Pieter Nys

22 juni 2015 17:47
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
Onderwerp Auteur
Pieter Nys #1
Welkom Pieter, 2 jaar knallen voor ons MVV!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2015 17:54 22 juni 2015 17:55 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Pieter Nys #2
2014/2015 Sparta Rotterdam 24 3 Jupiler League
2013/2014 Sparta Rotterdam 22 0 Jupiler League
2012/2013 Sparta Rotterdam 18 0 Jupiler League
2011/2012 OH Leuven 10 1 Pro League
2010/2011 OH Leuven 32 0 Tweede Klasse
2009/2010 Fortuna Sittard 24 1 Jupiler League
2008/2009 Genk 0 0 Pro League

130 wedstrijden, 5 doelpunten.

Welkom Pieterje.

Ik hoop dat dit niet zal gebeuren :lachen: :lachen: :

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2015 18:42
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Pieter Nys #3
Pieter, welkom !
We hebben wat ervaring nodig in de ploeg... Ik hoop dat je met MVV een divisie omhoog mag gaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2015 19:03 22 juni 2015 19:04 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Pieter Nys #4

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques, Raffalaldo, Bung

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2015 23:05
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Pieter Nys #5
Welkom Pieter. Via een omweg dan toch maar naar de beste en mooiste club uit het zuiden.Goede keus.Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 12:20
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Pieter Nys #6
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 12:27 23 juni 2015 12:27 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Pieter Nys #7
Bron Sparta www.itwm.nl :

Bij gebrek aan groot nieuws klein nieuws: Pieter Nys heeft een nieuwe club. Hij gaat naar MVV Maastricht. De Belg speelde in drie seizoenen 75 wedstrijden voor Sparta, waarin hij acht keer scoorde. Sparta verlengde het aflopende contract van Nys niet. Dan nog een belangrijke mededeling voor MVV: Pieter Nys is geen rechtsback. Pieter, het ga je goed.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 12:32
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Pieter Nys #8
Belangrijke mededeling voor Sparta: als rechtsback hebben we Hawbir al

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 19:39
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Pieter Nys #9
Vrijwel iedereen is negatief over hem op die Sparta site...Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2015 21:10
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Pieter Nys #10
Dat waren ze qua nivo daar ook over Rutjes. En net als Nys zou hij dat compenseren met inzet.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2015 16:11
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Pieter Nys #11

#VraogTAonPieter Verslag van het interview

Dinsdag 21 juli 2015

Maandag 20 juli jl. konden supporters via social media hun vragen stellen aan Pieter Nys. In onderstaand verslag vindt u het antwoord op alle vragen.

Klik hier om het bijgewerkte profiel van Pieter Nys te zien.

De volgende speler voor #VraogTAon is Luca Polizzi. Op woensdag 22 juli a.s. kunnen jullie de vragen stellen via social media, op donderdag 23 juli vindt het interview plaats.

Waarom heb je voor MVV gekozen?
Ik heb over MVV veel positieve verhalen gehoord van collega’s en oud-collega’s. Het is een heel mooie club met goede supporters en een goede sfeer. Als ik hier met Sparta kwam spelen, was het altijd een leuke wedstrijd, ook met dank aan de goede sfeer.

Je bent in de afgelopen oefenwedstrijden al uitgespeeld als verdedigende middenvelder en als verdediger, wat is jouw favoriete/beste positie?
Ik speel liever op het middenveld, want dan heb ik meer loopwerk en kan ik mijn steentje bijdragen op zowel aanvallend als verdedigend gebied.

Je hebt voor twee seizoenen bij MVV getekend, wat zijn je verwachtingen?
Play-Offs halen en na het eerste seizoen promoveren.


Wat zijn je persoonlijke doelstellingen dit seizoen?
Ik wil zoveel mogelijk wedstrijden spelen en proberen fit te blijven. Hopelijk krijg ik dit jaar geen blessures.

Op welke plaats zie je MVV eindigen?
Top 5, want dan spelen we zeker Play-Offs.

Wat is het belangrijkste dat je onthouden hebt van je drie jaar bij Sparta Rotterdam?
Ik heb bij Sparta leren omgaan met druk en de verschillende meningen van mensen.

Je speelde bij Sparta Rotterdam ook al samen met Stef Peeters op het middenveld, hoe is het om met hem samen te spelen?
Het is heel fijn om met Stef samen te spelen, want bij hem kun je altijd de bal kwijt. Wanneer Stef aan de bal is, dan heeft hij altijd een oplossing.

Wat zijn de grootste verschillen tussen de Belgische en Nederlandse competitie?
In Nederland zoekt men altijd naar de voetballende oplossing en wordt er aanvallender voetbal gespeeld. De accommodaties zijn ook veel beter in Nederland.

Je bent kampioen geworden bij OHL, zou je dit ooit nog eens opnieuw willen beleven?
Dat was sowieso het mooiste jaar uit mijn carrière en ik zou zo snel mogelijk opnieuw kampioen willen worden.

Wat vind je van de stad Maastricht? Wat heb je er al van ontdekt?
Ik kwam vroeger al vaker shoppen met mijn vriendin en ken dus vooral de winkelstraten. Ik denk ook wel dat iedereen het Vrijthof en de Markt kent en daar ben ik ook al verschillende keren geweest.

Merkte je al cultuurverschillen op tussen Rotterdam en Maastricht?
Er is toch een duidelijk verschil in mentaliteit, in Rotterdam zijn ze veel directer, terwijl in Maastricht toch meer de Belgische sfeer hangt en hier houden ze ook meer van de gezelligheid.

Wat zijn je hobby’s?
Naast series kijken, heb ik niet echt veel hobby’s. Ik studeer nog op afstand de richting Vastgoed/makelaardij.

Wat is je favoriete voetbalclub? / Voor welke club zou je ooit willen voetballen?
Real Madrid

Wie is je favoriete speler?
Sergio Ramos

Wat vind je het mooiste voetbalstadion?
Santiago Bernabéu

Wat is je grootste sportieve succes?
Kampioen met OHL in 2011


Nou Pieter, ik kan me wel vinden in je doelstellingen c.q. verwachtingen. Make us dream! :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2016 09:17
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Pieter Nys #12
Voor MVV start vanavond een avontuur in de nacompetitie. Middenvelder en ervaringsdeskundige Pieter Nys weet precies wat op het team afkomt. Poes Suzie glipt langs Pieter Nys (26) zodra hij de voordeur opent. Een dagelijks kat-en-muisritueel, maar de Belg laat zich niet gek maken.

Hij neemt de twintig trappen naar de bovenste verdieping van zijn appartementencomplex, tilt Suzie op en draagt haar terug naar binnen. Waar het dier zich plagerig op de eettafel neervlijt. „Koffie?” Vanavond begint MVV aan de play-offs. De eerste wedstrijd in een tweeluik met FC Volendam. Eerst thuis, vrijdag naar het IJsselmeer. Elk duel is een finale. En daar weet Nys alles van. „Met Emmo Güvenç en Kjell Knops ben ik de enige in de selectie die twee nacompetities meemaakte. Ik bij Sparta, waarmee ik promotie twee keer net miste.Wij moeten zorgen dat jongens het hoofd erbij houden. Dat de focus er blijft en ze hun taak blijven doen.Want wanneer één schakel hapert in dit team, wordt het lastig.” Nys is één van de drie musketiers die het sterke middenveld van de Maastrichtenaren vormen. „De kracht is dat we elkaar zo goed aanvullen. Ricardo Ippel is de harde werker, zet de boel op scherp en bewaart de rust aan de bal. Stef Peeters heeft tal van bijnamen: regisseur, stylist. Hij ziet het gaatje en verzorgt de steekbal of de crosspass. Ik ben weer belangrijk in de omschakeling. Heb diepgang, maar onderschep in verdedigende zin ook veel ballen.”

Stef Peeters heeft tal van bijnamen: regisseur, stylist.

Ja, dit Pietertje kan wél voetballen. De gedachten van Nys gaan terug naar het begin van het seizoen. Hoe bijzonder het behalen van de nacompetitie is, schetst trainer Ron Elsen maar al te graag met de anekdote over de eerste training. „Wat een verschil met Sparta, waar de helft van de dertig selectiespelers naar een ander veld met een andere trainer moest. Bij MVV stonden we met acht.” De middenvelder denkt dat daar ook de kiem ligt van het succes. „Omdat we iedere nieuwe speler hard nodig hadden. Iedereen die aansloot, moest zich goed een hecht team.” Dat tegen alle statistieken in (begroting en aantal contractspelers) al twee speelronden voor het einde verzekerd was van nacompetitie. „Voor de winterstop pakten we punten met opportunistisch spel. Daarna kenden de tegenstanders ons. Ook onze zwaktes. Dus er moest iets veranderen, zeker aan het aantal tegengoals. Met defensiever spel en keeper Jo Coppens die een fantastische reeks neerzette, haalden we de play-offs.”

Voor de winterstop pakten we punten met opportunistisch spel.

En Nys weet precies wat dat betekent. Hij speelde ultieme finales tegen Roda JC - toen Mark-Jan Fledderus vlak voor tijd met een rake vrije trap een streep zette door de promotieplannen van Sparta - en FC Dordrecht te sterk. „Elke wedstrijd die je wint, is een finale die je wint. Maar elke wedstrijd die je verliest, is ook een finale die je verliest”, probeert de middenvelder de verschillende emoties die je treffen in zo’n ‘toetje’ onder woorden te brengen. „Maar hiervoor ben je voetballer geworden. Voor wedstrijden waarin wat te rapen valt.” Met volop media-aandacht en kolkende arena’s. „In de periode dat ik uit de roulatie was met een hersenschudding, keek ik vanaf de tribune naar NACMVV. Die sfeer, die vijandigheid is precies wat ons te wachten staat”, zegt Nys met een twinkeling in zijn ogen. Die verdwijnt als het over zijn tijd bij Sparta gaat. Echt op zijn gemak voelde Nys zich nooit in Rotterdam. „Ik was het plezier kwijt, omdat ik uit mijn comfortzone werd getrokken. Voor het eerst woonde ik op mezelf. Plus ik kwam in een nieuwe groep terecht, plus in een andere cultuur, plus ik moest presteren. Bij MVV ben ik terug in een vertrouwde omgeving. Mijn woonplaats Hasselt en Maastricht lijken veel op elkaar. En op de club zit ik tussen vrienden.”

Die sfeer, die vijandigheid is precies wat ons te wachten staat.

Met Suzie intussen rechtop in een keukenstoel zittend en de elpee van jazzmuzikant Gregory Porter bewegingsloos op de kofferplatenspeler, beseft Nys dat de nacompetitie ook voor hem persoonlijk kansen biedt. Drie jaar geleden begon hij aan een studie vastgoedmakelaardij. „Ik zit op een leeftijd dat je óf nog een goede transfer moet maken óf andere dingen naast het voetbal moet zoeken. Ik neem het zekere voor het onzekere. In Leuven heb ik meegemaakt dat jongens van mijn leeftijd zelden meer een stap hogerop maken. Tenzij… Ze promoveren met een eerstedivisieclub.”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2016 10:13
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Pieter Nys #13
Deze man komt zo relaxt en sympathiek over in interviews (zoals op MVV TV). Topper :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 14:50
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Pieter Nys #14
mvv.nl:

Middenvelder Pieter Nys tekent voor 3 jaar bij in Maastricht. De 27-jarige Belg speelde de afgelopen twee seizoenen reeds in het rood-wit van de Maastrichtse club. Vorig seizoen kwam hij in 29 officiële optredens tot 9 doelpunten voor MVV. Dit seizoen speelde hij alle competitiewedstrijden.

Nys werd anderhalf jaar geleden door MVV Maastricht uit Rotterdam gehaald waar hij drie seizoenen bij Sparta Rotterdam speelde. Eerder kwam Nys ook uit voor OH Leuven (Bel.) en Fortuna Sittard. Nys doorliep de gehele jeugdopleiding van KRC Genk.

Trainer Ron Elsen over Pieter Nys: “We zijn erg blij dat we overeenstemming hebben kunnen bereiken met Pieter over contractverlenging in Maastricht. Met Pieter op het middenveld heb je een speler in je team die het nodige loopvermogen aan de dag kan leggen. Hij is een dynamische middenvelder met een grote actieradius. Tevens heeft Pieter een neusje voor de goal. Vanuit het middenveld duikt hij vaak op achter de laatste linie van de tegenstander. Hij maakte vorig seizoen niet voor niets negen doelpunten.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 15:07 08 dec 2016 15:10 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Pieter Nys #15
Zeer positief nieuws :thumbsup:

Dit jaar aanzienlijk minder in aanvallend opzicht dan vorig jaar, maar een zeer belangrijke speler op het middenveld.
Hoe lang is het niet geleden dat we een van onze basiskrachten hun aflopend contract voor de winterstop hebben kunnen verlengen? Ik kan het me eerlijk gezegd niet herinneren. Teken dat we financieel sterk staan op het moment. Hopelijk is dit de eerste van de vele verlengingen, lopen toch aardig wat contracten af (Kuipers, Pereira, Moustafa, Martina's, Guvenc, N'Koyi, Pedro en natuurlijk de huurcontracten van Nwakali, Geens en O'Connor).

Nog langer vastliggen op het moment:
Ciranni (2018)
Schroijen (2019)
Ippel (2018)
Loshaj (2018)
Verheydt (2018)
Nys (2019/2020(?))

Toch al een leuk begin.

Edit:
Nys trouwens Cherry Sport als spelersmakelaar. Lijkt me dus dat de onenigheid die er tussen MVV en deze makelaar aan het begin van het seizoen (althans, werd gesuggereerd dat deze er was) definitief is opgeklaard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden