>
Ontvangen bedankjes 256
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
De afrastering valt dan toch onder het casco?Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.
bokkesprongen schreef : Je kunt van alles roepen en willen maar het ligt aan de mentaliteit van de mensen ,je gaat niet naar een voet bal wedstrijd met vuurwerk , je hits niet weken lang supporters op .Je gaat niet in een optocht naar een voetbalstadion omringd met fakkels je verstoort niet alleen de openbare orde maar het is beangstigend voor 95 procent van de bevolking en dieren .
Als de mentaliteit niet verandert heb je niets aan plexie glazen ramen ,je verplaats daar mee een gigantisch probleem ........
Het wordt natuurlijk moeilijk om de personen van de gemaskerde knokploeg te onthullen en te vervolgen, maar ik denk dat er zeker eens aangifte moet worden gedaan van poging tot doodslag.webmastersfm schreef : Waaronder een supporter met een schedelbasisfractuur. Die jongen had niks van doen met het hele gebeuren.
Nee. En als dat wel zo was, die hekken zijn op verzoek van en in overleg met de supporters door MVV weggehaald. Dan kun je nu toch niet van de gemeente verlangen dat ze die weer terugzetten?Sjotelsplak schreef :
De afrastering valt dan toch onder het casco?Boschpoort schreef : De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV.
Dat is raar. Wat valt dan wel onder het casco? De betonnen vloerplaten van de tribune?Boschpoort schreef :
Nee. En als dat wel zo was, die hekken zijn op verzoek van en in overleg met de supporters door MVV weggehaald. Dan kun je nu toch niet van de gemeente verlangen dat ze die weer terugzetten?Sjotelsplak schreef :
Boschpoort schreef :
DIe hekken stonden daar niet voor de eigen supporters. Die stonden daar voor situaties als vrijdag, wat maar 1 keer op de 64 duels voor komt (Frequenter in de eredivisie), maar kost je wel meteen een aanzienlijk deel van de seizoenkaart-opbrengst, wanneer het er niet is.Boschpoort schreef : Hier wil ik toch wel even op reageren.
Die hekken zijn jaren geleden weggegehaald en daar was iedereen heel blij mee. Nu op basis van twee incidenten die terug plaatsen is onnodige geldverspilling. Het is jarenlang wel goed gegaan. En de incidenten waren gemakkelijk te voorkomen geweest als de verantwoordelijken voor de veiligheid bij MVV ook maar enigszins capabel waren geweest.
Dat kun je inderdaad beter een compleet voetbalstadion huren zoals ze In Aachen-Nord via de Gemeente doen, of in Sittard via een projectontwikkelaar. In plaats van een kantoorruimte met openluchttheater te exploiteren als voetbalstadion.Boschpoort schreef :
Ook wijzen naar de gemeente is onterecht. De veiligheid in het stadion is een zaak van de club, niet van de gemeente. De gemeente verhuurt niet een compleet stadion maar feitelijk het casco. Het veld, de tribunes en wat algemene ruimtes als kleedkamers. De voorzieningen komen voor rekening van MVV. De huurprijs is er ook naar. Vergelijk de gemeente niet met een woningstichting die je huurhuis op orde moet houden.
Boschpoort schreef :
Als er schuldigen aan te wijzen zijn voor de gebeurtenissen vrijdag dan zijn dat de roda supporters met hun vuurwerk, de roda stewards die helemaal niets deden om het wangedrag van hun aanhang af te remmen en die sukkels op de hekken lieten zitten, de MVV fans die zo nodig sensatie moesten zoeken in de gracht voor het uitvak ondanks de diverse oproepen daar weg te blijven, de gasten die het hek over gingen, de veiligheidscoordinator die geen maatregelen heeft genomen deze situatie in de gracht te voorkomen (je kunt die stewards die daar voor een minimale vrijwilligersvergoeding staan niet veel verwijten) én de politie die te laat en onnodig hard heeft opgetreden.
Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.
houtengerard schreef :
Boschpoort schreef : Het probleem als vrijdag had voorkomen kunnen worden door een container in die hoek te plaatsen. Is eerder gedaan, en effectief gebleken.
Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)
Napoleon schreef :
houtengerard schreef :
Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ik meen te hebben gehoord dat het gebruik van die containers ons door de brandweer is verboden, in verband met het blokkeren van de vluchtwegen. Wat an sich al een sociaal experiment zou zijn. (Wat is belangrijker bij calamiteiten als de poort open moet: Een mensenleven of de rivaliteit?)
De poorten waren op een gegeven moment allemaal gesloten ! Poorten van AS naar Qpark van AS naar hoofdtribune en alle poorten die naar buiten leiden . Je kon dus geen kant meer op feitelijk !!
houtengerard schreef :
Napoleon schreef :
houtengerard schreef :
De poorten waren op een gegeven moment allemaal gesloten ! Poorten van AS naar Qpark van AS naar hoofdtribune en alle poorten die naar buiten leiden . Je kon dus geen kant meer op feitelijk !!
Die poorten waren bemand, een container beman je niet..
webmastersfm schreef :
Boschpoort schreef :
Boschpoort, vanuit de supporters werd het weghalen van de hekken indertijd afgeraden ! Daar is ons stadion niet op gemaakt en was wachten op problemen. Er kwam wel een kleine handreiking dat de hekken bleven op de Angel-Side maar in samenspraak is dat nooit geweest. Integendeel.