MVV - Telstar

01 sept 2012 09:18
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV - Telstar #106
helaas...
na een ontstuimend begin lieten we telstar in de wedstrijd komen.
het had idd na 10 minuten 2-0 moeten staan!!
dan win je de wedstrijd met gemak, nu kon telstar zijn spelletje spelen.
lekker hangen met veel man achter de bal en telkens op buitenspel spelen (wat die van ons kennelijk niet in de gaten hadden, want ze liepen er telkens weer met hun grote poten in!!!) en dan snel eruit proberen te komen.
ik vond telstar best aardig voetballen al kregen ze niet veel kansen..

kuuper maakt toch veel onnodige overtredingen waardoor hij snel tegen een kaart aanliep, stankov viel best aardig in.
lance bego goed, maar viel helaas gedurende de wedstrijd terug.
esajas tsja... was weer een ouderwetse esajas wedstrijd, waarbij weinig lukte..
het middenveld moest te veel naar achteren lopen waardoor de aansluiting met de aanval wegviel.

danny speelt erg ongelukkig, een paar mooie pass-jes, maar of hij speelt toch met enige druk op zijn schouders of speelt niet graag op de r-buiten positie.
ik zou ons wel eens ipv 4-3-3 eens in 4-3-1-2 willen zien spelen met esajas en veldmate in de spits en danny er vlak achter
of gewoon 4-4-2 met alleen danny en veldmate (tot nu toe voelden die 2 zich altijd goed aan)..

ik vind het overigens knap dat de scheids ons een vrijetrap toekent na het zien van een elleboog??
vind ik erg tegenstrijdig..
of er is niets aan de hand en ik laat doorspelen
of ik constateer een elleboog en geef ons de vrijetrap en geef een rode kaart..

wat de afgekeurde goal betreft..
wil ik iig straks eens goed terug zien.
op het moment van spelen, stonden er zeker 4 spelers buitenspel (maar het kan zijn dat lance vanachter een verdediger kwam).
de grensrechter was natuurlijk ook aan het twijfellen, want die gaat pas vlaggen als de bal in het netje ligt en niet op het moment dat lance de bal krijgt en de keeper mooi omzeilt...

maar goed..
met beide benen op de grond??
op naar doetinchem, waar het weer een moeilijke wedstrijd wordt.
scoor je daar snel, kunnen we mss profiteren van het lage zelfvertrouwen van hun...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 09:34
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - Telstar #107
Even kort over de wedtrijd

Negatief
We hebben niet gewonnen, doordat kansen niet werden afgemaakt.
Slordig, te geforceerd spel, te veel spelers zaten niet in de wedstrijd. (oa. Schreurs, Voorjans en Esajas vielen mij toch tegen)
Kansen niet benut. (Bij een score had dat de spelers net dat beetje vertouwen kunnen geven)
Goal afgekeurd ??? Had vaak twijfels over buitenspel en andere arbitrale beslissingen.
Vrijwel alle voorzetten waardeloos. (Niet fijn voor een spits)

Positief
Geen goal tegen.
Zelf bijna geen enkele kans tegen gehad, wel eens aanwezig geweest bij Castro maar niet noemenswaardig.
Zelfs ondanks slecht, onverzorgd spel een aantal 95% tot 100% kansen gecreerd.
Dat de scheit-rechter geen rood voor MVV heeft gegeven.......had zomaar kunnen gebeuren....!!?!?!


Ik vond het teleurstellend, zeker omdat we de kans hadden om 1e te kunnen staan hebben gemist.
Maar misschien was Telstar wel niet zo slecht als we denken.

Volgende week een mooie wedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 09:55
mestreech1966
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
MVV - Telstar #108

Sjraveleer schreef : @mestreech1966: Inderdaad niet gezien, hopelijk niks ernstig.


"Soms word ik afgeleid door "pocahontas" , als zij de trap op komt, heb ik storing"



Maar wat vond je van de rest van het spel?


Hahaha... kan gebeuren !! ;)
Voor de rest misschien ietwat teleurgesteld in het resultaat, maar wel veel strijdlust en zeker de wil om te winnen gezien. Misschien wel teveel, waardoor het deze keer minder een "team" leek te zijn dan andere wedstrijden, maar ja, soms wil het gewoon niet. Ik ben wel opnieuw aangenaam verrast dat we weer de nul hebben gehouden, zonder enig probleem eigenlijk. Wat andere jaren het zorgenkindje was, staat nu als een huis!! Als onze aanvallers het net wat makkelijker gaan weten te vinden, kan dit een heel mooi seizoen worden. Een seizoen waar we al heeeel lang op wachten... en dat we (spelers en supporters) ook verdienen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 12:06 01 sept 2012 12:07 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Telstar #109
Natuurlijk is het even balen om twee punten thuis te laten liggen tegen Telstar. Maar echt slecht kon ik het niet vinden. MVV miste net dat greintje geluk of scherpte wat het verschil maakt tussen gelijkspel en overwinning. Een goede voorzet van Veldmate (kwartier voor tijd) had er normaal gesproken zo ingelopen kunnen worden. Haha, daar had Veldmate eigenlijk zelf moeten staan. En in de eerste helft heb ik wel 5 100% kansen gezien. Zo zwak vond ik de voorhoede dus niet, als je zo veel kansen weet te creëren. Maar ja, het gaat natuurlijk wel om dat laatste tikje.

Ik vond Telstar weliswaar wat negatief qua spelopvatting, maar er zaten een paar leuke pingeldozen in dit team. En met Promes als slot op de deur achterin was het zeker in de tweede helft moeilijk om doorheen te komen. Prima verdediger!

Het is al een paar keer genoemd, maar de verdediging van MVV Maastricht speelde alweer een solide pot voetbal. Zeker het centrum + keeper stralen een rust uit die we al een paar jaar niet in De Geusselt gezien hebben. Eindelijk eens een solide spelende Verdellen, die m.i. een van zijn beste wedstrijden voor MVV speelde. En Kjell Knops die resoluut ingrijpt en een geweldige Ruud-Krol-fluwelen-traptechniek heeft om de mensen voorin te bedienen. Labylle vond ik wat wisselvallig spelen: in zijn aanvalsdrift temperamentvol en gevaarlijk, maar in verdedigend opzicht niet altijd solide (soms te gretig happend).

Het enige waar ik me wat zorgen over maak is toch de cruciale positie in het elftal: de nummer 10 positie; de positie van de spelverdeler achter de spitsen. Ik vond Lance daar gisteren wat ongelukkig voetballen. Als Lance goed is, dan kapt en draait hij snel. Dan valt zijn goede techniek en hoge snelheid van balbehandeling op. Dat hebben we in het eerste gedeelte van de eerste helft mogen zien. Maar als de ruimtes klein worden, dan gaat Lance postbodevoetbal spelen. Hij gaat de bal dan brengen en loopt zich in zijn ijver (want daar ontbreekt het niet aan) voortdurend vast in een mêlee van spelers in het centrum, waar hij beter de bal had kunnen passen naar een vrijstaande collega.

Ik vond Stankov goed invallen (goed gezien van Trost om Kuipers te beschermen tegen een mogelijk tweede gele kaart) en ook Timmermans liet goede dingen zien in de korte tijd (m.i. te korte: die had er eerder in gemogen voor de geblesseerde Rutjes) die hij acteerde als rechtsbuiten (waaronder een zeer fraaie passeerbeweging).

Kortom: balen, maar niet echt ontevreden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, DeBlieser, tanteke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 12:49 01 sept 2012 12:52 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Telstar #110

Sjraveleer schreef : "Soms word ik afgeleid door "pocahontas" , als zij de trap op komt, heb ik storing"


diech weurs aajt, Sjraveleer.......
hoegste tied veur 'ne bril ....!

es diech door dat plemuurwerrek vaan "pocahontas" heen kieks ...d'n oetgreuj vaan de waterstofpeeroksiede zuus...tjeh miene leeve vreund, daan blijf dao wienig euver... :dry:
Daan kins diech net zoe good Forlaajf met sjmink op in e korset duie en 'ne met tennisballe volgeduide tettejak aondoen...
en dinks diech tot dat aoch e lekker wief is... :whistle:

volgende kier beter ! :thumbsup:

bek on toppik:

sjoen um te zien tot in de twiede hellef op sommige meminte de Boschpoort metdeej ! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 14:26
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV - Telstar #111
Ja ik vind het al met al toch een kleine domper als ik zo terugkijk op de wedstrijd van gisteravond. Als je zo stormachtig begint en Telstar geen idee heeft wat ze overkomt dan overheerst bij mij toch wel de teleurstelling als je de avond eindigt met de brilstand 0-0. Ik ben ervan overtuigd dat als Schreurs of Voorjans die bal al vroeg erin had gelegd dat we over ze heen waren gewalst. Alleen als telt helaas niet en je moet ze daadwerkelijk maken. Voorin kan het weleens gebeuren met die onvoorspelbare aanvallers die wij hebben aan de buitenkant, Esajas en Schreurs dus in dit geval dat het een wedstrijd helemaal niet lukt. Als dan na het goede begin Veldmate te weinig aanvoer krijgt dan wordt het heel moeilijk. Hij moet het natuurlijk niet hebben van zijn individuele acties.

Met name Voorjans vond ik heel zwak spelen en volgens mij verbaasde iedereen op de tribune zich erover dat hij mocht blijven staan van Trost. Wat dat betreft deel ik de zorgen van Frank Salemans omtrent de nr 10. waar normaal een speler staat met veel creativiteit. Jammer dat ik na een half uur een mailtje kreeg dat Stef Peeters niet naar MVV zou komen. Die hadden we goed kunnen gebruiken gezien die specifieke kwaliteiten. Voorjans zijn tegenhanger Smeets die eigenlijk in hetzelfde schuitje zit viel al niet veel beter in. Als je niet weet dat Rutjes geblesseerd was, want dat had ik zelf ook niet opgemerkt markeer je die wissel ook als vreemd. Nu natuurlijk logisch met die kennis achteraf. De andere wissels dan eventjes, Miep Miep Timmermans en Stankov vielen redelijk in. Alleen zeer zwak in de voortzetting alletwee. Als je in het geval van Timmermans zo makkelijk op snelheid je man voorbij rent en dan zo'n slechte voorzet hebt dan heb je er nog niks aan, kwamen zelf bij de andere cornervlag terecht tot mijn frustratie. Stankov veroverde de ballen aardig, maar leverde ze dan slordig weer in dus eigenlijk hetzelfde verhaal.

Wel een compliment aan de verdediging die werkelijk geen kans hebben toegestaan van bijvoorbeeld Telstar's beste dribbelaar Murphy (11) . Al drongen zij natuurlijk ook niet echt aan en vonden ze het wel goed zo als de 0-0 op het bord bleef staan. Voor hun natuurlijk een mooi resultaat tegen de gedeeld koploper. Al word je dan wel uiiteraard wel schijtziek van dat anti-voetbal dat er tegenwoordig helaas bijhoort om een punt of eventuele overwinning uit het vuur te slepen.

Ik vond trouwens de sfeer die hier wordt aangehaald helemaal niet denderend hoor. Zeker als je een ploeg over het dode punt heen probeer te krijgen was dit gewoon bedroevend. Mag toch hopen dat dit tegen NAC de eerstkomende wedstrijd in de Geusselt toch meer te genieten is wat dat betreft. Maar eerst naar de Graafschap, zag op de site van de SC dat er nog 62 kaarten zijn voor 2 bussen. Dus zou zeggen geef je op en laat zien wat echte support inhoudt in Doetinchem.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 15:10
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
MVV - Telstar #112
Ik sluit me volledig aan bij Anna, maar wat mij ook nog opviel is dat veel mensen rond de 85ste minuut naar huis gingen. Geen flauw idee waarom je je club zo in de steek laat. Spelen ze een keertje gelijk gaan mensen in de 85ste minuut weg. Dat vond ik gister toch wel erg schokkend! Maargoed nog altijd ongeslagen, dat is wel eens anders geweest :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 16:50
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - Telstar #113

mvvveuraltied schreef : Ik sluit me volledig aan bij Anna, maar wat mij ook nog opviel is dat veel mensen rond de 85ste minuut naar huis gingen. Geen flauw idee waarom je je club zo in de steek laat. Spelen ze een keertje gelijk gaan mensen in de 85ste minuut weg. Dat vond ik gister toch wel erg schokkend! Maargoed nog altijd ongeslagen, dat is wel eens anders geweest :thumbsup:


Dat is altijd al geweest hoor..Zowel op Boschpoort en (vroeger ook) op de Maastribune. Ik heb hier altijd een hekel aan gehad, mede omdat andere supporters, langs de trappen en op de 1e 3 rijen er last van hebben.
Ik heb begrepen (van deze mensen zelf) dat de mensen meteen weg willen na de wedstrijd. Om de drukte voor te zijn zeg maar.
Als je op let staan deze mensen wel onderaan bij de hekken de laatste minuten te kijken.

Ik ben daarom ook een voorstander om de tribune tot de hekken door te trekken en achter uitgangen te gebruiken. (bv. zoals oude staan tribune)
Hierdoor blijven de mensen (hopelijk) wel zitten.
Dit heeft nog meer voordelen maar dat is voor een andere topic misschien interresant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 18:10
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV - Telstar #114
Alleen Helmond Sport nog ongeslagen Staat op jupilerleage.nl :thumbsdown:
Wij zijn ook ongeslagen :P

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 22:30 01 sept 2012 22:33 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 304
Meer
MVV - Telstar #115

jeoff schreef :

Hill28 schreef : . Trost bewees wederom niet het vermogen te hebben om door goed wisselbeleid een wedstrijd te keren.


PARDON?!?!? Ben je Eindhoven uit en Oss thuis vergeten???


Toen had Trost inderdaad een aantal goede wissels die uiteindelijk ook beslissend waren. Gisteravond vond ik de wissel Stankov-Kuipers ook wel duidelijk. Alleen de laatste 2 wissels snapte ik niet. Voorjans zat totaal niet in de wedstrijd, en normaal wordt-ie ook wel gewisseld. Maar goed, ik las dat Rutjes licht geblesseerd was, dus dan snap ik het wel weer. Maar als je dan 5 of 10 minuten nog één optie tot wisselen hebt, en je wil per se winnen, laat dan Veldmate staan en breng desnoods Borgers erin (lange ballen, opportunisme als combineren niet lukt) voor een verdediger (tegenstand was toch miniem, Telstar heeft geen kans gehad), maar de selectie is dit moment zo breed (natuurlijk meer een voordeel dan een nadeel) dat Borgers op de tribune zit. Dat had ik eerder gedaan, maar goed, Trost zal het wel beter weten. ;)

Over de wedstrijd: tja, gewoon jammer, 2 punten laten liggen. Ze hebben er voor geknokt, maar het zat er helaas niet in gisteravond. Het was inderdaad allemaal "net niet", het geluk en het laatste stukje scherpte ontbrak. Ook een zeer zwakke grensrechter, want ik twijfelde toch wel een aantal keer of het buitenspel was. Het eerste half uur van MVV vond ik prima, daarna lukte er steeds minder. Dat komt met name omdat we op dit moment geen goede "nummer 10" hebben, Frank en een paar anderen zeiden het al. Daar komt Voorjans tot nog toe nog niet goed uit de verf, en daardoor liet Veldmate zich steeds meer terugzakken uit de spitspositie gisteren. Voor de rest blijft het een prima team. En dit gelijke spel is ook wel weer goed om de mensen weer even met beide benen op de grond te zetten: we hebben géén kampioenselftal, maar wel een leuk team dat gewoon qua kwaliteit play-offs moet / kan halen en dat tot leuke dingen in staat is.

Overigens ook mooi dat we nu 3 keer achter elkaar de 0 hebben gehouden. We geven ook weinig weg, gisteren zelfs helemaal niks, dat is een verdienste van de verdediging. Met name Kjell Knops ontwikkelt zich goed. Maja, Telstar kwam ook voor een punt, dat zag je gewoon. En dat hebben de Witte Leeuwen toch uiteindelijk goed voor elkaar gekregen, tactisch goed gevoetbald van ze, het mag gezegd worden.

Op naar Superboerenland. Die zitten in de hoek waar de klappen vallen, en waarom zou MVV hiervan niet kunnen profiteren? Ik zie zeker kansen op 3 punten daar.

Sjraveleer schreef : De positie aanvallend mid, moet verbeterd worden, anders krijg je vaak van zulke wedstrijden te zien. Labylle en Van Hyfte zijn de enige die het niveau kunnen halen voor die plek. Gillis moet op de plek van Van Hyfte, en Van Hyfte op de plek van Lance. Leroy kan ook, maar wie wordt dan linksback?

Roeie. :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox, Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 22:46 01 sept 2012 22:54 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
MVV - Telstar #116

les rouges blancs schreef :

Sjraveleer schreef : "Soms word ik afgeleid door "pocahontas" , als zij de trap op komt, heb ik storing"


diech weurs aajt, Sjraveleer.......
hoegste tied veur 'ne bril ....!

es diech door dat plemuurwerrek vaan "pocahontas" heen kieks ...d'n oetgreuj vaan de waterstofpeeroksiede zuus...tjeh miene leeve vreund, daan blijf dao wienig euver... :dry:
Daan kins diech net zoe good Forlaajf met sjmink op in e korset duie en 'ne met tennisballe volgeduide tettejak aondoen...
en dinks diech tot dat aoch e lekker wief is... :whistle:

volgende kier beter ! :thumbsup:

bek on toppik:

sjoen um te zien tot in de twiede hellef op sommige meminte de Boschpoort metdeej ! :applaus:

Off topic; Laot Sjraveleer met rös.

Blijkbaar zie jij MVV4life heel erg graag en liever dan een mooie vrouw, getuige je liefdesbetuigingen hier op dit forum, zijn jullie soms samen een koppel? Of biste verleef? :lol:

On topic; Jammer van deze wedstrijd, dit zijn toch eigenlijk 2 gemiste punten.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 22:54
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV - Telstar #117

les rouges blancs schreef : positief waor aoch Stankov: :thumbsup:


Helemaal mee eens!! Helaas waren er personen op "Trepke B" die volhardend "stankmof" bleven roepen. Als de alcohol in de man is ..................

MMP

excuses moderatoren voor deze niets toevoegende post
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 23:10
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
MVV - Telstar #118
@lrb: ich kin ut berieg op 2 maneer leeze, es de mieg get duudelik wuls maak, doeg ut daan inne PB.

Nogmaals, dieg kins neet beoordeile, wat ich sjoen en neet sjoen vind.

En gaank de mer vaan oet dat ut unne "ingel" woar

P.S: Ich zoep neet, hub unne hekel oan draank, meh neet oan vrouluij.

Zo, sjut in zow ich zegge. :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2012 23:50
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Telstar #119

Sjraveleer schreef : @lrb: ich kin ut berieg op 2 maneer leeze, es de mieg get duudelik wuls maak, doeg ut daan inne PB.

Nogmaals, dieg kins neet beoordeile, wat ich sjoen en neet sjoen vind.

En gaank de mer vaan oet dat ut unne "ingel" woar

P.S: Ich zoep neet, hub unne hekel oan draank, meh neet oan vrouluij.

Zo, sjut in zow ich zegge. :lachen:


Waor wie oppe sjet es awhoorderij bedoelt! Neetemin zaoch iech aoch get sjoens ( van wiet aof teminste),
mer vaan korterbij dao zaot 'nne houp plemuurwerk op...miljaar.
Mer es diech 't lekker stök vons.... gein prebleem en geneet daovaan ! :thumbsup:

Trowwens ...iech zoep aoch neet ( bin 'ne leefhöbber vaan Belsj beer mer 1 x per week hoegoet ein of twie gleeskes, veur de rest allein mer spa-kes ).

on toppik: iech sjagerneerde miech aoch aon dat Stankmof vaan e zaat netteke oppe tribuunm dee neet ins zaog wie good Antonio bezig waor...!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 00:30 02 sept 2012 01:03 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
MVV - Telstar #120

les rouges blancs schreef : Trowwens ...iech zoep aoch neet ( bin 'ne leefhöbber vaan Belsj beer mer 1 x per week hoegoet ein of twie gleeskes, veur de rest allein mer spa-kes ).

Spakes? Is dat Ingels beer? Oui ou non?

(Et est-ce-que maman fume le pipe de l'ami de papa, qui est dans le pré?)

Sorry, grapje: ik kon dit inkoppertje niet aan me voorbij laten gaan. Nu weer vlug back to topic...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden