Play-offs? Off net niet / nacompetitie

27 mrt 2023 12:20 22 mei 2023 19:26 door Ben Salemans.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Onderwerp Auteur
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #1
Al La Jaques wil ik samen met jullie vooruit blikken op het eventueel behalen van de playoff's.

Ik kijk liever niet naar beneden, al denk ik dat omdat we zo wisselvallig presteren we dat toch moeten doen.
Er zijn 6 plaatsen te vergeven in de playoff's. Wij staan momenteel op een 7e plaats met 44 punten en doelsaldo -1. Direct onder ons staat NAC met 43 punten -5 doelsaldo. Dan de overige achtervolgers die ons in de nek hijgen. Potentiële kanshebbers zijn nog Telstar, Roda, de Graafschap, en Ado.

Ik begin met NAC omdat deze direct onder ons staan.
Ik denk persoonlijk dat zij nog het moeilijkste schema van allemaal hebben. Hun resterend speelschema ziet er namelijk nog zo uit.

VVV-NAC
NAC-FC Den Bosch
NAC-Willem 2
FC Eindhoven-NAC
NAC-Roda JC
Almere City-NAC
NAC-Heracles
Telstar-NAC

Persoonlijk denk ik dat we NAC onder ons kunnen houden door hun relatief zware programma.

Dan Telstar, die ook maar 1 punt minder dan ons heeft maar wel een veel slechter doelsaldo -10.

ADO-Telstar
Telstar-Jong Ajax
PEC-Telstar
Telstar-VVV
FC Den Bosch-Telstar
Telstar-Willem 2
MVV-Telstar
NAC-Telstar

Ook Telstar heeft nog een lastig programma waar er maar 2 tegenstanders zijn die geen directe concurrent van hun zijn, waaronder dat zij ook nog bij ons thuis op bezoek komen. Ook die zullen we wellicht onder ons laten.

Dan onze gezellige Duitse Oosterburen. 3 punten minder dan ons.

Jong PSV-Roda JC
Roda JC-ADO
Heracles-Roda JC
Roda JC-FC Den Bosch
NAC-Roda JC
Roda JC-FC Eindhoven
PEC-Roda JC
Roda JC-Willem 2

Ook der Mannschaft heeft nog een lastig programma waar er maar 2 tegenstanders zijn die geen directe concurrent van hun zijn. Ook die zullen we wellicht onder ons laten.

Dan de Superboeren, die hebben 5 punten minder dan ons.

Jong AZ-De Graafschap
De Graafschap-Heracles
TOP OSS-De Graafschap
De Graafschap-ADO
Willem 2-De Graafschap
De Graafschap-MVV
VVV Venlo-De Graafschap
De Graafschap-FC Den Bosch

Ik denk dat de Graafschap een relatief makkelijker programma heeft dan alle bovenstaande. Bovendien moeten wij nog bij hun op bezoek. Om hun onder ons te houden gaat lastig worden.

Last but nog least, de Haagse Advocaat. Ook 5 punten minder dan ons.

ADO-Telstar
Roda JC-ADO
ADO-Almere City
De Graafschap-ADO
ADO-Helmond Sport
Jong Ajax-ADO
ADO-FC Dordrecht
Jong AZ-ADO

Ado heeft op papier het meest makkelijke schema. Vooral kijkende naar hun laatste 4 wedstrijden. Ik vermoed dat deze heel kort bij ons in de buurt gaan komen en misschien wel ons van die troon afstoten. Ado heeft in ieder geval goede papieren om een toekomstige playoff plek.

Dan kijken we eens naar ons zelf.

MVV-FC Eindhoven
Helmond Sport-MVV
MVV-FC Dordrecht
Jong PSV-MVV
MVV-Jong AZ
De Graafschap-MVV
MVV-Telstar
Almere City-MVV

Op papier een relatief makkelijk programma. Echter schitteren we zelden of nooit uit dit seizoen. Daar in tegen zijn we thuis wel meestal heel sterk. Ik schat dat we in de uitwedstrijden maximaal 2 of 3 punten halen. Dus zal het van de thuiswedstrijden moeten komen. Als we komende vrijdag winnen van FC Eindhoven denk ik dat je een hele grote stap zet. Verlies je echter deze, dan vermoed ik dat we het nog heel zwaar gaan krijgen en zal iedere wedstrijd een soort finale worden.
Ik heb een pessimistisch gevoel dat we op de 9e plaats gaan eindigen en op het nippertje het oh zo heerlijke toetje gaan missen. Ik hoor graag, hoe jullie erover denken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 13:04
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 179
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #2
De 3 wedstrijden tegen de 3 directe tegenstanders zijn het belangrijkste:
Eindhoven 1
Telstar 3
DeGraafschap 0
Ik verwacht 4 punten in de huidige vorm.
Dus we hoeven niet perse te winnen van Eindhoven ! (alleen verliezen is fataal)

Helmond-Sport uit 1 (Streppel zal ons willen vloeren)
Dordrecht, Jong-Bedrog Alkmaar thuis moeten 6 punten opleveren

Jong Bedrog Eindhoven uit is moeilijk te zeggen (misschein heeft van Bommel nog wat lijntjes lopen, dat ze minimaal niet met een A selectie spelen ...)
Ik teken voor 1 punt

De playoffs begint dan voor MVV de laatste wedstrijd uit tegen Almere uit; dit moet evtl een 3 punter zijn; waarschijnlijk is gelijk spelen al genoeg
Zij spelen dan om niks meer.... hoofdzaak geen blessures etc
Totaal: 4 + 1 + 6 + 1 + (evtl 1 of 3 nodig in de laatste wedstrijd)
Dus 12 punten + (evtl 3 of 1 punt nodig in de laatste wedstrijd)

Als ik het programma van de AC Nord zie wordt ik vrolijk, die gaan echt niet meer over ons heen deze laatste 8 wedstrijden.
Verlies je van directe tegenstanders dan heb je normaal gezien meer punten nodig.
13 punten is waarschijlijk genoeg
7 clubs (Eind MVV Nac Telstar R*da Graafschap ADO) die vechten voor 3 tickets plekken 6 t/m 8
Komt goed als ze niet teveel domme beslissingen nemen (we hebben op de laatste 2 nog altijd 5 punten voorsprong).
Maar dat Dumm-denken is ok typisch hier op dit Forum..... en getuigd van weinig vertrouwen en support naar je eigen spelers toe.
De trainer is de belangrijkste man ... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 14:41 27 mrt 2023 14:42 door bokkesprongen.
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #3
Allemaal onzin die voor spellingen gewoon Vrijdag winnen van vv Eindhoven ook al mis Dzepar geschorst en Souren geblesseerd .... en gewoon de daarop volgende partij ook winnen ..........

Zet Blummel op Souren zijn plaats Keinen op de plaats Dzeper en El hupper de pup op de plaats van Blummel ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2023 16:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #4
Goed overzicht. Als MVV "gewoon" de thuiswedstrijden wint, halen we het (en ja dat riep ik hiervoor ook al). Ik vond het spel tegen Willem II helemaal niet zo slecht, daar zou je uit bij Helmond en Jong PSV ook nog wel punten mee moeten kunnen pakken en dat zou ruimte geven. Gezien het programma kan MVV de volgende vijf wedstrijden allemaal winnen. Dat zal niet gebeuren, maar een flink aantal punten, minimaal 10, zal qua play-offs wel erg helpen en ademruimte geven voor de laatste drie wedstrijden die op papier wat moeilijker zijn.

Uiteraard wordt vrijdag meteen al belangrijk. Win je, dan haal je Eindhoven bij en de andere concurrenten hebben veelal ook moeilijke wedstrijden. Eindhoven had een slechte uitbalans maar de laatste twee uitwedstrijden, zul je altijd zien, hebben ze niet verloren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2023 11:21
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #5
Komende vrijdag wordt zeker belangrijk. Ook als je naar de rest kijkt: NAC heeft een lastige uitwedstrijd, Telstar en ADO tegen elkaar etc. Idd, alles thuis "gewoon" winnen en hier en daar uit nog wat puntjes...
De concurrentie voor plek 7/8 is breed en er zijn nog genoeg onderlinge ontmoetingen tussen clubs die daarvoor in de race zijn. In dat geval hoop je het liefst op een gelijk spel, want dan verliezen beiden concurrenten 2 punten ipv dat eentje 3 punten op je inloopt. Verder heeft voorspellen obv de programma's en berekenen wat andere ploegen gaan doen weinig zin: op andermans wedstrijden heeft MVV zelf geen invloed en in de praktijk lopen wedstrijden toch vaak anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2023 14:56
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #6
Je kunt je vooraf rijk rekenen maar het beste wat je kunt doen is per week naar de onderlinge resultaten kijken!…mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2023 15:09
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #7
Ik denk dat MVV het moeilijk gaat krijgen om zich te plaatsen voor de play-offs zonder Nicky Souren (beterschap, Nicky!). Hij is toch zowel breker als rustpunt op het middenveld. Een beetje vergelijkbaar met de betekenis van Frenkie de Jong voor het middenveld van Oranje.

Ik hoop wel dat El Azrak eens een basisplaats krijgt. En Remans brengt meestal te weinig, dus die zou je een pinchhitter-rol kunnen geven.

Hoe dan ook; als ze de play-offs bereiken wordt het spannend. Deze teams zijn aan elkaar gewaagd, zonder echte favoriet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2023 15:28
ErikOranje
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #8
Met het resterende programma van MVV (en de clubs om ons heen) en met de voorsprong die we de eerste helft hebben opgebouwd, zou het toch een enorme smet zijn op dit seizoen als MVV de playoffs niet zou halen.

Natuurlijk kunnen we de budget-kaart weer trekken en aangeven dat we het ondanks onze begroting gewoon goed doen, maar als je kijkt naar de eerste helft van het seizoen, het huidige voetbal (want het is minder succesvol dan het begin, maar nog steeds met momenten erg goed) en de resterende wedstrijden zou deze selectie gewoon in staat moeten zijn om een aantal wedstrijden te winnen. En dan moet je play-offs kunnen halen.

Probleem is dat in de eerste helft van het seizoen altijd de eerste of tweede kans erin ging. Nu niet en staan we vaak 1-0 achter binnen dat kwartiertje. Dat voetbalt minder lekker. Laten we hopen dat die magie van de eerste helft van het seizoen terug komt! Dan zijn die play-offs binnen handbereik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2023 15:44 29 mrt 2023 15:45 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 592
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #9
Sjieke is tot 't spannend bleif !
Is good veur de kaartverkoup en draankumzet.
Zjus mot Sjarmeur toesblieve veur de bijgeluivige....:daag: :thumbsup: :lachen:

Zellef hoop iech drop en tot veer daan wie oets die vluuzäk áusm Osten e paar jaor gelije met mazzel proomooveere!
Kump extra geld vrij, is sjiek veur al die gamins en tettemojle die dat noets höbbe metgemaak...


Per slotvaan rekeningk verdeene us supproters oppe Boschpoort, AS en Batteljon Noord dit zier zeeker !



nao jaorelaank e gifvaat te höbbe leegezoope.
Mesjiens kump daan dee eemigrant Sjef met de döbbele EFF trök oet de JOE ES EE....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2023 18:10
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #10
Het zou fijn zijn, als MVV in een hoognodige flow kan geraken. Je ziet vaak clubs in de NC vanuit deze flow promoveren. Het is echt een pré.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 21:33
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Onderwerp Auteur
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #11
Na onze overwinning op Eindhoven zijn we nog in de race en hebben we goede papieren. Roda daar in tegen kunnen we denk ik nu al afschrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 22:39
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 179
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #12
Nog 6 clubs voor 3 tickets: Eindhoven, MVV, NAC, DeGraafschap ADO en Telstar
Inderdaad R#da kun je afschrijven, maar dat is niet 100% gunstig want ze moeten nog tegen ADO, Nac en Eindhoven. Hun laatste kans is komende wedstrijd thuis tegen ADO.
Ze zullen ons daarnaar niks gunnen....
en Graafschap (hebben goed doelsaldo) moet nog thuis tegen ADO en thuis tegn ons; beiden hebben 5 punten achterstand op ons.

Telstar is misschien wel de zwakste … gevoelismatig? Als we van die winnen staan ze op 7 punten achterstand.
PS ADO kreeg een buitenspel goal tegen Telstar kado vrijdag….

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 23:07
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 565
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #13
We hebben by far het makkelijkste programma.
Als het dit jaar niet lukt dan zijn we het mooi zelf schuld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2023 23:21
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #14
Redelijk goede uitslagen vanavond. Almere pakt laat in de wedstrijd de periode titel 1 0 anders was nac er vandoor gegaan met play off ticket. Oda verliest kansloos met 5 - 1 . Alleen de graafschap pakt met een 0 1 zegen 3 punten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2023 16:31
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Play-offs? Off net niet / nacompetitie #15
Een vraagje over de seizoenskaart. Kun je met je seizoenskaart ook naar de playoffs wedstrijden? Of moet je daar losse kaarten voor kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden