MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u

25 sept 2023 21:09 26 sept 2023 03:28 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #1
Gaat MVV deze wedstrijd winnen? Vier nederlagen op rij zouden wel heel bedroevend zijn (zeg ik maar om dit topic te openen) ...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2023 21:19 26 sept 2023 03:24 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #2

MF schreef : Tussen kleinen en el basri kun je roteren afhankelijk wat de wedstrijd nodig heeft.


Ik kan me wel vinden in deze opstelling van MF.

Goed idee om eens met Buifrahi in de basis te starten. Veel goede clubs zaten achter hem aan, maar het lukte MVV hem in te lijven. Geef die jongen dan ook eens een kans. Iedereen ziet toch dat die jongen veel in zijn mars heeft.

Die nieuwe backs vind ik ook oké, al vond ik Schenk niet slecht.

Misschien kunnen we ook beginnen met een middenveld zonder Souren en met Smeets, El Basri en Kleinen?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 01:53 26 sept 2023 03:14 door Ben Salemans.
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 180
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #3
Een mooie opstelling MF, we beginnen elkaar hier steeds beter te begrijpen.
En Sy hebben we nog achter de hand voor de laatste 20 min, mocht Leroy het niet meer kunnen belopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 10:39
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #4
Sy is jeugdinternational. Laat die jongens eens tot aan de winterstop basis spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 11:26
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #5
Is het de laatste weken vrij waardeloos? Helaas wel.

Betekent dit dat Verberne er ineens niks meer van begrijpt? Gelukkig niet!

Vorig jaar een absolute wereldprestatie geleverd met het laagste budget in het Nederlandse betaald voetbal en nu lees ik ineens dat dit kwam omdat de aanval zo goed was. Dus de goede prestatie vorig jaar kwam door de goede aanval (niet de trainer) maar de mindere wedstrijden vooralsnog dit seizoen zijn wel de schuld van Verberne? Lijkt me een beetje vreemd. Ik acht Verberne nog steeds prima in staat de in zijn ogen beste poppetjes neer te zetten. Ik heb er alle vertrouwen in dat de stijgende lijn snel ingezet kan worden. Laten we hopen vrijdag al tegen ADO!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 13:21
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #6

kyleman333 schreef : Is het de laatste weken vrij waardeloos? Helaas wel.

Betekent dit dat Verberne er ineens niks meer van begrijpt? Gelukkig niet!

Vorig jaar een absolute wereldprestatie geleverd met het laagste budget in het Nederlandse betaald voetbal en nu lees ik ineens dat dit kwam omdat de aanval zo goed was. Dus de goede prestatie vorig jaar kwam door de goede aanval (niet de trainer) maar de mindere wedstrijden vooralsnog dit seizoen zijn wel de schuld van Verberne? Lijkt me een beetje vreemd. Ik acht Verberne nog steeds prima in staat de in zijn ogen beste poppetjes neer te zetten. Ik heb er alle vertrouwen in dat de stijgende lijn snel ingezet kan worden. Laten we hopen vrijdag al tegen ADO!


Maurice is een onervaren trainer. Maurice maakt af en toe ook opmerkelijke keuzes. Hieronder een voorbeeld:

aan het begin van het seizoen vroeg Maurice om ervaring. Ondertussen laat die bijvoorbeeld Leroy en Remans op de bank zitten. De laatste is gewoonweg niet goed genoeg maar alsnog.

Souren is twee wedstrijden geschorst. Souren krijg de voorkeur boven El Basri die in mijn opzicht de wedstrijd daarvoor een hele goede indruk maakte met een goal & assist.

Slegers de voorkeur geven boven Rayan. Terwijl Rayan bij zijn vorige club 25 goals maakte en 17 assist gaf. (Ja een ander niveau). Maar alsnog meer scorend vermogen als Slegers.

Zeegers week naar week laten beginnen in de basis terwijl die een van de minste is van het elftal.

Schenk die de voorkeur krijgt boven Leroy.

Opmerkelijke wissels en te laat wisselen.

Ik kan nog wel even doorgaan. Ik zie Maurice graag aan het werk. Maar, maakt naar mijn mening rare keuzes. Verder, heeft die tot het heden top gepresenteerd met een klein budget.

Ik zal mijn bovenstaande opstelling toelichten.

Ik denk persoonlijk dat je meer aan Zeegers & Schenk heb als wissel spelers. Waarom? Zeegers heeft werkvermogen. Vaak zakt het naar de eerste helft in. Door zijn werklust voeg je iets extra’s toe.

Schenk heeft snelheid. Door schenk later te brengen kan die tegen de vermoeide tegenstanders met zijn snelheid iets forceren.

Rayan heeft meer scorend vermogen als Slegers.

Slegers is kan eventueel invallen voor Smeets.

Leroy heeft meer ervaring dan het hele elftal bij elkaar zowat.

Nieling heeft bij Fortuna ook als linksback gespeeld. Daarbij heeft die ook lengte en fysiek.

Ik ben geen trainer, en Maurice heeft er vast beter zicht op, maar, je moet iets veranderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 14:06
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #7
Ik ben het met veel van je punten eerlijk gezegd best eens. Ik vind ook dat er iets moet veranderen, en kan me best vinden in een aantal van je analyses. Ik denk echter ook dat wij van buitenaf simpelweg veel minder kijk er op hebben dan Verberne die dagelijks met deze jongens op het veld staat. Op papier is Buifrahi een goede aankoop, maar als Rayan training na training veel meer levert dan Slegers zal Verberne hem er toch wel in zetten? Datzelfde geldt denk ik voor de backs (waar ik ook zeker geen hoge pet van op heb). Mijn mening komt vooral voort uit het feit dat Verberne na vorig seizoen wel wat meer krediet verdient en dat ik het niet fair vind dat na 3 nederlagen dit seizoen ineens aan alles getwijfeld wordt. Laten we het erop houden dat we het eens zijn dat er iets moet veranderen en laten we hopen dat Verberne, die er voor betaald wordt, dat snel uitvogelt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 16:18
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #8
Onze backs wisselen helaas sterke met te zwakke momenten af. Ik kan me vinden in de voorstellen om daar eens andere spelers een kans te geven, al is het beste er bij Leroy echt van af. Nieling Sy dan maar.
Marco Kleinen zou ik zeker opstellen. Ik vind dat een goede speler met een enorme drive die ieder jaar vooralsnog duidelijk vooruitgaat.
Mart Remans zou ik (voorlopig) echt niet meer brengen. Nul overtuiging in zijn acties en passing en dat is al heel lang zo. Als zijn contract ontbonden kan worden in goed overleg meteen doen ! Boufrani idd de kans geven.

Tov vorig jaar missen we Steuckers en de snelheid van Ruben en zijn klik met Koen enorm. Anderszijds vind ik het centrale duo veel degelijker dan Waem van Helden, is Smeets een prima speler voor KKD begrippen, vind ik Basri veel meer potentie hebben dan Dzepar, is Tasci tov Blummel ook een forse vooruitgang, zijn Matthys en Souren gebleven en verder hopen dat de jonge Sleegers en Boufrani zich dit jaar nog behoorlijk ontwikkelen (de gok van een club met een beperkt budget). Alleen de spoeling op de back posities lijkt dun. Eea moet weer in elkaar passen, heb daar nog wel vertrouwen in want deze groep is m.i. niet minder dan vorig jaar. Van alle wedstrijden was alleen de 1e helft tegen Ajax heel overtuigend maar de verloren wedstrijden waren allemaal met 1 doelpunt verschil en hier hebben we meerdere kansen in al deze wedstrijden laten liggen.

Hopeliijk krijgen de Amerikanen binnenkort groen licht en komt er nog een spits en of buitenspeler en back bij. Met de volledige overname hebben deze zich gecomitteerd en om max te oogsten zal er eerst geinvesteerd moeten worden. 1 speler kan soms de ontbrekende schakel zijn. Beste vb dat me nog bijstaat was de komst van Ernie Brands heel lang geleden. Situatie leek uitzichtloos en met hem de laatste fase van het seizoen erbij bleven we dat jaar in de eredivisie.


Laten we verder vooral HEEL blij zijn met deze trainer die vorig jaar een wereld prestatie leverde en ook als hij een paar keer verliest een rustige en stabele indruk maakt. Het is onmogelijk dat hij het ineens niet meer scherp ziet en alternatieve trainers zijn vele malen minder. Laat de man fijn zijn werk doen en het aan clubs zoals Roda NAC en Willem II die op basis van een stadion of grijs verleden vinden dat ze in de eredivisie thuis horen en bij de minste tegenslag hun trainer ontslaan.
Op naar vrijdag met hopelijk weer fanatieke support vanaf de tribunes. Vond dat 2e helft erg mat
De volgende gebruiker (s) zei dank u kyleman333, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 16:59
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #9
thal breek mvv volledig af.
Zie tafel voetbal op L1
Het filmpje staat nog op L1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 18:12
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #10

ouwe rot schreef : thal breek mvv volledig af.
Zie tafel voetbal op L1
Het filmpje staat nog op L1


Dat is toch de enige commercieel directeur die er niet in is geslaagd een hoofdsponsor te strikken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 19:33
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #11
Thal is leuk in de kroeg ........
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2023 19:44 26 sept 2023 19:46 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #12
Meneer Thal heeft een MVV hart maar is echt veel te vol van zichzelf.
Daarnaast vind ik echt dat die ongelofelijk veel onzin praat als analist.
Kan overigens niet eens onze eigen Kostons goed uitspreken. (Spreekt het uit als Kostongs)
Wat voor een rioolanalist ben je dan?
Klopt wel dat het sfeertje wat tam was, maar dat was ook door het tijdstip en de zondag.
Veel amateurvoetbal, en mensen moeten maandag werken of naar school. Dus er werd minder gezopen en gezongen dan op de vrijdag.

Maar goed een beetje offtopic.

Vrijdag vol gas tegen ADO!
Hoop dat Verberne hier en daar wat wijzigd maar laten we niet te snel paniekeren want we zijn wel wat gewend bij Us MVVke.
Overigens zie ik echt dat het niet aan de kwaliteit ligt want er word echt wel degelijk goed gevoetbalt in de beginfase. alleen tegenslagen verwerken en een voorsprong vasthouden moet echt aan gewerkt worden.
En niet opeens na 30 minuten stoppen met voetballen.

Wel ben ik het eens over de back kwestie.
Laten we daar wat wijzigen met bijv. Nieling, Labylle of Sy er in. Ook El Basri gewoon mee beginnen.
Graag geen Remans en Labylle meer!
Liever jonge honden uit de jeugd die gretiger zijn en misschien zelfs al meer kwaliteit hebben dan hun.

Al hebben we 3 potjes op rij verloren.
Gewoon vol gas er tegen aan vrijdag! Als het op de tribunes kolkt kan dat zo op het veld te zien zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 11:55
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #13
Maurice Verberne zoekt ook in de spiegel naar antwoorden: waarom valt MVV na rust steeds zo ver terug?


Maastricht - Natuurlijk baalt trainer Maurice Verberne van drie nederlagen op rij. Het contrast met vorig seizoen, toen zo’n beetje alles bij MVV in goud veranderde, is groot. Maar aan de vooravond van de thuisduels tegen ADO (vanavond) en Eindhoven (maandag) peinst hij er niet over om van de resultaten een ‘big issue’ van te maken. „Ik maak me pas zorgen als ik óók geen goed voetbal meer zie.”
Door Marlous Flier

Nee, de afgelopen weken is er niet getierd in Maastricht. Dat is niet des Maurice Verbernes, zegt de trainer van MVV, hoewel hij er misschien wel aanleiding toe had. Maar dat hij geïrriteerd oogde langs de lijn, dat klopt zeker. „Bij momenten voelde ik me wel ontstemd, ja. Ik heb dan even tijd nodig om te relativeren, voor de irritatie uit mijn lichaam gaat. Ik geloof niet in schelden en brullen. Als iemand tegen mij tekeer zou gaan, zou ik me daar juist voor afsluiten. Het moet wel binnenkomen wat ik zeg en door te kiezen voor bepaalde woorden en een bepaalde intonatie weet ik de jongens echt wel te bereiken. Zij weten zelf ook dat we met zijn allen beter kunnen.”

De resultaten van MVV vallen in de eerste wedstrijden van het seizoen enigszins tegen. Na de zeges op VVV en Jong Ajax volgde een gelijkspel tegen FC Dordrecht en daarna ging de Maastrichtse ploeg pijnlijk onderuit tegen Willem II, FC Den Bosch en – vorige week – De Graafschap. Steeds ging het fout in de tweede helft. „Die had een ander gezicht dan voor rust. We waren minder brutaal en dominant, speelden met minder lef.”

Verberne weigert om dit te zien als een ‘big issue’. „We moeten nu vooral niet in de paniek schieten, dit moet niet in de koppies gaan zitten. We laten namelijk ook al zes wedstrijden aardig voetbal zien. Pas als dat niet meer gebeurt, ga ik me zorgen maken.”

In feite zijn we helemaal opnieuw begonnen, missen nog automatismen. Dat is geen excuus, maar wel de realiteit en we lopen nergens voor weg.

Maurice Verberne

Vuist
Verberne is er dus niet de coach naar om keihard met zijn vuist op tafel te slaan, maar de afgelopen weken gingen hij en zijn staf wel degelijk op zoek naar het antwoord op de vraag waarom zijn ploeg tijdens de wedstrijden steeds twee gezichten heeft. „Ja, daar gaat het over, over hoe we dat lek boven kunnen krijgen. We hebben veel beelden teruggekeken en zien dan dat we in de tweede helft vaak op twee gedachten hinken. We vallen dan uit elkaar: een aantal jongens blijft vooruit verdedigen zoals we dat hebben afgesproken, maar er gaan er ook een paar achteruit lopen. Feit is dat we op bepaalde plekken jonge, onervaren spelers hebben staan. Als het tegenzit, is het voor hen lastig genoeg om hun eigen taken uit te voeren, laat staan om aan de teamafspraken te denken.”


Op zes posities in het elftal van Verberne staan nu nieuwe spelers ten opzichte van vorig seizoen. „We blijven een team in opbouw. In feite zijn we helemaal opnieuw begonnen, missen nog automatismen. Dat is geen excuus, maar wel de realiteit en we lopen nergens voor weg. Maar bij momenten gaat die ontwikkeling misschien iets langzamer dan vorig jaar. We krijgen steeds meer vastigheid in speelstijl en vastigheid in het team.”

Nadat vorig seizoen zo’n beetje alles wat hij en zijn team aanraakten in goud veranderde, heeft de coach nu te maken met een nieuw soort druk, die logischerwijs volgt op het succes van vorig jaar en de plek in de play-offs.

Natuurlijk weet ik dat er verwachtingen zijn. Drie nederlagen op rij passen daar niet bij. Die wetenschap zet me op scherp.

Maurice Verberne

Meer sturing
„Die druk leg ik vooral mezelf op. Die komt niet van de spelers of de club. Maar natuurlijk weet ik dat er verwachtingen zijn. Drie nederlagen op rij passen daar niet bij. Die wetenschap zet me op scherp. Ik ben aan het schakelen in mijn hoofd, op zoek naar oplossingen. Wat had ik zelf beter kunnen doen? Misschien heeft het team op momenten meer sturing van mij nodig langs de lijn. Ik kijk in de spiegel, praat met mensen, met de selectie. Vraag aan hen waar zij denken dat het ‘em in zit. Dat levert inzichten op die ik filter. Het giert constant door mijn lichaam, maar ik zie het als onderdeel van onze ontwikkeling. Ik zal het in mijn carrière nog wel vaker meemaken. We komen nu steeds dichterbij een antwoord waarmee we dit kunnen tackelen.”


Vrijdag wacht de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag, maandag komt FC Eindhoven op bezoek. Verberne begrijpt dat die duels extra belangrijk zijn, omdat bij verlies een wel heel dubieuze reeks ontstaat. „Maar je kunt dat ook omdraaien. Als we twee keer een goed resultaat laten zien, ziet alles er in een keer weer anders uit. En ik blijf erbij: als we nu keer op keer bagger hadden gespeeld… De prima eerste helften bevestigen dat we op de goede weg zitten. We moeten die goede fases nu alleen langer gaan volhouden.”

Vermoedelijke opstelling
MVV - ADO Den Haag, vrijdag, 20.00 uur

Matthys, Zeegers, Aktas, Coomans, Schenk, Souren, Kleinen, Smeets, Slegers, Kostons, Tasci.

Niet inzetbaar: niemand

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 11:57
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #14
...en dus beginnen we gewoon weer met Zeegers en Schenk. Ongelofelijk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2023 12:22
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV - ADO Den Haag, vr 29-9-23, 20:00u #15

Sjarelke schreef : ...en dus beginnen we gewoon weer met Zeegers en Schenk. Ongelofelijk!


Onbegrijpelijk. Anderzijds, Roteren. Twee wedstrijden in 3 dagen zal niet makkelijk worden voor deze selectie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden