MVV- 045

29 okt 2021 22:35
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
MVV- 045 #46
Tijdstippen, suppoosten, maatregelen bij de hoek, het zijn allemaal details bij waar het om draait: mensen aan beide kanten die niet voor het voetbal komen en zich niet kunnen gedragen. Werkelijk beschamend.
Vaders met hun kinderen met de angst in de ogen, oudere supporters die het stadion wilden verlaten, en ik denk dat de sponsoren en investeerders nu ook wel in de rij zullen staan.
Ik ga al heel wat jaren naar MVV maar heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als vanavond. Dieptriest!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., mvvkeoleeke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 22:44
mvvkeoleeke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
MVV- 045 #47
Ik ben zo'n sponsor met mijn organisatie. Ik vraag me echt af waarom ik dit nog doe. Wellicht kunnen jullie mij overtuigen. Ik heb echt zoiets van: Eindelijk zitten er weer flink wat supporters in het stadion die met een goede en leuke sfeer misschien vaker terug zouden komen. En dan gebeurt dit. Een compleet drama. Anti-reclame. Hoe moet het ooit nog goed komen met MVV....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Brncic, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 22:46
007
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV- 045 #48
Ik keur alle geweld af van beide kanten, ik hoop ook dat de schudigen gestraft worden.
Wat me echter opvalt is dat de berichtgeving van 1L in de loop van de tijd aangepast wordt.

Ik heb dit al eerder gemerkt en daarom bij het eerste bericht direct een screenshot gemaakt.


Een klein uur later zag het bericht er zo uit:


Blijkbaar kwam het woord "uitvak" niet zo gelegen in het eerste bericht. Journalist teruggefloten???

De media zullen wel weer een belangrijke rol spelen hierin.
Zo is op Twitter Ron Meyer (SP) de heilige aan het uithangen en geeft de schuld niet aan het gedrag van zijn medesupporters maar aan het veiligheidsbeleid van MVV.
Wat hij echter niet meldt is dat die Roda lieverdjes een brandende flare in het vak van de Gamin tribune gooiden. Heb ik met eigen ogen gezien.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 22:46
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV- 045 #49
Wat een sof. Belachelijke acties van beide kanten natuurlijk. Ik kan er alleen niet met m'n verstand bij dat ze die van Roda niet gewoon uit de hekken halen. De stewards staan erbij en kijken ernaar. Wat er daarna gebeurt is natuurlijk compleet gestoord. Terecht gestaakt, benieuwd naar de gevolgen voor ons als club. Ik denk dat er veel goodwill die er wellicht toch wel was gekweekt zo de prullenbak in kan.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 22:51
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 545
Meer
MVV- 045 #50
Kom op mensen. Mvv supporters zijn nog rustig gebleven. Mensen werden aangesproken. Roda mocht te lang etteren. Genoeg is genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 22:53
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV- 045 #51
Wat een ellende. Ik ben ook vertrokken voordat er iets bekend was over doorgaan of niet. Ik heb hier gewoon geen zin meer in. En ik heb helemaal geen zin meer om op te sommen wat er allemaal niet goed is geregeld voor zo'n wedstrijd. Beide clubs en de veiligheidsregio moeten zich schamen. Amateurs. En dat heeft niks te maken met het feit dat er geen geld is. Dit is gewoon laksheid en naïviteit ten top. Bah.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Kloeteklaos, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:04
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV- 045 #52
Ik snap niet dat er hier mensen naar de veiliheidsregio en MVV wijzen.
Er zitten gewoon randdebielen bij ons op de tribune die daar zo hard als mogelijk afgeslagen moeten worden!
Het is te waanzinnig voor woorden dat daar een heel veiligheidsplan voor nodig is!

En zodra de eerrste ME'er het veld opstapt zo hard als mogelijk wegrennen. Wat een helden! Wat een sukkels!

Niet Noor, niet Elsen, niet de trainer en niet de spelers. Nee onze zogenaamde supporters maken de club kapot!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:07 29 okt 2021 23:12 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV- 045 #53
Ik mag toch hopen dat *oda geen enkele uitsupporter meer mag meenemen dit seizoen? Dat er aan onze kant een paar bonobo's van de PAAZ afdeling worden getriggerd is ook niet goed te keuren, maar je staat daar zeker een half uur op het hek te provoceren en met vuurwerk te belegeren? En dat mag allemaal? Er stond op dat moment werkelijk niemand voor hun hek aan onze kant. Ik had ze godverdomme naar huis gestuurd in hun bus terug de koempelhei op en de wedstrijd direct laten uitspelen! Vooral nadat die deur het veld op vloog. Nu sturen 30 personen 5000 man naar huis...wat een belachelijk besluit!

Alles was een normale derby tot de 39/40e minuut. Waarom ineens die omslag? Een flashmob ter nagedachtenis aan de invasie van Polen? Wat is het trigger moment? Wat wekt de irritatie? Was de wedstrijd niet leuk genoeg? (Ik vond van wel)

Het zou belachelijk zijn als MVV hiervoor een boete voor kreeg, dit keer leek de escalatie toch geheel uit het 045 kamp te komen. En mochten we toch een boete krijgen (De veiligheidsregio is ingezet..) plaats dan aub om dat uitvak toch gewoon een glasplaat, wat het is belachelijk dat 30 man een wedstrijd weten stop te leggen door een simpel hekje op te klimmen. Met die aanpassing in de infrastructuur zie je alleen nog maar een paar clownsvissen happen in een aquarium en was de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Dan hoef je ook niet weer opnieuw een heel stadion te voorzien van hekken en prikkeldraad om de eigen geestelijke zorgvermijders in toom te houden.

Triest en onrechtvaardig hoe dit is afgewikkeld door de KNVB en de lokale driehoek!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Schapendonk, Sjotelsplak, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:13
Beppie Krab
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 1
Meer
MVV- 045 #54
Het gedrag van beide ‘supportersgroepen’ buiten beeld gelaten. Dit is toch een enorm falen van de ‘veiligheids’coordinatoren bij M.V.V.
Helaas was te verwachten dat deze wedstrijd uit de hand zou lopen. Is in het verleden altijd zo geweest en de trend na Corona in de Nederlandse stadions laat een duidelijk risico zien.
Dit is toch absoluut mis management van Penn en haar companen, met een beetje fatsoenlijk beleid hadden we nu een heerlijk pils op de overwinning in de stad kunnen drinken! Ipv dat deze madam de match laat staken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:15
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV- 045 #55
Waarom mag een klein groepje keer op keer de boel verpesten voor de grote groep. Laat die uit supporters van die club de volgende keer en de daarop volgende keren toch lekker thuis!!! Waarom wordt keer op keer toegestaan dat deze kleine groep, MVV een boete bezorgd? Hou er toch mee op a.u.b. !!! Burgemeester, verbied deze onzin de volgende keer a.u.b. en laat mijn club voetballen voor goedwillende, echte supporters!! En dat dit klein groepje zich verder ergens treft op een verlaten veldje of in het bos waar ze zich naar hartelust mogen uitleven!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:16
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV- 045 #56
Omdat de onrust daardoor alleen maar toenam, besloot Kooij ruim een half uur later de Limburgse derby in Maastricht definitief niet meer te hervatten. De stand was nog 0-0.

Trainer Jurgen Streppel van Roda JC sprak van een terechte beslissing. „Dit gaat nergens meer over. Ik snap niet meer wat er de afgelopen weken in het betaald voetbal gebeurt, kennelijk is men gek aan het worden”, aldus de trainer bij ESPN, verwijzend naar meerdere incidenten bij uiteenlopende wedstrijden. „Ik voel me niet veilig meer en ik ben wel verantwoordelijk voor de veiligheid van mijn spelers.”

Streppel: „Wij als spelers en trainers gaan goed met elkaar om. De scheidsrechter floot goed, eigenlijk was er niets aan de hand. Toch ging het helemaal mis. Dit is absurd.”

Coach Klaas Wels van MVV sloot zich daarbij aan. „Onderlinge rivaliteit is goed, dat hoort bij voetbal. Maar het moet wel binnen de perken blijven. Dat was hier niet het geval. Met fakkels naar elkaar gooien heeft niets meer met voetbal te maken.”

De poorten van het stadion gingen rond 21.45 uur weer open. De ME bleef aanwezig om het vertrek van de supporters veilig te laten verlopen. Vooralsnog heeft de politie geen aanhoudingen verricht in Maastricht.

KNVB: ’Heel vervelend’

Voetbalbond KNVB vindt het „heel erg vervelend” dat de derby gestaakt moest worden. „Maar de KNVB staat achter de beslissing van de burgemeester”, meldt de bond in een korte reactie.

„De lokale driehoek heeft besloten de wedstrijd definitief te staken nadat de scheidsrechter de teams al naar binnen had gehaald vanwege aanhoudende supportersongeregeldheden”, aldus de KNVB. „Uiteraard vinden wij het heel erg vervelend dat deze stap noodzakelijk was. Wij wachten nu de meldingsformulieren af en die zullen worden voorgelegd aan de aanklager. Vervolgens wordt ook gekeken wat er met het resterende gedeelte van de wedstrijd gebeurt.”

De afgelopen weken hebben al heel wat incidenten in en om de voetbalstadions plaatsgevonden. Meerdere wedstrijden moesten tijdelijk stilgelegd worden vanwege ongeregeldheden op de tribunes. Het is voor het eerst dit seizoen dat een wedstrijd werd gestaakt. De aanklager betaald voetbal, die zich buigt over excessen, heeft het druk. Hij heeft momenteel ook onderzoeken lopen naar omstreden spandoeken bij NEC en Ajax.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:20 29 okt 2021 23:21 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV- 045 #57

Duin schreef : Ik snap niet dat er hier mensen naar de veiliheidsregio en MVV wijzen.
Er zitten gewoon randdebielen bij ons op de tribune die daar zo hard als mogelijk afgeslagen moeten worden!
Het is te waanzinnig voor woorden dat daar een heel veiligheidsplan voor nodig is!

En zodra de eerrste ME'er het veld opstapt zo hard als mogelijk wegrennen. Wat een helden! Wat een sukkels!

Niet Noor, niet Elsen, niet de trainer en niet de spelers. Nee onze zogenaamde supporters maken de club kapot!

Daar is Duin weer, de vriend van de MVV-directie. Oogkleppen op als vanouds.

De trigger in deze, net zoals tijdens de play-offs, is weer de wetteloosheid in het uitvak. Dat mag je MVV zeker aanrekenen, want ze hebben er niets van geleerd. Roda suppoosten zijn onbetrouwbaar, en daarom moet je eigen beveiligers in het uitvak plaatsen of gewoon uitpubliek weigeren.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:37
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV- 045 #58

Sjotelsplak schreef :

Duin schreef : Ik snap niet dat er hier mensen naar de veiliheidsregio en MVV wijzen.
Er zitten gewoon randdebielen bij ons op de tribune die daar zo hard als mogelijk afgeslagen moeten worden!
Het is te waanzinnig voor woorden dat daar een heel veiligheidsplan voor nodig is!

En zodra de eerrste ME'er het veld opstapt zo hard als mogelijk wegrennen. Wat een helden! Wat een sukkels!

Niet Noor, niet Elsen, niet de trainer en niet de spelers. Nee onze zogenaamde supporters maken de club kapot!

Daar is Duin weer, de vriend van de MVV-directie. Oogkleppen op als vanouds.

De trigger in deze, net zoals tijdens de play-offs, is weer de wetteloosheid in het uitvak. Dat mag je MVV zeker aanrekenen, want ze hebben er niets van geleerd. Roda suppoosten zijn onbetrouwbaar, en daarom moet je eigen beveiligers in het uitvak plaatsen of gewoon uitpubliek weigeren.


Ja, sorry klopt ook. Mijn fout. Ik had niet gezien dat de MVV-directie ook met vuurwerk aan het gooien was. Maar jij stond vast dichterbij. Nogmaals sorry!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:42
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV- 045 #59
Natuurlijk wijs ik naar MVV en de veiligheidsregio. En naar 045. Hallo ????? Zij organiseren de wedstrijd en zijn dus verantwoordelijk voor een goed verloop. En als ze na al die jaren nog steeds niks geleerd hebben is dat heel triest en misschien wel schandalig. Er lopen een heleboel mensen het stadion binnen die helemaal geen supporter zijn en blijkbaar zin hebben in een avondje rotzooi. Niks nieuws. Maar dat kan toch geen verrassing zijn mag ik aannemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2021 23:56
Hier menier
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
MVV- 045 #60
Alle ingrediënten voor een waar voetbalfeest waren aanwezig. Schitterende sfeeractie van de AngelSide. Zenuwen gierden door mijn lijf, maar het gevoel was goed. De held dag al: Wij gaan winnen!
Gezien het spelbeeld waren we ook goed op weg. N'Telo had die kopbal gewoon moeten maken voor iemand van 3 meter.
Helaas escaleerde het weer, vanuit mijn plek kon ik niet zien hoe het was ontstaan.
Er is hier ook genoeg over gezegd.
Wel wil ik nog kwijt dat veiligheidszaken bij MVV amateurisme ten top is.
Mer good, volgende wedstrijd ben ik er weer. Want het overgrote deel is er voor het voetbal, voor de club en voor de stad. Hier ben ik trots op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden