Voorbereiding Seizoen 2024-2025

28 juli 2024 13:59 28 juli 2024 14:06 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #106
Ik ben niet ontevreden over wat ik tot nu toe in de voorbereiding heb gezien.

Selectie
Wat opvalt sinds de komst van Ronny van Geneugden is dat er ruim voor aanvang van het seizoen al een behoorlijke (althans in omvang) selectie op het veld staat. Meer spelers met doorlopende contracten, is meer vastigheid. Bovendien kan MVV er wat voor vangen als er tijdens de contractperiode geïnteresseerde clubs komen shoppen. Wat een verschil met een aantal jaar geleden. Ik kan me nog herinneren dat MVV eens noodgedwongen met een handje spelers aan de seizoensvoorbereiding moest beginnen en amper genoeg man had om te voldoen aan het minimum aantal contractspelers. En dan begon op een gegeven moment ook nog eens de testspelerscarrousel te draaien. De meest onbekende namen kwamen aangevlogen om vervolgens ook vaak weer opeens te verdwijnen. Een hoop onrust en onduidelijkheid. Het leek op schieten met hagel en hopen op een voltreffer. Ik heb het idee dat er nu gerichter wordt gescout. Een paar testspelers en doorpakken. Minder personele wisselingen op het trainingsveld. Dat brengt wellicht meer rust in een spelersgroep.
Uiteraard gaat het niet alleen om de omvang, maar ook om de kwaliteit van de selectie. Er staat nu een ervaren as (Matthys, Aktas, Smeets/Kleinen/Van Dessel, Braken) met talentvolle spelers eromheen. Zo hebben bijvoorbeeld El Basri, Buifrahi en Sy laten zien potentie te hebben en zit er nog rek in hun spel. Een aantal nieuwelingen liet ook al aardige dingen zien: Kassimi, Silva Timas, Esajas. En dan heb je nog een aantal harde werkers/degelijke voetballers en een aantal jeugdspelers. Die laatste groep kan zich in de luwte van de beoogde basis verder ontwikkelen. Is het de juiste mix? Op papier misschien wel, de praktijk is weerbarstiger. Maar vergeet ook niet de situatie waar MVV vandaan komt: dansend langs de afgrond van het financiële ravijn en vervolgens wachtend op goedkeuring van de WHOA-procedure. Tegen die achtergrond heeft Van Geneugden (weer) knap werk geleverd.

Tegenstanders
MVV speelt al enkele jaren veel tegen amateurs in de voorbereiding. Ook veel tegen clubs die in de lagere klassen van het amateurvoetbal spelen. Dat wordt afgewisseld met wedstrijden tegen clubs van het Belgische tweede niveau. Daar is wel eens kritiek op. Waarom niet een aansprekender tegenstander? In het verleden werd er tegen topclubs als Standard Luik en FC Porto gespeeld. Zulke wedstrijden zien we de laatste jaren niet meer. Wellicht heeft het te maken met beschikbaarheid van die clubs of het risicoprofiel of de kosten die er dan gemaakt moeten worden. Wat spelen tegen lokale (amateur)clubs dan oplevert? Meer binding in de regio, maar ook minder weerstand op het veld. Dat betekent dat MVV meer balbezit heeft en juist dan kun je zien wat spelers kunnen. De afgelopen twee seizoenen kende MVV een soortgelijke voorbereiding en eindigde toen als 5e en 9e (en werd op doelsaldo de play-offs misgelopen). Sterke tegenstanders of wedstrijden tegen grote clubs in de voorbereiding zijn dus niet zaligmakend voor een succesvol seizoen.

Opstelling
In de oefenwedstrijden die ik heb gezien, varieerde Hermans behoorlijk qua elftallen in de eerste en tweede helft. Een aantal spelers lijkt zeker van een basisplaats: Matthys, Aktas, Smeets. Daaromheen is er nog van alles mogelijk. Vooralsnog denk ik dat de volgende opstelling op zich niet verkeerd is:

Buifrahi - Braken - Kassimi

Van Dessel - Smeets - Kleinen

Schenk - Coomans - Aktas - Librici

Matthys

Voor Buifrahi zou je ook Esajas kunnen brengen, al kan die volgens Transfermarkt ook als linksback spelen. Verder heb je ook nog El Hari voor die positie. Als centrumspits heb je Mmae achter de hand, maar die moet nog wat stappen maken. Had het in de oefenwedstrijden die ik zag niet makkelijk tegen amateurs. Op rechts heb je Slegers achter de hand. Iemand die echt wel kan voetballen, maar mijn inziens wat meer lef en overtuiging in zijn acties mag leggen.
Op het middenveld heb je voor Smeets ook Silva Timas en Foubert achter de hand. Maar je kunt ook kiezen voor El Basri. Die liet vorig seizoen al zien dat-ie voor meer dynamiek en loopvermogen kan zorgen. Kwam in de voorbereiding ook ontzettend gretig over. Centraal heb je dan naast El Basri nog Penders en Sangen voor de breedte.
Wat betreft de verdediging heb je op rechts als alternatief voor Librici Zeegers en op termijn Sy. In de paar wedstrijden voor zijn blessure vond ik Sy ontzettend veel drive tonen. Ik hoop dat hij snel herstelt. Op links heb je Esajas als alternatief voor Schenk. Dan speel je wel redelijk aanvallend. In ieder geval met opkomende backs. Tehubijuluw kan zich als jeugdspeler in de schaduw van de huidige linksbacks ontwikkelen. Centraal heb je Francis en Hofland als alternatieven. Op goal zijn nu Lambrix en Op de Beeck de backups.
Het zou mooi zijn als Buifrahi dit seizoen écht zijn kans krijgt én pakt. Werd met veel bombarie aangekondigd en heeft echt wel potentie. Hopelijk komt het er dit seizoen uit. Verder zou een jonge, talentvolle spits niet verkeerd zijn. Iemand die zich achter Braken kan ontwikkelen en de concurrentie met Mmae kan aangaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, johan, opadiehard, jovkle, Brncic, Maikelll043, bokkesprongen, ASR, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2024 09:45
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #107
Dat de selectie (zo goed als) rond is, ben ik inderdaad ook heel blij mee. Dat het team tijdens de voorbereiding op elkaar ingespeeld raakt. Maar toch was het ook wel leuk om te gokken toen MVV een blik aan proefspelers opentrok. Maar dit is natuurlijk veel beter!

Ik denk dat MVV nog evt kijkt op een buitenkansje op een van de laatste dagen van de window. Een extra centrale verdediger zou niet verkeerd zijn. Al heb ik veel vertrouwen in Francis, maar er moeten niet veel blessures of schorsingen komen centraal achterin.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2024 11:07
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #108
In de spits idemdito. Als Braken geblesseerd raakt (is gevoelig?) dan heb je een probleempje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2024 11:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #109
Ronny doet inderdaad heel goed werk en ik wil dit ook wel eens expliciet benoemen - ik ben in het verleden iemand geweest die pleitte voor een gecombineerde trainer/technisch directeur (want gezien ons beperkte budget was een aparte TD te duur) én iemand die zei dat het normaal was dat MVV pas laat veel spelers kon aantrekken. Ronny bewijst nu al een paar keer mijn ongelijk, hopelijk dit seizoen ook weer. Niet alleen twee jaar boven budget gepresteerd in de competitie, we verkopen ook spelers met enige regelmaat (en inmiddels met Livramento zelfs voor mooie bedragen) dus op die manier verdient Ronny zichzelf dubbel en dwars terug.

Verwachten we dat Esajas op linksachter start? Anders zou ik daar wellicht nog wel versterking voor de basis willen. Verder lijkt de basis wel goed te staan en zou goed genoeg moeten zijn voor plaats acht.

De zwakke plek de afgelopen twee seizoenen, en dat is gezien ons budget heel logisch, was vooral de breedte van de selectie. Op papier lijkt zelfs dat dit seizoen wel mee te vallen, een paar leuke buitenspelers achter de hand in de aanval, El Basri of Kleinen en Timas op het middenveld, Francis centraal achterin. Een goede spits achter de hand zou geen overbodige luxe zijn, maar dat dacht ik vorig seizoen ook en Livramento logenstrafte alle verwachtingen.

Ik ben heel benieuwd. Als het collectief de club achter de schermen grondig vernieuwd, we qua sponsors hard groeien, en we voor de play-offs meespelen met veel thuisoverwinningen en dus een redelijk vol stadion, kunnen we de komende jaren alleen maar verder groeien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2024 11:22
Duin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 323
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #110
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik ben echt onder de indruk van Ronny van Geneugden.
Hoe hij er stap voor stap voor gezorgd heeft dat we nu al vóór 1 augustus gewoon een prima selectie hebben staan met de posities zelfs enigszins dubbel bezet, langdurige contracten en spelers 'uit de eigen groententuin' is toch echt knap!
Zeker met het beschikbare budget.

Waar hij 3 jaar geleden nog noodgedwongen met huurspelers moest werken om uberhaupt 20 man bij elkaar te krijgen, kunnen we nu voortborduren op een kern van vorig jaar, weer aangevuld met jonge talentvolle spelers.
Als je ziet waar Van Helden, Steuckers, Livramento, Kostons en Souren terecht zijn gekomen heeft hij ook daar wel kijk op.
Laten we hopen dat deze man nog heel lang het technisch beleid bij ons mag bepalen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2024 19:38
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2452
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #111
Ik weet niet of al ergens vermeld maar bij deze dan komende zaterdag de wedstrijd bij en tegen Patro Eisden gratis toegankelijk ivm de fandag!….mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2024 20:53 29 juli 2024 20:53 door Voetbalfanaat.
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 56
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #112
Tot nu toe zijn het bijna allemaal schoten in de roos gebleken van Ronny. Echter moeten we er niet van uit gaan dat dat zo zal blijven, ook Ronny zal soms een misser maken. Als 2 van de 3 spelers slagen, doe je het als TD echt heel erg goed!

Overigens is een aparte TD echt een aanwinst, iemand heeft zoveel meer tijd om spelers te scouten, goede onderhandelingen te doen. Jeugd te bekijken etc. Daarnaast heeft die ook een helikopter view van de selectie en is die onafhankelijk. Bij trainers die ook TD zijn die je vaak jongens van de zelfde zaakwaarnemer als de trainer.

Overigens is boven budget presteren al een prestatie want dat betekend dat je dan gewoon met het geld wat je hebt het beter doet dan andere, en dat is de afgelopen jaren dubbel en dwars gelukt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2024 07:26
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #113
Ik denk dat alleen nog buitenkansjes voor MVV zullen gaan komen.
MVV zal niet echt nog op zoek zijn naar versterkingen voor de aanval en een cv.
Aangezien je ook nog evt Kleinen kan terug zetten als CV met blessures.
In de aanval de meeste wilden Braken, krijgen Braken en daar moet je het mee doen ben ik bang.
Je weet ook van te voren dat hij blessure gevoelig is en dus een grote kans er is dat hij geblesseerd zal raken nog dit seizoen.
Mmaee heeft niemand vertrouwen in, maar ik denk dat hij wel iets kan. Nee je moet geen ballen geven 10 meter voor hem waar hij moet op afrennen.
Een bal vasthouden kan hij wel en denk dat hij een goed schot in zijn benen heeft. (Heb hem alleen zien invallen in de competitie dus geen oefenwedstrijden gezien)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2024 18:57
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 208
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #114
Rust bij Patro….Zucht met een hoofdletter Z.
Braken staat op een eiland. Zeegers echt dramatisch slecht. Sleegers komt totaal niet weg rechtsbuiten.
In de omschakeling zeer traag, alleen braken die diepte zoekt.
Helaas viel Esajas geblesseerd uit, begon sterk linksbuiten.

Benieuwd naar de wissels in de 2e helft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Driver

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2024 20:26
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 208
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #115
2e helft ook niet veel. Wissels na 60 minuten.

Op papier dacht ik een leuk team te zien, maar in de praktijk valt het vies tegen.

We hebben nog een week, kan nog veel gebeuren….

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2024 20:51 03 aug 2024 20:58 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #116
MVV begon best goed, maar zakte snel weg. Zelfde punten als afgelopen seizoen. Zeegers, schenk, sleegers brengen gewoon te weinig, diepgang en actie. Coomans als cv te licht. En er was niemand die Braken die dan een paar keer diep gaat, bedient. Smeets haalde (te) veel ballen op achter. Basri slordig. Buifrahi heeft zijn talent in Oostende gelaten, zo jammer, wanneer komt dit eruit. MVV is sterk geëindigd afgelopen seizoen, er zijn nog 'n paar stapjes nodig. Helaas al twee geblesseerden (kassimi/van Dessel), waarschijnlijk Esajas enkel erbij. En librici moet er gewoon in aan de rechterkant.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Brncic

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2024 20:51
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #117
Ik vond de eerste helft best prima. Aantal aardige aanvallen, El Basri en Braken moeten scoren. Lachwekkende strafschop tegen. De twee backs waren dramatisch. Aantal keren goed door via de zijkanten maar Zeegers kan gewoon niet voorzetten. Ik mag hopen dat Librici speelt, maar zo te zien krijgt Zeegers de voorkeur. Smeets en Braken vonden elkaar snel, maar soms ook wel heel lastig elkaar zoeken. Tweede helft was echt heel slecht. Heel veel onnodig balverlies, geen enkele kans meer gehad. Slegers en Buifrahi heel flets op de buitenkanten, Kleinen matig, Aktas paar ballen ingeleverd, Braken onzichtbaar. En na de wissels werd het niet veel beter. Francis en Timas konden me wel bekoren, maar daarentegen komen Penders en zeker Mmaee echt te kort. Wat een parodie op een voetballer is dat zeg.
Met een fitte Van Dessel, Kassimi en Esajas hebben we best een prima ploeg, maar in de breedte blijft het op bepaalde posities behelpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2024 22:22 03 aug 2024 22:26 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2452
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #118

Brncic schreef : Ik vond de eerste helft best prima. Aantal aardige aanvallen, El Basri en Braken moeten scoren. Lachwekkende strafschop tegen. De twee backs waren dramatisch. Aantal keren goed door via de zijkanten maar Zeegers kan gewoon niet voorzetten. Ik mag hopen dat Librici speelt, maar zo te zien krijgt Zeegers de voorkeur. Smeets en Braken vonden elkaar snel, maar soms ook wel heel lastig elkaar zoeken. Tweede helft was echt heel slecht. Heel veel onnodig balverlies, geen enkele kans meer gehad. Slegers en Buifrahi heel flets op de buitenkanten, Kleinen matig, Aktas paar ballen ingeleverd, Braken onzichtbaar. En na de wissels werd het niet veel beter. Francis en Timas konden me wel bekoren, maar daarentegen komen Penders en zeker Mmaee echt te kort. Wat een parodie op een voetballer is dat zeg.
Met een fitte Van Dessel, Kassimi en Esajas hebben we best een prima ploeg, maar in de breedte blijft het op bepaalde posities behelpen.


Klopt helemaal Buifrahi blijft het onzichtbare,,talent,,!
Vond ook Kleinen heel matig spelen met redelijk wat slechte balcontacten en voortzettingen en daarna een gat die hij niet dichtliep.
Heel eerlijk na veel commentaar gelezen te hebben over Mmaee en hem vanavond zien spelen ben ik bijna overtuigd dat hij het echt niet gaat maken!
Hij speelt echt dramatisch elk balcontact gaat verloren en komt ook nog vrij lomp over!
Hij loopt echt verloren op het veld voor mij een misstap om hem een vervolg bij Mvvke geven in de vorm van een contract!
Esajas kon mij wel bekoren jammer dat hij uitviel met het laat aanzien dat hij er wel ff uit ligt!
Vond Braken een beetje op een eiland spelen zeker na het snelle wegvallen van Esajas.
Ik hoor veel positieve verhalen over Kassimi laat ons hopen want om Braken te ,,voeden,,zullen de buitenspelers hem dat dat moeten geven dus met Esajas en Kassimi op de vleugels.
Blijf het nog steeds apart vinden en onbegrijpelijk dat Verberne al in een vroeg stadium te horen kreeg dat hij niet verder mocht gaan!
Of zou het zijn dat Van Marwijk daar een rol in heeft gespeeld omdat hij de jongeren te weinig kansen zou hebben gegeven het blijft gissen,wie denkt te weten waarom Maurice niet mocht verlengen,zou Hermans de gunfactor hebben wat zou zijn meerwaarde zijn?
Vond dat Patro te gemakkelijk en ver mocht komen werd niet echt goed doorgedekt!
Verder een heel saaie wedstrijd met een MVV dat in de voorhoede wel wat creatiever had mogen zijn!
Het was echt niet slecht vanavond maar meer creativiteit en vechtlust zoals eerder aangegeven tegen Luik is wel wenselijk!
Ochja ADO wist thuis te verliezen met 1-2 tegen dit Patro kunnen we daar moed uit putten?…Mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28, Sjarelke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2024 07:59
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 106
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #119
5 dagen voor de start van het seizoen en er is nog niets bekend over de nieuwe uitshirts. Stel je voor dat je de eerste wedstrijd uit moest beginnen...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2024 08:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
Voorbereiding Seizoen 2024-2025 #120
Dan zouden ze in het ergste geval in de uitshirts van vorig seizoen spelen.

Erg professioneel? Nee zeker niet. Maar een groot probleem? Ook niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden