Marco Ospitalieri

12 juni 2013 22:37
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Marco Ospitalieri #1
Dan verdiend hij ook een topic als nieuwe speler van MVV!
Welkom bij de mooiste club uit limburg!



Persoonlijke informatie
Volledige naam Marco Ospitalieri
Geboortedatum 6 april 1992
Geboorteplaats Maasmechelen, België
Clubinformatie
Spelend bij FC Eindhoven (huur)
Positie Middenvelder
Jeugd
PSV
Senioren
Seizoen Club w (g)
2012- →FC Eindhoven 10 (2)
Portaal Portaalicoon Voetbal


Marco Ospitalieri (Maasmechelen, 6 april 1992) is een Belgische middenvelder die op dit moment door PSV uitgeleend wordt aan FC Eindhoven. Ospitalieri heeft zowel de Belgische als de Italiaanse nationaliteit.

Ospitalieri maakte zijn debuut in het betaalde voetbal op 10 augustus 2012 tegen MVV.
Carrière
Seizoen Club Wedstrijden Doelpunten Competitie
2012/13 FC Eindhoven (huur) 10 2 Eerste divisie
Totaal 10 2
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
Discussie gesloten.
14 juni 2013 19:21
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Marco Ospitalieri #2
Marco welkom bij de mooiste club van limburg...gr opa ;)

....
Discussie gesloten.
14 juli 2013 11:02
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Marco Ospitalieri #3
Marco Ospitalieri: "Nog met trainer praten over ideale positie"

MAASTRICHT – Tini Ruijs schoof wat met spelers tegen Westerlo (3-2). Zodoende vond Marco Ospitalieri zichzelf terug op twee posities. Het is voor hem nog even wennen bij MVV Maastricht. Hij weet in ieder geval al wat winnen is. Dat deed zijn ploeg voor de tweede maal in de oefencampagne.

Zelf weet hij ook niet zo goed waar hij het best tot zijn recht komt. Of ja, een idee heeft hij wel. Vast staat in ieder geval nog niet op welke positie Ospitalieri komend seizoen voetbalt. Tegen Westerlo stond de 21-jarige speler linksback en linkshalf.

Spelen op die tweede positie ging hem beter af dan de eerste. MVV Maastricht kreeg even na de hervatting binnen drie minuten twee tegendoelpunten, hij was bij allebei betrokken. “Bij de eerste liep een speler weg bij Cor Gillis, ik had dichter op die man moeten zitten. Bij het tweede doelpunt had ik ook dichter op mijn man moeten zitten. Dat was niet goed van mij”, analyseerde Ospitalieri zijn missers in gesprek met Voetbal Centraal.

Aanvankelijk ging het een stuk beter met de 21-jarige voetballer. Hij begon tegen Westerlo als linkshalf, de positie waarop hij afgelopen seizoen ook vaak heeft gestaan bij FC Eindhoven. “Het lijkt me goed om met trainer Tini Ruijs te overleggen wat voor mij de beste plek is. Daar heb ik wel een idee over, maar daar zullen we het samen nog over hebben.”

Het ligt ook aan de wedstrijd of de tegenstander waar hij graag speelt. Ospitalieri is in ieder geval nog zoekende in Maastricht en dat is niet gek ook. De jongeling doet pas een paar weken mee in Limburg. “En het gaat wel lekker. Ik heb bijna drie volledige wedstrijden gespeeld en sta er conditioneel goed voor. Nu is het zorg om fit te blijven.”

Die drie duels leverden aardige resultaten op. Van RKVVL Polaris wonnen de Maastrichtenaren met 0-4. FC Porto was woensdag zes maten te groot voor de mannen van Ruijs. De Portugezen scoorden zes keer, de Limburgers geen enkele keer. De overwinning op Westerlo betekende de tweede zege voor Ospitalieri in korte tijd met zijn nieuwe club.

Hij hoopt tijdens de laatste vier oefenduels van de club opnieuw de nodige minuten te kunnen maken. Om uiteindelijk een vaste waarde te worden in het team. Want na laatste te zijn geworden bij FC Eindhoven was de oud-jeugdspeler van PSV toe aan een nieuwe uitdaging. “Deze club is een stap vooruit voor mij. Het stadion is groter, MVV is vijfde geworden en draait altijd bovenin mee”, verklaarde hij zijn overstap naar Maastricht.

Ospitalieri had dan ook goed nagedacht over zijn te maken keuze. Zoals hij, zo zei hij, dat over alles doet. De invulling van zijn positie zal dan ook waarschijnlijk logisch te beargumenteren zijn. Linksback zou kunnen, linkshalf dus ook. Nog maar even afwachten.
Discussie gesloten.
16 dec 2013 12:39
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Marco Ospitalieri #4
De aanklager betaald voetbal heeft schikkingen verstuurd naar:

- Marco Ospitalieri (MVV Maastricht): rekening houdende met zijn strafkaart een uitsluiting van 3 wedstrijden, vanwege ernstig gemeen spel jegens een tegenspeler (VVV-Venlo – MVV Maastricht, 15 december 2013);

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Discussie gesloten.
16 dec 2013 12:44
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Marco Ospitalieri #5
Had die nog wat openstaan uit zijn FC Eindhoven tijd toen hij ook al flinke schorsingen heeft gehad. Vind het zelf allemaal overdreven die straffen, tenzij je echt een tegenstander blesseert, slaat etc. 1 wedstrijd was voldoende bij zo'n tackle.
Discussie gesloten.
16 dec 2013 17:30
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Marco Ospitalieri #6
uit Elf:

Update: Parzyszek akkoord, Ospilatieri niet

De KNVB heeft Marco Ospitalieri en Piotr Parzyszek allebei een schorsing van drie wedstrijden gegeven. De spelers van MVV Maastricht en De Graafschap kunnen nog in beroep gaan tegen de straffen.

Voor Parzyszek is één van de drie wedstrijden voorwaardelijk. Hij werd van het veld gestuurd tijdens De Graafschap - FC Den Bosch zaterdag.

Ospitalieri mag echt drie wedstrijden toekijken als hij instemt met de straf. De speler van MVV Maastricht werd weggestuurd in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo zondag.

UPDATE 17.05 uur:

Parzyszek is akkoord gegaan met zijn schikking. Hij haalde in de slotminuut zaterdag met een grove overtreding tegenstander Tim Hofstede onderuit.

Ospitalieri ging niet akkoord. In de slotminuut gaf hij een flinke duw op invaller Dyon Gijzen. Zijn zaak komt daardoor vanavond (maandag) nog voor bij de KNVB in Zeist.
Discussie gesloten.
17 dec 2013 11:31
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Marco Ospitalieri #7
MVV niet akkoord met hoge schorsing
MVV Maastricht gaat niet akkoord met een schorsing van drie wedstrijden voor Marco Ospitalieri.

De Belgische middenvelder kreeg in de wedstrijd tegen VVV een rode kaart. Volgens de KNVB maakte Ospitalieri zich schuldig aan 'ernstig gemeen spel', maar na het zien van de beelden, is de technische staf van MVV het daar niet mee eens.

Dinsdag om 10 uur is de uitspraak van de KNVB of de straf minder wordt.
Discussie gesloten.
17 dec 2013 11:48
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Marco Ospitalieri #8
Minuutje geleden op de Twitter van de KNVB dat hij akkoord is gegaan met de 3 wedstrijden.
Discussie gesloten.
17 dec 2013 20:20
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Marco Ospitalieri #9
Heb zojuist de overtreding bekeken; werkelijk belachelijk om hier 3 wedstrijden schorsing voor te geven.
Discussie gesloten.
07 mrt 2014 22:55
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
Marco Ospitalieri #10
Met de wedstrijd begin ik mij meer en meer over Marco te ergeren.
Begin van het seizoen dacht ik dat we dezelfde spelers dan Labylle hadden, maar helaas.
Het valt mij op dat hij constant zeur richting de scheids dat hij een overtreding moet mee krijgen ipv door te voetballen.
Weinig inziet nadat hij de bal verliest.

Sorry moest het ff kwijt
Discussie gesloten.
08 mrt 2014 18:09
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Marco Ospitalieri #11

Robster-85 schreef : Met de wedstrijd begin ik mij meer en meer over Marco te ergeren.
Begin van het seizoen dacht ik dat we dezelfde spelers dan Labylle hadden, maar helaas.
Het valt mij op dat hij constant zeur richting de scheids dat hij een overtreding moet mee krijgen ipv door te voetballen.
Weinig inziet nadat hij de bal verliest.

Sorry moest het ff kwijt


Ik sluit me hierbij aan.
Ospitalieri was gisteren trouwens met afstand de zwakste schakel, die krullebol met nr.15 had hem helemaal in de tas.
Discussie gesloten.
10 mrt 2014 16:28
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Marco Ospitalieri #12
Marco speelt de laatste tijd tamelijk ongelukkig. Laat ik het zo even uitdrukken. Ook afgelopen vrijdag was dat weer het geval. Nou stond hij vrijwel de hele wedstrijd aan de rechterkant en dat werkt niet bepaald in z'n voordeel. Wat ook niet in zijn voordeel werkt, is dat Sjoerd het op linksback gewoon goed doet. En juist op die positie speelde Marco tot nu toe zijn beste wedstrijden. Luxeprobleem?
Discussie gesloten.
10 mrt 2014 16:36
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
Marco Ospitalieri #13
Hij speelt inderdaad wat ongelukkig maar vond hem in de eerste seizoenshelft vaak een van de beteren en zeker als hij linksbuiten speelde een van de gevaarlijkste spelers. Wat meer krediet mag dus wel vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak
Discussie gesloten.
11 mrt 2014 10:09
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Marco Ospitalieri #14
Ik vind hem een van de betere bij ons. Veel snelheid en veel dreiging. Helaas had hij een sterkspelende beer van een back tegenover zich, maar heb me zelf nog nooit echt aan hem geërgerd.
Discussie gesloten.
11 mrt 2014 13:23
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Marco Ospitalieri #15
Wat mij betreft een hele waardevolle aanwinst. Had tegen Helmond z'n dag niet. Kan gebeuren.
Wie op dit forum overkomt dat nooit?
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden