SC Cambuur - MVV Maastricht

23 okt 2012 15:03
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #61

Hill28 schreef : Ik hoop alleen dat we met een betere rechtsback spelen dan tegen Almere. Verdediging zag er niet goed uit, tegen Cambuur mag er simpelweg niet zoveel ruimte weggegeven worden.

Ik zou Kuipers rechtback zetten.
Tegen Cambuur kun je niet je back de hele wedstrijd laten aanvallen ( stankov)
daar komt bij dat ik Kuipers kwa verdedeging sterker vind.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, mvv1902, tanteke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2012 16:17
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #62

Danny1983 schreef :

Boschpoort schreef :

Danny1983 schreef : Ja mensen zo lang gewacht om een succesvol seizoen te beleven hebben we er eindelijk 1 moeten we alle pijn en moeite doen om een bus vol te krijgen gaat toch nergens over..... Kom op en kijk naar de post hierboven als je mijn post niet wil lezen :)

Tja, er zijn ook mensen die wel werken. Ik kan niet elke vrijdag vrij nemen om naar MVV te gaan kijken. Ik pik m'n wedstrijden eruit die ik kan en ik denk dat er heel veel mensen zijn zoals ik. Cambuur uit kost simpelweg teveel tijd.

Daar heb ik ook alle begrip voor ik scheer niet iedereen over 1 kam.
Maar het valt wel op dat sommige mensen alleen de wedstrijden eruit pikken die ergens om gaan, en als er niks op het spel staat krijg je met moeite een bus gevuld :(

En ook daar is niets mis mee
MMP
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

23 okt 2012 16:31 23 okt 2012 16:32 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #63

damske schreef :

Hill28 schreef : Ik hoop alleen dat we met een betere rechtsback spelen dan tegen Almere. Verdediging zag er niet goed uit, tegen Cambuur mag er simpelweg niet zoveel ruimte weggegeven worden.

Ik zou Kuipers rechtback zetten.
Tegen Cambuur kun je niet je back de hele wedstrijd laten aanvallen ( stankov)
daar komt bij dat ik Kuipers kwa verdedeging sterker vind.

Dit zou ik niet doen. Juist aanvallend beginnen. Niet teveel respect tonen voor Cambuur. De beuk erin :) Daarna kun je nog altijd wisselen.

23 okt 2012 18:06
Belurani
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #64
Ben ik niet met je eens. Stankov speelde een goede wedstrijd. Enig probleem had hij op momenten dat hij mee in de aanval ging. Het is niet zijn schuld dat de aanvaller van de tegenpartij dan vrij staat. Dit moet door het team worden opgevangen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, peter ruiver

23 okt 2012 20:42
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #65
Dat is toch ook wat ik zeg. Stankov erin.

24 okt 2012 10:03
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #66
We hebben inmiddels de toezeggingen dat we de minimale bezetting van de uitbus gaan halen. Vertrek vanaf de Geusselt 14.30h
Ook de Ultras laten een bus rijden.
Chapeau voor deze supporters: de vorige uitwedstrijd naar Emmen en deze naar Leeuwarden= in totaal 1.284 km en route veur us MVV

24 okt 2012 14:20
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #67
Cambuur heeft tot nu toe alle 4 de thuiswedstrijden gewonnen. Tijd dat daar verandering in komt!!

Ronde 01: 12-08-2012 14:30 FC Volendam 1 : 2 SC Cambuur
Ronde 02: 17-08-2012 20:00 SC Cambuur 2 : 0 Fortuna Sittard
Ronde 03: 24-08-2012 20:00 FC Eindhoven 2 : 1 SC Cambuur
Ronde 04: 31-08-2012 20:00 Go Ahead Eagles 1 : 1 SC Cambuur
Ronde 05: 14-09-2012 20:00 SC Cambuur 5 : 2 Almere city FC
Ronde 06: 21-09-2012 20:00 SC Cambuur 3 : 2 Sparta Rotterdam
Ronde 07: 01-10-2012 20:00 SC Veendam 1 : 1 SC Cambuur
Ronde 08: 05-10-2012 20:00 SC Cambuur 2 : 1 FC Dordrecht
Ronde 09: 19-10-2012 20:00 FC Den Bosch 2 : 1 SC Cambuur

24 okt 2012 14:32
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #68
De historische resultaten van de wedstrijd van zaterdagavond zijn nipt in het voordeel van SC Cambuur. Van de sinds 1977 vijftig gespeelde onderlinge duels won Cambuur er 19. Dertien keer werd gelijkgespeeld en achttien maal pakten de Maastrichtenaren de volle winst. Beide ploegen troffen elkaar een keer eerder in de nacompetitie en toen trok Cambuur aan het langste eind.

Nacompetitie
Het was in het seizoen 1982-1983 mijn geboortejaar :P dat beide ploegen zich wisten te kwalificeren voor wat toen nog ‘gewoon’ de nacompetitie heette. SC Cambuur opende het extraatje met een thuiswedstrijd tegen MVV en het stadion was met bijna 10.000 supporters bijna uitverkocht. Cambuur, onder leiding van trainer Henk de Jonge, begon fel en kwam via Henk Veldmate – op aangeven van Foeke Booij - al na twee minuten spelen op voorsprong. MVV-trainer Clemens Westerhof wilde de schade beperkt houden en zo ontspon zich een matig duel, waarin Cambuur weliswaar de betere ploeg was maar nauwelijks kansen af kon dwingen.

Van Marwijk
In de tweede helft kwam MVV na een verdedigingsfout van Hans Erkelens op gelijke hoogte. Doelpuntenmaker was John Maas en zijn doelpunt was voor de bezoekers voldoende om een gelijkspel binnen te slepen. Dat resultaat was mede te danken aan de goede verdediging van de gasten onder leiding van de huidige bondscoach Bert van Marwijk.

Heenwedstrijd
Tijdens de heenwedstrijd in Maastricht stond voor beide ploegen niets meer op het spel. FC Den Bosch was al zeker van promotie en zowel Cambuur als MVV speelden slechts voor de eer en de winstpremie. In De oude Geusselt - voor slechts 250 toeschouwers - was Cambuur veel sterker dan haar opponent. De eindstand werd 0-3 door doelpunten van Henk Velmate (strafschop), Gerrie Schouwenaar en Foeke Booij.

Trainer en spelers
Drie seizoen geleden kwam Robert van Boxel over vanuit Maastricht naar Leeuwarden. De verdediger speelde drie seizoenen voor MVV. Voormalig Cambuur-trainer Jurrie Koolhof was in het seizoen 2006/2007 trainer in Maastricht. Hij werd daar na de winterstop ontslagen in verband met een meningsverschil tussen hem en het bestuur.

De huidige trainer van SC Cambuur, Alfons Arts, begon zijn voetbalcarrière in Maastricht. Hij zou uiteindelijk vier seizoenen voor MVV spelen. Behalve Van Boxel hebben beide teams geen spelers in de gelederen, die een verleden bij de tegenstanders hebben. Enkele spelers die ooit bij beide teams onder contract hebben gestaan zijn Fuat Usta, Dirk Jan Derksen, Johan Derksen, Ibad Muhamadu, Twan Scheepers en Angelo Martha.

Uitslagen laatste vijf onderlinge competitieduels:

02-04-2010 MVV Cambuur 2 - 1
03-12-2010 Cambuur MVV 2 - 2
29-04-2011 MVV Cambuur 1 - 3
04-11-2011 Cambuur MVV 5 - 1
20-04-2012 MVV Cambuur 2 - 0

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

24 okt 2012 16:38
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #69
De hierboven genoemd Henk Veldmate is de vader van onze huidige centrumspits.

24 okt 2012 17:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #70
En de hierboven genoemde Van Boxel speelt helemaal niet meer voor Cambuur maar voor Sparta. Weet niet van welke site Danny zijn praatje haalde, maar die zijn niet up to date :P

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

24 okt 2012 17:35 24 okt 2012 17:40 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #71

Jacques schreef : En de hierboven genoemde Van Boxel speelt helemaal niet meer voor Cambuur maar voor Sparta. Weet niet van welke site Danny zijn praatje haalde, maar die zijn niet up to date :P

Van de Cambuur site zelf ;) er staat inderdaad Behalve Van Boxel hebben beide teams geen spelers in de gelederen dit klopt niet
www.cambuur.nl/nieuws/historie-sc-cambuur-mvv-maastricht

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

24 okt 2012 23:30 24 okt 2012 23:35 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #72

Sjraveleer schreef : Ja ja, vrijdag is een weer belangrijke wedstrijd.....de einduitslag geeft een beeld waar wij staan dit seizoen. Speel je gelijk, ben je titelkandidaat waardig, verlies je de wedstrijd met een klein verschil, ook nog. Verlies je met grote cijfers, zijn we dit seizoen geen titelkandidaat. Tja, en als wij "Cambuur oprollen en afschieten in eigenhuis" , mogen we echt gaan dromen van eredivisie.

Dus als MVV een slechte dag heeft zegt dat iets over de rest van het seizoen? Dat lijkt me niet, wel als ze tegen Cambuur én Sparta niet thuis geven zou dat een indicatie kunnen zijn.
Dit is natuurlijk een aparte wedstrijd omdat Cambuur moet winnen en iedereen van de ongeslagen koploper wil winnen.
En de wil om te winnen zal bij MVV minder groot zijn, want het gaat al boven verwachting goed. Winst van MVV lijkt me om die redenen uitgesloten, een nederlaag veel waarschijnlijker.
Dat is maar goed ook, want als ze van zowel Cambuur als Sparta zouden winnen staan we in december al op de markt en dan is het vast heel koud. En feestje in april, daar ben ik ook al tevreden mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak

24 okt 2012 23:39 24 okt 2012 23:41 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
SC Cambuur - MVV Maastricht #73
@hughes: je hebt gelijk. Een off-day hebben, kan ook. ;) Zou alleen jammer zijn, als het tegen cambuur is.

We pakken ze bij de strot, en vreten ze op... :evil:

24 okt 2012 23:50 24 okt 2012 23:51 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #74
Nee alsjeblieft geen off-day of dat de wil er minder is om te winnen. Juist tegen deze tegenstander moet alles extra op scherp staan. Nog 25 wedstrijden alles op alles zetten en we staan op de markt! Kom op die roeie!!!!

25 okt 2012 07:25
damske
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
SC Cambuur - MVV Maastricht #75
Als dat stukje van Danny van de site komt van Cambuur is dat wel in ons voordeel
dan denk ik dat vrijdag alleen SJENGEN in het stadion zijn.
Dat stukje van Danny begint met : historische zaterdagavond :lachen: :lachen:

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden