naar het uitvak en meppen daar op los. Daar ligt de schuld en nergens anders.

En wat L1 betreft, die schreven zelf dat er vuurwerk uit het uitvak gegooid werd. En in een aangepast bericht halen ze het woord uitvak weg. Is dit sencuur of persvrijheid??

In welk land leven wij vandaag de dag?? Hoop dat deze keer die lievertjes uit Kirchraad eens aangepakt worden!!

En wat betreft Streppel, hun trainer, die probeert met zijn bewoording de schuld ook al bij voorbaat bij MVV te leggen. Wat een triest figuur!! Om over Ronny Meyer (SP) maar te zwijgen, want die lult ook maar wat. Net als die andere politieke figuren. Triest zeg!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

30 okt 2021 19:27 30 okt 2021 19:30 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #96
Raar dat MVV ook meegaat in die verklaring van Le penn. Wellicht onder druk. Je mag van geluk spreken dat dat vies volk die kinderen die langs het veld zitten om ballen op te halen niet geraakt hebben met hun vuurwerk. Want dat scheelde echt maar een haar, die hebben moeten rennen voor hun leven. Met klapstoel in de hand en al. Of dacht de burgemeester dat het MVV-publiek hun eigen jeugd gaat bekogelen? (Los van het feit dat niemand vuurwerk zou moeten gooien naar wie dan ook.)

30 okt 2021 19:31
Sander70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #97
MVV staat machteloos als een groep relschoppers de boel op stelten zet in het stadion. Bij de derby tegen Roda JC ging het voor de tweede keer binnen een maand mis.

Een hele hoop vragen zijn nog onbeantwoord na de uit de hand gelopen derby MVV-Roda JC, afgelopen vrijdagavond. Waarom werd de wedstrijd op dat tijdstip gespeeld, terwijl deze al jaren overdag in het weekend werd ingepland? Hoe konden (uit)fans met vuurwerk het stadion binnenkomen? En hoezo slaagde MVV er niet in om de grachten langs de kant van het veld leeg te houden? Hoe was het mogelijk dat Roda-fans minutenlang in de hekken konden hangen? Hoe kan het dat de zwakke plek in het stadion nog niet is aangepakt? Het gaat namelijk telkens mis in dezelfde hoek. De rellen van vrijdag waren haast een kopie van de play-offwedstrijd in 2017, toen de supporters ook overkookten.
Lees ook: Terwijl Benny Neyman door het stadion galmt, grijpt de ME in tegen opgefokte fans
Inspanningen
Al deze moeten centraal staan in een evaluatie die gemaakt zal worden na deze zwarte avond voor het Limburgse voetbal. Het antwoord zal deels liggen in het gebrek aan veiligheidsmensen in De Geusselt. Er is niet (goed genoeg) gefouilleerd, er zijn niet afdoende goedgetrainde stewards om de grachten daadwerkelijk vrij te houden. Het stadion veilig houden en veilig maken kost geld, maar dat is er niet. De gemeente is eigenaar van De Geusselt, maar ook vanuit het stadhuis zijn na de rellen in 2017 nauwelijks inspanningen gedaan om de veiligheid te verbeteren.
Bewijzen
Het grootste probleem zijn natuurlijk de relschoppers zelf en het gebrek aan zelfregulerend vermogen binnen de supportersschare. Normaal gesproken is er bij de harde kern weinig verloop. Na het coronajaar zonder stadionpubliek, heeft de fanatieke aanhang plotsklaps te maken met een groep van pakweg 35 nieuwelingen die zich om de harde kern bewegen. Vooralsnog krijgt niemand grip op deze jonge gasten, veelal tussen de 16 en 19 jaar oud, die zich willen bewijzen. Het zorgt voor een ongecontroleerde dynamiek in het stadion.
Stelen
Dat was ook te zien tijdens de wedstrijd tegen ADO Den Haag, toen een groepje MVV-fans wilden provoceren door het stelen van een ADO-vlag. Het leidde tot een vechtpartij tussen Maastrichtse supporters onderling. Na geweld op de tribune werden uiteindelijk negen stadionverboden uitgedeeld aan Maastrichtse raddraaiers. De Angel Side reageerde vervolgens met een spandoek in het stadion waarin werd uitgehaald naar de Commissie Stadionverboden: ‘Fuck de CSM’. Een middelvinger naar de mensen die de club op het juiste spoor willen houden.
Lees ook: www.rodajckantine.nl
Koest
Wie twee weken geleden te horen heeft gekregen dat er negen stadionverboden zijn uitgedeeld, moet snappen dat het verstandig is om voorlopig even koest te zijn. Maar straffen en het dreigen met zware straffen helpt blijkbaar niet. Iedereen die de kunstgrasmat betreedt krijgt een stadionverbod voor vijf jaar en een boete van 10.000 euro; het staat met grote borden aan de rand van het veld. De grote rivaal werkt als een rode lap en zorgt voor een vertroebeld inschattingsvermogen bij een opgefokt groepje, waarbij ook overmatig gebruik van drank en drugs een rol spelen.
Twijfelende supporter
Het MVV-stadion was vrijdagavond voor het eerst sinds lange tijd weer eens goed gevuld. Met zo’n 6.500 man op de tribunes zat er ongeveer het dubbele aantal fans vergeleken met een reguliere thuiswedstrijd. Dit was het ideale moment om aan klantenbinding te doen. Het had een wedstrijd moeten worden om de twijfelende supporters over de streep te trekken zodat zij ook een volgend keer naar De Geusselt zouden komen. Maar die zien ze voorlopig niet meer in het stadion.
Lees ook: Burgemeester Penn over rellen MVV-Roda JC: „Dit kan zo niet langer”
Niemand wil het hardop zeggen, maar binnen MVV wordt het spelen van dergelijke risicowedstrijden zonder uitpubliek als enige oplossing voor het probleem gezien. Haal de rode lap weg, dan blijft de stier koest. Maar dat is tegelijk een maatregel die symbool staat voor de machteloosheid van de club en die de goedmenende fans – de grote meerderheid – dupeert. Het échte probleem wordt er bovendien niet mee aangepakt.
MVV kan straf verwachten
Als thuisclub is MVV verantwoordelijk voor het goed laten verlopen van een wedstrijd. Daarom kan de Maastrichtse club een straf van de KNVB verwachten. De boetes van de voetbalbond zijn bij het staken van een wedstrijd wegens ongeregeldheden meestal niet mals. Exacte getallen zijn niet te geven, aangezien elke situatie anders is. Bronnen laten weten dat een bedrag van 25.000 á 30.000 euro een realistische schatting is. De straf en bijbehorende boete hangt vaak af van de hoe de thuisclub zich opstelt. De onafhankelijk aanklager van de KNVB bekijkt naar de preventieve maatregelen die zijn genomen om ongeregeldheden te voorkomen. Ook hoe de club achteraf omgaat met de opsporing van de relschoppers weegt mee in de strafmaat. MVV kreeg bijvoorbeeld geen boete van de KNVB na de ongeregeldheden tegen ADO Den Haag, begin deze maand, omdat het voortvarend negen stadionverboden uitdeelde aan relschoppers.
De gestaakte derby MVV-Roda JC zal op een later tijdstip worden uitgespeeld, zo heeft de KNVB laten weten. Maar wanneer, waar en onder welke voorwaarden, wordt op zijn vroegst aankomende week besproken.

30 okt 2021 19:31
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #98

LRB schreef :

tuutsje schreef : Het was me een avondje wel. Ik ben in ieder geval van 19.30 uur tot 20.42 uur de gelukkigste man op aarde geweest. Sorry voor mijn egoïsme.

In de 20 jaar dat ik naar MVV ga kijken hebt ik nog nooit een staking meegemaakt. Net op mijn gemak eens de beelden eens terug gekeken sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/oscar-...j-mvv-tegen-roda-jc/

Ben blij dat er tenminste iemand een goed gevoel overhield en ja hoor…ook ik genoot van die gamins en dat lieftallig meisje dat meedansend vol spanning de opkomst van de matadoren afwachtten…
En omdat je het al aangekondigd had, keek ik met extra interesse uit…dus sjiek die van jouw aan de hand van de scheids te mogen zien, vlak voor mijn ogen …het veld oplopend !

Je weet …nadat je mij verzorgid heb op het MUMC / AZM bij mijn hartoperatie kun je niet meer stuk ouwe rakker en kan ik vol trots melden dat het er van dichtbij meer dan prachtig uitzag hoe jouw gamin het veld betrad !!! Allabonneur Tuutsje :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Sjiek um te huure (lezen).
Ja ik heb het niet droog gehouden… en dan heb ik het niet over mijn onderbroek ;).
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

30 okt 2021 19:47 30 okt 2021 19:50 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #99

Sander70 schreef : Burgemeester Penn over rellen MVV-Roda JC: „Dit kan zo niet langer”

Het is toch onbegrijpelijk wat Penn altijd uitslaat.

Een opgefokte knokploeg met metalen ploertendoders de mensen de kop laten inslaan, dat kan ze. Maar een constructieve oplossing zoals de aanpassing van het uitvak is al jaren teveel gevraagd.

Oplossing is zo simpel, vervang de hekken van het uitvak met glazen -onbeklimbare- wanden, en maak de uitvakwanden die zicht hebben op de Boschpoort tribune ondoorzichtig.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

30 okt 2021 20:03 30 okt 2021 20:10 door Sander70.
Sander70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #100
Ja precies. Zoals bij de graafschap. Die hebben het uitvak zelfs naast de fanatieke aanhang. Daar hoor je ook nooit gekke dingen op een pot tegen de eagles na.

Ik ben benieuwd naar de straffen van de knvb. Ik vind het een moeilijke ik heb van beide supportergroepen me een beetje ingelezen hoe zij dit ervaren hebben en is voor mij duidelijk dat beide fout zitten. Hoe stom het ook is zou ik het gepast vinden als beide clubs een even hoge boete krijgen en dat de wedstrijd zonder publiek word uitgespeeld en de komende jaren geen uitsupporters meer bij deze derby.

30 okt 2021 20:27 30 okt 2021 20:28 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #101
Penn-Te Strake reageert precies zoals je kunt verwachten van een driehoek die, net als MVV en Roda, gefaald heeft in de aanpak van deze wedstrijd. No nonsense, keihard aanpakken, dat soort retoriek. Dat doet het bij dit soort dingen altijd goed. Het is dat er weer een persconferentie aankomt en dus de aandacht weer op corona zal gaan, maar anders zou het me niet verbaasd hebben als ze de hele week in allerlei praatprogramma's had gezeten. Iedereen zou haar daar op handen gedragen hebben, net zoals destijds met Leers gebeurde. Niemand zou vragen waarom de locale driehoek niet geeist heeft dat de wedstrijd 's middag gespeeld zou worden. Of waarom de gemeente als eigenaar van het stadion geen aanpassingen heeft gedaan aan het uitvak.

Voor de volledigheid, ik wil verder hiermee echt niet suggereren dat MVV schuldeloos is, want ook van die kant rammelt het veiligheidsbeleid aan alle kanten. Net zo goed als dat het een gegeven is dat ook van onze kant een klein groepje voor dit gezeik zorgt. Evenals dat de directe oorzaak van het hele gebeuren gisteren uit het uitvak kwam.

Maar het is tekenend wat dat betreft dat volgens het artikel dat hierboven staat het grootste probleem het zelfregulererend vermogen van de supporters is. Een redenatie die even bizar als hilarisch is. Want in feite komt het er dan dus op neer dat de overige 6000 aanwezigen verantwoordelijk zijn voor het staken van gisteren.

Het is gewoon typisch voor wat nu aan het gebeuren is. Een deel van de verantwoordelijken probeert wanhopig de handen in onschuld te wassen door de schuld in elk geval deels af te schuiven. De driehoek doet dat, Roda zal dat ongetwijfeld ook gaan doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ben Salemans, Sjotelsplak, De Zwarte Vogel

30 okt 2021 21:43
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #102
Wat ik niet begrijp is dat aan MVV kant Belgische relschoppers gezien zijn geen idee of dat klopt, en van... oda kant achen hooligans. Hoe kunnen deze kaarten Kopen? Kan dit niet voorkomen worden?
Letterlijke woorden oda fan: ik ga elke uitwedstrijd maar aan het hek stonden duitse jongens die ik nog nooit bij oda heb gezien.

30 okt 2021 21:49 30 okt 2021 21:56 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV- 045 #103

tuutsje schreef :

LRB schreef :
Je weet …nadat je mij verzorgd heb op het MUMC / AZM bij mijn hartoperatie kun je niet meer stuk ouwe rakker en kan ik vol trots melden dat het er van dichtbij meer dan prachtig uitzag hoe jouw gamin het veld betrad !!! Allabonneur Tuutsje :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Sjiek um te huure (lezen).
Ja ik heb het niet droog gehouden… en dan heb ik het niet over mijn onderbroek ;).

veur diech Tuutsje

Bijlagen:

30 okt 2021 22:22
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #104
Mvvke4life, bij roda bepalen bepaalde lieden rondom de harde kern wie de kaarten krijgen. En idd bij dit soort wedstrijden veel Duitsers erbij, niet voor de wedstrijd in ieder geval.

31 okt 2021 08:52 31 okt 2021 08:58 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV- 045 #105
Uitvak ten alle tijden eerst ontruimen, nu werd voor de ,,makkelijkste,,weg gekozen nl eigen supporter eers.
En ik denk ook indd bij 045 veel echte Duitsers van almania Aken waardoor gezichts herkenning een stuk moeilijker zal worden.
Waar lag ook alweer die grens van de eventuele kaart verkoop?…mvrgr Opa

....

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden